Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2005, 13:33   #61
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ah? Het is niet alleen een opportuniteit om te zingen maar ook een opportuniteit om te zeveren? Met al de bekende zevers zeker (BHV, transfers, enz..............)? Ik wist dat Vlaanderen ziek was maar zo ziek, dat kon ik toch niet geloven.
Mss zul je merken hoe ziek Vlaanderen is als er geen transfers meer komen?
Als alles opgesoupeerd is en er geen koek meer te verdelen is.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 13:49   #62
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Een taal is een middel tot communicatie.........waarom zou je daar nu fier op moeten zijn ??
Omdat fierheid op jezelf en al wat je wezen uitmaakt, hard nodig is voor het geestelijk evenwicht van elke mens? (*)

Egidius

(*) Zie de eerstejaarscursus psychologie.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 13:52   #63
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Omdat fierheid op jezelf en al wat je wezen uitmaakt, hard nodig is voor het geestelijk evenwicht van elke mens? (*)

Egidius

Mijn fierheid heeft absoluut niks met het al dan niet spreken van een taal te maken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 13:53   #64
Egidius

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Kaal
Oj ja en ik ben ook een Vlaamse nationalist. Hoewel ik thuis Frans spreek. En nu jij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Vreemd.
Waarom? Wat heeft politiek nu in hemels naam met taal te maken? Bent u een oubolllige taalnationalist?

Citaat:
Wat is je moedertaal? Frans of Nederlands?
Mijn God! U bent er één...

Egidius
Oud 25 april 2005, 13:55   #65
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik vind het vreemd dat het doen naleven van taalwetten en oprichten van universiteiten enkel kan met medewerking het wreedste regime van de 20ste eeuw.
Vreemd hé? En zeggen dat de Belgische staat het niet kon (en nog niet kon), je moet niet vragen...

Egidius
Oud 25 april 2005, 13:56   #66
Egidius

Standaard

Citaat:
Mijn fierheid heeft absoluut niks met het al dan niet spreken van een taal te maken.
Ja dat had je al gezegd.
Maar heb je mijn antwoord echt gelezen?

Egidius
Oud 25 april 2005, 14:01   #67
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat had je al gezegd.
Maar heb je mijn antwoord echt gelezen?

Egidius
Ja, maar ik spreek meer dan één taal. En ik vind geen enkele belangrijker dan de andere.
Oud 25 april 2005, 14:07   #68
Egidius

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik spreek meer dan één taal. En ik vind geen enkele belangrijker dan de andere.
Ik spreek en schrijf er een viertal vrij vlot, en nog een paar andere zo en zo. Dat heeft er dus niets mee te maken. De taal waarin je opgevoed bent maakt mee je persoonlijkheid. Taal beïnvloedt zelfs het denken. Het is iets wat een mens even na is als zijn geboortedorp of zijn beroep. Dat is helemaal niets om superieur over te doen, maar het is wel iets wat een evenwichtig, volwassen mens koestert en verzorgt. En het is zeker een mensenrecht om het te verdedigen als het bedreigd wordt.

Egidius
Oud 25 april 2005, 14:09   #69
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
hopla moet men weeral over de oorlog beginnen als het over flaminganten gaat
De flaminganten beginnen er altijd zèlf over, en als wij erop inpikken, worden we met de vinger gewezen. Rare redenering.
Oud 25 april 2005, 14:40   #70
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De flaminganten beginnen er altijd zèlf over, en als wij erop inpikken, worden we met de vinger gewezen. Rare redenering.
Hier vergist u zich toch wel degelijk! Wie heeft het steeds over de collaboratie beste vriend?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 14:54   #71
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd hé? En zeggen dat de Belgische staat het niet kon (en nog niet kon), je moet niet vragen...

Egidius
Inderdaad heel vreemd. Die Duitsers wisten blijkbaar wel hoe ze de naieve Vlamingen konden paaien.
Oud 25 april 2005, 14:57   #72
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Egidius

Oeps!
Ondanks het feit dat je 200% gelijk hebt ga je met die thesis wel een hoop ambras met de linkervleugel annex begicistische staatsnationalisten krijgen op dit forum hoor!

Fierheid om taal, volk, gebruik, prestatie, progenituur is voor deze vrienden totaal verwerpelijk behalve uiteraard als het voor de goede (= uiteraard door hun te bepalen) zaak gaat.
Oud 25 april 2005, 15:26   #73
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad heel vreemd. Die Duitsers wisten blijkbaar wel hoe ze de naieve Vlamingen konden paaien.
Het zijn de Vlaamse pastoors die (terecht) de Vlamingen hebben opgeroepen om te gaan strijden tegen het nakende gevaar van het Bolsjevisme dat oprukte uit het Oosten!
Wellicht onder invloed van Duitsland maar hoe jammer je het ook mag vinden, Duitsland heeft de mensen wakker geschud!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 15:27   #74
Egidius

Standaard

Citaat:
Haha, u ontwijkt het punt, mijn beste. Niet dat de Duitsers de taalwet konden toepassen is zo verwonderlijk. Dat België er na 70 jaar nog steeds niets van terecht brengt, dat is pas een wonder groter dan dat van Fatima!

Egidius
Oud 25 april 2005, 15:28   #75
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Het zijn de Vlaamse pastoors die (terecht) de Vlamingen hebben opgeroepen om te gaan strijden tegen het nakende gevaar van het Bolsjevisme dat oprukte uit het Oosten!
Wellicht onder invloed van Duitsland maar hoe jammer je het ook mag vinden, Duitsland heeft de mensen wakker geschud!
Ze hebben zodanig hard geschud dat er vijftig miljoen doden vielen. (WOII)
Oud 25 april 2005, 15:31   #76
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Oeps!
Ondanks het feit dat je 200% gelijk hebt ga je met die thesis wel een hoop ambras met de linkervleugel annex begicistische staatsnationalisten krijgen op dit forum hoor!
Ik post hier niet om graag gezien te worden, en evenmin om ambras te krijgen.

Citaat:
Fierheid om taal, volk, gebruik, prestatie, progenituur is voor deze vrienden totaal verwerpelijk behalve uiteraard als het voor de goede (= uiteraard door hun te bepalen) zaak gaat.
Iedereen heeft recht op zijn opinie. Maar wat wie ook waarvan vindt, verandert niets aan de feiten. Ik meen dus dat je maar beter niet kan vechten tegen de realiteit. Heetf misschien iets met leeftijd te maken, hé.

Egidius
Oud 25 april 2005, 15:32   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Egidius

Blijkbaar zijn psychologiecursussen ook niet vrij van baarlijke onzin.
Oud 25 april 2005, 15:33   #78
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Blijkbaar zijn psychologiecursussen ook niet vrij van baarlijke onzin.
Misschien niet. Maar waarom, Staaf, waarom?

Egidius
Oud 25 april 2005, 15:46   #79
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met wie hebben de Walen dan wel gecollaboreerd?

Nogmaals, de enigen die ik om amnestie hoor vragen zijn de vlaamse collabo's en hun afstammelingen. Wat is dat toch vreemd. Iedereen probeert te doen alsof ze er niets mee te maken hebben, maar zij willen amnestie zonder zelfs maar excuses aan te bieden.
wetende dat de eerste vlag die aan het stadhuis van brussel wapperde de franse was en dat franse troepen bijgestaan door waalse revolutionairen (al dan niet daarvoor betaald door waalse elite) het leger van willem 2 gingen tegenhouden lijkt me dat niet echt moeilijk. als je daarnaast ook weet dat de revolutionairen graag de zoon van louis philippe op de belgische troon wilden is het feest helemaal compleet.

dat de vlamingen niets wilden weten van die belgische omwenteling wordt dan weer bewezen door het simpele feit dat de orangisten zelfs na de belgische omwenteling in de meeste vlaamse grootsteden nog de absolute meerderheid haalden.

en zoals ik reeds zei, voor de collaboratie moeten er mijns inziens geen excuses worden aangeboden, het is eerder het belgische regime dat zijn excuses moet aanbieden. zij hebben immers de situatie gecreeerd waarin de vlamingen geen andere keus hadden dan te collaboreren
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 15:47   #80
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

In een onafhankelijk Vlaanderen komen er geen anderstalige inwijkelingen meer...
Of Vlaanderen nu onafhankelijk wordt of niet binnen 50 jaar is Vlaanderen zoals de rest van Europa Engelstalig. binnen 10 jaar speelt men in de bioscopen engelstalige films .. zonder ondertiteling. Binnen 15 jaar verhuist de K.U.L. naar New Louvain en verenigd zich met de voormalige Université Catholique om een volledig engelstalige instelling te worden....

& Intussen zal B-H-V nog altijd niet gesplitst zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be