![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar waarover gaat het hier? We hebben het niet over "een minderheid" die zich op min of meer toevallige wijze op Belgisch grondgebied bevind en dat al eeuwen. We hebben het over duizenden mensen die door een kliek van filofascistisch scum, werkelijk het uitschot van duizenden eeuwen, van BelgiSSche zotten vervuld van grootheidswaanzin en gebiedsuitbreiding mensen en gebied zijn gaan roven en nog niet eens zo lang geleden; in 1945. Wanneer je nu de reacties van de belgicisten in deze thread nog eens naleest, zal je geen enkel logisch of redelijk argument vinden om die Duitsers nog langer in een surrealitische staatsstuctuur die niet eens zelf hebben gekozen en die hun eigen taal niet eens spreekt, om dan nog maar te zwijgen van het feit dat ze geregeerd worden door Walen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Enkel om aan te tonen dat geschiedenis slechts één van de argumenten is om grenzen te trekken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw punt lijkt eerder ingegeven door een Vlaamse agenda of uw ergernis tov Walen dan uit bekommernis voor de Duitstaligen. Uw reactie is dus compleet overtrokken. Taal en etnciteit zijn imho geenszins absolute criteria voor het bepalen van grenzen. En het is inderdaad niet zo simpel om grenzen te trekken op grond van etnische afkomst of taal. En dit kan tot conflicten leiden (Joegoslavië is slechts 10 jaar geleden). Waar het vroeger redelijk simpel was zijn de meeste gebieden nu bewoond door verschillende groepen. Zomaar een terugkeer naar het 'moederland' is dus niet zo eenvoudig. Ten slotte ik ben geen Belgiscist maar ook geen extreme flamingant. Ik ijver enkel voor uitgebreidde Vlaamse bevoegheden omdat het duidelijk is dat de meeste problemen het best daar worden aangepakt. Andere problemen kunnen dan weer best aangepakt worden op Europees niveau. Belgische problemen zijn er daarentegen niet, het Belgisch bestuur is als dusdanig ook overbodig. En voor de romantici onder ons mag er daar voor mij part een nationaliteit aan verbonden worden, maar of dat nu de Belgische of Vlaamse is kan mij eigenlijk niet veel schelen. Maar dit topic ging helemaal niet over Vlaamse onafhankelijkheid maar over Duitstaligen, remember. [font=Verdana][font="][/font][/font]
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 27 april 2005 om 12:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een landkaart: http://www.dglive.be/DesktopDefault..../187_read-450/ Het noorden: Gemeente Kelmis/La Calamine: deze gemeente is tweetalig Duits/Frans. Vele mensen spreken ook het locale dialect (zelvde dialect zoals in Vaals en oost-limburg) Gemeente Raeren: In de laatste jaren zijn heel vele duitser naar deze gemeente getrokken (Belgen - Duitsers: 50 - 50) Dit heeft een antaal problemen creert... Gemeente Eupen: onze "hoofstad". Een klein rijk stadje met ongeveer 18 000 inwoners. De inwoners zijn meestal tweetalig. Er zijn er straten waar op een kant duitstalig gebied is en op de andere kant franstalig. Eupen is een voorstad van Aachen. + Gemeente Lontzen: enkele kleine dorpen. Het zuiden: Gemeente Sankt-Vith: het "centruum" van de belgisch Eifel. Klein rijk stadje met enkele kleine dorpen. Mensen zijn meestal tweetalig, in de dorpen spreken ze een dialect (mix van "Rheinisch", Luxemburgisch, Frans en Duits: de duitsers op bezoek verstaan deze dialect niet!) Cultureel gezien behoren Sankt Vith en het franstalige Malmedy tesamen. Gemeente Butgenbach: attracties: de zee van Butgenbach/Woriken. De groote kamp Elsenborn van het belgisch leger is ook op het gebied van deze gemeente. De franstalige dorpen Waimes en Champagne behoren "cultureel" gezien bij. Geemente Burg Reuland: bijnae iedereen van deze gemeente werkt in Luxemburg...dus zijn ze heeeeeeel rijk da... (Only +/- 10% taxes on the luxemburgian pay... ![]() Het locale dialect is dan ook bijnae (nord-)luxemburgisch. Amel + Büllingen: kleine dorpen en heel veel natuur. "Cultureel" gezijn behoren franstalig Faymonville en Amel tesamen. Ik denk dat veele duitstalige zich "Ostkantoner" (=deutschsprachige Belgier), then "Ardenner", then "Member of the Euregio", then "Belgier" en then European voelen. Maar niet Duits!!! ![]() Laatst gewijzigd door restons courtois : 27 april 2005 om 12:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen hebben (soms) een te sterke mentaliteit van 'elk zin vierkante meter'. In plaats van ons te verenigen en groot te willen zijn, willen we met rust gelaten worden en in een nestje kruipen. Mocht een Groot-Nederland maar een warm nest zijn ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Leer toch eens feiten en argumenten (blijkbaar weet u niet wat dat is, ik raad u dan ook Van Dale of Verschueren aan) aanhalen i.p.v steeds maar opnieuw de leden van dit forum te vervelen, irriteren en agiteren met zulk gezwets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die Vlaamse Vlaamsheid is er al lang uitgegaan. Sindsdien zijn er nog volkeren die niet meer bestaan, zoals de Brabanders. Ook de Frans-Vlamingen zijn geen Vlamingen meer in de hedendaagse betekenis. Het duidt op politieke onvolwassenheid om dat wel zo te zien... Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |