Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2005, 06:07   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als een klant thuis zit te wachten, en er stopt een busje vol met nieuwe Belgen, dan is het aan die klant om die werklui binnen te laten of niet.

Als die mens vertrouwen heeft in de firma, geen probleem, dan word het werk uitgevoerd, en hangt het van de mensen af dat het goed gedaan is of niet.

Als het niet goed is gedaan, tja, dan hebben we weer iemand met een negatief oordeel erbij.

In alle geval. Ik kies een firma uit wegens de producten die ze aanbieden. En zal mijn oordeel vellen op de deskundigheid.

En de klant heeft ten alle tijden het recht geen gebruik te maken van de aangeboden diensten, en zal volgens de letter van de wet dan ook geen enkele verplichting hebben naar de leverancier toe.
Oud 29 april 2005, 07:06   #62
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Ik betwijfel of de klanten het recht hebben mensen te weigeren wegens hun afkomst.
In autoriaire staten kan de staat idd bepalen wie je in je huis moet toelaten of niet. In een democratische rechtsstaat bepaalt de burger dat zelf.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 07:27   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Jij blijkbaar ook niet.
Het is helemaal niet moeilijk je klanten ervan te overtuigen dat deze mensen ook degelijk werk kunnen leveren. Maar je moet het als bedrijfsleider ook WILLEN. En toegegeven, het kost tijd en energie en je krijgt er zelf niets voor in de plaats, maar het toont wel aan dat je kloten hebt en toch nog iets hebt dat sociaal engagement heeft ( ik weet het, een vies woord bij veel vloaminken, vooral bij hen die zich verschuilen achter die grote poorten ).
Mond op mond reclame werkt zeer snel, en voor je het weet maken mensen er geen punt meer van. Een klant zal veel liever snel bediend worden dan angst hebben dat een marokkaan het werk komt doen.

Nee , ne klant die iets wil op een bepaalde manier, die wil dat op die bepaalde manier en daar heb jij als bedrijsleider niets aan te willen.

Als ik bij den beenhouwer dien biefstuk wil moet je me nie dien anderen opsolferen, anders koop ik bij u geen biefstuk meer.

Als je dus weet dat uw klanten voor electrisch bediende poorten er niet zo van houden van marokanen over de vloer te krijgen omdat die door hun landgenoten uit molenbeek en borgerhout die crimineel oververtegenwoordigd zijn een bepaald etiket opgeplakt krijgen, (laat ons een kat een kat noemen ... ) dan moet ge daar geen marokanen naartoe sturen. Nu zal ik als klant nie speciaal vragen naar een bepaalde nationaliteit en ik zal die mensen ook nie van mijnen hof schoppen als ze beleefd zijn en goe werk leveren, maar ik kan mij wel voorstellen dat dat punt bv bij oudere mensen wel gevoeliger ligt. En dat zijn daarvoor geen racisten.

dus als die garagepoorten mens weet dat hij daar last mee krijgt is het eerlijk van hem van die mensen toch aan te nemen en ze bijvoorbeeld binnen in zijn bedrijf te gebruiken, maar ze bv niet aan te nemen om zaken te gaan plaatsen.

Sociaal engagement is inderdaad een vies woord, nochtans maken veel kleine ondernemers dat engagement wel en zijn er veel bij die goed zijn voor hun mensen, er zijn er natuurlijk ook wel andere maar een werkgever is werkgever en wil dat ook blijven, dus moet hij in de eerste plaats geld verdienen en doet hij dat door risico's te nemen, maar die zijn wel berekend...

Daarom ook mijn voorstel, van bv, die gasten voor te stellen als subcontractor te werken, en mensen die heel snel bediend willen worden, wel dat kan, maar dan stuur ik die firma.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 07:39   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Jij hebt blijkbaar nog nooit geen business gedaan. Als een klant je meer kosten opbrengt dan winsten omdat hij onredelijke eisen stelt, dan laat je dat stuk krapuul gewoon vallen. Ooit had ik 30% percent belgische klanten, nu nog 1,5 %, ik heb het me nog nooit beklaagd, ik rijf ze binnen

Als ze u geld kosten is dat inderdaad iets anders, maar wat noem jij onredelijke eisen ? ...

Als iets contractueel bepaald is dan moet dat uitgevoerd worden, en dan mag jij daar je prijs voor vragen, geen probleem.

Wij betalen ook graag voor extra service maar hij moet wel uitgevoerd worden, als wij iets kopen met bepaalde specificaties moete bij ons niet afkomen met dit hier doet het ook, ... nee da marcheert nie, noemt gij dat onredelijke eisen mij goed, maar ik denk daar anders over.

Wij moeten immers ook een bepaalde service leveren.

Nu zal er natuurlijk nie contractueel bepaald zijn dat er al dan niet alochtonen die garagepoort komen plaatsen, maar ik kan mij zo al het type klanten van Feryn inbeelden, ik ken de streek waar hij de meeste van zijn klanten heeft, en dat zijn daarvoor geen racisten of zo, maar liefhebbers van de multiculturele maatschappij zitten daar nu ook zo nie echt tussen.

Nu ik heb al gezegd mij kan dat niet verdommen wie mijn poort komt plaatsen als ze er maar goed insteekt en die mannen wa vriendelijk , zijn is da allemaal ok, ze zullen zelf van den hof gaan met wat pré en ik zal ze ook nie laten sterven van den dorst, goe werk wordt door mij beloond.

Maar dat ben ik, maar daarna moeten die mannen naar een andere post, waar ze er anders over denken, en waar Fereyn misschien een telefoneke krijgt van wat stuurt ge nu op mijnen hof...

En dan gaat die mens natuurlijk eens nadenken, ondanks het feit dat die ook wel weet dat zijn mannen goe werk leveren want van den dien waar ze ervoor geweest zijn heeft hij niks gehoord.

Maar wat doede daarmee...
Oud 29 april 2005, 11:54   #65
Briggs
Burger

Briggs's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Neen, je mag geen mensen weigeren omdat hun huidskleur iets donkerder is. Dat is wettelijk verboden, en maar goed ook.
Hoe ga je die jongeren die dikwijls in kansarme midden vertoeven dan nog gaan overtuigen dat ze een degelijke opleiding moeten volgen om later aan de bak te komen, als diegenen die dan toch volgehouden hebben, zelfs niet met papieren op zak hun boterham kunnen verdienen.
Laten we ze opleiden en naar het buitenland sturen.
Hun voorourders hebben het gedaan, waarom zouden zij dat niet kunnen ?
Ik kan de reactie v/d klanten begrijpen, zeker als het te maken heeft met het plaatsen van deuren & poorten. Die elementen zijn essentiëel voor de veiligheid van uw huis, allochtonen zijn (volgens mijn mening) meer betrokken in criminele activiteiten (conclusie vanuit alle verhalen dat ik hoor van agenten in grootsteden) en die ganse gemeenschap is slachtoffer van negatieve ettikketering (bla).
Logisch gevolg van dat etiket enz. is dat mensen zullen weigeren dat "allochtonen" (hier was er meer sprake van Turken & Marrokanen...) komen werken aan veiligheidsgevoelige plaatsen zoals ramen, veranda's, deuren & poorten.

Anyhow, volgens rapporten v/d BGDA zijn allochtonen meestal laagopgeleid, alle bevoordeling & motivatie ten spijt.
Oud 29 april 2005, 12:22   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Excuses niet aanvaard. Als u politieke meningen die u niet aanstaan meent te moeten kwalificeren als "compleet en oeverloos gezever", dan zijn we uitgepraat. Dan lost u uw probleem maar zelf op.

Egidius
U hebt dus geen tegenargument? Ik wist het wel. Evenals ik ook al wist dat u helemaal niet geïnteresseerd bent om problemen waarmee anderen te maken hebben, op te lossen. Zo'n reactie zegt dus wel degelijk meer over u, dan over mij.
Oud 29 april 2005, 12:23   #67
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De staat moet zijn problemen niet oplossen op de kap van de burgers of de bedrijven.

Egidius
Maar u hebt er anders wel een hand van weg om de problemen van burgers of bedrijven af te wimpelen naar de staat...
Oud 29 april 2005, 12:27   #68
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar jij blijkbaar wel. Ik citeer jou nog een keer:

Maar je moet het als bedrijfsleider ook WILLEN

unquote

Wat zal het zijn, gaan we de bedrijven vertellen wat ze moeten en niet moeten? Of gaan we ze dat zelf laten beslissen?

- Egidius: "het enige dat iemand moet doen is... "
- Alcazar: "niemand moet iets doen, het is enkel een kwestie van willen..."
- Egidius: "aha, dus volgens jou moet hij het dus wel doen..."

Oud 29 april 2005, 12:31   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Dat mensen eens leren zelf de verantwoordelijkheid voor hun keuzes te dragen.
En aangezien het een keuze is om geen Marokkanen aan te nemen, moeten Belgen dus niet meer komen zagen dat diezelfde Marokkanen leven "op ons kap".
Oud 29 april 2005, 12:34   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Briggs, het zijn door het VDAB iniatief om allochtonen gratis een vrachtwagenrijopleiding([size=1]maar waarom noch mijn vriendin, noch ik in aanmerking komen als 2de generatie allochtonen,dat snap ik niet helemaal[/size]) te geven toch een groep die perfect in het eisenpakket van Feryn vallen.
Rijbewijs C en het verschil kennen tussen een metaal en steenboor. Lage opleiding of geen diploma maakt hier geen drol uit. Dat rijbewijs en 2 handen aan het lijf, da's alles wat nodig is.
Een poort plaats je niet alleen, dus je kan je chauffeur/handlanger aanvullen met een ervaren,maar niet vrachtwagenbesturende poortenplaatser.

Ik denk dat als ik me aanbied, en er zou willen beginnen mits ik hulp krijg om een C rijbewijs te halen, dat ik een andere job heb. 'k heb namelijk al ervarig in die brancche.
Oud 29 april 2005, 12:35   #71
Tegendradigaard

Standaard

Moest ik vreemdeling zijn ik zou het hier gewoon afbollen. In zulk racistisch land zou ik als vreemdeling niet blijven wonen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 12:40   #72
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Moest ik vreemdeling zijn ik zou het hier gewoon afbollen. In zulk racistisch land zou ik als vreemdeling niet blijven wonen.
Het is hier helemaal geen racistisch land!

Hooguit een land met iets te veel racisten.
Oud 29 april 2005, 12:40   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bof, ik kan wel om met wat racisme, zolang ik maar op zijn Stevearts verwend word.

Och ja, ik heb een hoop racisme ondergaan, toen ik klein was, "vuile keasbol, gierige hollander", bij gebrek aan Marrokanen en soortgelijken. Toen waren dat er misschien 4 op een hele school.
Oud 29 april 2005, 12:42   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik ga er hier straks nog wa op de rooster leggen zie,

nog twee solicitanten te gaan, ...
Oud 29 april 2005, 12:44   #75
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
En aangezien het een keuze is om geen Marokkanen aan te nemen, moeten Belgen dus niet meer komen zagen dat diezelfde Marokkanen leven "op ons kap".
Toch wel.
Want toen in de tijd dat de dieren juist hun spraak verloren waren en er geen werk was in hunnen streek dan werden zij door grote witte leiders gevraagd om vuile werkzaamheden te komen opknappen die zij goedkoop wilden laten doen omat de witte onderdanen dat niet meer wilden doen voor een appel en een ei.
En zij togen in grote getalen naar het land van de witte leiders en deden tot ieders voldoening het vuile werk. En toen de grote witte leiders zagen dat deze mensen bereid waren te werken voor een appel en een ei lieten zij deze menen hun vrouw overkomen en hun kinderen en nog eens kinderen en nog andere vrouwen en weer kinderen en nog kinderen en nog vrouwen en nog kinderen en nog ouders ook en nog grootouders ook en die hun andere kinderen en die kinderen hun kinderen.
Die kinderen zagen echter dat die witte mensen die niet meer voor een appel en een ei wensten te werken geld kregen om niets te doen en zijn vroegen en kregen natuurlijk daar ook recht op.
Sommige van die vreemdelingen wilden echter, tegen beter weten in, toch werken voor twee appels en een koppel eieren. Doch sommige witte klanten wilden daar niets van weten. Dus werden zij niet aangenomen.
En moesten zij dus voort op de kap leven.

Edoch zij hebben toch een keuze. Zij zouden kunnen doen zoals hun vaderen gedaan hebben.... nl. vertrekken. Weg van het witte racistische land. Weg van die verrekte kou in de winter.

Of mis ik iets en worden die mensen hier gevangen gehouden tegen hun wil ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 29 april 2005, 12:46   #76
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Het is hier helemaal geen racistisch land!

Hooguit een land met iets te veel racisten.
Nazi duitsland was geen nazistisch land ... hooguit een land met iets te veel nazis...

Oud 29 april 2005, 12:48   #77
Tegendradigaard

Standaard

Trouwens men zegt regelmatig dat wij soepeler moeten zijn en flexibelern en bereid zijn om te verhuizen om werk te vinden enzo...
Moest ik ergens ongewenst zijn dan zou ik de eer aan mezelf houden en het afbollen....

Oud 29 april 2005, 13:03   #78
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nazi duitsland was geen nazistisch land ... hooguit een land met iets te veel nazis...

De vergelijking gaat helemaal niet op.

In nazi Duitsland waren de nazi's aan de macht.
Ik denk niet dat 'de racisten' nu in België (of Vlaanderen) aan de macht zijn.
Oud 29 april 2005, 13:18   #79
Tegendradigaard

Standaard

amai Goodyear, gij neemt mij nogal serieus zeg...
't ging mij om het leuke woordspelleke zenne...

jammer dat het stuk "uw forumvervuiler at your service" ooit uit mijn onderschrift is gevallen...

Oud 29 april 2005, 13:38   #80
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Of mis ik iets en worden die mensen hier gevangen gehouden tegen hun wil ?
Niet echt. Maar bij mijn weten kun je ook geen mensen die een toelating hebben om in het land van de witte leiders te wonen, uitzetten tegen hun wil

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be