Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2005, 21:28   #61
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Zolang het maar geen moslims zijn.
Oei, dan hebben we een probleem...In Singapore zitten namelijk wel wat moslims en als die economisch blijven groeien, dan...G-d verhoede!

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 21:43   #62
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Dus als ik het goed begrijp zou jij het analoog ook eens gaan zijn met een stelling �* la Bin Laden: Het zijn allemaal Amerikakontlikkers, afschieten die meute Je kan ook hier moeilijk ontkennen dat Westerlingen wel heel erg op elkaar beginnen te lijken in hun anti-islamopvattingen. Dus hoe kijk je daar dan tegenaan?
Alweer wil je niet lezen.
Maar niet mijn probleem, als jij niet open wil staan.
Wat Amerika betreft, grote delen van de wereld hebben Amerika openlijk veroordeeld m.b.t de oorlog in Irak.
Bin Laden is een terrorist als geen ander, een Hitler op z'n Islam's als het ware, fundamentalist.
Bin Laden weet best dat meer dan de helf van de wereldbevolking de daden van Amerika afkeurt, alleen is dat niet in zijn voordeel om zijn 'strijd' te verantwoorden.

Ook geen appelen met citroenen gaan vergelijken.
Ik vergelijk de modale Marokkaan ook niet met Bin Laden.

Er zijn daadwerkelijk Moslims die openlijk afstand nemen van de man zijn daden........ maar die zijn niet dik gezaaid, durven dikwijls niet uitkomen voor hun mening, bang voor represailles.
Net daar hebben de Westerlingen de vrees (volgens mijn mening dan), want hoe je het draait of keert, de Islam is en blijft vrij gesloten, je krijgt geen hoogte van hoe en wat deze mensen denken over de toekomst/integratie/'heilige oorlog'/....

Amerika heeft met die aanslagen geoogst wat ze gezaaid hebben, terreur.
Het feit dat de westerlingen tegenover de Islam hun angst hebben, ligt bij het feit dat de Islam niet bepaald duidelijkheid zaait.........
Oud 29 april 2005, 21:46   #63
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, dan hebben we een probleem...In Singapore zitten namelijk wel wat moslims en als die economisch blijven groeien, dan...G-d verhoede!
Inderdaad. Hoe zit het eigenlijk met de moslims uit Indonesie en zo ?
Ik heb niet de indruk dat zij zo gewelddadig zijn als hun geloofsgenoten uit Iran of zo barbaars als die in Saoedi-Arabie ?
Misschien moet ik "moslim" vervangen door iets anders ?

Laatst gewijzigd door Cosmo : 29 april 2005 om 21:47.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 21:52   #64
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Hoe zit het eigenlijk met de moslims uit Indonesie en zo ?
Ik heb niet de indruk dat zij zo gewelddadig zijn als hun geloofsgenoten uit Iran of zo barbaars als die in Saoedi-Arabie ?
Misschien moet ik "moslim" vervangen door iets anders ?
Veel heeft ook te maken met politiek en macht denk ik...In Arabië zijn grote belangen gemoeid...veel olie en mss ook andere rijkdommen, je zou je voor minder dictator uitroepen en gaan lopen met de buit. Ik denk dat veel mensen daar niet goed beseffen dat zij in feite allang niet meer door moslims bestuurd worden. En daar denk ik dat Indonesië dan ten tonele komt.

Oud 29 april 2005, 22:05   #65
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
je weet goed genoeg wat ik bedoel: deze mensen aanvaarden geen allochtone werknemers bij belgische bedrijven terwijl ze allochtonen verwijten profiteurs te zijn die absoluut geen werk willen zoeken
De allochtonen kunnen er toch zelf veel aan doe hé ?
Als jij nu zou verhuizen naar Frankrijk bvb.
Zou jij er dan niet voor zorgen dat je voldoende Frans kende ?
Dat je iets zou weten van de Franse geschiedenis en de Franse gewoonten ?
Of naar Australie ? Zou je er niet voor zorgen dat je wist hoe dat land geevolueerd is van een Engelse gevangenis naar een onafhankelijk land ?
Wel, de meeste allochtonen richten hun schotelantenne, na verschillende generaties, nog altijd op Mekka. Ze kennen niks van de Vlaamse gewoonten.
Wat komen zulke mensen hier doen ?
Waarom gaan ze niet terug naar het land van hun dromen ?
Toen ik nog maar op reis was in Egypte kocht ik daar al een "djellaba" (of zoiets) omdat dat daar toen gedragen werd en ik wel eens wilde aanvoelen wat het was om zo rond te lopen. Ik stond open voor die cultuur.
Op TV is er tegenwoordig weer zo'n serie : STAR ACADEMY. Met daarin Karim.
Duidelijk allochtoon. Welk land weet ik niet. Wellicht Marocco.
Die lekker Aantwaarps babbelt. Wordt die gediscrimineerd ? Nee toch ?
Ik koop mijn groenten in de winkel van een Turk. (geen turkse winkel).
Die gast spreekt tenminste Nederlands.
Het is een stom winkelke zoals vroeger het winkeltje op de hoek.
En geld dat die verdiend ! (en ik gun het hem van harte !!)
Een andere Turk heeft eens geprobeerd ermee te concurreren.
Met een veel groter en modernere winkel er bijna vlak naast.
Maar die sprak geen Nederlands, en als hij je wisselgeld moest teruggeven haalde hij uit zijn achterzak een STAPELTJE bilfetten van 50 en 20 euro.
Zijn vrouw (of zo) sprak geen woord en werd door hem voortdurend in het oog gehouden.
Na enkele maanden is die ermee moeten stoppen.
Werd die gediscrimideerd door de buurt ? Ik denk het wel.
Sociale controle noemt men zoiets.
Word a.u.b. eens wakker mensen.
Oud 29 april 2005, 22:12   #66
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Alweer wil je niet lezen.
Maar niet mijn probleem, als jij niet open wil staan.
Wat Amerika betreft, grote delen van de wereld hebben Amerika openlijk veroordeeld m.b.t de oorlog in Irak.
Bin Laden is een terrorist als geen ander, een Hitler op z'n Islam's als het ware, fundamentalist.
Bin Laden weet best dat meer dan de helf van de wereldbevolking de daden van Amerika afkeurt, alleen is dat niet in zijn voordeel om zijn 'strijd' te verantwoorden.

Ook geen appelen met citroenen gaan vergelijken.
Ik vergelijk de modale Marokkaan ook niet met Bin Laden.

Er zijn daadwerkelijk Moslims die openlijk afstand nemen van de man zijn daden........ maar die zijn niet dik gezaaid, durven dikwijls niet uitkomen voor hun mening, bang voor represailles.
Net daar hebben de Westerlingen de vrees (volgens mijn mening dan), want hoe je het draait of keert, de Islam is en blijft vrij gesloten, je krijgt geen hoogte van hoe en wat deze mensen denken over de toekomst/integratie/'heilige oorlog'/....

Amerika heeft met die aanslagen geoogst wat ze gezaaid hebben, terreur.
Het feit dat de westerlingen tegenover de Islam hun angst hebben, ligt bij het feit dat de Islam niet bepaald duidelijkheid zaait.........

Waarom veroordelen de moslims hun eigen extremisten niet zoals het Westen dat wel doet (de westerse extremisten dus) ?
Zijn wij als westerlingen niet terecht bevreesd voor bevolkingsgroepen met een gedachtengoed zoals de moslims ?
Mochten de moslims evenveel zelfkritiek hebben als de westerlingen, er zouden allang geen spanningen meer zijn.
Zolang zij echter blijven vasthouden aan hun middeleeuwse principes zullen zij van het westen middeleeuwse reacties krijgen! En terecht vind ik.
En toen waren wij nog kruisvaarders.
Oud 29 april 2005, 22:14   #67
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waarom veroordelen de moslims hun eigen extremisten niet zoals het Westen dat wel doet (de westerse extremisten dus) ?
Zijn wij als westerlingen niet terecht bevreesd voor bevolkingsgroepen met een gedachtengoed zoals de moslims ?
Mochten de moslims evenveel zelfkritiek hebben als de westerlingen, er zouden allang geen spanningen meer zijn.
Zolang zij echter blijven vasthouden aan hun middeleeuwse principes zullen zij van het westen middeleeuwse reacties krijgen! En terecht vind ik.
En toen waren wij nog kruisvaarders.

Ik heb Aljazeera, met mijn Hebreeuws kan ik er wel wat van bakken...Er zijn ook al joden uitgenodigd voor interreligieuze debatten...Ik denk wel dat die kritiek er al is hoor.

Oud 29 april 2005, 22:31   #68
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Heeft Filip helemaal ongelijk?

Politiek correcte Vlaamse regering stigmatiseert ten onrechte ‘racistisch’ zondebokbedrijf

Niet bedrijfsleven maar politiek verantwoordelijk voor zgn. ‘racisme’

Politiek correct multiculdiktaat botst met bedrijfseconomische realiteit: bedrijfsleven moet vrij haar werknemers kunnen kiezen

29.04.2005 13.47u - Het Vlaams Belang is verbijsterd over de hypocriete reactie van de Vlaamse regering ten aanzien van het kantelpoortenbedrijf Feryn te Londerzeel. De Vlaamse regering verwijt het bedrijf racistisch te zijn omwille van het feit dat het onder druk van klanten geen allochtone werknemers tewerkstelt in de afdeling renovatie.

Het gegeven dat veel klanten wegens hun negatieve beeldvorming over allochtonen het bedrijf in zijn personeelskeuze beïnvloeden is niet de schuld van het bedrijf maar wel de schuld van het lakse immigratiebeleid en het veel te soepele inburgeringsbeleid dat de volwaardige integratie en assimilatie van allochtonen verhindert en onaangepast sociaal gedrag, overlast en criminaliteit bij allochtonen in de hand werkt.

In het bedrijfsleven gelden bovendien niet de regels van de politieke correctheid maar speelt op de eerste plaats de bedrijfseconomische logica. De pijnlijke realiteit waardoor het bedrijf Feryn nu onterecht onder een lawine van kritiek en zelfs juridische bedreiging wordt bedolven is alleen maar te wijten aan het lakse immigratie- en inburgeringsbeleid van de Vlaamse en federale regering. De Vlaamse regering maakt van het bedrijf een zondebok en bliksemafleider voor het falende immigratie- en inburgeringsbeleid. Het bedrijf in kwestie is niet schuldig aan racisme maar is juist het slachtoffer van het non-beleid !

Het Vlaams Belang verwijst in dit verband naar het positieve voorbeeld van Denemarken waar het immigratiebeleid en doorgedreven inburgeringsbeleid er voor zorgen dat de integratie en assimilatie van allochtonen veel minder problematisch zijn waardoor de beeldvorming ten aanzien van allochtonen bij de bevolking positief is geëvolueerd.

Vlaams Volksvertegenwoordiger Filip Dewinter zal aanstaande woensdag tijdens de plenaire vergadering in het Vlaams Parlement Minister van Inburgering Keulen interpelleren over de reactie van de Vlaamse Regering ter zake.

Filip Dewinter

Laatst gewijzigd door luc broes : 29 april 2005 om 22:32.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 22:35   #69
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Heeft Filip helemaal ongelijk?

Politiek correcte Vlaamse regering stigmatiseert ten onrechte ‘racistisch’ zondebokbedrijf

Niet bedrijfsleven maar politiek verantwoordelijk voor zgn. ‘racisme’

Politiek correct multiculdiktaat botst met bedrijfseconomische realiteit: bedrijfsleven moet vrij haar werknemers kunnen kiezen

29.04.2005 13.47u - Het Vlaams Belang is verbijsterd over de hypocriete reactie van de Vlaamse regering ten aanzien van het kantelpoortenbedrijf Feryn te Londerzeel. De Vlaamse regering verwijt het bedrijf racistisch te zijn omwille van het feit dat het onder druk van klanten geen allochtone werknemers tewerkstelt in de afdeling renovatie.

Het gegeven dat veel klanten wegens hun negatieve beeldvorming over allochtonen het bedrijf in zijn personeelskeuze beïnvloeden is niet de schuld van het bedrijf maar wel de schuld van het lakse immigratiebeleid en het veel te soepele inburgeringsbeleid dat de volwaardige integratie en assimilatie van allochtonen verhindert en onaangepast sociaal gedrag, overlast en criminaliteit bij allochtonen in de hand werkt.

In het bedrijfsleven gelden bovendien niet de regels van de politieke correctheid maar speelt op de eerste plaats de bedrijfseconomische logica. De pijnlijke realiteit waardoor het bedrijf Feryn nu onterecht onder een lawine van kritiek en zelfs juridische bedreiging wordt bedolven is alleen maar te wijten aan het lakse immigratie- en inburgeringsbeleid van de Vlaamse en federale regering. De Vlaamse regering maakt van het bedrijf een zondebok en bliksemafleider voor het falende immigratie- en inburgeringsbeleid. Het bedrijf in kwestie is niet schuldig aan racisme maar is juist het slachtoffer van het non-beleid !

Het Vlaams Belang verwijst in dit verband naar het positieve voorbeeld van Denemarken waar het immigratiebeleid en doorgedreven inburgeringsbeleid er voor zorgen dat de integratie en assimilatie van allochtonen veel minder problematisch zijn waardoor de beeldvorming ten aanzien van allochtonen bij de bevolking positief is geëvolueerd.

Vlaams Volksvertegenwoordiger Filip Dewinter zal aanstaande woensdag tijdens de plenaire vergadering in het Vlaams Parlement Minister van Inburgering Keulen interpelleren over de reactie van de Vlaamse Regering ter zake.

Filip Dewinter

Beeldvorming daar zeg je wat...

Oud 29 april 2005, 22:51   #70
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb een tijdje in Singapore gewerkt en nooit gemerkt dat daar moslims zijn. De overgrote meerderheid (70% of meer,) is Chinees (niet moslim) en die heeft ongeveer alles strak in de hand. De invloed van de Maleiers (mogelijk moslim) is beperkt.
Oud 29 april 2005, 23:06   #71
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik heb een tijdje in Singapore gewerkt en nooit gemerkt dat daar moslims zijn. De overgrote meerderheid (70% of meer,) is Chinees (niet moslim) en die heeft ongeveer alles strak in de hand. De invloed van de Maleiers (mogelijk moslim) is beperkt.
En wat wil je daarmee zeggen ?
Oud 29 april 2005, 23:43   #72
Don Quichote
Banneling

Standaard

Het probleem zal verder rotten.

Hierbij wijs ik met de vinger naar onze overheid.
Die gedragen wordt door de meerderheid in dit rare land.

En ook naar de moslimgemeenschap zelf.
Als het waar is dat er slechts een minderheid rotte appels zijn, dan vind ik het merkwaardig dat de meerderheid van die 'gasten' hun mond niet opentrekken en totaal geen actie ondernemen om orde op zaken te stellen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 07:57   #73
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De allochtonen kunnen er toch zelf veel aan doe hé ?
Als jij nu zou verhuizen naar Frankrijk bvb.
Zou jij er dan niet voor zorgen dat je voldoende Frans kende ?
Dat je iets zou weten van de Franse geschiedenis en de Franse gewoonten ?
Of naar Australie ? Zou je er niet voor zorgen dat je wist hoe dat land geevolueerd is van een Engelse gevangenis naar een onafhankelijk land ?
Wel, de meeste allochtonen richten hun schotelantenne, na verschillende generaties, nog altijd op Mekka. Ze kennen niks van de Vlaamse gewoonten.
Wat komen zulke mensen hier doen ?
Waarom gaan ze niet terug naar het land van hun dromen ?
Toen ik nog maar op reis was in Egypte kocht ik daar al een "djellaba" (of zoiets) omdat dat daar toen gedragen werd en ik wel eens wilde aanvoelen wat het was om zo rond te lopen. Ik stond open voor die cultuur.
Op TV is er tegenwoordig weer zo'n serie : STAR ACADEMY. Met daarin Karim.
Duidelijk allochtoon. Welk land weet ik niet. Wellicht Marocco.
Die lekker Aantwaarps babbelt. Wordt die gediscrimineerd ? Nee toch ?
Ik koop mijn groenten in de winkel van een Turk. (geen turkse winkel).
Die gast spreekt tenminste Nederlands.
Het is een stom winkelke zoals vroeger het winkeltje op de hoek.
En geld dat die verdiend ! (en ik gun het hem van harte !!)
Een andere Turk heeft eens geprobeerd ermee te concurreren.
Met een veel groter en modernere winkel er bijna vlak naast.
Maar die sprak geen Nederlands, en als hij je wisselgeld moest teruggeven haalde hij uit zijn achterzak een STAPELTJE bilfetten van 50 en 20 euro.
Zijn vrouw (of zo) sprak geen woord en werd door hem voortdurend in het oog gehouden.
Na enkele maanden is die ermee moeten stoppen.
Werd die gediscrimideerd door de buurt ? Ik denk het wel.
Sociale controle noemt men zoiets.
Word a.u.b. eens wakker mensen.
'als ik op vakantie ga, pas ik me aan' Vind je soms dat dit voor allochtonen een soort vakantie? Hoe lang heb jij die djellaba gedragen, een week of twee? Deze 'onaangepaste' allochtonen wonen hier in België hun hele leven lang en ik kan best wel begrijpen dat ze een stuk van hun cultuur en identiteit willen behouden. Dat ze de taal moeten leren, daar ben ik het absoluut mee eens, maar de zaakvoerder Feryn heeft hen niet geweigerd uit taalgebrek. De enige reden die hij gaf was dat hij racistische klanten heeft die allochtonen niet aanvaarden.
Oud 30 april 2005, 08:36   #74
luc broes

Standaard

Citaat:
'als ik op vakantie ga, pas ik me aan' Vind je soms dat dit voor allochtonen een soort vakantie? Hoe lang heb jij die djellaba gedragen, een week of twee? Deze 'onaangepaste' allochtonen wonen hier in België hun hele leven lang en ik kan best wel begrijpen dat ze een stuk van hun cultuur en identiteit willen behouden. Dat ze de taal moeten leren, daar ben ik het absoluut mee eens, maar de zaakvoerder Feryn heeft hen niet geweigerd uit taalgebrek. De enige reden die hij gaf was dat hij racistische klanten heeft die allochtonen niet aanvaarden.
Kan groen!? ook begrijpen dat ook wij onze cultuur en identiteit willen behouden?
In Brussel en ook in de randgemeenten worden wij vreemdelingen in eigen land, zelfs in de hospitalen die Vaanderen via de transfers recht houdt kent men onze taal niet.
Maar groen! is meer geïnteresseerd in het overleven van een zeldzame rode spin in de oerwouden van Zuid-Amerika.
Ik ben ook natuurliefhebber en fietser enz, en ik beteur ten zeerste dat Agalev en nu Groen! in Vlaanderen een zeer slechte naam heeft.
Oud 30 april 2005, 09:30   #75
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige reden die hij gaf was dat hij racistische klanten heeft die allochtonen niet aanvaarden.
Wat kan je Feryn dan verwijten?
Je zegt zelf dat hij racistische klanten heeft, want Feryn zelf stelt allochtonen tewerk in zijn werkplaats.

Stel je eens in zijn plaats, zou jij je werkvolk en jezelf niet aan de gang willen houden?
De poorten zelf worden toch ook door allochtonen in elkaar gestoken, welliswaar in het bedrijf, maar soit, hij betaald die toch ook, of niet?
Wat is uw probleem dan?
Oud 30 april 2005, 09:48   #76
Haider
Banneling

Haider's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent blijkbaar een échte racist ...
Hélemaal niet. Ik denk dat het vrij logisch is dat de mensen die dit land hebben opgebouwd en die hier hun heimat hebben voor gaan op deze die in eigen land zijn ontvlucht om zich hier te komen nestelen.
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 10:54   #77
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ach ,hier is een soort rascistische stuiptrekken aan de gang !
Oud 30 april 2005, 12:06   #78
luc broes

Standaard

Citaat:
Beste groen!?, als een Marokkaan liever in Borgerhout tussen soortgenoten gaat wonen, is hij daarom een 'racist'? Ik denk het niet, ik denk dat dit een heel menselijk, natuurlijk verschijnsel is.
Een Vlaming is wat dat betreft niet veel anders dan een Marokkaan, en evenmin een racist.
Feryn heeft trouwens niet gezegd dat dat hij 'racistische' klanten heeft. Dat zeg jij.
Oud 30 april 2005, 12:52   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Als die marokkaan geen strafblad heeft, nederlands kan en bekwaam is MAG Feryn deze niet weigeren omdat de vooroordelen van hun klanten nergens op gebaseerd zijn. En verminderde verkoop door marokkanen is nog altijd beter als helemaal geen verkoop door personeelsgebrek....vind ik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 13:16   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als die marokkaan geen strafblad heeft, nederlands kan en bekwaam is MAG Feryn deze niet weigeren omdat de vooroordelen van hun klanten nergens op gebaseerd zijn. En verminderde verkoop door marokkanen is nog altijd beter als helemaal geen verkoop door personeelsgebrek....vind ik.
Een werkgever is vrij die personen aan te werven die beantwoorden aan de door de werkgever uitgestippelde criteria. Indien hij vindt dat iemand van Marokkaanse achtergrond niet past, dan moet hij het recht hebben die mensen te weigeren.

Of meent u dat een werkgever niet zelf mag kiezen wie hij aanvaardt en wie niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be