![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar niet mijn probleem, als jij niet open wil staan. Wat Amerika betreft, grote delen van de wereld hebben Amerika openlijk veroordeeld m.b.t de oorlog in Irak. Bin Laden is een terrorist als geen ander, een Hitler op z'n Islam's als het ware, fundamentalist. Bin Laden weet best dat meer dan de helf van de wereldbevolking de daden van Amerika afkeurt, alleen is dat niet in zijn voordeel om zijn 'strijd' te verantwoorden. Ook geen appelen met citroenen gaan vergelijken. Ik vergelijk de modale Marokkaan ook niet met Bin Laden. Er zijn daadwerkelijk Moslims die openlijk afstand nemen van de man zijn daden........ maar die zijn niet dik gezaaid, durven dikwijls niet uitkomen voor hun mening, bang voor represailles. Net daar hebben de Westerlingen de vrees (volgens mijn mening dan), want hoe je het draait of keert, de Islam is en blijft vrij gesloten, je krijgt geen hoogte van hoe en wat deze mensen denken over de toekomst/integratie/'heilige oorlog'/.... Amerika heeft met die aanslagen geoogst wat ze gezaaid hebben, terreur. Het feit dat de westerlingen tegenover de Islam hun angst hebben, ligt bij het feit dat de Islam niet bepaald duidelijkheid zaait.........
![]() |
![]() |
#63 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de indruk dat zij zo gewelddadig zijn als hun geloofsgenoten uit Iran of zo barbaars als die in Saoedi-Arabie ? Misschien moet ik "moslim" vervangen door iets anders ? Laatst gewijzigd door Cosmo : 29 april 2005 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als jij nu zou verhuizen naar Frankrijk bvb. Zou jij er dan niet voor zorgen dat je voldoende Frans kende ? Dat je iets zou weten van de Franse geschiedenis en de Franse gewoonten ? Of naar Australie ? Zou je er niet voor zorgen dat je wist hoe dat land geevolueerd is van een Engelse gevangenis naar een onafhankelijk land ? Wel, de meeste allochtonen richten hun schotelantenne, na verschillende generaties, nog altijd op Mekka. Ze kennen niks van de Vlaamse gewoonten. Wat komen zulke mensen hier doen ? Waarom gaan ze niet terug naar het land van hun dromen ? Toen ik nog maar op reis was in Egypte kocht ik daar al een "djellaba" (of zoiets) omdat dat daar toen gedragen werd en ik wel eens wilde aanvoelen wat het was om zo rond te lopen. Ik stond open voor die cultuur. Op TV is er tegenwoordig weer zo'n serie : STAR ACADEMY. Met daarin Karim. Duidelijk allochtoon. Welk land weet ik niet. Wellicht Marocco. Die lekker Aantwaarps babbelt. Wordt die gediscrimineerd ? Nee toch ? Ik koop mijn groenten in de winkel van een Turk. (geen turkse winkel). Die gast spreekt tenminste Nederlands. Het is een stom winkelke zoals vroeger het winkeltje op de hoek. En geld dat die verdiend ! (en ik gun het hem van harte !!) Een andere Turk heeft eens geprobeerd ermee te concurreren. Met een veel groter en modernere winkel er bijna vlak naast. Maar die sprak geen Nederlands, en als hij je wisselgeld moest teruggeven haalde hij uit zijn achterzak een STAPELTJE bilfetten van 50 en 20 euro. Zijn vrouw (of zo) sprak geen woord en werd door hem voortdurend in het oog gehouden. Na enkele maanden is die ermee moeten stoppen. Werd die gediscrimideerd door de buurt ? Ik denk het wel. Sociale controle noemt men zoiets. Word a.u.b. eens wakker mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Waarom veroordelen de moslims hun eigen extremisten niet zoals het Westen dat wel doet (de westerse extremisten dus) ? Zijn wij als westerlingen niet terecht bevreesd voor bevolkingsgroepen met een gedachtengoed zoals de moslims ? Mochten de moslims evenveel zelfkritiek hebben als de westerlingen, er zouden allang geen spanningen meer zijn. Zolang zij echter blijven vasthouden aan hun middeleeuwse principes zullen zij van het westen middeleeuwse reacties krijgen! En terecht vind ik. En toen waren wij nog kruisvaarders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb Aljazeera, met mijn Hebreeuws kan ik er wel wat van bakken...Er zijn ook al joden uitgenodigd voor interreligieuze debatten...Ik denk wel dat die kritiek er al is hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heeft Filip helemaal ongelijk?
Politiek correcte Vlaamse regering stigmatiseert ten onrechte ‘racistisch’ zondebokbedrijf Niet bedrijfsleven maar politiek verantwoordelijk voor zgn. ‘racisme’ Politiek correct multiculdiktaat botst met bedrijfseconomische realiteit: bedrijfsleven moet vrij haar werknemers kunnen kiezen 29.04.2005 13.47u - Het Vlaams Belang is verbijsterd over de hypocriete reactie van de Vlaamse regering ten aanzien van het kantelpoortenbedrijf Feryn te Londerzeel. De Vlaamse regering verwijt het bedrijf racistisch te zijn omwille van het feit dat het onder druk van klanten geen allochtone werknemers tewerkstelt in de afdeling renovatie. Het gegeven dat veel klanten wegens hun negatieve beeldvorming over allochtonen het bedrijf in zijn personeelskeuze beïnvloeden is niet de schuld van het bedrijf maar wel de schuld van het lakse immigratiebeleid en het veel te soepele inburgeringsbeleid dat de volwaardige integratie en assimilatie van allochtonen verhindert en onaangepast sociaal gedrag, overlast en criminaliteit bij allochtonen in de hand werkt. In het bedrijfsleven gelden bovendien niet de regels van de politieke correctheid maar speelt op de eerste plaats de bedrijfseconomische logica. De pijnlijke realiteit waardoor het bedrijf Feryn nu onterecht onder een lawine van kritiek en zelfs juridische bedreiging wordt bedolven is alleen maar te wijten aan het lakse immigratie- en inburgeringsbeleid van de Vlaamse en federale regering. De Vlaamse regering maakt van het bedrijf een zondebok en bliksemafleider voor het falende immigratie- en inburgeringsbeleid. Het bedrijf in kwestie is niet schuldig aan racisme maar is juist het slachtoffer van het non-beleid ! Het Vlaams Belang verwijst in dit verband naar het positieve voorbeeld van Denemarken waar het immigratiebeleid en doorgedreven inburgeringsbeleid er voor zorgen dat de integratie en assimilatie van allochtonen veel minder problematisch zijn waardoor de beeldvorming ten aanzien van allochtonen bij de bevolking positief is geëvolueerd. Vlaams Volksvertegenwoordiger Filip Dewinter zal aanstaande woensdag tijdens de plenaire vergadering in het Vlaams Parlement Minister van Inburgering Keulen interpelleren over de reactie van de Vlaamse Regering ter zake. Filip Dewinter Laatst gewijzigd door luc broes : 29 april 2005 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Beeldvorming daar zeg je wat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Het probleem zal verder rotten.
Hierbij wijs ik met de vinger naar onze overheid. Die gedragen wordt door de meerderheid in dit rare land. En ook naar de moslimgemeenschap zelf. Als het waar is dat er slechts een minderheid rotte appels zijn, dan vind ik het merkwaardig dat de meerderheid van die 'gasten' hun mond niet opentrekken en totaal geen actie ondernemen om orde op zaken te stellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
In Brussel en ook in de randgemeenten worden wij vreemdelingen in eigen land, zelfs in de hospitalen die Vaanderen via de transfers recht houdt kent men onze taal niet. Maar groen! is meer geïnteresseerd in het overleven van een zeldzame rode spin in de oerwouden van Zuid-Amerika. Ik ben ook natuurliefhebber en fietser enz, en ik beteur ten zeerste dat Agalev en nu Groen! in Vlaanderen een zeer slechte naam heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je zegt zelf dat hij racistische klanten heeft, want Feryn zelf stelt allochtonen tewerk in zijn werkplaats. Stel je eens in zijn plaats, zou jij je werkvolk en jezelf niet aan de gang willen houden? De poorten zelf worden toch ook door allochtonen in elkaar gestoken, welliswaar in het bedrijf, maar soit, hij betaald die toch ook, of niet? Wat is uw probleem dan?
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Ach ,hier is een soort rascistische stuiptrekken aan de gang !
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Een Vlaming is wat dat betreft niet veel anders dan een Marokkaan, en evenmin een racist. Feryn heeft trouwens niet gezegd dat dat hij 'racistische' klanten heeft. Dat zeg jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Als die marokkaan geen strafblad heeft, nederlands kan en bekwaam is MAG Feryn deze niet weigeren omdat de vooroordelen van hun klanten nergens op gebaseerd zijn. En verminderde verkoop door marokkanen is nog altijd beter als helemaal geen verkoop door personeelsgebrek....vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of meent u dat een werkgever niet zelf mag kiezen wie hij aanvaardt en wie niet? |
|
![]() |
![]() |