Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2005, 19:20   #61
Einherjar
Burger

Einherjar's schermafbeelding

Standaard

Ga er nog eentje drinken, schol!

[size=4]Voor Volk en Vaderland[/size]
Einherjar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 19:25   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Einherjar
Jij vind dus dat we nog problemen moeten bijcreëren? Wat een domme en dwaze redenering, juist omdat alcohol bestaat en tot problematisch gebruik kan leiden moeten we ook cannabis aanvaarden? Is geestelijk afhankelijk worden van iets dan niet voldoende om verslaafd genoemd te worden?
Je draait rond de pot. Als we jouw redenering consequent doortrekken, dan moet alcohol vanaf morgen totaal verboden worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 1 mei 2005 om 19:25.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 19:33   #63
Einherjar
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je draait rond de pot. Als we jouw redenering consequent doortrekken, dan moet alcohol vanaf morgen totaal verboden worden.
Alcohol maakt deel uit van onze cultuur en is algemeen aanvaard, cannabis is dat niet en daar heb jij maar mee te leven.

Oud 1 mei 2005, 19:37   #64
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alcohol maakt deel uit van onze cultuur en is algemeen aanvaard, cannabis is dat niet en daar heb jij maar mee te leven.

Je bent dus gewoon een hypocriet ventje en het is je helemaal niet te doen om de bescherming van onze kinderen en jongeren tegen de o zo verslavende drugs... Je bent gewoon één van die partijslaafjes die zonder nadenken de standpunten van de partij napraat zonder eigenlijk goed en wel te beseffen waar je het over hebt. Triestig...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 mei 2005, 19:42   #65
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alcohol maakt deel uit van onze cultuur
Ik zie jouw beeld al voor me : een dikbuikige vette zatlap, luid boerend aan den toog van "De Kastelein" en zuipen tot je vanzelf van je barkruk valt. 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 20:01   #66
Einherjar
Burger

Standaard

Citaat:

Je bent dus gewoon een hypocriet ventje en het is je helemaal niet te doen om de bescherming van onze kinderen en jongeren tegen de o zo verslavende drugs... Je bent gewoon één van die partijslaafjes die zonder nadenken de standpunten van de partij napraat zonder eigenlijk goed en wel te beseffen waar je het over hebt. Triestig...
Partijslaafje?
Geen partij die mij kan bekoren want allen willen ze alleen maar macht en geld verwerven op kap van de eerlijke burger, enkel een partij die handeld in het belang van het volk, een éénpartijstaat, draagt mijn goedkeuring weg. Dit misverstand alvast uit de wereld geholpen...
En het gaat mij wel degelijk om onze kinderen te beschermen, tegen mensen zoals jij die onze samenleving decadent willen maken. Bier en alcohol maakt deel uit van onze cultuur en daar moeten jullie met je vieze klauwen afblijven.

Oud 1 mei 2005, 20:04   #67
Einherjar
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik zie jouw beeld al voor me : een dikbuikige vette zatlap, luid boerend aan den toog van "De Kastelein" en zuipen tot je vanzelf van je barkruk valt. 8)
En sommigen zijn gedoemd gans hun leven te slijten voor hun pc-schermpje waar ze idiote onliners kunnen plaatsen om te ontsnappen uit hun saaie en inhoudsloze leventje.

Oud 1 mei 2005, 20:06   #68
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Wat u bedoelt is dat cannabis een "neger-drug" is, en dat ze niet past in uw Arische ideaal-staat.

Nu, uw duizendjarig rijk is al 60 jaar uit... (Daar gebruikten ze trouwens XTC om de soldaten "aan te moedigen".)
Oud 1 mei 2005, 20:25   #69
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het gaat mij wel degelijk om onze kinderen te beschermen, tegen mensen zoals jij die onze samenleving decadent willen maken. Bier en alcohol maakt deel uit van onze cultuur en daar moeten jullie met je vieze klauwen afblijven.
En dat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt met die flagrante tegenspraak, stoort je blijkbaar allerminst? Er zijn al véél meer kinderen en jongeren gestorven door alcohol dan door cannabis.

Citaat:
Oud 1 mei 2005, 20:44   #70
Einherjar
Burger

Standaard

Citaat:
En dat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt met die flagrante tegenspraak, stoort je blijkbaar allerminst? Er zijn al véél meer kinderen en jongeren gestorven door alcohol dan door cannabis.
Ik blijf realistisch, hoe kan je nu iets verbieden dat in onze cultuur ingebakken zit en waar een ganse industrie rond bestaat? Nadenken is voor sommigen blijkbaar teveel gevraagd...

Oud 1 mei 2005, 20:44   #71
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt met die flagrante tegenspraak, stoort je blijkbaar allerminst? Er zijn al véél meer kinderen en jongeren gestorven dooralcohol dan door cannabis.
Is cannabis dan toch gevaarlijk?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 20:44   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf realistisch, hoe kan je nu iets verbieden dat in onze cultuur ingebakken zit en waar een ganse industrie rond bestaat? Nadenken is voor sommigen blijkbaar teveel gevraagd...
Kortom: het is je NIET te doen om het welzijn van onze kinderen en jongeren. QED.

Citaat:
Oud 1 mei 2005, 20:47   #73
Einherjar
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Wat u bedoelt is dat cannabis een "neger-drug" is, en dat ze niet past in uw Arische ideaal-staat.

Nu, uw duizendjarig rijk is al 60 jaar uit... (Daar gebruikten ze trouwens XTC om de soldaten "aan te moedigen".)
XTC en amfetamines werden evengoed gebruikt aan Britse en Amerikaanse zijde om de vechtlust aan te wakkeren en het uithoudingsvermogen te verhogen. Niks mis mee...

Het Rijk is uit maar het ideeëngoed blijft verderleven, ondanks de leugens en de halve waarheden...
We kennen uw soort, zich trots uitgeven voor marxist-leninist maar in de vrije tijd homofilie en drugsgebruik bedrijven.

Oud 1 mei 2005, 20:49   #74
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nadenken is voor sommigen blijkbaar teveel gevraagd...
Mooi stukje zelfkritiek...
Oud 1 mei 2005, 20:54   #75
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Hoi,

Iedereen kent wel ongeveer de standpunten van de grote Vlaamse/Belgische politieke partijen inzake Cannabis. Maar het is misschien eens leerrijk om te kijken buiten onze grenzen. Het is misschien eens interessant om de visie van burgemeester Leers te lezen. Zijn uiteenzetting van 21 april op een EU-top kan je hier lezen (aan te raden):
http://www.maastricht.nl/maastricht/show/id=177143/textonly=42282

Reacties zijn welkom, ik geef hem 100% gelijk, hij kent de "problematiek" als geen ander en de oplossing die hij voorstelt is de enige die volgens mij zal werken en ook de meest democratishe. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan de rest van Europa en aan de meer conservatieve politieker/burger.

mvg,
Kris
Hetgeen ik onthou uit zijn verhaal is : "Die stroom van drugstoeristen leidt tot veel overlast en criminaliteit."

Met andere woorden : ook softdrugs leiden tot criminaliteit. Niet legaal maken blijft de boodschap.
Oud 1 mei 2005, 20:55   #76
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier veel reacties gelezen,
maar als we alles effe buiten beschouwing laten en effe iets op een rijtje zetten:

*studentevereniging geeft cantus, iedereen dronken, aggressief gedrag achteraf op straat, de flikken komen langs, slaan een praatje omdat ze zien dat het studenten zijn en het wordt halvelings weggelachen ...

*andere studenten roken een joint in't park zonder daar iemand mee te storen, of desnoods op kot en gaan achteraf een balleke shotten in't park, een flik ziet ze smoren en ze worden meegepakt voor verhoor en krijgen allemaal een pv omdat en 2 van hen had maar max. 3 gram wiet bij ...

Als je heel eerlijk bent tegenover jezelf weet iedereen dat hier iets niet klopt... en als cannabis dan al schadelijk zou zijn, 't is allicht niet zo schadelijk als alcohol, daar zijn de hoogste instanties hetzelf over eens. Laat de mensen (vanaf 18 jaar weliswaar) dan zelf beslissen of ze cannabis roken of niet? Wat is daar nu mis mee????
Want als ik thuis op terras een jont rook en kheb een voorraadje van 20 gram liggen in huis ben ik een crimineel volgens de wet, en dat vind ik niet juist, ik schaad niemand of niets ...
Oud 1 mei 2005, 20:57   #77
Einherjar
Burger

Standaard

Citaat:
Kortom: het is je NIET te doen om het welzijn van onze kinderen en jongeren. QED.
Het verkeer maakt ook veel slachtoffers, laten we dat ook maar doen verdwijnen, vanaf nu iedereen te voet!
Ben jij dan zo bezorgd om het welzijn van onze kinderen wanneer je nog meer risico's op hun wil loslaten, dan denk ik toch dat ze beter af zijn met mij, of niet soms?

Oud 1 mei 2005, 21:01   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verkeer maakt ook veel slachtoffers, laten we dat ook maar doen verdwijnen, vanaf nu iedereen te voet!
Ben jij dan zo bezorgd om het welzijn van onze kinderen wanneer je nog meer risico's op hun wil loslaten, dan denk ik toch dat ze beter af zijn met mij, of niet soms?
Wat een dom antwoord is me dat nu.
Oud 1 mei 2005, 21:03   #79
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ik heb hier veel reacties gelezen,
maar als we alles effe buiten beschouwing laten en effe iets op een rijtje zetten:

*studentevereniging geeft cantus, iedereen dronken, aggressief gedrag achteraf op straat, de flikken komen langs, slaan een praatje omdat ze zien dat het studenten zijn en het wordt halvelings weggelachen ...

*andere studenten roken een joint in't park zonder daar iemand mee te storen, of desnoods op kot en gaan achteraf een balleke shotten in't park, een flik ziet ze smoren en ze worden meegepakt voor verhoor en krijgen allemaal een pv omdat en 2 van hen had maar max. 3 gram wiet bij ...

Als je heel eerlijk bent tegenover jezelf weet iedereen dat hier iets niet klopt... en als cannabis dan al schadelijk zou zijn, 't is allicht niet zo schadelijk als alcohol, daar zijn de hoogste instanties hetzelf over eens. Laat de mensen (vanaf 18 jaar weliswaar) dan zelf beslissen of ze cannabis roken of niet? Wat is daar nu mis mee????
Want als ik thuis op terras een jont rook en kheb een voorraadje van 20 gram liggen in huis ben ik een crimineel volgens de wet, en dat vind ik niet juist, ik schaad niemand of niets ...
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 21:03   #80
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Het Rijk is uit maar het ideeëngoed blijft verderleven, ondanks de leugens en de halve waarheden...
We kennen uw soort, zich trots uitgeven voor marxist-leninist maar in de vrije tijd homofilie en drugsgebruik bedrijven.
Als dat al zo zou zijn, wat zou het probleem zijn? Ik dacht dat helobi's en softdrugs ondertussen algemeen aanvaard waren in onze samenleving... Oei, ik was even vergeten, dat u nog leeft in de documentaires vant derde rijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be