Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 1 mei 2005, 19:56   #61
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Ja, ja, zekers, Belgicisten zijn slecht en de Separatisten zijn super !
Ai, straks wordt het 'beest' nog in hem wakker!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 1 mei 2005, 21:05   #62
luc broes

Standaard

Ik heb de laatste 14 dagen Bart Somers herhaaldelijk horen zeggen dat hij nu keihard zou onderhandelen om een zo goed mogelijke oplossing te bekomen voor BHV. Nu blijkt echter dat keihard plots eizacht geworden is. Want Mourreau van de Brusselse PS maakte zich kwaad op SPA-Spirit en op CD&V-NVA omdat ze te harde Vlaamse eisen stelden. Over VLD repte hij geen woord.
luc broes is offline  
Oud 1 mei 2005, 21:19   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik heb de laatste 14 dagen Bart Somers herhaaldelijk horen zeggen dat hij nu keihard zou onderhandelen om een zo goed mogelijke oplossing te bekomen voor BHV. Nu blijkt echter dat keihard plots eizacht geworden is. Want Mourreau van de Brusselse PS maakte zich kwaad op SPA-Spirit en op CD&V-NVA omdat ze te harde Vlaamse eisen stelden. Over VLD repte hij geen woord.
Woorden van Di Rupo op zijn 1 mei toespraak: We willen dat onze Vlaamse vrienden zich constructief opstellen door aanvaardbare voorstellen op tafel te leggen.
Maar nu komt de aap uit de mouw en ik citeer hem nogmaals: Het kan NIET dat Nederlands-talige politici willen verbieden dat de 100000 Franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel kunnen stemmen voor Franstalige lijsten.

Dus Di Rupo zegt dus vlakaf NON tegen de splitsing en zoals we wel weten is dat ventje zijn wil wet.
Ik ben eens benieuwd of onze zogenaamd Vlaamse politici wéér plat op hun buik gaan voor één man.

Etienne Schoupe heeft hem gisteren nog beschreven in Villa Politica: vergis u niet in Di Rupo, achter de facade van vriendelijkheid en beleefdheid schuilt een machtswellustige politieker die gans Belgié in een ijzeren wurggreep houd.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 mei 2005 om 21:28.
daiwa is offline  
Oud 1 mei 2005, 21:40   #64
luc broes

Standaard

Di Rupo en Vandenbroucke roepen op tot constructieve houding voor BHV, en Stevaert wil dat de splitsing er komt.
De Vlaamsgezinde Vandenbroucke mag het pad effenen naar 'splitsen MET betalen'.
Stevaert benadrukt hoe Vlaams SPa wel is. En wij worden verzocht daar in te trappen.
luc broes is offline  
Oud 1 mei 2005, 21:51   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Di Rupo en Vandenbroucke roepen op tot constructieve houding voor BHV, en Stevaert wil dat de splitsing er komt.
De Vlaamsgezinde Vandenbroucke mag het pad effenen naar 'splitsen MET betalen'.
Stevaert benadrukt hoe Vlaams SPa wel is. En wij worden verzocht daar in te trappen.
Voor het naleven van de grondwet en een arrest hoeft NIET betaald te worden!!!!!
daiwa is offline  
Oud 1 mei 2005, 22:20   #66
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zeggen dat arrest en de grondwet dan dat BHV moet gesplitst worden? Neen. Dat werd reeds meermaals duidelijk gemaakt.
Hans1 is offline  
Oud 1 mei 2005, 22:25   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zeggen dat arrest en de grondwet dan dat BHV moet gesplitst worden? Neen. Dat werd reeds meermaals duidelijk gemaakt.
Hier is de grote verdediger van de Franstaligen ook weer.

Wel dat de huidige toestand ongrondwettelijk is en dat werd ook meermaals duidelijk gemaakt.
daiwa is offline  
Oud 1 mei 2005, 23:12   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Verdraai aub mijn woorden niet om ze als wapen tegen mijn ideologische broeders te gebruiken. Ik profileer mezelf niet als een herzenloze volgeling die slaafs alles opvolgt wat mijn partij zegt. Ik ging, zoals vele N-VA'ers, niet akkoord met het zogenaamde Vlaamse Kartel, maar ik zag er wel de noodzakelijkheid van in. Met name: de overleving van de N-VA/Volksunie.
Ik kan jouw eerlijkheid alleen maar waarderen en besef maar al te goed dat er één en ander noodzakelijk is om te overleven als ex.VU.
Oud 1 mei 2005, 23:17   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Woorden van Di Rupo op zijn 1 mei toespraak: We willen dat onze Vlaamse vrienden zich constructief opstellen door aanvaardbare voorstellen op tafel te leggen.
Maar nu komt de aap uit de mouw en ik citeer hem nogmaals: Het kan NIET dat Nederlands-talige politici willen verbieden dat de 100000 Franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel kunnen stemmen voor Franstalige lijsten.

Dus Di Rupo zegt dus vlakaf NON tegen de splitsing en zoals we wel weten is dat ventje zijn wil wet.
Ik ben eens benieuwd of onze zogenaamd Vlaamse politici wéér plat op hun buik gaan voor één man.

Etienne Schoupe heeft hem gisteren nog beschreven in Villa Politica: vergis u niet in Di Rupo, achter de facade van vriendelijkheid en beleefdheid schuilt een machtswellustige politieker die gans Belgié in een ijzeren wurggreep houd.
Twijfelde daar dan nog een aan?
Oud 1 mei 2005, 23:53   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Twijfelde daar dan nog een aan?
Eigenlijk niet, maar het bewijst nog maar eens dat ze na bijna een jaar onderhandelen nog geen stap verder staan. En dat allemaal om een grondwettelijke overtreding recht te zetten.
daiwa is offline  
Oud 1 mei 2005, 23:59   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'Rug tegen rug is zo plezant, wat moet het dan zijn aan de andere kant.'

(Die kant waar ze geen vodje papier, genaamd Belgische grondwet, als ruggesteun hebben om de Vlaamse rechten te helpen doorduwen.)
Oud 2 mei 2005, 07:50   #72
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van welke kanten was Degrelle dan wel als hij niet Waals was?
hij was van de streek van Charleroi en ik van Luiks Haspengouw...
wat niet belet dat hij in Luik ook aanhang had...
Oud 2 mei 2005, 07:54   #73
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Hopelijk hebben ze uwe nonkel met z'n muiltje is de pisbak geduwd.
zoiets zouden ze bij jullie Vlaamse Stank doen hé...
het ging er om dat zowel in het Zuiden als in het Noorden mijn familie van de landverraders niets moest hebben...
en mijn neven en nichten en ik zetten die traditie verder ten overstaan van het gebroed van die incivieken...
Oud 2 mei 2005, 08:17   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
hij was van de streek van Charleroi en ik van Luiks Haspengouw...
wat niet belet dat hij in Luik ook aanhang had...
Allebei in je geliefde Wallonië dus.
Oud 2 mei 2005, 08:19   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
zoiets zouden ze bij jullie Vlaamse Stank doen hé...
het ging er om dat zowel in het Zuiden als in het Noorden mijn familie van de landverraders niets moest hebben...
en mijn neven en nichten en ik zetten die traditie verder ten overstaan van het gebroed van die incivieken...
Dat is duidelijk, ja.

En?

Sindsdien niet meer in pisbakken geduwd door aanhangers van Degrelle in Wallonië?
Oud 2 mei 2005, 08:29   #76
luc broes

Standaard

Ik heb de indruk dat we een beetje afdwalen van het onderwerp.
luc broes is offline  
Oud 2 mei 2005, 08:43   #77
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anders dan daar, echter, wordt bij ons de meerderheid onderdrukt, ipv de minderheid.
Heb je daar al eens over nagedacht?
Het is toch iets wat niet klopt?
En welke uitleg je er ook voor verzint, denk je dat het afgelopen zal zijn als we een onafhankelijke staat zullen hebben?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 2 mei 2005, 08:53   #78
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat als de N-VA nooit meer zonder dat 'Vlaamse' kartel kan om te overleven?
Ondertussen oefenen ze toch maar invloed uit binnen het bestel. Dat Leterme nog niet door de knieën gegaan is inzake BHV is enkel daaraan te danken. CD&V weet dat ze alleen maar het leiderschap kunnen opeisen dank zij de extra stemmen van de NVA. Ik zou dat niet weggooien. Het is niet slecht om op verschillende fronten tegelijk te werken. Het VB in de oppositie, de NVA in de regering.
Anders wordt de zaak wanneer de CD&V op zichzelf stemmen genoeg zou halen om de grootste partij na het Belang te blijven. Dan zal de NVA m.i. een toontje lager moeten zingen. Maar ondertussen is het meegepakt.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 2 mei 2005, 09:08   #79
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard BHV zo goed als gesplitst

Artikel nieuwsblad

Citaat:
De BHV-onderhandelaars maken zich op om vandaag, ten laatste morgenochtend te ,,landen''. In het slotconclaaf ligt nog maar één piste op tafel: de echte splitsing van het nu tweetalige kiesarrondissement met uitdovende inschrijvingsrechten voor de Franstalige kiezers die achterblijven in het afgesplitste Brussel-Halle-Vilvoorde.

Geen enkele van de onderhandelaars gaat on the record voordat het BHV-akkoord helemaal rond is. ,,Want het kan evengoed op de valreep mislukken'', horen we de voorzichtigheid nog doorklinken. Mislukken betekent namelijk onverwijld het einde van Verhofstadt-II. Off the record spreekt niemand nog tegen dat het ultieme compromis draait rond de splitsing. Voor de Franstaligen uit Halle-Vilvoorde wordt de knieval verzoet met inschrijvingsrechten in Brussel. Hoe snel die rechten zullen uitdoven, is nog onderwerp van gesprek. De Waalse onderhandelaars maken trouwens aanspraak op meer compensaties, bijvoorbeeld op meer centen uit Europese fondsen.

De splitsing blijft vooral voor FDF-voorzitter Olivier Maingain moeilijk slikken. Maar ook PS'ers hebben het er lastig mee, zo blijkt uit de bitse 1 mei-uitvallen van PS-kopstukken Laurette Onkelinx, Jean-Claude Van Cauwenberghe en Philippe Moureaux tegen de Vlaamse kameraden.

Aan Vlaamse kant zit vooral Spirit-voorzitter Geert Lambert aan de onderhandelingstafel te zweten. De splitsing afkopen met te ruime inschrijvingsrechten - die neerkomen op nieuwe faciliteiten voor de Franstaligen - is onverteerbaar voor zijn Brussels boegbeeld Bert Anciaux. Dus pingelt Lambert, daarin bijgestaan door de SP.A-kartelpartner, om méér: de juridische splitsing van het arrondissement plus meer bijkomende bevoegdheden voor Vlaanderen. Spirit legt nog steeds de portefeuille van staatssecretaris Els Van Weert in de weegschaal. ,,Langer dan dinsdag mag het echt niet meer duren en het moet een evenwichtig akkoord worden'', zegt één van de onderhandelaars net voor het ingaan van de laatste haakse bocht
.

Dat ze nu maar rap een akkoord maken wat da spelletje heeft al lang genoeg geduurt
Gertj3 is offline  
Oud 2 mei 2005, 09:53   #80
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dit zijn mijn overtuigingen. Ik ben geen N-VA kopstuk, maar ik begrijp wel dat mijn partij zijn ideeën voor een Vlaamse Republiek eventjes moet matigen zolang we in kartel zijn met de CD&V.
Volgens mij verlangt CD&V niet dat N-VA haar mening hieromtrent matigt, alleen wil CD&V op dit ogenblik nog niet zover gaan. Wel is het goed dat CD&V en N-VA elkaar steunen en goed samenwerken bij de stappen die beiden wel gezamenlijk willen zetten om tot meer Vlaamse zelfstandigheid te komen.

Stap voor stap, komen wij dichter bij de Vlaamse onafhankelijkheid.

Volgens de kartelovereenkomst belet niets dat N-VA streeft voor meerdere en verdere stappen naar Vlaamse onafhankelijkheid dan haar kartelpartner voorlopig overweegt.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse burgemeesters trouw
Johanna is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be