![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 5 mei 2005 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u dus wilt aantonen dat de naam "Belgae" ouder is dan de Romeinen moet u ons bronnen geven waar dit etymologisch wordt verklaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Caesar een groot deel van de Keltische stammen gewoon uitmoordde en verving door andere Kelten en zelfs Germaanse volkeren, daar willen onze belgicisten natuurlijk niets van weten. Een soort negationisme blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn familie en mijn familienaam komt oorspronkelijk uit Antwerpen en heeft zich via Den Bosch in tal van andere steden gevestigd. En dat geldt voor vele andere (Noordelijke) Nederlanders. Ik durf zelfs te beweren dat de Vlaamse cultuur voor een groot deel de basis vormt voor de Nederlandse cultuur. Hoe meer ik mij in de geschiedenis van de lage landen verdiep hoe meer ik er van overtuigd raak dat we in weze één volk zijn. Maar ik keur fascistische termen, kreten en tekens (of die daar op lijken) sterk af, het woord Dietschland bezorgd mij al koude rillingen. Dat de naam Belgie of Belgica voor meerdere uitleg vatbaar is zegt mij niet zo veel. Wel is het zo dat er in Belgie geen Belgisch wordt gesproken, maar Nederlands, Frans en een beetje Duits, dat zegt op zich al meer dan genoeg. Wel zouden Nederlanders veel meer solidariteit moeten tonen met de Vlamingen en hun positie tov Wallonie. Wellicht iets voor een volgende generatie politici. En Vlamingen kom eens wat meer koekeloeren op Nederlandse sites, bv Stand.nl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2005 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Waar ik wel een probleem mee heb is de onzin van waalse identiteit, deze bestaat al helemaal niet
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |