![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Wie zijn volgens u het gevaarlijkste voor de samenleving en waarom? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,66% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,32% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
27 | 32,93% |
SP.a |
![]() ![]() ![]() |
14 | 17,07% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,44% |
Spirit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
LSP en consoorten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,32% |
BUB |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,88% |
pvda |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,88% |
AEL en consoorten |
![]() ![]() ![]() |
16 | 19,51% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
structurele banden nee! het is zoals NSV "ronselt" voor het VB.. |
|
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#66 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste ingenious.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een rechter zou inderdaad neutraal moeten handelen en ik beschuldig de man ook nergens van, laat dat duidelijk zijn. Ik zou niet durven. Ik zeg alleen dat men beter een Vlaamse rechter had genomen ipv een Francofoon. Vandaar mijn vergelijking met een rechtszaak van een Jood met een Palestijnse rechter. Zoiets is om problemen vragen.De zinsnede uit het arrest is de volgende: * "Antwerps Nieuws", 1997, tweede trimester: uittreksel: onder de titel "Burgemeester Leona Detiège: Vreemdelingen eerst!": "Mohamed, flik: bangelijk! Merkwaardig toch, dat net de vertegenwoordigers van de bevolkingsgroep met de hoogste criminaliteitsgraad van Antwerpen perse politieagent moet worden. Wellicht krijgen alle brandstichters binnenkort een uitnodiging om brandweerman te worden? En alle pedofielen een betrekking in het stadsonderwijs? Eén ding is zeker: als Mohammed ook 'flik' wordt, zal er meer dan één Antwerpenaar terecht een 'bangelijk' gevoel hebben..." (7) Voila dat een zinssnede, waarvoor het Blok veroordeeld werd. Wees nu eens eerlijk. Als je dat leest, maakt dat van jou een racist? Van mij alvast niet. Volgens de rechter echter wel. Wat wordt hier aangeklaagd? De vreemdelingen of het vreemdelingenbeleid? Volgens mij het vreemdelingenbeleid. Dat je het daarvoor ook over de vreemdelingen moet hebben, kan toch moeilijk anders? Of niet soms? Ik reken erop dat je nu ook consequent bent en inderdaad je woorden terugneemt. Dit soort van teksten gelden voor deze 'neutrale' rechter immers als bewijsstuk voor racisme van het VB. Neem me niet kwalijk, maar ik heb daar mijn vragen bij. Voor mij wordt hier veel meer het vreemdelingenbeleid aangeklaagd dan wel de vreemdelingen. Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 mei 2005 om 18:35. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#67 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het was dan ook een gelijkenis met in Spanje, omdat ook "geronseld" wordt volgens het establishment en de meehuilende politiek-correcte bende, en blijkbaar een reden om het gerecht in te schakelen, bende laffe klooio's. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 mei 2005 om 20:56. |
||
![]() |
![]() |
#68 |
Lokaal Raadslid
|
![]() VB;
een partij wiens enige standpunt dat van tweedracht is, is een gevaar voor de samenleving.
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Ik vind alle extreme strekkingen gevaarlijk.
|
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad. Alle extreme strekkingen zijn gevaarlijk, omdat revoluties gevaarlijk zijn. Om iets goed te doen, heeft men tijd nodig. Alle gunstige evoluties (algemeen stemrecht, sociale zekerheid, staatshervorming, enz...) zijn langzaam over verschillende decennia gerealizeerd. Revoluties hebben daarentegen alleen maar ellende en nieuwe oorlogen gebracht. De Franse revolutie leidde tot een eeuw revoluties, oorlogen en burgeroorlogen. De Russische revolutie heeft de meest vitale krachten van Rusland uitgemoord. De Amerikaanse revolutie heeft een heel aantal problemen gecreëerd die bijna een eeuw later tot een onvoorstelbaar bloedige burgeroorlog heeft geleid. Ook het Amerikaanse messianisme en exceptionalisme, dat ons Europeanen zodanig irriteert, is een erfenis van de revolutie.
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Revoluties zijn dikwijls een uitdrukking van haat en negativisme, en zo zal ook de revolutie zijn die het VB ons voorbereidt. Nu ja ons, ik zal in dat geval al lang zaliger oorden opgezocht hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Extremisme is inderdaad verwerpelijk. Vandaar m'n afkeer voor het regerende extremisme, dat van de liberale ideologie.
|
![]() |
![]() |
#78 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#80 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Herfrasering: veel standpunten leiden tot tweedracht. denk ik maar tegenover allochtonen, tegenover Walen, tegenover holebi's, ... Vele standpunten zorgen voor een wij-zij gevoel. En dat vind ik gevaarlijk. Het wordt eens zo gevaarlijk als vele van die standpunten ongenuanceerd naar buiten komen.