![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat las u zo op u eigen houtje mein kampf ? Parcival ? Las u alles of alleen wat u kon gebruiken om u gedachtengoed te voeden en alles wat objectief was te minimaliseren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Zijn er hier nog mensen die vermoeden dat onze Mister Hilter een reïncarnatie is van een lichtjes opgepepte BUB-fanaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bent U het niet die vindt dat ik geen argumenten aanbreng ? Op mijn redeneringen antwoorden met "ze zijn slaapwekkend, zinloos en te lang" is niet bepaald een goed voorbeeld wat dat betreft. Mij beschuldigen van banalisering ziet er op eerste zicht serieuzer uit tot je dat argument (dus) onder de loupe neemt ... Het eeuwige schelden op de Walen en Franstaligen gelijkstellen met de holocaust zou inderdaad banalisatie zijn. Zeg ik dat ergens ? Ik vergelijk het met het schelden op de Joden, communisten enz. van de jaren twintig en dertig die GELEID hebben tot erger omdat de nazi's en hun vrienden niet doeltreffend werden gestopt. Toen "banaliseerde" men de racistische en haatdragende meningen. Ik banaliseer dus niet, U banaliseert, als u "niet erg" vindt dat in Vlaanderen onophoudelijk en zonder doeltreffend verweer landgenoten worden uitgescholden. U bent onder invloed van banalisatie als U niet schandalig vindt dat om het even welke beschuldiging tegen landgenoten zonder kritiek door een groot deel van de bevolking en zelfs van de pers wordt geloofd. Alvader is banaliserend als hij de houding van de Duitse staat tijdens de naziperiode interpreteert als tijdgebonden dwalingen die ik niet mag beoordelen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Schepen
|
![]() Leon Degrelle en zijn Waals Legioen onder Belzieke vlag is voorgoed onder de mat geveegd door deze - ook al beweren ze waarschijnlijk van niet - onvervalste belgicisten. Nochtans verleende hij evenzeer hand- en spandiensten aan hetzelfde misdadige regime waarvoor men de Vlamingen tot op heden zo nawijst.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook nationalisme impliceert altijd dat het ene volk voor èèn of andere reden beter onafhankelijk funtioneert van de andere volkeren, of erger gewoon superieurder zijn. Dit blijven hoe dan ook gevaarlijke redeneringen die gevoed worden door nationalisme. En in deze context kan perfect inkomen waar avan naartoe wilt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() http://www.blokwatch.be/content/view/377/39/lang,nl/
Tien wat we hier hebben een foto met leon degrelle en Vlaams Belang parlementslid koen dillen die rustig van een wijntje genieten, hm merkwaardig zeg mulder wat deed die man weer zeg eens ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik ken veel Walen en ik lees veel Franstalige pers maar NOOIT heb ik daar iemand het horen of zien opnemen voor die collaborateur. In Vlaanderen natuurlijk nog minder (tenminste officieel, want ... ) Degrelle is dus voltooid verleden tijd. Degrelle was eerst een Belgischnationalist, maar dat veranderde nadien, want zijn echte beweegredenen waren van een ander soort: het was hem om macht te doen, hij leed overduidelijk aan grootheidswaanzin en kan eerder als fascist worden bestempeld. Misschien kan hij in Italië als voorbeeld worden aangehaald als de Italianen vergeten voorzichtig te zijn met dat soort mensen en politici, maar ze hebben daar waarschijnlijk genoeg aan Mussolini. Degrelle is echt niet meer actueel. Hitler en de nazi's wel: kijk toch naar al de historische uitzendingen die dezer dagen worden uitgezonden: je ziet zo de mogelijke vergelijking met wat nu gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie is hier minabel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Vooreerst: waar zit ik constant te hameren dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden? Leest u dit forum eigenlijk wel? Vervolgens: is onafhankelijkheid een vaccin tegen het federalisme? Wat bedoelt u daar in hemelsnaam mee? En waarom zouden we zo'n vaccin nodig hebben? En wat is daar zielig aan? U ziet, u roept heel wat vragen op. Egidius |
|
![]() |
![]() |