![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Touché.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
De Grieken in de vijfde eeuw voor Christus kenden democratie, hebben de filosofie uitgevonden, hebben zowat de halve Middellandse Zee afgeschuimd, schreven tragedies en gedichten, waren tolerant tegenover homofilie en lesbische vrouwen, maakten komedies waarin de machthebbers op de korrel genomen werden. Even later zouden ze zelfs berekenen wat de omtrek van de aarde was. Deze hoogstaande beschaving heeft ook de harmonie geperfectioneerd, met vuistregels voor gebouwen (tempels, theaters) en beeldhouwwerken. De gulden snede bijvoorbeeld... Je kunt moeilijk ontkennen dat ![]() deze mens hier, enkel door een hoogstaande cultuur kan gebeeldhouwd zijn. Bemerk ook zijn naaktheid. De Grieken liepen niet voortdurend naakt, wel integendeel, ze liepen heel vaak niet naakt. De sport (bv. Olympische Spelen) en de kunst waren twee belangrijke uitzonderingen. Het woord "gymnasium" komt immers letterlijk van gumnos, naakt. De enige argumenten die gegeven worden tegen Tunick zijn "goede zeden". Behoorlijk flauw als argument om de kunst te muilkorven, toch. We kunnen moeilijk stellen dat Athene in de vijfde eeuw voor Christus een puinhoop was.
Laatst gewijzigd door Percalion : 7 mei 2005 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als het u niet aanstaat gaat u dan maar terug naar uw vorig land of het land waarvan uw voorouders afkomstig waren. Niemand verplicht u om in een land met een "alles kan alles mag" mentaliteit te leven. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() ik zou mijn kinderen graag zien opgroeien in een sfeer waarin naakt niet als een taboe wordt gezien. Men zou naaktlopen op straat en overal - eender waar ten allen tijde moeten legaliseren. Niemand heeft het recht vind ik om een ander te verplichten om kleding te dragen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk persoonlijk dat uw kinderen meer nadeel ondervinden, en met hen de hele samenleving, van censuur. The road to misery is paved with good intentions. Wat is het "negatief effect" dat de "minder-capabelen" hebben op opgroeiende kinderen? Zelf verklaart u een simpele duif te zijn met gezond verstand. Gezond verstand is voldoende om te overleven in de samenleving. Creativiteit en buiten de lijntjes kleuren zorgt voor verandering in de samenleving. Hadden de mensen in de Renaissance en de Verlichting zich ingehouden omwille van de "negatieve effecten op de jeugd", dan werkte u zich nu krom op het land van de heer, en moest u bovendien één tiende van uw inkomen aan de clerus geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Verder is de enige degelijke reden om kleding te dragen: warm blijven. Dat is de afgelopen paar duizend jaar echter een beetje uit de klauwen gelopen, door flapdrollen die van mening zijn dat het een vereiste is, om binnen deze maatschappij te functioneren.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vraagt om nadere uitleg. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() goed idee rik47 !
ja en idd waarom een naaktstrand nudisme moet gewoon op het hele strand en in het ganse land kunnen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 mei 2005 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Vertel mij nu eens eerlijk. Wat is er voor een kind shockerend aan bloot, gesteld dat iederéén naakt zou lopen?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Maar als iemand anders wél uit de kleren wil, dan zou het van weinig respect voor zijn lichaam getuigen als hij zijn lichaam moet verstoppen onder kleren.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |