Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2005, 22:10   #61
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Dat is uw zienswijze....
mij lijken ze tevreden en goed gevoed !
Dit in tegenstelling met dezen.....

Touché.
Oud 7 mei 2005, 22:14   #62
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Tergen, nou, zo vlug zijn we niet uit ons lood geslagen. Gelukkig zijn mensen met jullie maatschappelijke inzichten en instelling een minderheid, gelukkig zou ik zeggen, onze samenleving is nu al stilaan een puinhoop.
Kijk nog eens op de vorige pagina.

De Grieken in de vijfde eeuw voor Christus kenden democratie, hebben de filosofie uitgevonden, hebben zowat de halve Middellandse Zee afgeschuimd, schreven tragedies en gedichten, waren tolerant tegenover homofilie en lesbische vrouwen, maakten komedies waarin de machthebbers op de korrel genomen werden. Even later zouden ze zelfs berekenen wat de omtrek van de aarde was.

Deze hoogstaande beschaving heeft ook de harmonie geperfectioneerd, met vuistregels voor gebouwen (tempels, theaters) en beeldhouwwerken. De gulden snede bijvoorbeeld...

Je kunt moeilijk ontkennen dat

deze mens hier, enkel door een hoogstaande cultuur kan gebeeldhouwd zijn.

Bemerk ook zijn naaktheid. De Grieken liepen niet voortdurend naakt, wel integendeel, ze liepen heel vaak niet naakt. De sport (bv. Olympische Spelen) en de kunst waren twee belangrijke uitzonderingen.

Het woord "gymnasium" komt immers letterlijk van gumnos, naakt.

De enige argumenten die gegeven worden tegen Tunick zijn "goede zeden".
Behoorlijk flauw als argument om de kunst te muilkorven, toch.

We kunnen moeilijk stellen dat Athene in de vijfde eeuw voor Christus een puinhoop was.

Laatst gewijzigd door Percalion : 7 mei 2005 om 22:15.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:14   #63
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Laat me raden, jij bent weer één of andere fundi van een toffe vereniging?
Toch niet, ik ben gewoon een simpele duif met genoeg gezond boerenverstand, die het schijt heeft aan deze 'alles-kan-alles-mag' mentaliteit, en die liever zijn kinderen ziet opgroeien in een normale stabiele omgeving zonder al te veel excessen van geestelijk minder-capabelen die weigeren in te zien dat hun gedrag een negatief effect heeft op opgroeiende kinderen.
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:18   #64
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Uit de kleren voor Tunick

BRUGGE - Zo'n 2.000 mensen zijn zaterdagmorgen vroeg in Brugge uit de kleren gegaan voor kunstfotograaf Spencer Tunick. Met deze bijzondere fotosessie start meteen het kunstenfestival Corpus 05.

Tunick is een 38-jarige New Yorker van joodse afkomst die bekend en berucht werd met zijn foto's van naakte mensenmassa's op ongewone locaties. Hoewel naaktfotografie buiten is toegestaan in de staat New York, werd Tunick er toch al vijf keer gearresteerd. In een eindeloze reeks hogere beroepen kreeg hij steeds weer gelijk van de rechtbank.

De eerste foto werd genomen in de onlangs gerestaureerde Stadsschouwburg waar Spencer Tunick 770 mensen, evenveel vrouwen als mannen, in alle zetels en op alle balkons van de zaal liet plaatsnemen. Op de Markt, met het Belfort als achtergrond, liet de fotograaf alle aanwezigen, 1.249 mannen en 701 vrouwen, in een lange sliert rechtstaan, knielen en liggen op de natte kasseien. Voor de derde locatie nam de fotograaf de Brugse reien als decor en liet hij 270 vrouwen in bootjes plaatsnemen. Tijdens het poseren was geen enkel kledingstuk toegelaten: geen hoeden, petjes, juwelen, sokken of zonnebrillen, enkel een gewone bril was toegelaten.

Volgens Spencer Tunick was het de eerste keer dat hij bij regen en bijwijlen zelfs stormweer foto’s nam. Om die reden was hij verplicht om op het laatste ogenblik enkele wijzigingen in het vooropgezette plan aan te brengen. Toch was hij best tevreden over het resultaat. Hij had een speciaal woordje van dank voor de deelnemers, onder wie vooral Bruggelingen en slechts een handvol buitenlanders, die ondanks de barre weersomstandigheden toch massaal voor zijn project waren komen opdagen.

Kunstenfestival Met de fotosessie van Spencer Tunick werd in Brugge het startschot gegeven van het kunstenfestival Corpus 05. De eerste editie van het festival staat in het teken van het menselijk lichaam. Tot eind september zijn er meer dan 200 evenementen.

---------------------------------

zoveel dappere mensen in de regen in hun blootje staan, de vlaming is gelukkig niet zo preuts, de katholieke kerk heeft niks meer te zeggen.
goed voorbeeld, je moet je niet schamen, laat lucht en regen van tijd je naakte huid strelen.
één met de elementen.

volgende keer op sint-pietersplein in rome?
Tja, ik heb er niks tegen, als die mensen een morgen een goei valling hebben is het mijn probleem niet. Ik vind het trouwens geen kunt. Tegenwoordig is een steen met een gat erin al kunst of een spermavlek. Nee, meesterwerken zoals Rubens, Breughel, een imposant gebouw zoals de kathedraal van Canterbury. Dát is Kunst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Openbare zedenschennis voor de kunst. En in zo'n atmosfeer moet ik mijn kinderen groot brengen en voorzien van de nodige normen en waarden...
Welke waarden, de moslimwaarden? Trouwens die mensen kiezen ervoor om uit vrije wil deel te nemen. En als u de atmosfeer in dit land niet aanstat, weerhoudt u niets om hier weg te gaan.

Citaat:
Trouwens, ik denk dat de Arabische LIga maar eens klacht moet neerleggen bij het COKVB (Centrum voor Ongelijke Kansen en Vlaams Belang bestrijding - vroeger het CGKR). Hoofddoeken niet toegelaten : duidelijk discriminatie. Of staat "kunst" boven de wet ?
Nogmaals, deze mensen kiezen ervoor om uit vrije wil deel te nemen. Niemand verplicht om moslimvrouwen met hun pisdoek daar aan deel te nemen.

Citaat:
Deze "alles kan alles mag" mentaliteit begint mij ferm de strot uit te komen. Doe eindelijk eens (terug) normaal, mensen. Als ge kickt op een blote reet of blote tetten, huur dan een x-rated filmke en laat de normale mensen gerust.
Wat heeft u toch tegen het naakte menselijk lichaam. We zijn toch allemaal naakt geboren. Trouwens u en ik geloven in een God. Ik geloof niet dat God de wereld en de mens heeft geschapen maar ik veronderstel dat u dat wel gelooft. Wel, als God de mens (en daarbij de bijhorende geslachtsdelen) heet geschapen, waarom zou het dan zondig zijn om daar mee rond te lopen?
En als het u niet aanstaat gaat u dan maar terug naar uw vorig land of het land waarvan uw voorouders afkomstig waren. Niemand verplicht u om in een land met een "alles kan alles mag" mentaliteit te leven.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:18   #65
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik zou mijn kinderen graag zien opgroeien in een sfeer waarin naakt niet als een taboe wordt gezien. Men zou naaktlopen op straat en overal - eender waar ten allen tijde moeten legaliseren. Niemand heeft het recht vind ik om een ander te verplichten om kleding te dragen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:22   #66
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet, ik ben gewoon een simpele duif met genoeg gezond boerenverstand, die het schijt heeft aan deze 'alles-kan-alles-mag' mentaliteit, en die liever zijn kinderen ziet opgroeien in een normale stabiele omgeving zonder al te veel excessen van geestelijk minder-capabelen die weigeren in te zien dat hun gedrag een negatief effect heeft op opgroeiende kinderen.
Kinderen wijsmaken dat bijv. masturberen weet ik veel wat veroorzaakt, ziet u liever? Ook kan ik mij moeilijk voorstellen dat naakt zonder meer, een schadelijk effect kan hebben op kinderen. Kinderen zijn net erg onverschillig tegenover naakt.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:22   #67
Percalion

Standaard

Citaat:
Dus u vindt dat uw kinderen niet het recht hebben om in aanraking te komen met alle verschillende visies op mens en samenleving en dan zelf te kiezen welke visie zij de beste vinden?

Ik denk persoonlijk dat uw kinderen meer nadeel ondervinden, en met hen de hele samenleving, van censuur. The road to misery is paved with good intentions.

Wat is het "negatief effect" dat de "minder-capabelen" hebben op opgroeiende kinderen? Zelf verklaart u een simpele duif te zijn met gezond verstand.

Gezond verstand is voldoende om te overleven in de samenleving. Creativiteit en buiten de lijntjes kleuren zorgt voor verandering in de samenleving.

Hadden de mensen in de Renaissance en de Verlichting zich ingehouden omwille van de "negatieve effecten op de jeugd", dan werkte u zich nu krom op het land van de heer, en moest u bovendien één tiende van uw inkomen aan de clerus geven.
Oud 7 mei 2005, 22:23   #68
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ik zou mijn kinderen graag zien opgroeien in een sfeer waarin naakt niet als een taboe wordt gezien. Men zou naaktlopen op straat en overal - eender waar ten allen tijde moeten legaliseren. Niemand heeft het recht vind ik om een ander te verplichten om kleding te dragen.

Verder is de enige degelijke reden om kleding te dragen: warm blijven. Dat is de afgelopen paar duizend jaar echter een beetje uit de klauwen gelopen, door flapdrollen die van mening zijn dat het een vereiste is, om binnen deze maatschappij te functioneren.
Oud 7 mei 2005, 22:25   #69
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kinderen wijsmaken dat bijv. masturberen weet ik veel wat veroorzaakt, ziet u liever? Ook kan ik mij moeilijk voorstellen dat naakt zonder meer, een schadelijk effect kan hebben op kinderen. Kinderen zijn net erg onverschillig tegenover naakt.
Vertel mij eens waarom dan de lesgevers niet naakt voor de klas staan, waarom niet allemaal naakt naar het voetbal, waarom afzonderlijke naaktstranden.....?
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:26   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn mensen met jullie maatschappelijke inzichten en instelling een minderheid, gelukkig zou ik zeggen, onze samenleving is nu al stilaan een puinhoop.
Mijn maatschappelijke inzichten maken van de maatschappij een puinhoop.
Dat vraagt om nadere uitleg.

Citaat:
Is een foto van een duizendtal naakte mensen de ultieme exponent van 'alles-kan-alles-mag'?
Oud 7 mei 2005, 22:26   #71
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

goed idee rik47 !
ja en idd waarom een naaktstrand
nudisme moet gewoon op het hele strand en in het ganse land kunnen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 mei 2005 om 22:27.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:27   #72
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel mij eens waarom dan de lesgevers niet naakt voor de klas staan, waarom niet allemaal naakt naar het voetbal, waarom afzonderlijke naaktstranden.....?
Omdat het te koud is, omdat naakt kan afleiden, omdat de samenleving er te preuts voor is..., in ieder geval n�*et omdat het schadelijke effecten heeft.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:27   #73
Percalion

Standaard

Citaat:
Omdat we, zoals Andromeda schrijft, het anders koud hebben. Dus hebben we besloten om vellen rond ons te doen, voor de warmte. Maar even later hebben enkele toffe pee's besloten dat God of weet ik veel dat zo beslist had, en dat je kleren moést dragen omdat ge anders alle zonden van Israël over u zou krijgen.

Vertel mij nu eens eerlijk. Wat is er voor een kind shockerend aan bloot, gesteld dat iederéén naakt zou lopen?
Oud 7 mei 2005, 22:28   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Hadden de mensen in de Renaissance en de Verlichting zich ingehouden omwille van de "negatieve effecten op de jeugd", dan werkte u zich nu krom op het land van de heer, en moest u bovendien één tiende van uw inkomen aan de clerus geven.
Niet voor 't een of 't ander, maar d�*t fiscale stelsel lijkt me een pak gunstiger dan het huidige waarin ik +/- 5 tienden afsta.
Oud 7 mei 2005, 22:28   #75
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Niet voor 't een of 't ander, maar d�*t fiscale stelsel lijkt me een pak gunstiger dan het huidige waarin ik +/- 5 tienden afsta.
Wat wil je ook, het was een flat tax
Oud 7 mei 2005, 22:29   #76
Jezus Christus
Burger

Jezus Christus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Omdat we, zoals Andromeda schrijft, het anders koud hebben. Dus hebben we besloten om vellen rond ons te doen, voor de warmte. Maar even later hebben enkele toffe pee's besloten [size=3]dat God of weet ik veel[/size] dat zo beslist had, en dat je kleren moést dragen omdat ge anders alle zonden van Israël over u zou krijgen.

Vertel mij nu eens eerlijk. Wat is er voor een kind shockerend aan bloot, gesteld dat iederéén naakt zou lopen?
Ik zit er voor niks tussen he !
Oud 7 mei 2005, 22:30   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel mij eens waarom dan de lesgevers niet naakt voor de klas staan,
Ze hebben met kleren al problemen genoeg om hun onoorbare erecties te verbergen.

Citaat:
waarom niet allemaal naakt naar het voetbal,
Te pijnlijk: als je bruusk opspringt bij een doelpunt, en je vel plakt aan die plastic zitjes..........

Citaat:
waarom afzonderlijke naaktstranden.....?
Om de puriteinen gluurplezier te gunnen.
Oud 7 mei 2005, 22:31   #78
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti

Welke waarden, de moslimwaarden? Trouwens die mensen kiezen ervoor om uit vrije wil deel te nemen. En als u de atmosfeer in dit land niet aanstat, weerhoudt u niets om hier weg te gaan.
Een van mijn waarden is dat het menselijk lichaam met respect moet behandeld worden en dus niet te grabbel moet gegooid worden.

Helaas kan ik niet zomaar weg.

Nogmaals, deze mensen kiezen ervoor om uit vrije wil deel te nemen. Niemand verplicht om moslimvrouwen met hun pisdoek daar aan deel te nemen.
Zij hebben de keuze niet. Trouwens, een klein beetje respect voor moslimvrouwen zou hier op zijn plaats zijn.

Wat heeft u toch tegen het naakte menselijk lichaam.
Niks. Enkel tegen het (al dan niet bewust) uitbuiten ervan.

We zijn toch allemaal naakt geboren. Trouwens u en ik geloven in een God.
Fout
Ik geloof niet dat God de wereld en de mens heeft geschapen maar ik veronderstel dat u dat wel gelooft.
Fout.
Wel, als God de mens (en daarbij de bijhorende geslachtsdelen) heet geschapen, waarom zou het dan zondig zijn om daar mee rond te lopen?
Ik hou U niet tegen.
En als het u niet aanstaat gaat u dan maar terug naar uw vorig land of het land waarvan uw voorouders afkomstig waren. Niemand verplicht u om in een land met een "alles kan alles mag" mentaliteit te leven.
Een kleine rechtzetting dringt zich op. Ik ben helaas wel verplicht om in dit apenland te leven. Zowat al mijn voorouders (een kleine uitzondering niet te na gesproken) hebben hier gewoond. En geloof me, zonder de nodige diploma's en cash kom je niet gemakkelijk ergens anders binnen....

...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
Oud 7 mei 2005, 22:33   #79
Percalion

Standaard

Citaat:
Een van mijn waarden is dat het menselijk lichaam met respect moet behandeld worden en dus niet te grabbel moet gegooid worden.
Wel, wij respecteren UW menselijk lichaam: als jij niet uit de kleren wil, mij best.

Maar als iemand anders wél uit de kleren wil, dan zou het van weinig respect voor zijn lichaam getuigen als hij zijn lichaam moet verstoppen onder kleren.
Oud 7 mei 2005, 22:34   #80
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Kinderen wijsmaken dat bijv. masturberen weet ik veel wat veroorzaakt, ziet u liever?
Natuurlijk niet.
Ook kan ik mij moeilijk voorstellen dat naakt zonder meer, een schadelijk effect kan hebben op kinderen.
Meer dan je denkt.
Kinderen zijn net erg onverschillig tegenover naakt.
Jouw stelling.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be