Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2005, 19:59   #61
DearMrT
Partijlid

DearMrT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Tiens, hoeveel argumentatie wil je broekventje? Of past argumentatie niet in wat jij onder "inhoudelijke" discussie verstaat. Anderzijds heb ik jou nog geen zinnige antwoorden weten geven op die kritieken...

Wohow, de zware woorden komen boven. Afijn, zoals gezegd, waar blijven uw antwoorden op het in vraag stellen van die O zo "gevierde" principes?

De notie "Untermensch" is misschien verleden tijd ja, maar de inhoud ervan bijlange niet. Woorden zijn nu eenmaal wapens in een politiek-filosofische strijd. En voor de rest, schieten op de boodschapper is blijkbaar uw enige vluchtheuvel. Sterk! Waarmee nog eens bevestigd wordt dat elk z'n plaats heeft in de maatschappij...
Komaan groot licht, laat eens of er meer in u zit dan links posten naar andermans werk...

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Guderian
Enkele teksten voor u die het lezen waard zijn:

Kritiek van Carl Schmitt op het liberalisme
Zeer interessante kritiek op de uitgangspunten van de verschillende stromingen binnen het liberalisme. We gaan hier zeker nog verder op in...

Liberalisme en communisme: 2 gezichten van totalitarisme
Gezwets

Liberalisme of democratie?

"Contemporary liberal democracy amply demonstrates the degree to which the economic and spiritual needs of citizens have become homogenized. Citizens act more and more indistinguishably in a new form of "dictatorship of well-being."

Deze zin kan als de kern van het betoog worden aanzien. De auteur bemerkt dat de liberaal-democratische maatschappij gekenmerkt wordt door toenemende homogeniteit aangaande waarden en normen, wat een afzwakking betekent van het politieke engagement. De burger aanvaardt de liberale democratie zonder de minste kritiek en gelooft dermate in de kracht van het systeem dat participatie in het politieke proces niet langer als noodzakelijk wordt beschouwd. Daaruit zou dan volgen dat de liberale democratie een verholen dictatuur is waar de dwang door de burgers zelf wordt opgelegd.
Een échte democratie zou volgens Schmitt alleen kunnen bestaan binnen een groep die 'van nature uit' homogeen is en van daaruit een politiek systeem kan ontwikkelen. Hij vindt het blijkbaar evident dat er zoiets bestaat als een homogeen volk dat dezelfde waarden deelt en dezelfde roots heeft. Verder pleit hij zomaar even voor 'het elimineren van heterogeniteit'...Schmitt visie op de mensheid is dermate statisch en normatief dat het onmogelijk als een weerspiegeling van de werkelijheid kan worden beschouwd. De kers op de taart: "The most natural way of the direct expression of the people's will is by approvals or disapprovals of the gathered crowd, i.e., the acclamation."

Niet alleen door een gebrek aan een valabel alternatief is uw voorstelling van het 'totalitaire liberalisme' zwak, ook inhoudelijk gaat u de mist in. De grote kracht van de liberale democratie is juist dat ook meningen die dit systeem bedreigen kunnen verkondigd worden. Echter, in een democratie van een heterogene maatschappij (deze notie overstijgt etnie en religie!) is er een toenemende homogenisatie betreffende een waardenset die de gelijkwaardigheid en hence de participatie van elk individu garandeerd.

Aan u...

DearMrT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 00:18   #62
spaz322
Burgemeester

Standaard

Objectief:

De 3000 man sterke groep die betoogde in Berlijn is misschien niet DE dreiging en jullie lachen allemaal met de marginaliteit ervan. Bedenk er dan ineens ook eens bij dat 1 op 4 mensen hier in Vlaanderen OOK zo denkt! Of is het 1 op 3?

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 07:49   #63
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Objectief:

De 3000 man sterke groep die betoogde in Berlijn is misschien niet DE dreiging en jullie lachen allemaal met de marginaliteit ervan. Bedenk er dan ineens ook eens bij dat 1 op 4 mensen hier in Vlaanderen OOK zo denkt! Of is het 1 op 3?
Dit is een goede opmerking en gelukkig ook een overdrijving.

Wat men ook denkt van het VB, zomaar beweren dat alle kiezers van het VB neonazi's zijn zoals de 3000 betogers in Berlijn is volgens mij niet correct.
Neemt niet weg dat de kiezers van het VB blijkbaar niet voldoende beseffen welk risico ze nemen door voor zo'n partij te stemmen.
Oud 11 mei 2005, 08:38   #64
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Objectief:

wat een belachelijke redenering. Jij wil de NPD even vergelijken met het VB? Ik denk dat geen van beiden iets met elkaar te maken willen hebben mijn beste.

Toch goed geprobeerd.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 11 mei 2005 om 08:39.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 16:28   #65
Haider
Banneling

Haider's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
wat een belachelijke redenering. Jij wil de NPD even vergelijken met het VB? Ik denk dat geen van beiden iets met elkaar te maken willen hebben mijn beste.

Toch goed geprobeerd.
De Vlaams Belangers die ik regelmatig spreek heb nochtans véél sympathie voor onze Duitse NPD-vrienden, de Jodenknuffelaars en de associaal-rechtsen niet meegerekend uiteraard.
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 16:50   #66
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
De Vlaams Belangers die ik regelmatig spreek heb nochtans véél sympathie voor onze Duitse NPD-vrienden, de Jodenknuffelaars en de associaal-rechtsen niet meegerekend uiteraard.
ik heb het over de partij VB, niet over individuen daarin..
Het zal wel zijn dat er NPD sympathisanten zijn hoor, maar ik wil VanHecke nog wel eens een internationale partijtop zien doen met de NPD leiding.. dat betwijfel ik ten sterkste.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 19:12   #67
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

Toch goed geprobeerd.
u hebt ook een aantal jaren op de maan gewoond zeker?
indien u echt iets zou afweten van deze materie zou u beseffen dat de "wolf in schaapskleren" methode van de top van het blok alleen werkt bij mensen die geen kaas gegeten hebben van het ontstaan van de partij

of zijn we vergeten dat er voor de oorlog vele kleindere extreem-rechste nazi-dweep partijtjes waren? die onder het mom van "vlaams nationalisme" het nazi-gedachtengoed verheerlijkten?

heel de partijleiding van nu en vroeger zijn beste maatjes met de NPD en alle andere neo-nazi groeperingen in gans europa

misschien overdreef ik om te zeggen dat 1 op 4 mensen zo denkt, maar 1 op 4 mensen stemt voor de mensen die WEL zo denken

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.

Laatst gewijzigd door spaz322 : 11 mei 2005 om 19:13.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 00:25   #68
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

[quote=jjohanvdb]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

. Maar één ding is zeker: Nietzsche was één van de voorlopers én grondleggers van de latere Duitse Konservative Revolution, hij drukte er ontegensprekelijk een stempel op. [/UNQUOTE]

Stop met lachen en luister:

Dem Conservativen in's Ohr gesagt. Was man früher nicht wusste, was man heute weiss, wissen könnte -, eine Rückbildung, eine Umkehr in irgend welchem Sinn und Grade ist gar nicht möglich.

Nietzsche is misbruikt door de Duitse Konservative Revolution, maar hij had absoluut geen uitstaans met die decadente figuren, met hun idioot Duits nationalisme en met hun Reichsworm! En ik span Nietzsche helemaal niet voor een ideologische kar, alleen TEGEN jouw ideologische kar, die van het nationalisme. D�*�*r had hij alleen maar misprijzen voor. Nietzsche was kosmopoliet.

En stop met je idiote links in het Nederlands. Als je Nietzsche wil leren kennen, lees hem dan zelf, en wel in het Duits!
De C.R. was iets geheel nieuws voor het Interbellum en niet slechts een recuperatie van Nietzsche. Het is immers in de reactie dat de meeste nieuwe ideeën geboren worden!
U zult waarschijnlijk helemaal achterover vallen als ik zeg dat katholieken als Odiel Spruytte of Edgar Jung Nietzsche kenden?

www.geocities.com/integral_tradition
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 01:48   #69
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Al deze beweringen over Nietzsche en het NS zijn trouwens ontkracht door Jaap Hagen. U komt enkele jaren te laat.
Oud 30 mei 2005, 19:29   #70
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

[quote=Volksstormer]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
De C.R. was iets geheel nieuws voor het Interbellum en niet slechts een recuperatie van Nietzsche. Het is immers in de reactie dat de meeste nieuwe ideeën geboren worden!
Dat is inderdaad het vooroordeel van alle nihilisten en décadents, dat in de reactie de nieuwe ideeën geboren worden. De volgeling van Zarathustra en Dionysos zoekt echter zijn ideeën in de actie, niet in de reactie! Actief of reactief? D�*t is de grote gewetensvraag die Nietzsche ons stelt.

Citaat:
U zult waarschijnlijk helemaal achterover vallen als ik zeg dat katholieken als Odiel Spruytte of Edgar Jung Nietzsche kenden?

Dat is niets nieuws, hoor. Zelfs tijdens zijn leven had Nietzsche al vol walging vastgesteld dat de "Kreuzzeitung" (krant van Pruissisch reactionair rechts) hem positief citeerde. Onnodig te zeggen dat Nietzsche een enorm misprijzen had voor de "Kreuzzeitung" en voor alle waarden die ermee samenhangen.
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 21:05   #71
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

[quote=Volksstormer]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb

Het zijn parels voor de zwijnen hoor. Aan links-progressistische zijde maakt men net dezelfde fout als aan NS-zijde: denken dat men Nietzsche voor de eigen kar kan spannen. Men haalt citaten aan die passen in de eigen ideologie maar bouwt daarop verkeerdelijk verder dat Nietzsche bijgevolg tot dit eigen kamp te rekenen valt.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 21:58   #72
ilfalco
Minister-President

Standaard

Och laat ze maar doen Zwart en Geel ze geloven toch enkel wat ze willen geloven. En ik vraag me af ofd at de NPD niet beter zou beginnen met zelf te stoppen melken over het verleden ....

En toch zielig dat sommigen melek over het feit dat er extreem-rechtse figuren in het vb zitten of dat er kopstukken in het verleden zo'n sympathieen hadden. terwijl bij de SPA en GROEN het extreemste van het extreemste aan de linkerzijde een plaats vindt en openlijk plaatsen geeft aan mensen van de KP etc. En dat een pak ministers van SPa en groen een rood verleden hebebn etc. u ziet als u in uw jeugd extremist wil zijn kan je maar beter links extremist zijn. Misschien vindt je nog wel een baan bij de VRT ofzo.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ilfalco on 30-05-2005 at 23:03
Reason:
--------------------------------

Och laat ze maar doen Zwart en Geel ze geloven toch enkel wat ze willen geloven. En ik vraag me af ofd at de NPD niet beter zou beginnen met zelf te stoppen melken over het verleden ....

En toch zielig dat sommigen melek over het feit dat er extreem-rechtse figuren in het vb zitten of dat er kopstukken in het verleden zo'n sympathieen hadden. terwijl bij de SPA en GROEN het extreemste van het extreemste aan de linkerzijde een plaats vindt en openlijk plaatsen geeft aan mensen van de KP etc. En dat een pak ministers van SPa en groen een rood verleden hebebn etc. u ziet als u in uw jeugd extremist wil zijn kan je maar beter links extremist zijn. Misschien vindt je nog wel een baan bij de VRT ofzo.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ilfalco on 30-05-2005 at 23:01
Reason:

En toch zielig d[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Och laat ze maar doen Zwart en Geel ze geloven toch enkel wat ze willen geloven. En ik vraag me af ofd at de NPD niet beter zou beginnen met zelf te stoppen melken over het verleden ....[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ilfalco : 30 mei 2005 om 22:03.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be