Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: wat gebeurd er bij de vld
vld gaat teniet 17 34,00%
Een grote droep splitst zich af 5 10,00%
een kleine groep vertrekt 9 18,00%
er gebeurd niets 19 38,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 mei 2005, 20:14   #61
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De burgemeesters waren in het nieuws ook niet mals voor hun eigen partij, de VLD.

Het wordt tijd dat men aan de top gaat inzien dat het fout gaat: de basis, de lokale en provinciale politiek wordt véel te vaak over het hoofd gezien. Men luistert niet meer naar de mensen in de straat, het wordt op een te hoog niveau beslist, en achteraf is men verbaasd dat men boos is over die beslissingen, dat mensen hun partij de rug toedraaien en hun stem aan het VB geven.

Nuja, wie heeft het dan gezocht hé?
Ambiorix is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:44   #62
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij zoveel intelligenter was, dan zou je niet beginnen over de nakende communistische machtsovername! En je zou ook de fascistische clichés en het daartoe horende dubieuze vocabularium ("borgeroccoriseren") achterwege laten. En je zou vooral je eigen bekrompenheid niet proberen te verbergen door op allochtonen te schelden.

Door een échte immigratiepolitiek te voeren zoals canada die voert, krijg je een hooggeschoolde immigratie én een multiculturele en dynamische samenleving! In Canada is de presidente van Chinese afkomst. Ze is zelfs niet in Canada geboren! Kan je voorstellen dat iemand in Hong Kong geboren wordt en later Vlaams minister-president wordt? Neen! En waarom niet? Omdat er teveel mensen zijn zoals jij... I rest my case!

Bizar toch hoe je denkt zaken te lezen die er niet staan. Communisme slaat uiteraard op het Waalse PS systeem: meer dan 70 % van de beroepsbevolking die teert op vadertje staat, dat is communisme met een grote C(ccp).

Vocabularium is niet bescheten, sorry, beetje plastisch, lange teentjes en kleine hersentjes hebben soms last met mijn taalgebruik.

Teveel mensen als ik ? Ik zit in heel oost europa, van multicul hoef jij me niets te leren.
/\|cazar is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:47   #63
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft er dan schuld aan de economische problemen. Een doctor economie van Oxford (Frank Vandenbroucke), die een "communistische machtsovername" plant, (ja natuurlijk! Oxford dat zijn allemaal commies!) of bekrompen mensen zoals jij? I rest my case!
I rest my case!
U zweeft, beste, of u heeft iets gedronken waardoor u vanalles leest dat er niet staat.

Ik dacht trouwens niet dat vdb doctor in de economie was, nogal moeilijk vanuit een juristenbasis. Economen worden doctor economie.

U bent werkelijk aan het zwalpen.
/\|cazar is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:10   #64
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik dacht trouwens niet dat vdb doctor in de economie was, nogal moeilijk vanuit een juristenbasis. Economen worden doctor economie.

U bent diegene die te veel wòdka (lett. "watertje" in het Pools) heeft gedronken. U verwart vdb met vdl: vdl is jurist, vdb econoom! vdb heeft in leuven economie gestudeerd en tijdens zijn studententijd nog in polekar gezeten, collectief voor alternatieve economie. daarna heeft hij voor de sp studiedienst gewerkt, heeft heel snel carrière gemaakt in die partij, en heeft achteraf nog een doctoraat gehaald in oxford, op twee jaar tijd dan nog, wat echt een ongelofelijke prestatie is.
jjohanvdb is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:12   #65
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bizar toch hoe je denkt zaken te lezen die er niet staan. Communisme slaat uiteraard op het Waalse PS systeem: meer dan 70 % van de beroepsbevolking die teert op vadertje staat, dat is communisme met een grote C(ccp).

Vocabularium is niet bescheten, sorry, beetje plastisch, lange teentjes en kleine hersentjes hebben soms last met mijn taalgebruik.
Mijn

Citaat:
Teveel mensen als ik ? Ik zit in heel oost europa, van multicul hoef jij me niets te leren.
Studeer dan eerst aardrijksunde. Er is slechts één Oost-Europees land en dat is Rusland. Het centrum van Europa ligt in Vilnius!
jjohanvdb is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:16   #66
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U hebt wel degelijk van een communistische machtsovername gesproken en nu maakt u het nog krasser door te zeggen dat de communisten reeds aan de macht zijn in Wallonië. Werkelijk te veel "watertje" gedronken!
jjohanvdb is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:23   #67
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
U bent diegene die te veel wòdka (lett. "watertje" in het Pools) heeft gedronken. U verwart vdb met vdl: vdl is jurist, vdb econoom! vdb heeft in leuven economie gestudeerd en tijdens zijn studententijd nog in polekar gezeten, collectief voor alternatieve economie. daarna heeft hij voor de sp studiedienst gewerkt, heeft heel snel carrière gemaakt in die partij, en heeft achteraf nog een doctoraat gehaald in oxford, op twee jaar tijd dan nog, wat echt een ongelofelijke prestatie is.
So ?

VDB is dus econoom, doctor in de economie ? En wat dan nog ? Bekijk zijn afkomst eens, en oordeel dan over zijn snelle carriere in de partij.
Zakendoen en economische ontwikkeling : laten we dan vooral NIET naar economen luisteren.
Noot: ik drink quasi nooit alcohol, zelfs niet als ik in Rusland ben (dikwijls word je dan nog scheef bekeken ook in hun clubs )
/\|cazar is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:26   #68
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn

Studeer dan eerst aardrijksunde. Er is slechts één Oost-Europees land en dat is Rusland. Het centrum van Europa ligt in Vilnius!
Laat ons niet prutsen in de kantlijn, u begrijpt best wel wat ik bedoel.

In de baltische staten ben IK in Oost-Europa. Punt uit.
/\|cazar is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:26   #69
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt wel degelijk van een communistische machtsovername gesproken en nu maakt u het nog krasser door te zeggen dat de communisten reeds aan de macht zijn in Wallonië. Werkelijk te veel "watertje" gedronken!
beeldspraak dear, beeldspraak.

bent u nu werkelijk niet intelligenter om dat in te zien ?
/\|cazar is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:29   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[size=4]Verraders[/size]

[size=5]Leugenaars[/size]

[size=4]Demagogen[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:29   #71
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zweeft, beste, of u heeft iets gedronken waardoor u vanalles leest dat er niet staat.

in zijn jonge tijd was vdb wel degelijk communist, dit heb ik al meermaals verteld op dit forum en dit is al meermaals bevestigd door andere forumgangers
Oud 12 mei 2005, 21:32   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U hebt de opiniepeilingen niet gezien, zeker? De flaminganten zijn een uitstervende soort.
dat droomt g met uw ogen open !!

ga eens naar de peilingen van de vrt kijken !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:40   #73
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
...
U weet trouwens best waarom uw vergelijking van vlaanderenland met canada, vs niet opgaat.

Dit zijn genocide-landen zonder voorhistorie, de plaatstelijke bevolking en geschiedenis werden weggevaagd, de rijkdom opgebouwd door slavenhanden ( niet canada hier ) en een homogonisering van rassen werd de basis van de landen.

Geen geschiedenis -> geen wrijvingen.

Vlaanderen kent eeuwen van overheersing, een hele geschiedenis etc ...

2 werelden van verschil.

Vrienden van me die bij imec werken, klagen toch niet van een gebrek aan multicultureel creatief dinges.
/\|cazar is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:50   #74
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een sterke uitspraak, maar dat maakt hem nog niet fout. Een land waar bijna de helft van de bevolking voor de overheid werkt, waar alle overheidsvoorzieningen in handen zijn van één partij die scores tot 40 pct haalt, en dat voor een groot deel van zijn inkomsten op een ander, beter werkend -- want liberaler -- land moet leunen: de parallellen met het Oostblok liggen voor de hand.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:53   #75
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
dan heeft dat niets te maken met een [size=4]joods-vrijmetselaars-communistisch complot[/size]
Beste johanj, zou u mij eens kunnen duiden waar ik over joden en vrijmetstelaars spreek ?

Tjonge jonge ...
/\|cazar is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:02   #76
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=4]Verraders[/size]

[size=5]Leugenaars[/size]

[size=4]Demagogen[/size]
Ambiorix is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:03   #77
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Zolang de V in de partijnaam staat voor 'Verhofstadt', die dan nog op de eerste plaats staat en L voor 'leugens en bedrog', kan de liberale partij toch niet geloofwaardig overkomen.
Pol is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:15   #78
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beste johanj, zou u mij eens kunnen duiden waar ik over joden en vrijmetstelaars spreek ?

Tjonge jonge ...
Beeldspraak, beeldspraak...

In eerlijker tijden durfde extreem-rechts nog over het joods-maçoniek complot spreken...

It's a global conspiracy!
jjohanvdb is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:25   #79
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Een sterke uitspraak, maar dat maakt hem nog niet fout. Een land waar bijna de helft van de bevolking voor de overheid werkt, waar alle overheidsvoorzieningen in handen zijn van één partij die scores tot 40 pct haalt, en dat voor een groot deel van zijn inkomsten op een ander, beter werkend -- want liberaler -- land moet leunen: de parallellen met het Oostblok liggen voor de hand.
Alles is fout in deze post.

1. Absurde en schandalige vergelijking met het Oostblok. Hoe durft u het democratische Wallonië met het totalitarisme te vergelijken? Weet u dan niet welke misdaden er in het Oostblok gebeurden? Iemand die zo weinig verschil maakt tussen democratie en totalitarisme is geen democraat.

2. De PS heeft coalities gesloten met Ecolo, CDH, MR (vroeger PRL-FDF-MCC), ... Hoezo alles in handen van één partij?

3. Er zijn geen twee landen, er is één Belgisch land. Het is onontwarbaar kluwen: Brussel, staatsschuld, ... Niemand weet wat er zou gebeuren met onze welvaart als we Brussel verliezen.

4. De Vlaamse welvaart heeft niets te maken met een "werkersmentaliteit", een "werkersmentaliteit" heeft nooit iemand rijk gemaakt, lees eens "An Inquiry into the Origins of the Wealth of Nations" van Adam Smith.
jjohanvdb is offline  
Oud 12 mei 2005, 22:27   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Absurde en schandalige vergelijking met het Oostblok. Hoe durft u het democratische Wallonië met het totalitarisme te vergelijken? Weet u dan niet welke misdaden er in het Oostblok gebeurden? Iemand die zo weinig verschil maakt tussen democratie en totalitarisme is geen democraat.
De moord op Cools en andere afrekeningen binnen de PS in gedachten houdend is de vergelijking mijns inziens nog niet zo slecht gekozen.
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be