![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan de (pragmatische) houding van de N-VA wel begrijpen. Uit de Vlaamse regering stappen betekent immers ook het kartel met CD&V opblazen, en dan zit je daar in het Vlaams parlement als pietluttige fractie zonder enige vorm van inspraak... Ik zeg niet dat het de meest consequente houding is, maar ze is zeker te begrijpen.
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
N-VA moet tonen dat ze kloten hebben, anders graven we ons eigen graf.
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Blijf vooral op de boodschapper schieten hoor. Goe bezig! |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
samenwerken is veel belangrijker dan mekaar tegen te werken !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is het de facto doodmaken van de oppositie. Het de facto opgeven van de parlementaire schijndemocratie en inruilen voor 3 partijvoorzitters en een paar handlangers om alles onder hun te beslissen. U noemt dat geen anti-democratische maatgelen? Ik vraag me af op welke planeet je leeft. Denk je dat er in ook maar 1 ander west-europees land zoiets mogelijk is? Open je ogen toch eens ![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Ahja, een rechtzetting van een quote van De Winter: de Vlaamse regering kan geen ontslag nemen, enkel wisselen van meerderheid. Ik vraag me alleen af of het VB met zijn actie van vandaag wel zo een goede zet heeft gedaan...in de wandelgangen gaat het gerucht immers dat Bart De Wever eraan zou denken om het Vlaams Belang erin te betrekken.
|
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Als titel voor deze topic is gekozen "Het is gedaan".
Neen, het is niet gedaan. Het begint pas. De echte Vlamingen moeten nu eindelijk eens beginnen consequent aan Vlaanderen te denken. Draai de geldkraan dicht en wijs elk voorstel van de volksverraders VLD en SPa af. Voer geen enkel punt uit het regeerakkoord uit welke van VLD of SPa komt. Om te beginnen het VLD punt de belastingsverlaging voor de hoge inkomens. Shot ze desnoods uit de Vlaamse regering. Laat Leterme desnoods een minderheidsregering vormen. Het VB zal ze steunen als ze consequent Vlaams handelt. Eis de afschaffing van de taalfaciliteiten. Als de vreemdelingen onze taal moeten leren, moeten de franstaligen dit ook maar doen als ze zich in Vlaanderen komen vestigen. |
![]() |
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar om te beginnen zou je daarvan nog kunnen verschieten van het VB, aangezien de CD&V uit deze situatie ook niet zonder kleerscheuren zal uitkomen. Uiteindelijk had de CD&V bij de Vlaams verkiezingen quasi geen énkele stem gewonnen en bleven ze hun kiezers behouden van 2003, enkel door het kiesvee van de NV-A, werden jullie nipt de grootste kartel vorig jaar. 1+1=2 ! Met andere woorden jullie gaan zowiezo stemmen verliezen volgend en zeker binnen 2 jaar, wees daar maar gerust van. Het Vlaams Belang zal weer sterk stijgen waardoor ze grootste partij van de Kamer worden en eveneens toestanden zullen plaatstvinden als in Antwerpen, sinds kort in het Vlaams Parlement en na 2007 zeker ook in het federaal parlement. Allen tegen één dus. Wat ik wil besluiten is, dat het een kwestie van tijd is vooraleer jullie zijn uitgespeeld in de Kamer. Voor ons is daar een toekomst, CD&V zal zachtjes wegsmelten. En kom nu niet weer klagen dat wij de CD&V ("onze oppositie-vrienden") met pijlen bestoken hoor, jullie geven ons de pijlen. Als jullie onze uitgestoken hand afbijten, mogen we toch wel met dat andere hand jullie een mep verkopen!
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"hoe vreselijk ook" en "ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen" gecombineerd met "Die Annemans heeft toch gelijk" Hebben we de Clemens van het VB gevonden ? |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Vreemdeling
|
![]() Straffe toebak wat ik hier van sommige partijgenoten lees, het zal aan de anonimiteit van zo'n forum liggen zeker? Wie kritiek levert op de huidige houding van de partij wordt afgeschilderd als een verdoken Vlaams Blokker. Maar ondertussen moet ik van die personen wel het eerste deftige argument om als N-VA in de Vlaamse regering te blijven nog lezen. Als ik met partijgenoten persoonlijk in contact kom krijg ik andere zaken te horen dan wat ik hier lees via anonieme weg.
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk een lid van de welkomgroep van het VB dat hier aan het werk is gezet. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Kan u me het (grond-)wetsartikel geven waarin dat staat? Of staat die "D" in CD&V voor "dictatoriaal"? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Het gezeur van de Vlaamsgezinde partijen is stilaan het punt aan het bereiken dat van oudsher Vlaamsgezinden gaan beginnen afhaken. Welke partij wat misdaan of toegegeven heeft, wie zuiver is en wie niet, wie klein is en wie groot: het interesseert me geen zier. Werken, en resultaten boeken! De grootste partij van Wallonië kan het wél. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook nog verdoofd van de reaktonair-belgicistische refleks van vld en spa-spirit.
Niet één van hun parlementairen heeft tegen gestemd, niet één heeft zich onthouden, om kenbaar te maken dat hij/zij wil dat bhv gesplitst moet worden. NVA zal slechts mijn vetrouwen blijven krijgen, als er een soort van heronderhandeling van de regeringsverklaring komt, een soort aktieplan van wat nu nog mogelijk is als ze in de regering blijven. En dat moet gepeperd zijn. Ik heb even geen tijd om het op te zoeken, doch is de meerderheid in het Vlaams parlement zonder de verkozenen van het NVA nog komfortabel genoeg om te blijven regeren? Prachtig drukkingsmiddel, mocht dit zo zijn. Ik vraag me ook af wat die burgemeesters van bhv van plan zijn. Gaan ze druk kunnen zetten op hun partijleiders ?? Of gaan die partijen hun kleine plaatselijke burgemeesters "politiek euthanaseren" door ze dood te minimalizeren? Enfin, ik ben zo behoorlijk op mijn pik getrapt, dat als de Blokkers hun diskriminatie tegenover vreemdelingen en homo's zouden laten varen, en vervangen door een eerlijke behandeling van die mensen (en dat blijft betekenen: kriminele vreemdeling is einde visum enzovoorts, het is enkel de houding van "dat ze minderwaardig zijn" die moet stoppen) ... als dat gebeurt .... als het de enige mogelijkheid is om Vlaanderen zelfstandigheid te geven .... dedjeu en gvd, dan moet het maar ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |