Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 15:15   #61
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik kan de (pragmatische) houding van de N-VA wel begrijpen. Uit de Vlaamse regering stappen betekent immers ook het kartel met CD&V opblazen, en dan zit je daar in het Vlaams parlement als pietluttige fractie zonder enige vorm van inspraak... Ik zeg niet dat het de meest consequente houding is, maar ze is zeker te begrijpen.
Oud 13 mei 2005, 15:15   #62
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Blok propaganda! weeral!
Het is dat ik het Vlaams Belang geen monopolie wil geven op de Vlaamse materie dat ik er niet op zal stemmen, maar ik heb toch ook godverdomme goesting... De houding van N-VA is teleurstellend, maar ligt wel in de lijn van de VU: die bleven ook altijd op post, met als gevolg dat ze altijd afkalfden, ten voordele van... je weet wel wie...

N-VA moet tonen dat ze kloten hebben, anders graven we ons eigen graf.
Oud 13 mei 2005, 15:35   #63
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Past geregistreerde account. Geloofwaardig dat dat is!
Ach zo.. dus vorige maand was jij ook alles behalve geloofwaardig?

Blijf vooral op de boodschapper schieten hoor. Goe bezig!
De Knut is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:38   #64
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
vb zet het kartel de mes op de keel, zouden ze niet beter rond de tafel gaan zitten en afspraken maken voor een minderheidsregering
CD&V en Vlaams Belang halen wel een meerderheid in het vlaams parlement !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:42   #65
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Mij niet gelaten, je staat vrij in wat je doet. Maar wat bereiken we met uit de Vlaamse regering te stappen? Niets, helemaal niets.
Inderdaad, de N-VA zou haar gezicht kunnen redden, maar wat verandert dat in de positieve zin voor de Vlaamse zaak? Niets.
De N-VA zou nu kunnen zeggen: "Foert, we stappen uit de regering..." en aldus de weg kiezen van het minste pijn, de gemakkelijkste oplossing (voor de N-VA althans), maar wat verandert dat voor de Vlaamse zaak? Niets.
Dat B-H-V op een Vlaamse nederlaag is afgelopen, kan je de N-VA moeilijk kwalijk nemen. Dat bepaalde figuren binnen de partij een grote mond hadden wel, maar dat is voor hun rekening.
Dat doet nog niets af aan het feit dat je de N-VA geen rekenschap kan geven voor de nederlaag die we geleden hebben.
Zolang men binnen bepaalde andere partijen blijft kiezen voor postjes en macht boven politieke rechtvaardigheid, zal er niets veranderen aan dit rotland en de N-VA zit nu eenmaal niet in een positie waarmee ze veel macht kan uitoefenen.

De enige reden waarom ik niet meer voor de N-VA zou stemmen, is als ze met dat zootje ongeregeld van het VB zouden samenhokken.
de CD&V met NVA samen met het Vlaams Belang zijn meer dan groot genoeg en sterker dan met het zootje SPa en VLD...

samenwerken is veel belangrijker dan mekaar tegen te werken !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 mei 2005, 19:04   #66
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Nee hoor. Dat is evenmin fascistisch, anti-democratisch of iets van dien aard. Laat staan dat het het Belang het recht zou geven met zo'n termen te gaan gooien.

Het is het de facto doodmaken van de oppositie. Het de facto opgeven van de parlementaire schijndemocratie en inruilen voor 3 partijvoorzitters en een paar handlangers om alles onder hun te beslissen.

U noemt dat geen anti-democratische maatgelen? Ik vraag me af op welke planeet je leeft. Denk je dat er in ook maar 1 ander west-europees land zoiets mogelijk is? Open je ogen toch eens
Rr00ttt is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:06   #67
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
@Flandriar,

Vriendelijke reactie van u! Wie begint te twijfelen aan het woord van Geert Bourgeois mag blijkbaar afgemaakt worden op gelijk welke wijze.

Ik ben inderdaad vandaag geregistreerd op het forum, maar lees het al lang. Ik had nog nooit de behoefte gehad om hier iets te schrijven. Wa nu gebeurd is, ontgoochelt mij dermate dat iedereen het mag weten.
Kurt D., u maakt gewoon een ongelukkige beurt omdat u als nieuw geregistreerd staat en ik ken zelf Belangers die, vroeger, op publieke fora zo hun propaganda kwamen doen.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:09   #68
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ahja, een rechtzetting van een quote van De Winter: de Vlaamse regering kan geen ontslag nemen, enkel wisselen van meerderheid. Ik vraag me alleen af of het VB met zijn actie van vandaag wel zo een goede zet heeft gedaan...in de wandelgangen gaat het gerucht immers dat Bart De Wever eraan zou denken om het Vlaams Belang erin te betrekken.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:21   #69
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Als titel voor deze topic is gekozen "Het is gedaan".
Neen, het is niet gedaan. Het begint pas. De echte Vlamingen moeten nu eindelijk eens beginnen consequent aan Vlaanderen te denken.
Draai de geldkraan dicht en wijs elk voorstel van de volksverraders VLD en SPa af.
Voer geen enkel punt uit het regeerakkoord uit welke van VLD of SPa komt. Om te beginnen het VLD punt de belastingsverlaging voor de hoge inkomens.
Shot ze desnoods uit de Vlaamse regering. Laat Leterme desnoods een minderheidsregering vormen. Het VB zal ze steunen als ze consequent Vlaams handelt.
Eis de afschaffing van de taalfaciliteiten. Als de vreemdelingen onze taal moeten leren, moeten de franstaligen dit ook maar doen als ze zich in Vlaanderen komen vestigen.
Boerke Naas is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:57   #70
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de CD&V met NVA samen met het Vlaams Belang zijn meer dan groot genoeg en sterker dan met het zootje SPa en VLD...

samenwerken is veel belangrijker dan mekaar tegen te werken !
Maar vriend, toch, je hebt nu gezien dat deze zaak op federaal vlak dient geregeld... En �*�*r is er geen plaats voor het VB... NOOIT!
Oud 13 mei 2005, 23:12   #71
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Maar vriend, toch, je hebt nu gezien dat deze zaak op federaal vlak dient geregeld... En �*�*r is er geen plaats voor het VB... NOOIT!
Ach nog enkele verkiezingen en het woord nooit krijgt een andere betekenis. Cfr "onverwijfd"
Boerke Naas is offline  
Oud 13 mei 2005, 23:59   #72
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een geluk dat we blijter De Crem nog hebben hé, wat moesten de Vlamingen anders doen zonder onze Pieterke in de Kamer...

Maar om te beginnen zou je daarvan nog kunnen verschieten van het VB, aangezien de CD&V uit deze situatie ook niet zonder kleerscheuren zal uitkomen. Uiteindelijk had de CD&V bij de Vlaams verkiezingen quasi geen énkele stem gewonnen en bleven ze hun kiezers behouden van 2003, enkel door het kiesvee van de NV-A, werden jullie nipt de grootste kartel vorig jaar. 1+1=2 ! Met andere woorden jullie gaan zowiezo stemmen verliezen volgend en zeker binnen 2 jaar, wees daar maar gerust van. Het Vlaams Belang zal weer sterk stijgen waardoor ze grootste partij van de Kamer worden en eveneens toestanden zullen plaatstvinden als in Antwerpen, sinds kort in het Vlaams Parlement en na 2007 zeker ook in het federaal parlement. Allen tegen één dus.
Wat ik wil besluiten is, dat het een kwestie van tijd is vooraleer jullie zijn uitgespeeld in de Kamer. Voor ons is daar een toekomst, CD&V zal zachtjes wegsmelten.

En kom nu niet weer klagen dat wij de CD&V ("onze oppositie-vrienden") met pijlen bestoken hoor, jullie geven ons de pijlen. Als jullie onze uitgestoken hand afbijten, mogen we toch wel met dat andere hand jullie een mep verkopen!
Oud 14 mei 2005, 02:58   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Ik heb steeds Vlaams-nationaal gestemd, al sinds begin de jaren 80. Steeds Volksunie, zelfs door de moeilijke periode van de jaren '90 heen, met voortdurende interne twisten, naamomvormingen en concurrentie vanwege het Vlaams Blok.
Dikwijls tegen beter weten in de partij trouw gebleven, en blijven vasthouden aan het democratisch Vlaams-nationaal project.

Maar nu, nu is het gedaan. Als de N-VA op zeer korte tijd niet uit de Vlaamse regering stapt, en zo ziet het er naar uit, dan stem ik voor het Vlaams Belang! Mijnheer Bourgeois, ik hoop dat u dit leest (maar dat zal allicht niet zo zijn), U ONTGOOCHELT MIJ! De splitsing van B-H-V was en is een kernpunt van de N-VA en is zowat de voornaamste reden waarom deelgenomen werd aan de Vlaamse regering. WAAROM ER NU NOG INBLIJVEN??? We hebben er niks meer te zoeken!
Met spijt in het hart moet ik als democratisch Vlaams-nationalist vaststellen dat de gemaakte beloftes niet kunnen worden waargemaakt. Akkoord, voornamelijk door toedoen van de paarse partijen. Maar... dan hoeven wij niet in die Vlaamse regering te blijven!

Doe wat moet gedaan worden!
Grappig eigenlijk. U heeft 10 berichten... in elk van die berichten gaat het over :
"hoe vreselijk ook" en "ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen" gecombineerd met "Die Annemans heeft toch gelijk"

Hebben we de Clemens van het VB gevonden ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 mei 2005, 12:22   #74
Kurt D.
Vreemdeling

Standaard

Straffe toebak wat ik hier van sommige partijgenoten lees, het zal aan de anonimiteit van zo'n forum liggen zeker? Wie kritiek levert op de huidige houding van de partij wordt afgeschilderd als een verdoken Vlaams Blokker. Maar ondertussen moet ik van die personen wel het eerste deftige argument om als N-VA in de Vlaamse regering te blijven nog lezen. Als ik met partijgenoten persoonlijk in contact kom krijg ik andere zaken te horen dan wat ik hier lees via anonieme weg.
Kurt D. is offline  
Oud 14 mei 2005, 12:40   #75
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horace
En ben je niet ontgoocheld in de VLD dan of de SPA of Spirit die het hadden moeten waarmaken in de federale regering, of in het VB die alleen schiet op degenen "met dezelfde overtuiging" en niks doet om hen bij te staan?
Wie moet er boeten voor dit misbaksel : VLD, SPA, SPirit, CD&V of NVA? Of mischien het blok?
Kurt D., ik denk niet dat jij ooit N-Va hebt gestemd.
Inderdaad,

Waarschijnlijk een lid van de welkomgroep van het VB dat hier aan het werk is gezet.

CD&V/N-VA blijft de Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 14 mei 2005, 12:46   #76
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
N-VA moet tonen dat ze kloten hebben, anders graven we ons eigen graf.
"we"?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 14 mei 2005, 12:50   #77
Egidius

Standaard

Citaat:
Dus, er is in de federale regering geen plaats voor de grootste partij van Vlaanderen, en wel voor die van Wallonië?

Kan u me het (grond-)wetsartikel geven waarin dat staat?

Of staat die "D" in CD&V voor "dictatoriaal"?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 14 mei 2005, 12:56   #78
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
En kom nu niet weer klagen dat wij de CD&V ("onze oppositie-vrienden") met pijlen bestoken hoor, jullie geven ons de pijlen. Als jullie onze uitgestoken hand afbijten, mogen we toch wel met dat andere hand jullie een mep verkopen!
Dat mag hoor, de vraag is alleen wat je ermee denkt te bereiken? Dat je de grootste partij wordt? Who gives a shit? Waar blijven jullie resultaten? En gaat hier nu een calimero-antwoord op volgen �* la "ja maar, we mogen niet meespelen van de grote jongens"?

Het gezeur van de Vlaamsgezinde partijen is stilaan het punt aan het bereiken dat van oudsher Vlaamsgezinden gaan beginnen afhaken. Welke partij wat misdaan of toegegeven heeft, wie zuiver is en wie niet, wie klein is en wie groot: het interesseert me geen zier.

Werken, en resultaten boeken! De grootste partij van Wallonië kan het wél.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 14 mei 2005, 13:01   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Als het er op aankomt is Vlaanderen -- en de Vlaamsnationalisten -- niet beter dan België. Het doet me -- voor de tweede maal in mijn politieke 'carrière' -- ernstig twijfelen aan het nut van meer Vlaamse autonomie.

Egidius
Als jij het ook al inziet, dan mag ik (althans voor vandaag) rustig achteroverleunen en Bondsgewijs mummelen:"Mission accomplished"
Oud 14 mei 2005, 13:24   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook nog verdoofd van de reaktonair-belgicistische refleks van vld en spa-spirit.
Niet één van hun parlementairen heeft tegen gestemd, niet één heeft zich onthouden, om kenbaar te maken dat hij/zij wil dat bhv gesplitst moet worden.

NVA zal slechts mijn vetrouwen blijven krijgen, als er een soort van heronderhandeling van de regeringsverklaring komt, een soort aktieplan van wat nu nog mogelijk is als ze in de regering blijven. En dat moet gepeperd zijn.

Ik heb even geen tijd om het op te zoeken, doch is de meerderheid in het Vlaams parlement zonder de verkozenen van het NVA nog komfortabel genoeg om te blijven regeren? Prachtig drukkingsmiddel, mocht dit zo zijn.

Ik vraag me ook af wat die burgemeesters van bhv van plan zijn. Gaan ze druk kunnen zetten op hun partijleiders ?? Of gaan die partijen hun kleine plaatselijke burgemeesters "politiek euthanaseren" door ze dood te minimalizeren?

Enfin, ik ben zo behoorlijk op mijn pik getrapt, dat als de Blokkers hun diskriminatie tegenover vreemdelingen en homo's zouden laten varen, en vervangen door een eerlijke behandeling van die mensen (en dat blijft betekenen: kriminele vreemdeling is einde visum enzovoorts, het is enkel de houding van "dat ze minderwaardig zijn" die moet stoppen) ... als dat gebeurt .... als het de enige mogelijkheid is om Vlaanderen zelfstandigheid te geven .... dedjeu en gvd, dan moet het maar ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be