Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Zou CD&V-NVA beter een coalitie aangaan met het Vlaams Belang ?
JA 60 75,95%
neen 19 24,05%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 11:18   #61
Skrambo
Vreemdeling

Skrambo's schermafbeelding

Standaard

Voila, dat is nu eens de nagel op de kop! De enige mogelijkheid om OOK eens een Vlaams Blok (sorry voor het woord, maar ja...) te vormen zal niet worden aangegrepen, en waarom niet...? Omdat een Vlaming nu eenmaal een schijtlaars is!!!
Wat denk je dat de walen zouden doen moesten zij in onze en wij in hun positie staan???

Natuurlijk dadde, cordon overboord, samen sterk, één voor allen en allen voor één.

Nee, wij Vlamingen kruipen liever over de grond, zetten een grote bek op maar gaan achteruitkruipend met de staart tussen de benen via de achterdeur naar buiten....

En deze die dan toch haar op hun tanden hebben, de 'rashonden' onder het hondenvolk? Die worden in een 'cordon' gedropt, zelfs met de volledige steun van de zichzelf 'Vlaams nationalisten' noemde hypokrieten....

Arm Vlaanderen...

RIP
Skrambo is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:23   #62
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit lijkt me een redelijk voorstel. Alleen jammer dat zulk een samenwerking de politieke dood zou betekenen van NVA en CD&V. De publieke opinie zou zich dadelijk tegen ons keren en ons ook binnen een cordon sanitaire plaatsen.
Wat een onzin uit de laatste peilingen stond nog 30% van de vlamingen achter het cordon. In de werkelijkheid zal het % tegenstanders nog meer zijn dan de 55% uit de peilingen. Na 13 juni was er een meerderheid van de bevolking te vinden voor een VB- cdenv regering.
ilfalco is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:34   #63
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Dit lijkt me een redelijk voorstel. Alleen jammer dat zulk een samenwerking de politieke dood zou betekenen van NVA en CD&V. De publieke opinie zou zich dadelijk tegen ons keren en ons ook binnen een cordon sanitaire plaatsen.
Als zowel Vlaams Belang, CD&V en N-VA binnen een cordon sanitaite worden geplaatst, wordt Vlaanderen onbestuurbaar aangezien de andere partijen niet de nodige meerderheid behalen.

Mochten CD&V en N-VA het spel keihard spelen en de Vlaamse regering laten vallen en ernstige gesprekken aanknopen met Vlaams Belang, dan zullen SPA en VLD misschien wel een extra inspanning leveren op federaal vlak om hun Vlaamse ministerposten te redden.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 13 mei 2005 om 11:34.
Dave Brocatus is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:40   #64
Skrambo
Vreemdeling

Skrambo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus
Als zowel Vlaams Belang, CD&V en N-VA binnen een cordon sanitaite worden geplaatst, wordt Vlaanderen onbestuurbaar aangezien de andere partijen niet de nodige meerderheid behalen.

Mochten CD&V en N-VA het spel keihard spelen en de Vlaamse regering laten vallen en ernstige gesprekken aanknopen met Vlaams Belang, dan zullen SPA en VLD misschien wel een extra inspanning leveren op federaal vlak om hun Vlaamse ministerposten te redden.

Dat bedoel ik dus !!!
Skrambo is offline  
Oud 13 mei 2005, 12:16   #65
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Een coalitie tussen het kartel en het Belang kan volgens mij niet. Het zou logisch zijn, maar volgens mij is de CD&V daar mentaal niet op voorbereid. De partij heeft het cordon zelfs niet officieel begraven ! Het is een te grote stap. Misschien niet voor de CD&V kiezer, maar voor de militanten en de mandatarissen.
Ik vrees dat je hier een punt hebt.
Evenwel: laat ons eerlijk zijn: dit komt hoofdzakelijk door de hallucinant ondemocratische hetze georganiseerd door links (agalev(groen!) SPA)) aangevuurd door de frustrerend tendentieuse linkse regimepers.

Citaat:
Een minderheidsregering, dat kan overwogen worden. Maar eerst moet Leterme aantonen dat er met VLD en SPa niet meer te werken valt. De CD&V basis moet eerst overtuigd worden dat er geen andere oplossing is.
En zoals ik hierboven reeds heb aangehaald: als je de teneur in de regimepers en uiteraard de VRT hoort is dit voor de CD&V top bij voorbaat een onbegonnen werk.

Citaat:
Wat het Belang nu betreft moet die partij ook goed beseffen dat het constant inbeuken op de CD&V en de N-VA niet echt helpt.
En toch zijn ze verplicht om hun rol als oppositiepartij voluit te spelen.
Mag het even?
Ik hoop althans dat ook het vervullen van hun democratische plicht hun niet ten kwade wordt geduid.

Citaat:
In de Kamer doet het Belang alsof CD&V mee in de regering zit.
A/ Federaal spelen ze allebei hun oppositierol
B/ In dezelfde kamer doet de CDéV ook alsof de VB'ers lepraleiders zijn.

Het is de CD&V om de deur op een kier te zetten.
Je zal het toch hopelijk met mij eens zijn dat de herhaaldelijke publieke oproep van het VB tav de NVA, de CD&V en het kartel om samen te werken, desnoods in een minderheidsregering, onmogelijk kan zijn vergeten.

Tot in den treure heeft de voorzitter van de grootste partij de hand uitgestoken naar de anderen mét een publieke verloochening van elke postjesambitie inbegrepen.
Moet er nog zand zijn?

Citaat:
Op Vlaams niveau worden enkel Leterme en het kartel onder druk gezet. Neem die actie voor de kantoren van de minister-president nu : waarom alleen bij hem?
Om hem erop te attenderen dat hij nu zijn gat niet in de haag moet steken nu hij door de woordbeuk van zijn machtsbroeders (paars) met de billen bloot staat.
Dus: Om hem tot een alternatieve coöperatie te bewegen.

Citaat:
Waarom geen actie voor de deur van de paarse woordbrekers? Bij Somers bvb ?
Op 29 mei als ik goed ben ingelicht.

Citaat:
Hoe denken Van Hecke & co dat zij het kartel van paars kunnen afscheuren als zij bijna uitsluitend het kartel aanvallen?
A/ Door hun op te roepen tot een minimum aan zelfrespect
(op dit eigenste ogenblik staat het VB voor het (gesloten) parlement met een spandoek: Leterme: woord houden)

B/ Door én het kartel én de kiezers duidelijk te maken dat het VB bereid is om de CD&V én NVA ál hun programmapunten te laten uitvoeren.

[size=1]C/ Door apert aan te tonen dat de CD&V en NVA dit helemaal niet willen!?!?!?[/size]

Citaat:
Die houding van het Belang is dom en versterkt in hun mening alle CD&Vers die onder geen enkele voorwaarde met het Belang willen samenwerken.

Ik herhaal hetgeen ik hierboven heb geopperd.
Wat kan je nog meer doen dan openlijk de hand uitsteken en U bereid te verklaren om álles aan de tegenpartij toe te geven en in ruil géén postjes en géén toegevingen maar slechts een zeer beperkt breekpuntenprogramma?

Wat? vraag ik mij af
Wat?
Quid?
Oud 13 mei 2005, 12:28   #66
ilfalco
Minister-President

Standaard

idd wat kunenn we nog meer doen..... Hier is trouwens de tussenkomst van Annemans in de kamer ... Genieten. Vooral dat stukje over het pad van de dialoog met de franstalige enkel tot teveel toegevingen of geen splitsing.
De vlamingen hebben al verloren eind vorig jaar . De onverwijlde splitsing is gebroken op het moment dat men het pad van het uitsstele en dialoog is ingeslagen. Toe is het fout gegaan. En het VB was weer de neieg aprtij die dat toen scherp inzag. De cdenv-n-va suste toen iedereen en verdedigde al dat uitstel.

http://www.vlaamsbelang.be/files/200...v_annemans.wmv

Laatst gewijzigd door ilfalco : 13 mei 2005 om 12:34.
ilfalco is offline  
Oud 13 mei 2005, 12:50   #67
Kaal
Minister-President

Standaard

@ifalco en Fieseler : Jullie mogen van mij gerust keihard oppositie voeren incl. tegen het kartel. Het is jullie recht. Als ik zeg dat jullie dom bezig zijn dan betekent dat niet dat de anderen goed bezig zijn. De CD&V heeft de laatste 2 jaar enorme fouten gemaakt en zit nu met de gebakken peren.

VB is echter niet verplicht om op het niveau van de andere te blijven. Moest ik in jullie plaats zijn dan zou ik de CD&V sparen en mijn scherpste pijlen op de paarse partijen richten. Ik zou medelijden hebben met CD&V en N-VA, ik zou mij van mijn beste kant tonen. Uiteraard hebben ze jullie vuile toeren gelapt maar dat is nu eenmaal politiek. De PS heeft de MR vuile toeren gelapt. Paars heeft Groen in het zak gezet. Enz, enz. Door het kartel te sparen help je de mensen binnen het kartel die op samenwerking met het Blok aansturen. Jullie *moeten* het niet doen, maar het is dom van het niet te doen.

Laatst gewijzigd door Kaal : 13 mei 2005 om 12:51.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 12:54   #68
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
En het VB was weer de neieg aprtij die dat toen scherp inzag. De cdenv-n-va suste toen iedereen en verdedigde al dat uitstel.

http://www.vlaamsbelang.be/files/200...v_annemans.wmv
Allemaal juist. Het gaat erom hoe je het voorstelt. Ik zou de medelijdende vaderfiguur spelen en De Crem als het ware in bescherming nemen. Dat is een investering naar de toekomst toe. De Crem ligt in de touwen. Ik zou met een spons afkomen ipv van een extra kick. Dat maakt het voor de Crem dan zoveel moeilijker om jullie bij een volgende gelegenheid zwart te maken.

Citaat:
idd wat kunenn we nog meer doen.
Afwachten. Heel Vlaanderen is aan het evolueren en morgen zijn jullie een partij zoals een ander. Maar je zou die evolutie nog kunnen versterken.

Laatst gewijzigd door Kaal : 13 mei 2005 om 12:57.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 13:02   #69
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het bal ligt niet in het kamp van de spa en vld zoals de cdenv doet uitschijnen. Ze draaien de wereld helemaal om. Niemand spaart het Vb ... de meest vuile treukken zijn tegenhet Vbbgebruikt. Bourgois doet dat zelfs meer dan de andere PC'ten. Zij hebebn het pad van het uitstel zelf ingeslagen ... Zij zijn het heiloze pad van de onderhandelingstafel zelf ingelsagen. En dat men beste was al een inbreuk op hun eigen onverwijlde splitsing. Wanneer gaat de cdenv luisteren. In brussel ondertekent de cdenv een akkoord om het VB te verbieden om een fractie te vormen. Dat men beste is de cdenv. Ze willen behandled worden als paars. Ze hebben zelf paars afgebroken en over puinhopen gesproken. Ofwel kiest de cdenv voor een minderheidsregering ... ofwel verliest ze alle krediet en mag ze behandeld worden als de locomotief van paars. De Crem ging het VB zogezegd uitlachen omdat hij B-h-v ging splisten zonder het VB. Wel het is andersom uitgedraaid. het Vb voert opposite en blijft ioppositie voeren. Het vlaams kartel wil niets weten van het Vb en heeft zowel in de zaak remmery als in vele andere zaken het VB geculpabiseert en met alle zonden van Israel overladen. Voor mij part mag kaal gerust nog voor de ongelooflijke kontdraaiers en locmotiven van paars stemmen. Maar het VB heeft de taak neen de plicht om dat aan te tonen en haar democratische rol te spelen. De Wever begint al toneel te spelen zoals anciaux... hij speelt de niaeve door te doen alsof hij nu doorheeft dat men hem van in het begin in het ootje nam. Wel wij hadden het al van in het begin door. Het VB had weerel gelijk en zal van de kiezer weer gelijk krijgen. Zo hoort het in een democratie. Als de cdenv blijft zitten dan laten ze de meerderheid van hun kiezers die voor een regering met het VB zijn in de steek. En dat is hun probleem.

En een partij als een ander willen en moeten we niet worden als datinhoud dat we even laf en even onbetrouwbaar worden als de andere PC partijen.
Wij hebben een aanvaardbaar 13 punten breekprogramma . De bal ligt in het kamp van het Vlaams Kartel ... en al wie het anders voorstelt keert de wereld helemaal om. Het VB wil geen postjes wil geen macht. Maar zelfs dan verkiest men de paarse weg. En f het Vb dom bezig is dan vind ik dat een zeer domme uitspraak. aangezien het de cdenv is die al 25 jaar afkalft en het Vb is die al 25 jaat spectaculair groeit. Het is idd de laatste kans om nog met een VB van 25% te spreken. Als zij nu de weg van paars kiezen . Dan zal men met een VB van meer dan 35% moeten spreken. En dan is dat niet onze fout maar die van de cdenv. De rol van de cdenv is vandaag die van de vld in het vreemdelinegnstemrecht... macht of principes? Zowel in Vlaanderen, maar ook ... nog meer zelfs in Brussel. Als ik de voorspelde realiteit en het inzicht van het VB vergelijk met de zieligheid en de gespeelde naieviteit van het kartel , dan weet ik waar onze kracht en ons heil ligt.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 13 mei 2005 om 13:09.
ilfalco is offline  
Oud 13 mei 2005, 13:02   #70
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
't Leven ligt niet in onze eigen hand. Wijzelf noch iemand anders kan zomaar oordelen over dood en leven. En wees gerust, ik werd in het verleden in mijn onmiddellijke omgeving ook geconfronteerd met zwaar lijden: mijn tante als grootvader zijn beiden gestorven aan kanker die hen langzaam deed wegteren. Geen enkele van de twee dacht er evenwel aan voor zelfdoding te kiezen (want ja, dat is euthanasie). Gesteund door de familie hebben beiden ervoor gekozen hun lijden waardig te dragen, geholpen door de goede zorgen van de medische wereld.
U hebt recht op die mening, niemand zal u dan ook verplichten tegen uw overtuiging in te gaan. Niemand zal u verplichten voor euthanasie te kiezen, mocht u ondraaglijk en zinloos lijden (wat ik u, ondanks alles, niet toewens).

Feit is dat een meerderheid in dit land wel degelijk vindt dat het leven wél 'in onze hand' ligt. Als atheïst zie ik niet in welke persoon - buiten mezelf - iets te zeggen zou hebben over MIJN leven. Respecteert u ook deze visie?
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:10   #71
luc broes

Standaard

Citaat:
@ifalco en Fieseler : Jullie mogen van mij gerust keihard oppositie voeren incl. tegen het kartel. Het is jullie recht. Als ik zeg dat jullie dom bezig zijn dan betekent dat niet dat de anderen goed bezig zijn. De CD&V heeft de laatste 2 jaar enorme fouten gemaakt en zit nu met de gebakken peren.
VB is echter niet verplicht om op het niveau van de andere te blijven. Moest ik in jullie plaats zijn dan zou ik de CD&V sparen en mijn scherpste pijlen op de paarse partijen richten. Ik zou medelijden hebben met CD&V en N-VA, ik zou mij van mijn beste kant tonen. Uiteraard hebben ze jullie vuile toeren gelapt maar dat is nu eenmaal politiek. De PS heeft de MR vuile toeren gelapt. Paars heeft Groen in het zak gezet. Enz, enz. Door het kartel te sparen help je de mensen binnen het kartel die op samenwerking met het Blok aansturen. Jullie *moeten* het niet doen, maar het is dom van het niet te doen.
Kijk naar de website van het VB vandaag. VLD-SPA krijgen de volle laag. Maar ook wat kritiek op de anderen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 mei 2005 om 14:11.
luc broes is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:12   #72
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Kijk naar de website van het VB vandaag. VLD-SPA krijgen de volle laag. Maar ook wat kritiek op de anderen.
Van vlaams belang kunde moeilijk anders verwachten ze zitten in de opositie en zijn verplicht negatief te spreken over de regering!!
Gertj3 is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:37   #73
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En f het Vb dom bezig is dan vind ik dat een zeer domme uitspraak. aangezien het de cdenv is die al 25 jaar afkalft en het Vb is die al 25 jaat spectaculair groeit.
Maar 0,0 resultaat. Of vindt u de niet-splitsing van BHV een resultaat?

Kaal heeft gelijk, maar of jullie hersens genoeg hebben om dat in te zien, ik begin er aan te twijfelen.

Knoop dit in uw oren: als jullie nu geen resultaat boeken (hoe kan me niet schelen, dat is jullie job), dan stem ik voor de eerste maal in mijn leven niet op een Vlaamsnationalistische partij.

En ik zal heel wat mensen in mijn omgeving meesleuren.

En nu, hop, aan 't werk, en vertoon u hier niet meer voor ge een hard resultaat kunt voorleggen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:46   #74
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik ben gaan kijken en het kartel krijgt ook de volle laag in de twee laatste paragrafen. En dat is niet slim, hoewel het jullie gegund is. Wacht eerst tot je zeker weet of Leterme niets doet, en dan is de harde kritiek volledig terecht. In afwachting is het slimmer om ze (een beetje) te sparen. Ik noem wat er vandaag in de webstek staat niet "sparen".

Pas op, ik ben nog strenger voor het kartel hé. Maar we hadden het even over het Belang.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:56   #75
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het bal ligt niet in het kamp van de spa en vld zoals de cdenv doet uitschijnen. Ze draaien de wereld helemaal om. Niemand spaart het Vb ... de meest vuile treukken zijn tegenhet Vbbgebruikt.
Beste wij hebben het hier niet over wat de traditionele partijmandatarissen denken maar over wat de Vlamingen denken. En die Vlamingen die nog niet VB stemmen, die hebben geen boodschap aan wat de CVP 25 jaar geleden heeft uitgespookt. Het kan hen ook weinig schelen wat voor vuile toeren men het VB gelapt heeft. Ik heb nog nooit uit medelijden op een partij gestemd en ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren. Wat jij daar allemaal zegt is grotendeels waar, maar niet pertinent. Blokkers vinden dat belangrijk, maar buitenstaanders niet. het raakt hen niet. Zij willen, zoals Egidius zegt, re-sul-ta-ten.

Om resultaat te boeken moet het kartel met VB samenwerken. Als ongebonden kiezer vind ik het dus dom dat jullie de CD&V zo blijven jennen, want dat vermindert net de kans op samenwerking. En nogmaals, ik vind verder dat de CD&V *verschrikkelijk dom* bezig is. Jullie zijn in vergelijking enkel "dom" bezig
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:59   #76
Kaal
Minister-President

Standaard

O en voor jullie Blokkers weer te keer gaan nog dit : alle mensen die hier aansturen op samenwerking en die jullie te raad staan, jullie strategie objectief analyseren edm, ik mag toch hopen dat je door hebt dat die mensen op het punt staan om voor jullie te stemmen? Zij twijfelen tussen het kartel en VB. Zij staan niet vijandig tegenover jullie. Snauw ze dus niet af
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:59   #77
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ongebonden kiezer vind ik ...
Kaal jongen, ik begin te vrezen dat wij een partij moeten oprichten. Of nee, dat zou een inherente contradictie zijn...

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 13 mei 2005 om 15:00.
Egidius is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:07   #78
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Kaal jongen, ik begin te vrezen dat wij een partij moeten oprichten. Of nee, dat zou een inherente contradictie zijn...

Egidius
Haha, neen het is veel leuker om aan de kant te staan, waar de beste stuurders zitten

Ik heb twee vrienden in de politiek en ze hebben het niet gemakkelijk : heel hoge drempel en je moet blijkbaar je idealen aan de deur laten.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:34   #79
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Annemans is gewoon groots in zijn speech :

Verhofstadt en het het stoeltje van premier... "der Untergang ist nah"
Hij houdt zich vast aan de laatste strohalmpjes...
De walen moesten maar aan de alarmbel trekken...
De walen zwemmen in de luxe van vlaamse geldstroom...
Het staatshoofd en eerste minister pleiten samen voor de regering niet te laten vallen... een politieke crisis is niet opportuun in een gemeenschappelijk perscommunique
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:46   #80
Kaal
Minister-President

Standaard

Annemans was gisteren idd heel goed. Hij begon zwak maar daarna ging het goed. Zijn beste moment was toen zij vroeg of het democratisch was om het parlement het bevel te geven van bepaalde wetsvoorstellen niet te behandelen.
Kaal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be