Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 15:35   #61
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Verhofdstadt, ging die 2 jaar geleden "de echte problemen" ook al niet aanpakken? En moest België al lang geen modelstaat zijn?

Het is ongelooflijk hoe sommigen nog altijd in die platte propaganda blijven trappen...

Ik zal eens een voorspelling doen zie: in 2007, wanneer alles is misgelopen, gaat Verhofstadt het steken op de mensen die niet voluntaristisch genoeg zijn, en op de "CVP" die alles 40 jaar lang naar de kloten heeft geholpen. Wedden dat ze er dan nog altijd in gaan trappen?
Kan best zijn, feit blijft dat je 'de echte problemen' zeker niet oplost als je al je tijd en energie in dwaze non-problemen als B-H-V moet steken.
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:36   #62
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Kan best zijn, feit blijft dat je 'de echte problemen' zeker niet oplost als je al je tijd en energie in dwaze non-problemen als B-H-V moet steken.
Feit is dat je geen goed beleid kan voeren in een slechte staat, net zo min als je de 100-meter niet kan lopen met een zak zand aan je voeten. Dat ontgaat u wel even...
Oud 13 mei 2005, 15:42   #63
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, en hoe ga je het probleem Brussel dan oplossen? Uitroken, verhongeren of gewapenderhand innemen?
Brusselaars een voorstel doen (nl. tweetaligheid garanderen) en daarna, referendum : "wij je bij Vlaanderen of Wallonië aansluiten?"

Als je er even bij stil staat is er geen andere mogelijkheid dan de Brusselaars om hun mening vragen.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:46   #64
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Brusselaars een voorstel doen (nl. tweetaligheid garanderen) en daarna, referendum : "wij je bij Vlaanderen of Wallonië aansluiten?"

Als je er even bij stil staat is er geen andere mogelijkheid dan de Brusselaars om hun mening vragen.
Als je de brusselaars een zorgverzekering , een goede VDAB, goede gezondheidszorg, zekere pensioenen, werk, onderwijs....... in het vooruitzicht stelt dan is het misschien snel beklonken
boerenverstand is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:50   #65
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ziehier nogmaar eens een illustratie van hoe de voorstanders van de zgn. 'directe democratie' het willen aanpakken: de keuzemogelijkheden beperken om je slag thuis te halen, onder het mom van 'democratie'

Je moet immers de Brusselaars een derde keuze geven: alles bij het oude laten. En eventueel een vierde: een afzonderlijke stadstaat, al dan niet onder Europees mandaat.
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:52   #66
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
als het een non-problem is... waarom werd dat dan niet gewoon gesplitst ? poepsimpel ! zonder toegevingen !

maar de franstalige arrogantie en imperialisme heeft geen grenzen ! de anschluss was amper genoeg, de uitbreiding van de faciliteitengemeenten, inschrijvingsrechts enz...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 mei 2005, 15:55   #67
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

Inderdaad. Enkel belgicisten maken er -om evidente redenen- problemen om...
Oud 13 mei 2005, 15:57   #68
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat u niet begrijpt, is dat BHV geen "non-probleem" is. Laat ik mezelf even verduidelijken:

De splitsing van BHV is het logische gevolg van de nieuwe kieswetten zoals die door Paars I (inclusief alle Franstalige partijen die nu aan de macht zijn dus) is doorgevoerd. Aangezien in die kieswetten er een unieke uitzondering bleef bestaan (behoud van kiesarrondissement BHV, terwijl over elders provinciale kieskringen werden uitgeschreven), was het logisch gevolg ervan de veroordeling door het Grondwettelijke Hof. Ik denk dat u het met me eens zal zijn dat de paarse partijen (waarbij nota bene een prof Grondwettelijk recht verantwoordelijk is als minister van institutionele hervormingen) die veroordeling toch al hadden kunnen zien aankomen, nietwaar? Bon, om dus tegemoet te komen aan die veroordeling, was er totaal geen probleem nodig, gewoon de splitsing doorvoeren, in overeenstemming met de kieswet die door diezelfde partijen werd gestemd.

Het feit dat die splitsing (die initieel dus zelfs geen probleem waard was), toch een probleem werd, heeft natuurlijk alles te maken met de tegenstellingen tussen het noorden en het zuiden van dit land.

Zo werd BHV niet plots een op-zichzelf-staand probleem, maar wél symptomatisch voor het zieke België. BHV staat immers symbool voor alles wat hier fout loopt, en nog fout gaat lopen: de meest logische beslissingen worden immers niet genomen omdat noord en zuid blijkbaar op een andere manier tegen logica aankijken.

Uitspraken als "BHV is een non-probleem" verdoezelen dus de harde realiteit dat achter de écht grote issues (werk, SZ, ...) krak dezelfde problematiek schuilgaat. Moest BHV echter zijn opgelost door de federale regering, dan bewees ze daarmee dat binnen de Belgische situatie er toch nog daadkracht bestaat, en beslissingsruimte. Met het probleem in de frigo te steken, geeft het federale niveau toe wat ze nog kan uitspoken in België: niets meer.
Oud 13 mei 2005, 15:58   #69
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Inderdaad. Enkel belgicisten maken er -om evidente redenen- problemen om...
Tja, als je 'oplossing' voor elk politiek probleem 'Vlaanderen Onafhankelijk' en/of 'Moslims buiten' luidt, dan best�*�*n er natuurlijk geen grote problemen.
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 16:03   #70
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ziehier nogmaar eens een illustratie van hoe de voorstanders van de zgn. 'directe democratie' het willen aanpakken: de keuzemogelijkheden beperken om je slag thuis te halen, onder het mom van 'democratie'

Je moet immers de Brusselaars een derde keuze geven: alles bij het oude laten. En eventueel een vierde: een afzonderlijke stadstaat, al dan niet onder Europees mandaat.
Hallo? Een referendum, ja, maar enkel indien België voorgoed uit elkaar valt. En voor mij mag je de keuze "stadstaat" bijvoegen hoor, geen probleem.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 16:05   #71
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hallo? Een referendum, ja, maar enkel indien België voorgoed uit elkaar valt. En voor mij mag je de keuze "stadstaat" bijvoegen hoor, geen probleem.
Dus je gaat eerst het land splitsen zonder iemands mening te vragen, en dan pas een referendum organiseren?
Yossarian is offline  
Oud 13 mei 2005, 16:49   #72
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus je gaat eerst het land splitsen zonder iemands mening te vragen, en dan pas een referendum organiseren?
Yos, als je denkt dat dit land binnen 5 jaar nog aan elkaar hangt dan begrijp ik dat je het niet snapt. Ik ga er echter ervan uit dat België geen lang leven meer beschoren is en ALS we zover staan, dan is een referendum de oplossing voor Brussel. Goed zo?

Oh en tussen haakjes : ik was tot 6 jaar geleden een overtuigde patriot. Ik heb niets tegen België maar het werkt niet meer en komt ook nooit meer goed. Al jouw argumenten, die heb ik vroeger ook gehanteerd. Probeer dus aub geen blok-etiketje op mijn voorhoofd te plakken.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:36   #73
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
En wat u niet begrijpt, is dat BHV geen "non-probleem" is. Laat ik mezelf even verduidelijken:

De splitsing van BHV is het logische gevolg van de nieuwe kieswetten zoals die door Paars I (inclusief alle Franstalige partijen die nu aan de macht zijn dus) is doorgevoerd. Aangezien in die kieswetten er een unieke uitzondering bleef bestaan (behoud van kiesarrondissement BHV, terwijl over elders provinciale kieskringen werden uitgeschreven), was het logisch gevolg ervan de veroordeling door het Grondwettelijke Hof. Ik denk dat u het met me eens zal zijn dat de paarse partijen (waarbij nota bene een prof Grondwettelijk recht verantwoordelijk is als minister van institutionele hervormingen) die veroordeling toch al hadden kunnen zien aankomen, nietwaar? Bon, om dus tegemoet te komen aan die veroordeling, was er totaal geen probleem nodig, gewoon de splitsing doorvoeren, in overeenstemming met de kieswet die door diezelfde partijen werd gestemd.

Het feit dat die splitsing (die initieel dus zelfs geen probleem waard was), toch een probleem werd, heeft natuurlijk alles te maken met de tegenstellingen tussen het noorden en het zuiden van dit land.

Zo werd BHV niet plots een op-zichzelf-staand probleem, maar wél symptomatisch voor het zieke België. BHV staat immers symbool voor alles wat hier fout loopt, en nog fout gaat lopen: de meest logische beslissingen worden immers niet genomen omdat noord en zuid blijkbaar op een andere manier tegen logica aankijken.

Uitspraken als "BHV is een non-probleem" verdoezelen dus de harde realiteit dat achter de écht grote issues (werk, SZ, ...) krak dezelfde problematiek schuilgaat. Moest BHV echter zijn opgelost door de federale regering, dan bewees ze daarmee dat binnen de Belgische situatie er toch nog daadkracht bestaat, en beslissingsruimte. Met het probleem in de frigo te steken, geeft het federale niveau toe wat ze nog kan uitspoken in België: niets meer.
eentje om in te kaderen deze
het stilzwijgen van Yossarian spreekt boekdelen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 13 mei 2005 om 18:36.
Seba is offline  
Oud 14 mei 2005, 06:24   #74
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ze allang voor het laatste gekozen hebben, ze hebben er in elk geval al eens mee gedreigd. Ook al was het misschien een proefbalonnetje.
De Telegraaf bekommentarieerde het op dezelfde manier (letterlijk): laat Europa Brussel bestieren
Leo is offline  
Oud 14 mei 2005, 07:34   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien dit zo is, dan vraag ik me af waarom de Franstalige partijen zo op de rem zijn gaan staan. Blijkbaar is BHV voor hen van uiterst gewichtig belang. Of hoe verklaart u anders hun frontvorming?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2005, 09:33   #76
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Ik denk dat ze allang voor het laatste gekozen hebben, ze hebben er in elk geval al eens mee gedreigd. Ook al was het misschien een proefbalonnetje.
De Telegraaf bekommentarieerde het op dezelfde manier (letterlijk): laat Europa Brussel bestieren
How how, de Brusselaars niet vermengen met de Brusselse regering hé. De Brusselaars die denken zo ver nog niet.

En dat van Brussel maar aan Europa geven is een heel slecht idee. Als Europa daar een grote knoeiboel van maakt dan zal heel Vlaams Brabant daar de gevolgen van ondervinden.
Kaal is offline  
Oud 14 mei 2005, 11:05   #77
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Indien dit zo is, dan vraag ik me af waarom de Franstalige partijen zo op de rem zijn gaan staan. Blijkbaar is BHV voor hen van uiterst gewichtig belang. Of hoe verklaart u anders hun frontvorming?
dat probeer ik de BUBBers aook al heel de tijd duidelijk te maken. Géén enkel vanwege de BUb-fondateur gehoord daarover, alleen het oeverloze gezaag over de Vlaams-nationalisten (=burgemeesters?) die alles zouden blokkeren
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 14 mei 2005, 13:30   #78
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
How how, de Brusselaars niet vermengen met de Brusselse regering hé. De Brusselaars die denken zo ver nog niet.

En dat van Brussel maar aan Europa geven is een heel slecht idee. Als Europa daar een grote knoeiboel van maakt dan zal heel Vlaams Brabant daar de gevolgen van ondervinden.
Probeer je me uit te leggen dat de Brusselse regering ook al niet meer het vertrouwen van de bevolking geniet?
Leo is offline  
Oud 17 mei 2005, 11:11   #79
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt het u niet evident dat je in een democratie de mening voor zoiets ingrijpends vraagt aan ALLE betrokken burgers: Vlamingen, Franstaligen, Brusselaars én de Oostbelgen?
Hebben zij dat in 1830 gedaan?
Oud 17 mei 2005, 11:21   #80
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Probeer je me uit te leggen dat de Brusselse regering ook al niet meer het vertrouwen van de bevolking geniet?
Ik zeg enkel dat die regering niet kan weten wat de Brusselaar zou vinden van een eventuele annexatie van Brussel door Vlaanderen. Dat stond nergens in de partijprogramma's en die vraag is ook niet aan de orde.
Kaal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be