![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je er even bij stil staat is er geen andere mogelijkheid dan de Brusselaars om hun mening vragen. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je moet immers de Brusselaars een derde keuze geven: alles bij het oude laten. En eventueel een vierde: een afzonderlijke stadstaat, al dan niet onder Europees mandaat. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar de franstalige arrogantie en imperialisme heeft geen grenzen ! de anschluss was amper genoeg, de uitbreiding van de faciliteitengemeenten, inschrijvingsrechts enz...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De splitsing van BHV is het logische gevolg van de nieuwe kieswetten zoals die door Paars I (inclusief alle Franstalige partijen die nu aan de macht zijn dus) is doorgevoerd. Aangezien in die kieswetten er een unieke uitzondering bleef bestaan (behoud van kiesarrondissement BHV, terwijl over elders provinciale kieskringen werden uitgeschreven), was het logisch gevolg ervan de veroordeling door het Grondwettelijke Hof. Ik denk dat u het met me eens zal zijn dat de paarse partijen (waarbij nota bene een prof Grondwettelijk recht verantwoordelijk is als minister van institutionele hervormingen) die veroordeling toch al hadden kunnen zien aankomen, nietwaar? Bon, om dus tegemoet te komen aan die veroordeling, was er totaal geen probleem nodig, gewoon de splitsing doorvoeren, in overeenstemming met de kieswet die door diezelfde partijen werd gestemd. Het feit dat die splitsing (die initieel dus zelfs geen probleem waard was), toch een probleem werd, heeft natuurlijk alles te maken met de tegenstellingen tussen het noorden en het zuiden van dit land. Zo werd BHV niet plots een op-zichzelf-staand probleem, maar wél symptomatisch voor het zieke België. BHV staat immers symbool voor alles wat hier fout loopt, en nog fout gaat lopen: de meest logische beslissingen worden immers niet genomen omdat noord en zuid blijkbaar op een andere manier tegen logica aankijken. Uitspraken als "BHV is een non-probleem" verdoezelen dus de harde realiteit dat achter de écht grote issues (werk, SZ, ...) krak dezelfde problematiek schuilgaat. Moest BHV echter zijn opgelost door de federale regering, dan bewees ze daarmee dat binnen de Belgische situatie er toch nog daadkracht bestaat, en beslissingsruimte. Met het probleem in de frigo te steken, geeft het federale niveau toe wat ze nog kan uitspoken in België: niets meer.
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oh en tussen haakjes : ik was tot 6 jaar geleden een overtuigde patriot. Ik heb niets tegen België maar het werkt niet meer en komt ook nooit meer goed. Al jouw argumenten, die heb ik vroeger ook gehanteerd. Probeer dus aub geen blok-etiketje op mijn voorhoofd te plakken. |
|
![]() |
![]() |
#73 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() het stilzwijgen van Yossarian spreekt boekdelen...
Laatst gewijzigd door Seba : 13 mei 2005 om 18:36. |
||
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Telegraaf bekommentarieerde het op dezelfde manier (letterlijk): laat Europa Brussel bestieren
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat van Brussel maar aan Europa geven is een heel slecht idee. Als Europa daar een grote knoeiboel van maakt dan zal heel Vlaams Brabant daar de gevolgen van ondervinden. |
|
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat: