Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 21:28   #61
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar heeft u grote moeite met begrijpend lezen: dit gaat niet over uw ouders, maar wel over uw houding ten opzichte van familie.
U beweerde nochtans dat ik mijn ouders niet acht:

"Normale mensen achten hun familie, in het bijzonder hun ouders. Blijkbaar is dat bij u niet zo"
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:28   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik zie totaal niet in waarom een bloedband objectiever zou zijn dan een gevoel. Kunt u daar een wetenschappelijk bewijs voor leveren?
Gevoelens zijn steeds subjectief. Bloedband is heel wetenschappelijk aantoonbaar: doe maar eens een DNA-test.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:29   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U beweerde nochtans dat ik mijn ouders niet acht:

"Normale mensen achten hun familie, in het bijzonder hun ouders. Blijkbaar is dat bij u niet zo"
Ziet u wel dat begrijpend lezen niet uw sterkste punt is: het woord "blijkbaar" heeft u blijkbaar niet zien staan. "Blijkbaar" suggereert, maar is geen vaststelling.
Oud 13 mei 2005, 21:31   #64
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Gevoelens zijn steeds subjectief. Bloedband is heel wetenschappelijk aantoonbaar: doe maar eens een DNA-test.
Ok, ik heb hetzelfde DNA. Maar kunt u wetenschappelijk aantonen dat ik daarom een dichte band heb met familie?
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:32   #65
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ziet u wel dat begrijpend lezen niet uw sterkste punt is: het woord "blijkbaar" heeft u blijkbaar niet zien staan. "Blijkbaar" suggereert, maar is geen vaststelling.
Foei, voor een meester gaat u hier behoorlijk uit de bocht. 'Blijkbaar' suggereert niet, maar trekt een gevolg.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:35   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, ik heb hetzelfde DNA. Maar kunt u wetenschappelijk aantonen dat ik daarom een dichte band heb met familie?
Ik moet blijkbaar hetzelfde herhalen: u leest niet wat ik schreef. Daarom herhaal ik nog even: de bloedband is een objectief element en juist dit hanteer ik bij de rangorde. Daarom rangschik ik ouders en familie bovenaan in volgorde van belangrijkheid. Dat heb ik eerder al geschreven. Nergens spreek ik over een gevoelsmatige band.

Daarom zal ik ieder lid van de familie helpen wanneer die aan mijn voordeur komt aankloppen, ongeacht welke band ik ermee heb. Juist in tijden van nood is familie soms de enige toevlucht voor velen, want dan zien we hoe o zo vaak vrienden het laten afweten.
Oud 13 mei 2005, 21:36   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Foei, voor een meester gaat u hier behoorlijk uit de bocht. 'Blijkbaar' suggereert niet, maar trekt een gevolg.
Hahahaha. Een gevolg. Een verbindingswoord dat een gevolg aanduidt is bijvoorbeeld "bijgevolg" of een verondersteld gevolg "opdat". Niet "blijkbaar". Woorden als "blijkbaar", "schijnbaar" verwoorden een veronderstelling.

Kijk maar even na in de ANS.
Oud 13 mei 2005, 21:36   #68
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik moet blijkbaar hetzelfde herhalen: u leest niet wat ik schreef. Daarom herhaal ik nog even: de bloedband is een objectief element en juist dit hanteer ik bij de rangorde. Daarom rangschik ik ouders en familie bovenaan in volgorde van belangrijkheid. Dat heb ik eerder al geschreven. Nergens spreek ik over een gevoelsmatige band.

Daarom zal ik ieder lid van de familie helpen wanneer die aan mijn voordeur komt aankloppen, ongeacht welke band ik ermee heb. Juist in tijden van nood is familie soms de enige toevlucht voor velen, want dan zien we hoe o zo vaak vrienden het laten afweten.
Jaja, dat heeft u als eens gezegd, nietwaar. Maar WAAROM is die bloedband zo objectief? Kunt u dat eens wetenschappelijk toelichten?
Zou het niet kunnen dat u subjectief veel waarde toekent aan de objectiviteit van een bloedband?
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:37   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, dat heeft u als eens gezegd, nietwaar. Maar WAAROM is die bloedband zo objectief? Kunt u dat eens wetenschappelijk toelichten?
Omdat de bloedband wetenschappelijk aantoonbaar is, nietwaar. Zoals reeds eerder gezegd: doet een DNA-test en u kunt onmiddellijk wetenschappelijk vaststellen dat dit een heel objectief gegeven is.
Oud 13 mei 2005, 21:38   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het niet kunnen dat u subjectief veel waarde toekent aan de objectiviteit van een bloedband?
Helemaal niet.
Oud 13 mei 2005, 21:40   #71
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hahahaha. Een gevolg. Een verbindingswoord dat een gevolg aanduidt is bijvoorbeeld "bijgevolg" of een verondersteld gevolg "opdat". Niet "blijkbaar". Woorden als "blijkbaar", "schijnbaar" verwoorden een veronderstelling.

Kijk maar even na in de ANS.
Een veronderstelling is een gevolgtrekking, weliswaar ene gebaseerd op lucht.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:42   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een veronderstelling is een gevolgtrekking, weliswaar ene gebaseerd op lucht.
Een veronderstelling is niet steeds gebaseerd "op lucht", maar soms op bepaalde aanwijsbare elementen. Daarbij kan de uiteindelijke conclusie juist of fout zijn, naargelang de inschatting van de voorhanden zijnde elementen en de interpretatie die men hanteert.
Oud 13 mei 2005, 21:45   #73
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Omdat de bloedband wetenschappelijk aantoonbaar is, nietwaar. Zoals reeds eerder gezegd: doet een DNA-test en u kunt onmiddellijk wetenschappelijk vaststellen dat dit een heel objectief gegeven is.
Ik kan objectief vaststellen met een DNA-staal dat ik familie ben van een bepaalde persoon ja.
Maar op welke manier kan je adhv DNA objectief vaststellen dat deze band belangrijker zou zijn dan een gevoelsband?
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:46   #74
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een veronderstelling is niet steeds gebaseerd "op lucht", maar soms op bepaalde aanwijsbare elementen. Daarbij kan de uiteindelijke conclusie juist of fout zijn, naargelang de inschatting van de voorhanden zijnde elementen en de interpretatie die men hanteert.
En hiermee geeft u toe dat een veronderstelling een gevolgtrekking is. Waarvoor dank.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:46   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan objectief vaststellen met een DNA-staal dat ik familie ben van een bepaalde persoon ja.
Maar op welke manier kan je adhv DNA objectief vaststellen dat deze band belangrijker zou zijn dan een gevoelsband?
Over dat laatste gaat het niet. Blijkbaar moet ik me voor de vierde maal herhalen: ik hanteer een objectiever grond voor mijn ordening dan u, nl. de bloedband. Uw ordening daarentegen is gebaseerd op een subjectieve grond, nl. een gevoelsband die u met mensen heeft en/of koestert. Hopelijk heeft u het nu begrepen.
Oud 13 mei 2005, 21:47   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hiermee geeft u toe dat een veronderstelling een gevolgtrekking is. Waarvoor dank.
Lees dan maar eens goed wat ik schrijf. Ondertussen is me wel al duidelijk geworden dat begrijpend lezen niet echt uw sterkste punt is.
Oud 13 mei 2005, 21:53   #77
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Over dat laatste gaat het niet. Blijkbaar moet ik me voor de vierde maal herhalen: ik hanteer een objectiever grond voor mijn ordening dan u, nl. de bloedband. Uw ordening daarentegen is gebaseerd op een subjectieve grond, nl. een gevoelsband die u met mensen heeft en/of koestert. Hopelijk heeft u het nu begrepen.

Nee, het enige dat ik begrijp is dat wij elk aan andere dingen een grotere waarde geven. Ik beschouw een bloedband als iets toevalligs en onbelangrijk. Mijn band met bvb mijn ouders is voor mij in de eerste plaats een gevoelsband en, geen bloedband.
U daarentegen hecht veel belang aan een bloedband.

Het enige dat u nu al vier malen heeft herhaald is dat een bloedband een objectieve grond is voor ordening. Behalve zeggen dat mijn DNA gelijk is aan die van mijn familie, heeft u niks aangetoond. Waarom die bloedband zo objectief is weet ik nog steeds niet. (ik vraag waaróm, niet wat een bloedband is)
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:55   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige dat u nu al vier malen heeft herhaald is dat een bloedband een objectieve grond is voor ordening. Behalve zeggen dat mijn DNA gelijk is aan die van mijn familie, heeft u niks aangetoond. Waarom die bloedband zo objectief is weet ik nog steeds niet. (ik vraag waaróm, niet wat een bloedband is)
Het antwoord op uw vraag zit vervat in uw eerste zin: bloedband is wetenschappelijk aantoonbaar; gevoelsband niet. Daarom is bloedband een heel wat objectiever gegeven.

Hopelijk begrijpt u het nu.
Oud 13 mei 2005, 21:56   #79
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Lees dan maar eens goed wat ik schrijf. Ondertussen is me wel al duidelijk geworden dat begrijpend lezen niet echt uw sterkste punt is.
(de vraag was of een veronderstelling een gevolgtrekking is)
U schreef:

"Een veronderstelling is niet steeds gebaseerd "op lucht", maar soms op bepaalde aanwijsbare elementen. Daarbij kan de uiteindelijke conclusie juist of fout zijn, naargelang de inschatting van de voorhanden zijnde elementen en de interpretatie die men hanteert"

U schrijft dat een veronderstelling leidt tot een uiteidenlijke conclusie. Nu mag u me eens uitleggen hoe u tot een conclusie kan komen als u geen gevolg trekt?
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 21:57   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U schrijft dat een veronderstelling leidt tot een uiteidenlijke conclusie. Nu mag u me eens uitleggen hoe u tot een conclusie kan komen als u geen gevolg trekt?
Omdat een veronderstelling ook een besluit en geen gevolgtrekking kan inhouden. Of ook een beschrijving van een toestand.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be