Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 17 mei 2005, 15:35   #61
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

JAAAA, de tijd is rijp voor de BUB!!! Maar wacht niet te lang vrienden of jullie worden overrijp....... en daarna rot.

(en dat willen wij niet , want dan kunnen we niet meer lachen)
vrijevlaming is offline  
Oud 17 mei 2005, 15:52   #62
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Na het geklungel van de traditionele politici is de tijd rijp voor een jonge partij die in de eerste plaats handelt in het belang van alle Belgen. Geen machtsspelletjes en geen communautair gezever waar iedereen in verzuipt. Een unitair beleid geeft de grootste kans op slagen. De gewesten dienen afgeschaft te worden en de politiek moet terug transparant worden. Het frauduleuze kiezersbedrog dat CD&V-N-VA op 13 juni ll. pleegden heeft voor twee zaken gezorgd: chaos en hopen geld! Daarom:

1. Schaf de Gewesten en hun overbodige regeringen af!
2. Voer een unitair beleid in!
3. Boycot het Vlaams-nationalisme!

Nu meer dan ooit: de B.U.B. erin, voor 10 miljoen Belgen!

www.belgischeunie.be
www.unionbelge.be
de grootheidswaanzin van bub neemt "verhofstadt" normen aan !

ik weet dat de belgen daar niet wakker van liggen... guynokkio
ik weet wat goed voor u is... SS uit haaaaasselt
wij zijn de grootste politieke familie van belgie... NVA

er zijn geen belgen meer...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 17 mei 2005, 17:21   #63
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
Hans, als opperbubbel ben je uitstekend geplaatst om mij wat uitleg te verschaffen omtrent het volgende: u pleit voor 1 nationale kieskring, zodat iedereen, walen en vlamingen, kunnen stemmen op iedere politieker in dit land. Daarvoor is dan wel een grondwetswijziging nodig. Denkt u echt dat u in de andere partijen voldoende mensen kunt warm maken om aan die 2/3de meerderheid te komen?
En nu we het toch hebben over grondwetswijzigingen: u wil de klok terugdraaien: afschaffen van de gewesten. Hoe denkt u dat ooit te kunnen verkopen, zowel aan onze Waalse als aan onze Vlaamse vrienden?
Niks de klok terugdraaien. De fouten uit het verleden herstellen. Vergelijk het met de afschaffing van de apartheid in Zuid-Afrika of de afschaffing van het communisme in Oost-Europa.

Wat niet kan in het parlement, kan via een referendum en dan telt een gewone meerderheid en die krijgen we zeker.
Hans1 is offline  
Oud 17 mei 2005, 17:28   #64
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Niks de klok terugdraaien. De fouten uit het verleden herstellen. Vergelijk het met de afschaffing van de apartheid in Zuid-Afrika of de afschaffing van het communisme in Oost-Europa.

Wat niet kan in het parlement, kan via een referendum en dan telt een gewone meerderheid en die krijgen we zeker.
1.Apartheid en communisme zijn er gekomen op een ondemocratische, dictatoriale wijze.
Het belgisch federalisme is er gekomen op democratische wijze via proportionele vertegenwoordiging in het parlement. Dat is volgens mij toch een heel klein verschil.

2.Waar ga je die democratische meerderheid voor je referendum halen als meer dan 50% v/d Vlamingen juist meer bevoegdheden voor Vlaanderen wil?

Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 17 mei 2005 om 17:28.
De Nachtuil is offline  
Oud 17 mei 2005, 17:36   #65
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
1.Apartheid en communisme zijn er gekomen op een ondemocratische, dictatoriale wijze.
Het belgisch federalisme is er gekomen op democratische wijze via proportionele vertegenwoordiging in het parlement. Dat is volgens mij toch een heel klein verschil.

2.Waar ga je die democratische meerderheid voor je referendum halen als meer dan 50% v/d Vlamingen juist meer bevoegdheden voor Vlaanderen wil?
1. Zeer klein verschil. De wetgever kan zich ook vergissen en slechte systemen creëren. Bovendien waren die staatshervormingen tevoren reeds bedisseld in donkere kastelen door de regering en werd de bevolking nooit geconsulteerd over die fundamentele hervormingen. Zo democratisch waren ze dus ook weer niet.

2. Overtuigen, man. Als de mensen horen dat unitarisme veel eenvoudiger en goedkoper is, zullen ze snel van idee veranderen. Maar vandaag is de waarheid nog taboe in de media. Vandaar.
Hans1 is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:16   #66
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2. Overtuigen, man. Als de mensen horen dat unitarisme veel eenvoudiger en goedkoper is, zullen ze snel van idee veranderen. Maar vandaag is de waarheid nog taboe in de media. Vandaar.
nog even geduld, zodra de bub ook in de media bijvoorbeeld, zevende dag, journaal, zal het een stuk sneller gaan met de opmars .
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 17 mei 2005, 18:55   #67
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
nog even geduld, zodra de bub ook in de media bijvoorbeeld, zevende dag, journaal, zal het een stuk sneller gaan met de opmars .
Inderdaad. En daar hebben de flaminganten een hemelse schrik voor. Dat merken we uit hun allesbehalve consequente kritiek op de klacht van de B.U.B. tegen de staatszenders. Enerzijds beweert men op dit forum dat de BUB een partij van vijf man en een paardenkop is, die zich alleen maar belachelijk maakt, en anderzijds proberen ze de BUB kost wat kost uit de media te weren. Dan is de vraag: als de BUB zich als belgicistische partij enkel en alleen belachelijk maakt, waarom weren de flaminganten ons dan van het Vlaemsche scherm?

Hetgeen we nu op de broltevee te zien krijgen, is voorgekauwde vlaamsnationalistische boerenkost. Een echte nazi-staat waardig...
Oud 17 mei 2005, 19:00   #68
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En daar hebben de flaminganten een hemelse schrik voor. Dat merken we uit hun allesbehalve consequente kritiek op de klacht van de B.U.B. tegen de staatszenders. Enerzijds beweert men op dit forum dat de BUB een partij van vijf man en een paardenkop is, die zich alleen maar belachelijk maakt, en anderzijds proberen ze de BUB kost wat kost uit de media te weren. Dan is de vraag: als de BUB zich als belgicistische partij enkel en alleen belachelijk maakt, waarom weren de flaminganten ons dan van het Vlaemsche scherm?

Hetgeen we nu op de broltevee te zien krijgen, is voorgekauwde vlaamsnationalistische boerenkost. Een echte nazi-staat waardig...
Ik heb een vaag vermoeden dat tegen de tijd dat jullie een minister mogen naarvoor schuiven de zon al door het kernfusieproces heen is en onze planeet heet en zwartgebakken nodeloos door het heelal zweeft.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:10   #69
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat een zever. Jongens toch aan dat ventje zijn nog veel kosten.
Boerke Naas is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:17   #70
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Wat een zever. Jongens toch aan dat ventje zijn nog veel kosten.
U bent niet verplicht om het te lezen. Als u in uw illusionair onafhankelijk Vlaanderendroomwereldje wilt verderleven, zet me dan gewoon op uw negeerlijst. Maar kom achteraf niet klagen als ik u dringend moet wakkermaken!
Oud 17 mei 2005, 19:19   #71
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent niet verplicht om het te lezen. Als u in uw illusionair onafhankelijk Vlaanderendroomwereldje wilt verderleven, zet me dan gewoon op uw negeerlijst. Maar kom achteraf niet klagen als ik u dringend moet wakkermaken!
wat een pretentie.
Boerke Naas is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:21   #72
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een pretentie.
Ik ben realist.
Oud 17 mei 2005, 19:22   #73
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben realist.
Neen dement.
Boerke Naas is offline  
Oud 17 mei 2005, 19:26   #74
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dement.
Dit is een persoonlijke aanval, en dus niet conform het forumreglement.
Oud 17 mei 2005, 20:05   #75
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dus als de verkozenen van het volk het niet eens zijn, en geen terugkeer naar heel heel vroeger willen, moeten ze maar genegeerd worden?
dus de grondwet kan gewijzigd worden met een eenvoudig referendum?
En sinds wanneer zijn referenda bindend?
En sinds wanneer zijn referenda over de nationale politiek eigenlijk mogenlijk?
En als een refendum nu eens anders uitdraait?

Ik ben oprecht geïnteresseerd in hoeverre dit allemaal mogelijk is!

Laatst gewijzigd door Pieke : 17 mei 2005 om 20:05.
Pieke is offline  
Oud 17 mei 2005, 20:55   #76
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ik heb een vaag vermoeden dat tegen de tijd dat jullie een minister mogen naarvoor schuiven de zon al door het kernfusieproces heen is en onze planeet heet en zwartgebakken nodeloos door het heelal zweeft.
tegen die tijd is er wel weer een andere (denkbeeldige) tweestrijd aan de gang.
hoe groter men het bekijkt hoe duidelijker wordt dat men seperatisme met positieve inzet moet te lijf gaan.
vb:
vlamingen, franstaligen
europeanen, amerikanen
aardbewoners, marsbewoners
.........
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 17 mei 2005, 21:15   #77
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Gisteren vertelden volslagen onbekenden die mij van gezicht en politieke activiteit kenden, dat ze nu met die belachelijke BHV crisis doorhadden dat het communautaire álles verlamd, en dat vooral de federalisering en de vele overbodige regeringen hier schuld aan hadden. Zij zijn nu overtuigd unitarist, zoals velen, en zullen BUB stemmen.
Gaan die BUB stemmen? Nu ja, je zei het zelf: ze kenden U van haar noch pluim...

Sorry, dat was een open goal, hoor!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 17 mei 2005, 21:23   #78
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Citaat:
Dan is de vraag: als de BUB zich als belgicistische partij enkel en alleen belachelijk maakt, waarom weren de flaminganten ons dan van het Vlaemsche scherm?
Je geeft het antwoord zelf: omdat ze zich belachelijk maken...

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 mei 2005 om 21:24.
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 08:39   #79
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Je geeft het antwoord zelf: omdat ze zich belachelijk maken...

Egidius
Lees wat er staat.
Oud 18 mei 2005, 11:52   #80
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Yann,

waar leer je eigenlijk om jezelf constant zo onsterfelijk belachrlijk te maken????
Mocht je geen volksverrader zijn, ik zou zelfs plaatsvervangende schaamte hebben...
Mosasaurus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be