![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
|
![]() Karel "de Jazz" Jansens formulated on Thursday :
> Vif wrote: > >> on 19/05/2005, Ghingis Khan supposed : >> >>> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]. .. >>> >>>> >>> >>> Verklaar mij eens hoe een oppositie partij tegen de wil van >>> de meerderheid iets kan invoeren ? >>> >>> Btw: Uw politiek correcte vlaktaks is er al jaren 21% BTW. >> >> Het ging over een antwoord die ze gaven vorig jaar in mei toen beweerd werd >> dat een van de reden om niet voor het Vlaams Blok te stemmen het feit was >> dat ze wilden flattaks invoeren. >> Het Vlaams Blok's antwoord daarop was: "De bewering dat het Vlaams Blok >> voor een flat-tax zou zijn, is nonsens. " > > Voor zover ik weet bepleit het Vlaams Belang nog steeds niet de invoering van > de flat-tax. Zij willen gewoon de algemene belastingdruk verminderen tot op > het niveau dat Verhofstadt in 1999 beloofd had. Aan dat niveau van > belastingdruk is een flat-tax ook minder gewenst. Dank u voor uw antwoord. -- Vif http://www.vif.be/MesNews/ |
![]() |
#62 |
|
![]() Gunter Schelfhout <[email protected]> wrote in news:MFXie.94934
[email protected]: > > Neen, zij die niet bijdragen aan de pot zouden geen extraatjes mogen > krijgen. > Ik zie niet in waarom iemand met een hoog inkomen, maar die correct het > potje aanvult, daarvan onthouden zou moeten worden. > Wie betaalt procentueel de hoogste belastingen? De hoogste bijdragen (in > absolute waarde, want percentage is constant) aan de sociale zekerheid? > Wie krijgt procentueel het minste als ze er beroep op moeten doen? welk nut heeft die pakweg 100 euro per kind nu voor iemand met een inkomen van 5000 euro? Terwijl dit voor een arbeider met een inkomen van 900 euro per maand netto, een noodzaak is om te kunnen overleven. .. |
![]() |
#63 |
|
![]() "Vif" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > on 19/05/2005, Ghingis Khan supposed : >> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >>> Dirk Vermeer used his keyboard to write : >>>> Guy wrote: >>>> >>>>> >>>> >>>> Vind jij dat ? >>>> >>>> Dan ben je ws ook een hevige tegenstander van de vlaktaks >>>> die in heel Europa opgang maakt >>>> maar hier door de ps geblokkeerd wordt >>> >>> Een jaar terug schreef het Vlaams Blok ook dat ze geen vlaktaks wilden >>> inbrengen. " *Nonsens* noemde ze de geruchten dat ze wilden vlaktaks >>> invoeren" >>> Zijn ze dan veranderd van gedacht toen ze hun naam verwisseld hebben? >>> >> >> Verklaar mij eens hoe een oppositie partij tegen de wil van >> de meerderheid iets kan invoeren ? >> >> Btw: Uw politiek correcte vlaktaks is er al jaren 21% BTW. > > Het ging over een antwoord die ze gaven vorig jaar in mei toen beweerd > werd dat een van de reden om niet voor het Vlaams Blok te stemmen het > feit was dat ze wilden flattaks invoeren. > Het Vlaams Blok's antwoord daarop was: "De bewering dat het Vlaams Blok > voor een flat-tax zou zijn, is nonsens. " > De flattax bovenop de BTW is inderdaad nonsens naar " mijn " bescheiden mening. Het Vlaams Blok heeft gezegd dat ze niet voor en niet tegen waren, dat men dat eerst moest bezien wat de resultaten ervan zouden zijn. Een maatregel waarbij een regering minder inkomsten mag verwachten kan je op je buik schrijven, de Moloch Europa is veel te duur. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#64 |
|
![]() Guy wrote:
>> Neen, zij die niet bijdragen aan de pot zouden geen extraatjes mogen >> krijgen. >> Ik zie niet in waarom iemand met een hoog inkomen, maar die correct het >> potje aanvult, daarvan onthouden zou moeten worden. >> Wie betaalt procentueel de hoogste belastingen? De hoogste bijdragen (in >> absolute waarde, want percentage is constant) aan de sociale zekerheid? >> Wie krijgt procentueel het minste als ze er beroep op moeten doen? > > welk nut heeft die pakweg 100 euro per kind nu voor iemand met een inkomen > van 5000 euro? Terwijl dit voor een arbeider met een inkomen van 900 euro > per maand netto, een noodzaak is om te kunnen overleven. .. Als je de pot aanvult, moet je ook iets terugkrijgen. Iemand die 5000¤ (bruto) verdient draagt samen met zijn baasje zo'n 30000¤ af aan sociale lasten per jaar. (dan spreken we nog niet over bedrijfsvoorheffing) Laat ons nu de rollen omdraaien: vind jij dat iemand die op dergelijke manier het potje aanvult, hiervan moet onthouden worden? |
![]() |
#65 |
|
![]() "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Guy wrote: > >>> Neen, zij die niet bijdragen aan de pot zouden geen extraatjes mogen >>> krijgen. >>> Ik zie niet in waarom iemand met een hoog inkomen, maar die correct het >>> potje aanvult, daarvan onthouden zou moeten worden. >>> Wie betaalt procentueel de hoogste belastingen? De hoogste bijdragen (in >>> absolute waarde, want percentage is constant) aan de sociale zekerheid? >>> Wie krijgt procentueel het minste als ze er beroep op moeten doen? >> >> welk nut heeft die pakweg 100 euro per kind nu voor iemand met een >> inkomen >> van 5000 euro? Terwijl dit voor een arbeider met een inkomen van 900 euro >> per maand netto, een noodzaak is om te kunnen overleven. .. > > Als je de pot aanvult, moet je ook iets terugkrijgen. > Iemand die 5000¤ (bruto) verdient draagt samen met zijn baasje zo'n 30000¤ > af aan sociale lasten per jaar. (dan spreken we nog niet over > bedrijfsvoorheffing) > Laat ons nu de rollen omdraaien: vind jij dat iemand die op dergelijke > manier het potje aanvult, hiervan moet onthouden worden? Ik begrijp sommige mensen niet. Als men protesteert tegen de geldstromen naar het zuiden van dit land, jaarlijks ten belopen van 12 miljard euro ( in 2004) brult men het woord "Solidariteit"............als het over *kindergeld* gaat hoor ik niets. Mijn opvatting is, wie de sterkste schouders heeft kan de zwaarste lasten dragen. Westerlingen zijn toch een raar volk als je het mij vraagt. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#66 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
[knip] >>> >>> welk nut heeft die pakweg 100 euro per kind nu voor iemand met een >>> inkomen >>> van 5000 euro? Terwijl dit voor een arbeider met een inkomen van 900 >>> euro per maand netto, een noodzaak is om te kunnen overleven. .. >> >> Als je de pot aanvult, moet je ook iets terugkrijgen. >> Iemand die 5000¤ (bruto) verdient draagt samen met zijn baasje zo'n >> 30000¤ af aan sociale lasten per jaar. (dan spreken we nog niet over >> bedrijfsvoorheffing) >> Laat ons nu de rollen omdraaien: vind jij dat iemand die op dergelijke >> manier het potje aanvult, hiervan moet onthouden worden? > > Ik begrijp sommige mensen niet. > > Als men protesteert tegen de geldstromen naar het zuiden van dit land, > jaarlijks ten belopen van 12 miljard euro ( in 2004) brult men het woord > "Solidariteit"............als het over *kindergeld* gaat hoor ik niets. > > Mijn opvatting is, wie de sterkste schouders heeft kan de zwaarste lasten > dragen. Ik vind het niet meer dan normaal dat wie geld in het potje stopt, er evenredig van krijgt. Het is haast strafgeld dat de betere verdieners dienen te betalen. |
![]() |
#67 |
|
![]() "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan wrote: > > [knip] > >>>> >>>> welk nut heeft die pakweg 100 euro per kind nu voor iemand met een >>>> inkomen >>>> van 5000 euro? Terwijl dit voor een arbeider met een inkomen van 900 >>>> euro per maand netto, een noodzaak is om te kunnen overleven. .. >>> >>> Als je de pot aanvult, moet je ook iets terugkrijgen. >>> Iemand die 5000¤ (bruto) verdient draagt samen met zijn baasje zo'n >>> 30000¤ af aan sociale lasten per jaar. (dan spreken we nog niet over >>> bedrijfsvoorheffing) >>> Laat ons nu de rollen omdraaien: vind jij dat iemand die op dergelijke >>> manier het potje aanvult, hiervan moet onthouden worden? >> >> Ik begrijp sommige mensen niet. >> >> Als men protesteert tegen de geldstromen naar het zuiden van dit land, >> jaarlijks ten belopen van 12 miljard euro ( in 2004) brult men het woord >> "Solidariteit"............als het over *kindergeld* gaat hoor ik niets. >> >> Mijn opvatting is, wie de sterkste schouders heeft kan de zwaarste lasten >> dragen. > > Ik vind het niet meer dan normaal dat wie geld in het potje stopt, er > evenredig van krijgt. > Het is haast strafgeld dat de betere verdieners dienen te betalen. Wie geld in het potje stopt mag er gebruik van maken indien hij het nodig heeft. Klinkt beter............... niet ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#68 |
|
![]() Gunter Schelfhout <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > Als je de pot aanvult, moet je ook iets terugkrijgen. > Iemand die 5000¤ (bruto) verdient draagt samen met zijn baasje zo'n > 30000¤ af aan sociale lasten per jaar. (dan spreken we nog niet over > bedrijfsvoorheffing) > Laat ons nu de rollen omdraaien: vind jij dat iemand die op dergelijke > manier het potje aanvult, hiervan moet onthouden worden? Maar dan kan die misschien beter gewoon wat minder in het potje steken .. en er moet veel minder in het potje als het kindergeld beperkt wordt tot zij die het nodig hebben .. De hele idee van belastingen en sociale bijdragen en dergelijke is net de ongelijkheid tussen arm en rijk wegwerken. |
![]() |
#69 |
|
![]() Guy wrote:
> De hele idee van belastingen en sociale bijdragen en dergelijke > is net de ongelijkheid tussen arm en rijk wegwerken. O |
![]() |
#70 |
|
![]() On Wed, 18 May 2005 17:07:34 GMT, Gunter Schelfhout
<[email protected]> wrote: >Ghingis Khan wrote: > >[knip] > >> >> Volgens mijn echtgenote is 6 euro per dag/kind onvoldoende. >> (hier drinkt men geen water van de stadsleiding) >> > >Ik dacht dat kindergeld een steunmaatregel was en géén compensatiemaatregel. dat is juist, velen denken daar anders over, gelijk allimentatie, daar denken ze ook anders over..en beiden zijn steun voor het kind... en bij veel word bovenstaande opgesoupeerd aan andere zakens en bij een andere groep op café..... |
![]() |
#71 |
|
![]() Dirk Vermeer wrote:
> Guy wrote: > > >>De hele idee van belastingen en sociale bijdragen en dergelijke >>is net de ongelijkheid tussen arm en rijk wegwerken. > > > O Ik deel uw verbijstering. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |