![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
Bekijk resultaten enquête: Gewesten afschaffen? | |||
Ja, dat is de keuze van 't gezond verstand! |
![]() ![]() ![]() |
12 | 41,38% |
Nee, maar ze wel minder macht geven. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Nee, ik hou van onbestuurbaarheid, chaos en Yves Leterme! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 55,17% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat ons een bekijken wat er gebeurt in geval van een totale splitsing. Wallonië kiest zo goed als zeker voor aansluiting bij Frankrijk. Brussel wordt voor de keuze gesteld: bij Vlaanderen of bij Frankrijk aansluiten. De Fransen zijn niet zozeer geïnteresseerd in Wallonië, het is de grootstad Brussel die ze willen. Frankrijk zal er alles aan doen om de Brusselaars voor zich te winnen. Frankrijk is een grootmacht, en zal Brussel alles geven waar het om vraagt. Het zal Brussel verwennen. Vlaanderen kan in deze niet op tegen het reusachtige Frankrijk, en Brussel zal voor Frankrijk kiezen. Dán heb je te maken met echte, onvervalste en agressieve verfransing: Frankrijk in hartje Vlaanderen. Je wéét hoe de Fransen het gedaan hebben met de regionale talen in Frankrijk: koudweg uitgeroeid. Mooie toekomst voor de Vlaamse Brusselaars en de bewoners van de Rand. IK wens het ze niet toe. U wel? |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn excuses. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Tsss.... Egidius |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Integendeel, ik vind het een geschikte kerel. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga echt niet inhoudelijk blijven discussieren als er toch maar een-zin-onzin reacties komen hoor! |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar uw intelligentie niveau is als homofiele ambtenaar te hoog om de boerkes (dat zijn de Vlamingen toch in uw ogen) te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Of wallonië effectief profiteert van vlaanderen kan ik niet met zekerheid zeggen maar kan u het ook met bewijzen ontkennen? Wat mij het meeste stoort zijn de waalse politici die hun wil opdringen aan vlaanderen en dan bepaalde vlaamse partijen en personen die enkel op macht uit zijn. nu ik besef dat iedere politieker op macht en geld uit is maar toch stel ik me de vraag of een onafhankelijk vlaanderen en wallonië dan niet beter zijn? Dan kunnen ze toch niet meer ruzie maken en dit taal probleem gebruiken als propaganda middel voor alle partijen in belgië (vlaams en franstalig) het is altijd zij(franstaligen) of wij(vlamingen) bij de politieke debatten en dat is toch niet gezond en als we alles scheiden en onder 1 vlag blijven bestaan kunnen deze wij zij politiek niet meer. laat iedere taalgemeenschap hun eigen beleid uitstippelen en schaf de federale regering af. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ideologische verschillen zullen dan het belangrijkst zijn, niet de taalverschillen. En, mijn vriend, waarom denkt u dat het Vlaanderen van Steve 'Graaaatis' Stevaert, Frank 'Geld verbranden is tof!' Vandenbroucke en Fientje "Vlaanderen belachelijk maken in 't buitenland is mijn job!' Moerman beter zou zijn dan het België van Verhofstadt, Reynders en Verwilghen? U zegt dat het moeilijker is voor de politici met twee taalgroepen te werken. Wel, mijn beste, politici die niet kunnen samen werken met anderen en zich zomaar laten doen zijn LOSERS. Sorry dat ik het zo scherp stel, maar, dat ze eens moeite doen! Daar hebben we ze toch voor gekozen? |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |||