![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad begin eens terug met die andere topic aan te speizen, anders komt da feestje er nooit meer van
![]() Citaat:
En waarom zou een homokoppel die plichten niet kunnen volbrengen wanneer zij een kind adopteren. Wat maakt het dat een heterokoppel geschikter is? En het kind heeft inderdaad geen insprak, maar zover ik weet heeft het dat ook niet wanneer het door een heterokoppel geadopteerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat terzijde. Je gaat eigenlijk niet eens op de vraag in: "En waarom zou een homokoppel die plichten niet kunnen volbrengen wanneer zij een kind adopteren. Wat maakt het dat een heterokoppel geschikter is?". Dat wie kinderen heeft, in de eerste plaats plichten heeft wordt door niemand in twijfel getrokken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() Vermits hier sommige mensen twijfelen aan de opvoedende capacitieiten van een homoseksueel ouderpaar, wat doe je met de natuurlijke vader van een kind die zich pas op latere leeftijd out en van zijn vrouw wil scheiden?
Verliest die vader dan door zijn geaardheid het ouderschapsrecht over zijn kind(eren)? Of verliest hij het pas na een huwelijk met een man? En wat als de natuurlijke moeder overlijdt of door één of andere omstandigheid niet meer de rol van moeder kan vervullen? Moet het kind dan naar een pleeggezin of krijgt het homokoppel dan alsnog het hoederecht?
![]() |
#65 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zal nog een tijdje stil blijven, vrees ik. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Jullie zijn allemaal enggeestige mensen.
Homo's en lesbiennens mogen huwen. So what ? Is nu alles opgelost ? Leven we nu in een perfecte wereld ? Neen, neen en nog eens neen. Ik zie nog vele discriminaties. En niemand van jullie heeft de moed die taboes te doorbreken. Wat moet de paardenliefhebster wel denken die zielsveel van haar hengst houdt ? Waarom mag zij niet met haar hengst trouwen ? Zolang het beider vrije keuze is ? Ik eis dan ook dadelijk dat mensen met dieren mogen huwen. Uiteindelijk zijn we toch allemaal zoogdieren en dus hetzelfde. Of is er hier iemand die ons meer waar vindt dan de dieren. Ook de adoptie moet dan natuurlijk kunnen. Alhoewel, waarom mag mijn voorbeeld geen kinderen krijgen ? Maar stel dat ze er niet in lukken, dan moeten ze zonder probleem kinderen kunnen adopteren. Probleem zal natuurlijk zijn dat vader het paard zijn kind niet naar school kan doen en kan helpen met zijn lessen of huiswerk. Maar dit mag geen afbreuk doen om onze dierenliefhebster te discrimineren. Het is toch haar en ieders recht om te mogen huwen met wie ze wil. Geen uitzonderingen. ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom met je aanbeden beest maar bij Superstaaf® en hij zal je in de echt verbinden tijdens de wilde vespers.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
-U vergelijkt met de Apartheid. Ik zeg dat we pragmatisch moeten zijn. Trouwens,een zwarte die een blank zwembad binnenstapt doet dat uit eigen vrije wil en weet wat de gevolgen kunnen zijn. Een kind dat op een speelplaats gedropt wordt is totaal machteloos. Nog een vergelijking: stel een weerstander wil tijdens WO II een aanslag tegen Nazi's plegen, waarvan hij weet dat die gaat mislukken en er represailles gaan volgen tegen onschuldigen. Wat gaat gij die adviseren? Ja, fantastisch man, voor uw principes moet alle andere overwegingen wijken!, OF gaat ge die zeggen man gebruik uw verstand, de tijd is er niet rijp voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als ik reageer op een dergelijke posting dan ben ik geobsedeerd door de homoproblematiek... Als ik niet reageer, dan heb ik geen argumenten. Nu, hier is mijn opvatting: casus1: De vader verliest zijn rechten als vader niet. Wel zal het kind aan de moeder toegewezen worden, of zij al dan niet hertrouwd. De vader krijgt omgangsrecht. In de praktijk zal de rechter zo ook oordelen. casus2: De vader behoudt natuurlijk zijn rechten en plichten tegenover het kind. Hij zal het kind moeten opvoeden. Zijn echtgenoot staat hier volledig buiten, heeft geen juridische banden met het kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Rechter, er bestaan ook nog koppels die uit elkaar gaan met wederzijdse toestemming zonder al dat rechterlijk gedoe. Die co-ouderschap doen, en dat vind ik persoonlijk een prachtige oplossing. Het kind blijft evevveel bij zijn 2 ouders.