Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 29 mei 2005, 02:19   #61
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Doe zoals mij : koop nooit CD's. Dat is toch maar weggesmeten geld.
Ik heb in mijn leven al veel te veel cd's gekocht, kheb er nog steeds geen spijt van hoor, maar de laatste tijd...sommige cd's bevatten nog maar 6 nr'kes en ze kosten al 20 euro oftewel brengen ze 1 suc'6 singeltje uit en de rest van de full cd maken ze op 2h tijd, gewoonweg brol maar door hun hitje verkopen ze massaal aan veel te hoge prijzen hun cd's. Cd's zijn veel te duur! Niet allemaal maar de meeste wel.
illwill is offline  
Oud 29 mei 2005, 09:15   #62
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Maar goed, als jij beweerd dat het allemaal hetzelfde is, ok. Ik zie wat de prijzen van de cd's in de winkels zijn en daar kun je niet omheen, wat je ook geloofd.
WAT "beweerd" ik? Het enige dat ik bevestigde is dat er ook cd's van goeie, populaire en bekende artiesten (zoals dus Norah Jones) erg goedkoop te vinden zijn, als je in de juiste winkel gaat zoeken in plaats van te janken dat heel de muziekindustrie vol afzetters zit.
numarx is offline  
Oud 29 mei 2005, 15:31   #63
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in mijn leven al veel te veel cd's gekocht, kheb er nog steeds geen spijt van hoor, maar de laatste tijd...sommige cd's bevatten nog maar 6 nr'kes en ze kosten al 20 euro oftewel brengen ze 1 suc'6 singeltje uit en de rest van de full cd maken ze op 2h tijd, gewoonweg brol maar door hun hitje verkopen ze massaal aan veel te hoge prijzen hun cd's. Cd's zijn veel te duur! Niet allemaal maar de meeste wel.
Daar heb ik nu eens geen last van zie. Want de cd's die ik koop zijn er van groepen die wel een cd vol met kwaliteit krijgen.

Ge zit dus in uw eigen posts min of meer te zeggen dat ge naar commerciele artiesten luistert die blijkbaar niet in staat zijn om een plaat vol te krijgen met goede muziek.

Zodus de oplossing voor uw probleem, als ge meer waar voor uw geld wilt : kweek een goede muzieksmaak.

einde probleem.

groeten
een niet-muziekdief
vrijevlaming is offline  
Oud 29 mei 2005, 17:02   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
WAT "beweerd" ik? Het enige dat ik bevestigde is dat er ook cd's van goeie, populaire en bekende artiesten (zoals dus Norah Jones) erg goedkoop te vinden zijn, als je in de juiste winkel gaat zoeken in plaats van te janken dat heel de muziekindustrie vol afzetters zit.
Idd er zijn natuurlijk ook goedkopere cd's , maar over die groep van cd's ging het niet é. Ik zit hier niet te klagen over de goedkope cd's.
Maar zoals je zelf al zegt "dat er ook cd's van goeie, populaire en bekende artisten zijn", maar er zijn ook een hele hoop cd's van groepen die jij misschien niet goed vind waarvan de prijs wel te hoog ligt.

Heb ik ergens gezegt dat heel de industrie afzetters zijn? Het ging over de commerciele dingen.
Je moet toevallig ergens wonen waar zulke juist winkels te vinden zijn é.
Feit blijft dat er minder en minder cd's verkocht worden omdat de prijs te hoog ligt en dat vandaar meer cd's verkocht worden waarvan de prijs rond de 10 euro ligt.
illwill is offline  
Oud 29 mei 2005, 17:07   #65
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
Daar heb ik nu eens geen last van zie. Want de cd's die ik koop zijn er van groepen die wel een cd vol met kwaliteit krijgen.

Ge zit dus in uw eigen posts min of meer te zeggen dat ge naar commerciele artiesten luistert die blijkbaar niet in staat zijn om een plaat vol te krijgen met goede muziek.

Zodus de oplossing voor uw probleem, als ge meer waar voor uw geld wilt : kweek een goede muzieksmaak.

einde probleem.

groeten
een niet-muziekdief
Als dj kun je meestal niet je favoriete muziek de hele avond opzetten é. Trouwens, jou muzieksmaak is weer de beste zeker , daat maakt gelukkig iedereen voor zich uit. Ik kan bv geen klassieke muziek of house horen, wil dit zeggen dat deze muziek slecht is? Neen, IK vind die muziek gewoon niet goed.

Denk je dat ik voor mezelf commerciele cd's koop waarvan ik de liedjes niet goed vind? lol, de cd's die ik voor mezelf koop zijn gewoonweg heel moeilijk te vinden waardoor ik ze moet bestellen waardoor de prijs weer omhoog gaat.

Ik koop trouwens geen commerciele muziek voor mezelf, meestal underground hip hop en lounge.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by illwill on 29-05-2005 at 18:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:

einde probleem.

groeten
een niet-muziekdief
Als dj kun je meestal niet je favoriete muziek de hele avond opzetten é. Trouwens, jou muzieksmaak is weer de beste zeker , daat maakt gelukkig iedereen voor zich uit. Ik kan bv geen klassieke muziek of house horen, wil dit zeggen dat deze muziek slecht is? Neen, IK vind die muziek gewoon niet goed.

Denk je dat ik voor mezelf commerciele cd's koop waarvan ik de liedjes niet goed vind? lol, de cd's die ik voor mezelf koop zijn gewoonweg heel moeilijk te vinden waardoor ik ze moet bestellen waardoor de prijs weer omhoog gaat.

Ik koop trouwens geen commerciele muziek voor mezelf, meestal underground hip hop en lounge.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

einde probleem.

groeten
een niet-muziekdief

Denk je dat ik voor mezelf commerciele cd's koop waarvan ik de liedjes niet goed vind? lol, de cd's die ik voor mezelf koop zijn gewoonweg heel moeilijk te vinden waardoor ik ze moet bestellen waardoor de prijs weer omhoog gaat.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 29 mei 2005 om 17:09.
illwill is offline  
Oud 29 mei 2005, 22:48   #66
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, juist niet. Vandaar dat ik de ander zijn posting nog niet was tegengekomen snulleke.
be·gin (het ~) (deze context: definitie 2)
1 tijdstip waarop iets aanvangt of aangevangen is => aanvang, beginperiode, kick-off, opmaat, voorspel; <=> einde
2 het allereerste deel van iets => oorsprong

ein·de (het ~, ~n) (deze context: definitie 1)
1 plaats waar iets ophoudt => uiteinde
2 tijdstip waarop iets eindigt of geëindigd is => afloop, dood, eind, end, uiteinde; <=> begin
DaBlacky is offline  
Oud 30 mei 2005, 17:11   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
1 tijdstip waarop iets aanvangt of aangevangen is => aanvang, beginperiode, kick-off, opmaat, voorspel; <=> einde

2 tijdstip waarop iets eindigt of geëindigd is => afloop, dood, eind, end, uiteinde; <=> begin
Je kunt wel wat uitleg copieren en plakken maar zoals je laat merken schiet je enkele iq's te kort om simpele bewerkingen uit te voeren.[edit]
[size=1]After edit by illwill on 30-05-2005 at 18:12
Reason:

Citaat:

Je kunt wel wat uitleg copieren en plakken maar zoals je laat merken schiet je enkele iq's te kort om simpele bewerkingen uit te voeren.[/size]

Citaat:

irriteer ik jou smurfje?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 30 mei 2005 om 17:12.
illwill is offline  
Oud 30 mei 2005, 17:49   #68
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Je kunt wel wat uitleg copieren en plakken maar zoals je laat merken schiet je enkele iq's te kort om simpele bewerkingen uit te voeren.
je steeds zo aanstellen en dan verwonderd zijn dat iemand je zeikerd noemt zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 30 mei 2005, 17:52   #69
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je kunt wel wat uitleg copieren en plakken maar zoals je laat merken schiet je enkele iq's te kort om simpele bewerkingen uit te voeren.
Eigenlijk heb je best wel veel lef. Je weet van je eigen dat je soms problemen hebt met de Nederlandse taal (heb je al eens vermeld) en daar heb ik alle begrip voor, maar dat je dan andere mensen begint uit te schelden als blijkt dat je bepaalde woorden niet begrijpt, wetende dat er veel kans is dat het aan je eigen ligt, getuigt echt van een ontzettend grote arrogantie.

Lees alle posts nog eens rustig opnieuw en reageer dan nog eens.
DaBlacky is offline  
Oud 31 mei 2005, 17:12   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk heb je best wel veel lef. Je weet van je eigen dat je soms problemen hebt met de Nederlandse taal (heb je al eens vermeld) en daar heb ik alle begrip voor, maar dat je dan andere mensen begint uit te schelden als blijkt dat je bepaalde woorden niet begrijpt, wetende dat er veel kans is dat het aan je eigen ligt, getuigt echt van een ontzettend grote arrogantie.

Ik krijg de ene déj�* vu na de andere wanneer ik dit topic lees...

Doe geen moeite, DaBlacky. Ik kan je op een briefje geven dat het in dit specifieke geval een complete tijdverspilling is... [edit]
[size=1]After edit by Raf on 31-05-2005 at 18:12
Reason:

Citaat:

Doe geen moeite, DaBlacky. Ik kan je op een briefje geven dat het in dit specifieke geval een complete tijdverspilling is... [/size]

Citaat:

Ik krijg de ene déj�* vu naa de andere wanneer ik dit topic lees...

Doe geen moeite, DaBlacky. Ik kan je op een briefje geven dat het in dit specifieke geval een complete tijdverspilling is... [/size]
[/edit]
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 31 mei 2005 om 17:12.
Raf is offline  
Oud 31 mei 2005, 17:48   #71
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
20 jaar geleden koste een plaat wel heel wat minder dan 10 a 15 euro hoor!

Ik heb geen probleem met de rijkdom van de artiesten maar ik heb wel een probleem met de prijs van een cd.

Singeltje 100 ballen, en een Long Play 500. Dat lijkt me echt wel dicht in de buurt van de gequoteerde prijzen
Oud 31 mei 2005, 17:49   #72
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Een cd downloaden die je nooit zou kopen, is dat ook diefstal?
Een bontjas pikken die ge nooit zou kopen, is dat ook diefstal?

Het antwoord op uw vraag lijkt me nogal duidelijk.
Oud 31 mei 2005, 17:51   #73
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ik heb het absoluut moeilijk met mensen die de belangen denken te moeten verdedigen van mensen die baden in rijkdom maar die te PC zijn om de belangen te durven verdedigen van hen die dat eerder nodig hebben !
Ge doelt waarschijnlijk op al die hypocrieten die de belangen van de vierde wereld denken te moeten verdedigen terwijl de derde wereld het eerder nodig heeft.
Oud 31 mei 2005, 17:57   #74
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een klein verschil. Die porche bestaat uit grondstoffen en productiekapitaal. De download is een virtueel iets. De productiekapitaal is maar 1 keer gebeurd, namelijk bij de creatie van de muziek. Die creatie was er sowieso.
Wat wel gestolen is, is de bandbreedte van de uploader (in de veronderstelling dat die er niet mee instemde, wat meestal zo is).
Wat niet gestolen is bij die Porche, is de creatie van de porche op papier (de plannen, dus), omdat dit vergelijkbaar is met de creatie van de muziek.

Enfin, dat is mijn mening.
Of iets uit grondstoffen bestaat of niet maakt geen verschil uit. Men verkoopt dingen zonder grondstoffen op dagelijkse basis.

Het is een zeer gevaarlijke evolutie om de diefstal van intellectueel eigendom maatschappelijk aanvaardbaar te maken, aangezien dit onvermijdelijk de vooruitgang remt.
Oud 31 mei 2005, 21:23   #75
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Of iets uit grondstoffen bestaat of niet maakt geen verschil uit. Men verkoopt dingen zonder grondstoffen op dagelijkse basis.

Het is een zeer gevaarlijke evolutie om de diefstal van intellectueel eigendom maatschappelijk aanvaardbaar te maken, aangezien dit onvermijdelijk de vooruitgang remt.
Het ging me niet alleen over de grondstoffen maar ook over de productie. Muziek downloaden veroorzaakt geen schade (enkel aan de server). Als je het toch nooit zou kopen, that is...
Want als je het niet download en niet koopt, heeft die auteur er evenveel op verdient: niets.

Ik blijf er uiteraard wel bij dat juridisch gezien dit diefstal blijft. Ontegensprekelijk. En dit zou het ook moeten blijven, anders gaat iedereen downloaden met de argumenten "ik ging het toch nooit kopen, meneer".

Het voorstel blijft dus iets abstract, pure filosofie [edit]
[size=1]After edit by DaBlacky on 31-05-2005 at 22:24
Reason:

Citaat:

Het ging me niet alleen over de grondstoffen maar ook over de productie. Muziek downloaden veroorzaakt geen schade (enkel aan de server). Als je het toch nooit zou kopen, that is...
Want als je het niet download en niet koopt, heeft die auteur er evenveel op verdient: niets.

Ik blijf er uiteraard wel bij dat juridisch gezien dit diefstal blijft. Ontegensprekelijk. En dit zou het ook moeten blijven, anders gaat iedereen downloaden met de argumenten "ik ging het toch nooit kopen, meneer".

Het voorstel blijft dus iets abstract, pure filosofie [/size]

Citaat:

Het ging me niet alleen over de grondstoffen maar ook over de productie. Muziek downloaden doet geen schade aan mensen (enkel aan de server). En als je het toch nooit zou kopen...

Het voorstel blijft dus iets abstract, pure filosofie [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 31 mei 2005 om 21:24.
DaBlacky is offline  
Oud 31 mei 2005, 21:26   #76
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Doe geen moeite, DaBlacky. Ik kan je op een briefje geven dat het in dit specifieke geval een complete tijdverspilling is...
Waar hou ik me toch mee bezig... Ik beloof dat ik niet meer reageer over dat gedoe
DaBlacky is offline  
Oud 1 juni 2005, 05:45   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
je steeds zo aanstellen en dan verwonderd zijn dat iemand je zeikerd noemt zeker?
Steeds aanstellen? Ik ben hier gewoon met een discussie bezig en zomaar als eerste post op deze topic gaat blacky weer off topic en wilt hij weer de persoonlijke toer op.

Het kan mij trouwens geen reet schelen wat mensen over mij zeggen op dit forum, dus verwonderd ben ik helemaal niet muts. Ook jij hebt het moeilijk om gewoon te discussieren zo te zien. Helemaal niets ontopic te zeggen?
illwill is offline  
Oud 1 juni 2005, 05:48   #78
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begin gewoon tegen jou te schelden omdat jij niet kunt discussieren, tegenwoordig meteen de persoonlijke toer opgaat, of toch zeker offtopic gaat uitlokken en omdat je al genoeg scheldpartijen achter de rug hebt terwijl ik mij toen heb ingehouden.
Ik heb geen moeite met het begrijpen van nederlands muts, ik heb enkel moeite met de juiste schrijfwijze.
illwill is offline  
Oud 1 juni 2005, 05:50   #79
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bontjas pikken die ge nooit zou kopen, is dat ook diefstal?

Het antwoord op uw vraag lijkt me nogal duidelijk.
Volgens Blacky dus wel degelijk niet. Hij vind dit een verschil...
illwill is offline  
Oud 1 juni 2005, 05:51   #80
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar hou ik me toch mee bezig... Ik beloof dat ik niet meer reageer over dat gedoe
Eindelijk!!
illwill is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be