Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 juni 2005, 18:10   #61
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Het zichzelf-democratisch noemende Belgisch regime is bang voor [...] referenda
Natuurlijk.

Tot wat gaat een referendum over onafhankelijkheid leiden?

Tot onafhankelijkheid, natuurlijk.
erikpoupaert is offline  
Oud 2 juni 2005, 18:16   #62
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
En ja Brussel is vlaams en zal het altijd blijven of er nu half N-afrika woont of niet.
Juist.

En daarbij, N-Afrika zit niet alleen op de wip; zonder N-Afrika kan het Vlaams Belang nooit bewijzen dat het niet-racistisch is. Met andere woorden, in een onafhankelijk Vlaanderen gaat het Vlaam Belang nog altijd aan de verkeerde kant van het cordon sanitaire staan.

Zonder de Moslims, geen Vlaams Belang in de regering.

Citaat:
Een volk dat z'n hoofdstad opgeeft is geen volk meer.
Onjuist.

Brussels, District of Flanders.

Zolang de langdurige onderhandelingen daarover maar een zeer speciaal statuut opleveren voor de verregaande inmengingsbevoegdheid van Vlaanderen in het district, en de zeer speciale status van het Nederlands in de enige en centraal-liggende Europese hoofdstad verankert, is volgens mij Brussels, District of Flanders, de gedroomde oplossing voor de economische ontwikkeling van het hinterland.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by erikpoupaert on 02-06-2005 at 19:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:
En ja Brussel is vlaams en zal het altijd blijven of er nu half N-afrika woont of niet.
Juist.

En daarbij, N-Afrika zit niet alleen op de wip; zonder N-Afrika kan het Vlaams Belang nooit bewijzen dat het niet-racistisch is. Met andere woorden, in een onafhankelijk Vlaanderen gaat het Vlaam Belang nog altijd aan de verkeerde kant van het cordon sanitaire staan.

Citaat:
Onjuist.

Zolang de langdurige onderhandelingen daarover maar een zeer speciaal statuut opleveren voor de verregaande inmengingsbevoegdheid van Vlaanderen in het district, en de zeer speciale status van het Nederlands in de enige en centraal-liggende Europese hoofdstad verankert, is volgens mij Brussels, District of Flanders, de gedroomde oplossing voor de economische ontwikkeling van het hinterland.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Juist.

Citaat:
Onjuist.

Zolang de langdurige onderhandelingen daarover maar een zeer speciaal statuut oplevert voor de verregaande inmengingsbevoegdheid van Vlaanderen in het district, en de zeer speciale status van het Nederlands in de enige en centraal-liggende Europese hoofdstad verankert, is volgens mij Brussels, District of Flanders, de gedroomde oplossing voor de economische ontwikkeling van het hinterland.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 2 juni 2005 om 18:16.
erikpoupaert is offline  
Oud 2 juni 2005, 19:37   #63
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
De voor racisme veroordeelde partij voert al langer campagne in Brussel.
Ok, mijn fout.

Ze willen misschien wel onderhandelen, maar dan met wie?

Ik ga proberen van dat probleem op te lossen.

================================================== ====
VOORSTEL TOT OPRICHTING VAN DE VP, DE VREEMDELINGENPARTIJ
================================================== ====

Voorlopige agenda:

(1) Ogenblikkelijk aansturen op onderhandelingen met het Vlaams Belang;
(2) In het belang van de vreemdelingen die hier zijn, de immigratie indijken al was het maar door vrouwen met een Egidius probleem buiten te houden;
(3) de "geografische entiteit" is een onbekende; Das Ding an sich ist ein unbekänntes;
(4) Langdurige onderhandelingen voorbereiden met betrekking tot de indijking van het probleem van het racisme en de discriminatie.
(5) Aansturen op geloofwaardige regeringsdeelname in het belang van de ganse bevolking en niet enkel van de vreemdelingen

De partij staat open voor alle leden van de bevolking, autochtonen en allochtonen; mannen en vrouwen.

Diegenen, die geïnteresseerd zijn in het samenstellen van de oprichtingsakte, gelieve dit per email te laten weten op [email protected].

----END---
erikpoupaert is offline  
Oud 2 juni 2005, 21:50   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal de intentie niet uw 'bewering' te weerleggen. Ik zei u toch dat ik niet weet met welke reden de gemiddelde NEE-stemmer z'n stem motiveert. Waar ik u voor hekelde was/is dat u de uitspraken van 'enkele' of '20' NEE-stemmers voldoende vindt voor een 'conclusie' over 63% van de Nederlandse kiesgerechtigden. Dat ruikt sterk naar stemmingmakerij hoor.

Geloven dat je in staat bent in de zieltjes van 63% van de Nederlandse kiezers te kijken lijkt me toch wel een beetje jezelf (of anderen?) blaaskes wijsmaken hoor.
Ik zie dat je je in bepaalde bochten aan het wringen bent. De vraag blijft echter: uit wat leid jij af dat NL'ers hun mening over de grondwet hebben gegeven?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by gm10 on 02-06-2005 at 22:50
Reason:

Citaat:
Ik heb helemaal de intentie niet uw 'bewering' te weerleggen. Ik zei u toch dat ik niet weet met welke reden de gemiddelde NEE-stemmer z'n stem motiveert. Waar ik u voor hekelde was/is dat u de uitspraken van 'enkele' of '20' NEE-stemmers voldoende vindt voor een 'conclusie' over 63% van de Nederlandse kiesgerechtigden. Dat ruikt sterk naar stemmingmakerij hoor.

Geloven dat je in staat bent in de zieltjes van 63% van de Nederlandse kiezers te kijken lijkt me toch wel een beetje jezelf (of anderen?) blaaskes wijsmaken hoor.
Ik zie dat je je in bepaalde bochten aan het wringen bent. De vraag blijft echter: uit wat leid jij af dat NL'ers hun mening over de grondwet hebben gegeven?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ik zie dat je je in bepaalde bochten aan het wringen bent. De vraag blijft echter: uit wat leid jij af dat NL'ers hun mening over het referendum hebben gegeven?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 2 juni 2005 om 21:50.
gm10 is offline  
Oud 2 juni 2005, 21:52   #65
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert

Zolang de langdurige onderhandelingen daarover maar een zeer speciaal statuut opleveren voor de verregaande inmengingsbevoegdheid van Vlaanderen in het district, en de zeer speciale status van het Nederlands in de enige en centraal-liggende Europese hoofdstad verankert, is volgens mij Brussels, District of Flanders, de gedroomde oplossing voor de economische ontwikkeling van het hinterland.
Mja. MEt dien verstande dat Vlaanderen het hinterland van Brussel en A'pen is.
Oud 2 juni 2005, 22:54   #66
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De onderhandelingen gaan langdurig zijn.
erikpoupaert is offline  
Oud 3 juni 2005, 08:38   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
1. Brussel is wel degelijk voor 100 % omringd door het Vlaams Gewest. Daarenboven is Brussel de officiële hoofdstad van het Vlaamse Gewest.
2. het Brussels Gewest is een politieke fout, die ontstaan is door de zoveelste lafheid en mosselachtigheid van de zgn Vlaamse partijen.

Verder blij dat ge niets aan te merken had op mijn eerste punt.
1. De voertaal in Brussel is het Frans, niet het Nederlands. En het is niet echt voor morgen dat de dingen zullen veranderen. Gelukkig maar! En kom niet met de zever over de Franstalige leerlingen die naar Vlaamse scholen gaan. Dat vertegenwoordigt een kleine minderheid in Brussel.
2. Politieke fout? Spreek voor jezelf!!! Franstalige Brusselaars voelen zich niet met Vlaanderen verbonden, maar wel met Franstalige België. Natuurlijk kan het VB proberen ons te "vervlaamsen" maar ik denk niet echt dat hun fantaisie zal lukken...........
Everytime is offline  
Oud 3 juni 2005, 08:49   #68
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is eerder de faciliteiten want als die er niet waren had de expantiedrift van de franstalige in de rand rond brussel er waarschijnlijk anders uit gezien.
Die uitdeining moet stoppen notabene. Elke Franstalige heeft het recht om in vlaanderen te wonen maar moet zich op taalgebied aanpassen zodat ze mekunnen in het dagdagelijkse leven in Vlaanderen.
Is dat soms teveel gevraagd?
Sergei is offline  
Oud 3 juni 2005, 08:55   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei
Het probleem is eerder de faciliteiten want als die er niet waren had de expantiedrift van de franstalige in de rand rond brussel er waarschijnlijk anders uit gezien.
Die uitdeining moet stoppen notabene. Elke Franstalige heeft het recht om in vlaanderen te wonen maar moet zich op taalgebied aanpassen zodat ze mekunnen in het dagdagelijkse leven in Vlaanderen.
Is dat soms teveel gevraagd?
Akkoord maar je hebt het over Vlaanderen. Hier hebben we het over Brussel, dus niet over Vlaanderen.
Everytime is offline  
Oud 3 juni 2005, 09:04   #70
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zal Brussel wel mee over beslissen, me dunkt.
Gaan ze weer gaan janken bij de Raad van Europa?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 3 juni 2005, 09:08   #71
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
in een onafhankelijk Vlaanderen gaat het Vlaam Belang nog altijd aan de verkeerde kant van het cordon sanitaire staan.
In een onafhankelijk Vlaanderen hebben we het Belang niet meer nodig.

Citaat:
Brussels, District of Flanders, de gedroomde oplossing voor de economische ontwikkeling van het hinterland.
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. Het is, behoudens de aansluiting bij Frankrijk, ook de enige haalbare oplossing voor de Brusselaars. Zeker nu de EU stilaan tot aan de Oeral reikt.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 3 juni 2005, 09:09   #72
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik zie dat je je in bepaalde bochten aan het wringen bent. De vraag blijft echter: uit wat leid jij af dat NL'ers hun mening over de grondwet hebben gegeven?
Dat ze die grondwet massaal verworpen hebben.

Er moet dus geen of een nieuwe grondwet komen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 3 juni 2005, 09:10   #73
Egidius

Standaard

Citaat:
Waarmee je aantoont dat meegaan met Vlaanderen voor Brussel de enige haalbare oplossing is in geval van scheiding.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 3 juni 2005, 09:11   #74
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Franstalige Brusselaars voelen zich niet met Vlaanderen verbonden, maar wel met Franstalige België.
Wat is dat, Franstalig België?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 3 juni 2005, 09:42   #75
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Waarmee je aantoont dat meegaan met Vlaanderen voor Brussel de enige haalbare oplossing is in geval van scheiding.

Egidius
Waarom? Moet een hinterland in de zelfde staat liggen? Moeten we hier weer een lijstje van succesvolle ministaatjes aframmelem?
Oud 3 juni 2005, 09:43   #76
Ambiorix

Standaard

Brussel annexeren zal moeilijk gaan vrees ik. Toch in eerste instantie. Wat we beter doen is Brussel nog effe laten voor wat het is en ons concentreren op de rand rond Brussel, die Vlaams �*s en n�*et mag verloren gaan aan de -inwijkende en kapitaalkrachtige- franstaligen uit het Brusselse.

Met de huidige bevolking van pakweg 70% franstalig, 20% engels,arabisch,turks etc, en een 10% nederlandstaligen kun je moeilijk beroep doen op het de "Vlaamse" bevolking, hoewel ik n�*et ontken dat Brussel Vlaams wás.
Laat dit een voorbeeld zijn hoe dat het dus niet moet verlopen met de andere verfransende gebieden. We moeten er echt iets aandoen, de CD&V maatregelen (ter compensatie van het gefaalde BHV) zijn een aanzet, maar zeker nog niet genoeg.

Wat moet er dan gebeuren? Ik stel voor dat we hen zelf laten kiezen in een referendum: Om het een "EU-district" te maken, om aan te sluiten bij Vlaanderen, of om onafhankelijk te worden. Dat laatste zie ik voor hen niet zitten vanuit economisch standpunt (luchthaven? industrie? verbinding met zee?).

Vlaanderen onafhankelijk, mét Brussel als het kan, zonder als het moet.
Ambiorix is offline  
Oud 3 juni 2005, 09:43   #77
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Gaan ze weer gaan janken bij de Raad van Europa?

Egidius
Ik denk niet dat zij moeten janken, aangezien zij zouden beslissen hoe arbeid belast wordt in Brussel. Vlaanderen lijkt mij de geknipte kandidaat om te beginnen janken.
Oud 3 juni 2005, 09:45   #78
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Brussel annexeren zal moeilijk gaan vrees ik. Toch in eerste instantie. Wat we beter doen is Brussel nog effe laten voor wat het is en ons concentreren op de rand rond Brussel, die Vlaams �*s en n�*et mag verloren gaan aan de -inwijkende en kapitaalkrachtige- franstaligen uit het Brusselse.

Met de huidige bevolking van pakweg 70% franstalig, 20% engels,arabisch,turks etc, en een 10% nederlandstaligen kun je moeilijk beroep doen op het de "Vlaamse" bevolking, hoewel ik n�*et ontken dat Brussel Vlaams wás.
Laat dit een voorbeeld zijn hoe dat het dus niet moet verlopen met de andere verfransende gebieden. We moeten er echt iets aandoen, de CD&V maatregelen (ter compensatie van het gefaalde BHV) zijn een aanzet, maar zeker nog niet genoeg.

Wat moet er dan gebeuren? Ik stel voor dat we hen zelf laten kiezen in een referendum: Om het een "EU-district" te maken, om aan te sluiten bij Vlaanderen, of om onafhankelijk te worden. Dat laatste zie ik voor hen niet zitten vanuit economisch standpunt (luchthaven? industrie? verbinding met zee?).

Vlaanderen onafhankelijk, mét Brussel als het kan, zonder als het moet.
LOOOOOOOOOOOOOOL

schitterend die arrogantie
misschien moeten we de walen een referendum laten organiseren in vlaanderen?

echt, zie jij niet in dat je nog veel arroganter bent dan degene waarvan je de walen beschuldigt? als brussel een referendum organiseert, zal dat op eigen houtje zijn, en zal het zelf de mogelijkheden kiezen.
Oud 3 juni 2005, 09:45   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Alsof het Brusselse gewest positief uit de cijfers komt met zo'n gote parasitaire bevolking.

Brussel is geen winstgevend gewest. de grote hoeveelhed inkomsten uit arbeid is ambtenarij. En voor de rest, uitkeringen.
Oud 3 juni 2005, 09:56   #80
Egidius

Standaard

Citaat:
Waarom? Moet een hinterland in de zelfde staat liggen?
Het helpt.

En als de reden om het niet te doen, een soort oubollig taalnationalisme zou zijn, dan vrees ik dat die niet lang overeind zal blijven. Erst das Fressen und dann die Moral, newaar.

Egidius
Egidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be