![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het geisoleerde geval in Genoa waar een agent een betoger doodschoot is niet vergelijkbaar met wat in China gebeurde, en stond zeker niet voor de policy die gehanteerd werd door de ordediensten.
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Er is trouwens geen enkel liberaal regime aan de macht, enkel maar gemengde systemen die diep rood gekleurd zijn.
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Goe bezig mannen, graaf gerust verder aan uw put.
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De opstand in China was veel krachtiger (mede door de enorme repressie en armoede die er heerst) dan die van de antiglobalisten. Daardoor hadde ook de repressie en de gevolgen minder grote proporties. Maar het is zeker vergelijkbaar, men moet het alleen kunnen kaderen, en extrapoleren naar de situatie.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nadat die idiooten wel eerst een flik al bijna halfdood geklopt hadden... Zoiets noem ik wettige zelfverdedeging, Moest er een heele bende flikken 100 betogers omvermaaien met een machinegeweer, zou ik u nog durven gelijk geven, alhoewel ik vind dat als dat crapuul, winkels en privébedrijven aanvalt om die vervolgens te plunderen, ze best wel wat geweld mogen gebruiken om hun dat voor eeuwig en 3 dagen af te leren. Dat ze er zelf voor werken hé. Ik zou als winkelier in elk geval mijn twee goeie vrienden Smith en Wesson, zeker uitnodigen als er zo'n betogingske met van dat vensters insmijtend krapuul paseert. ACTIE is gelijk aan REACTIE en wie dan de beste reacitemiddelen in huis heeft die wint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De G8 is dan ook niet die sukkel van een burger wiens auto daar geparkeerd staat, anyway, komt aan de lak van mijn voituur, zet er nog maar ne vuile vinger op, en ge hebt een serieus probleem, iets waar een ander jaren voor moet werken daar blijfde met uw fikken af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch, ... Toch zijn het overgrote deel van rebellen organisaties, en terroristen, rood of islamitisch... Er zijn wel een paar rechtse, idiooten die zich bezighouden met terrosisme ook, maar dat aantal is relatief klein vergeleken met de rooi collega's... Ik weet het, u bent een marxistische trotskist, maar voor een gewoone sterveling, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
|
![]() Citaat:
U denkt dat. Groot verschil.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 10 juni 2005 om 06:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe denk je dat ze aan die landmijnen, komen, ... Waarom China zo'n wapendeals wil afsluiten... Als we hier niet oppassen, ... China is een grootmacht in wording, met een bevolkingsprobleem en een boomende economie... Nog even en ze moeten op zoek naar meer lebensraum, ![]() Links van hen ligt er wat woestenij, en een verschrompelde, uit elkaar vallende wereldmacht, die altijd eigelijk de orde in de regio bewaard heeft, omdat iedereen er als de dood voor was, ... En dan ligt er een groot welvarend goed georganiseerd en gestructureerd gebied vol buisinessman, die nu veel geld verdienen aan de zaak, maar geen leger hebben dat op iets trekt, en eigelijk niet meer dan een bende mietjes zijn, op een paar groepen dan na, maar die eigenlijk nie genoeg tanden hebben om ze te laten zien. Het gele gevaar is dus wel degelijk een gevaar, en als we niet oppassen, Krijgen we terug een Atilla De Hun scenario. Namelijk oprukkende barbaren uit het oosten die vluchten voor andere oprukkende barbaren. Ik hang nu wat de onheilsprofeet uit, maar ik kan er ook niet aan doen, ik denk altijd direct aan het slechtste, dan kan het alleen maar meevallen achteraf ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt moeilijk zeggen dat China sinds Tien An Men in negatieve zin is geëvolueerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Om de studentenopstand op het plein van de hemelse vrede te gedenken had men er nochtans overal belgische vlaggen gehangen, heimelijk plant Karel
een jaarlijks bezoek aan Bijing op die dag zodat de belgische vlag geleidelijk als vlag van de chinese democratisch-liberale dissidentie kan dienstig worden. Was België immers niet de eerste democratie in europa na de reaktionaire Weense Conventie ? (let op het foutieve maar ironizerende gebruik van het woord "conventie" als dubbelzinnige verwijzing naar de poging tot europese grondwet). Het is een veel gehoorde vergoelijking van de politieke toestand in China : een democratie van 1,2 miljard mensen dat is toch nie meugelak ! & dan onmiddelijk allusie maken op de buitengewone groeicijfers van de economie. Pff een economie met als graad van ontwikkeling van 10 die 10 % groeit op een jaar komt na dat jaar op 11. Een economie met een ontikkelingsgraad van 100 die 1 % groeit komt na dat jaar op 101 - in absolute cijfers zijn beide 1 gegroeid.. Dit is vanzelfsprekend geen correcte weergave van feiten, want er zijn heel andere cijfers ook aan de orde.. De kwestie waar het om draait is dat het Chinese bestuur een pragmatische politiek volgt, waarbij men het communistisch gedachtengoed terugkoppeld aan een lange traditie van autokratisch bestuur, een bestuurswijze die overigens ook in grote democratische staten van buitenuit gezien schijnt te werken. Het is onwaarschijnlijk dat er ooit een Chinese Glasnost onder de belgische driekleur de loop van de geschiedenis zal wijzigen, maar dat die er aan zal komen is wel zeker..