![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Geduld,zekers en vast,binnen enkele jaren zal die nar uit Laken ook zijn schup mogen afkuisen,opgeruimd staat netjes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als u gezellig thuis een profiteur z'n verjaardag wil vieren is dat uw probleem, maar trommel ons niet op met een debiel die op onwettige wijze, maar vooral onlogische wijze aan de macht is gekomen waarbij hij schandalig veel geld in ruil krijgt. (Een mens zou eerder geld moeten geven om eens een weekje te leven in de zevende hemel, maar ja Bienvenue en Belgique!)[edit] [size=1]Edit:[/size]
![]() Laatst gewijzigd door William : 12 juni 2005 om 09:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een koning blijft, goed of slecht. Wij hebben hem niet gekozen, hij wordt ons opgelegd, hij is trouwens onwettig (zie andere topic). De president zou in mijn ogen niet veel macht mogen krijgen (geen Amerikaans systeem bvb.) maar wordt door de bevolking gekozen al vertegenwoordiger o.a. naar het buitenland toe. Vindt men deze niet goed na een tijd, stemt men hem gewoon weg na een x-aantal jaar. Veel democratischer en veel goedkoper dan wat de Bubbel-helden uit Laken ons nu kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zeg ik dat? Maar alle macht die hij heeft is er te veel aan. Hij heeft niets van uitstaans met ons. Het gaat hier niet over de Koning der Belgen, maar over die van de Franstalige Belgen. Ik, zoals velen, heb geen enkele voeling met deze ondemocratische leider. Hij heeft gewoon niets met ons te maken. Laten we een simpel sommetje maken: kosten voor 1 president >< kosten voor een hele dubieuze familie die er lekker warmpjes bijzit met ons geld Juist ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prof Dewachter deelt het proces van beslissingname op in een 15-tal stappen en slechts in een drietal fases komt onze vorst op de proppen. Voornamelijk protocollair en nooit met echte macht. Zelfs Boudewijn moest met een truuk 'afgeschermd' worden, toen hij één bepaalde wet persé niet wilde tekenen: de wet had een politieke meerderheid, en ze kwam er ondanks Boudewijns tegenwringerij. Citaat:
In die zaak zijn die anti-monarchisten zo onlogisch als de pest. Volgens mij hebben die allemaal persoonlijke en atavistische grunges tegenover onze Goede Vorst(en) Als die maar uit de weg geruimd wordt, dan pakken ze een equivalent als oppergaai voor lief. Als de koning weg moet, wees dan konsekwent, en vervang hem niet door een identiek geval, zonder de minste stijl, traditie, cultuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die familie kost tientallen miljoenen Euro's per jaar , gewoon voor de Folklore. Een President zou zijn salaris krijgen (vergelijkbaar met die van de Duitse President), en de kosten van de ambt ( een ambstwoning, transport, en andere kosten, die uiteraard zowiezo ook voor de koning worden gemaakt). Niet te vergelijken met de weelde en enorme bedragen die aan heel die koninklijke familie wordt gestort. De totale berekening van de onvoorstelbare jaarllijkse kosten van de koninklijke familie vind je door hier te klikken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Antoon : 17 juni 2005 om 22:06. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn wel meer ondemocratische instellingen. 30% van onze parlementairen zijn neit eens verkozen. Ze staan bovendien slechts in voor 17% van het wetgevend werk. Onze vorst is zoals aangetoond door Dewachter (KUL) niet echt actief sturend bij het wetgevend werk betrokken. Het niet democratische karakter van deze instelling kan perfect ondervangen worden door democratie via bindend referendum in te voeren. Wanneer de bevolking dan géén actie tegen de monarchie lopen heeft, geniet onze Goede Vorst democratische legitimiteit. Simpel heE?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder wacht ik vol ongeduld op dat rekensommetje... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het rekensommetje is denk ik klaar en duidelijk gegeven door Antoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Albert + Fabi + Fluppie + Astrid + Dikke Lorre = 4.3 miljoen euro per jaar, oftewel een slordige 172 miljoen BEF per jaar!! En dan komt de 'civiele lijst', 6 miljoen 50 duizend euro per jaar, of nog eens zo'n 245 miljoen BEF. Samen bijna een half miljard BEF ... JAARLIJKS!! Geen President in Europa die zoveel kost. Je vroeg om een rekensommetje, wel hier is ze. ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Antoon : 17 juni 2005 om 22:18. |
|||||||
![]() |
![]() |