![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 10 juni 2005 om 16:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië hoeft op vlak van andere landsdelen treiteren trouwens niemand de les te spellen...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Vreemdeling
|
![]() Hoeft hier echt zo'n drama van worden gemaakt? Dacht het niet. Bovendien cultuur is inderdaad een aangelegenheid voor de gemeenschappen maar in het buitenland vertegenwoordigt men België(jammergenoeg) dus hangt de Belgische vlag uit. Provocerend? Als dat al provocerend is, gewoon een fout die moet rechtgezet worden maar begrijpelijk aangezien cultuur een bevoegdheid is van de gemeenschappen.
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister-President
|
![]() In het verleden heeft het Franstalige gespuis de Vlaming genoeg gekloot ( "Les gens distingués parlent le français" of "Brüssel Vlaams: jamais!"), maar ik ga geen oude koeien uit de sloot halen. Dat er geen Nederlands gesproken wordt in Brusselse ziekenhuizen is een veel grotere treiterij dan dit vlagincidentje. En over treiterij gesproken, was het de BUB niet, die op de laatste Ijzerbedevaart een driekleurenvod binnengesmokkeld heeft. "Wie zonder zonden is mag de eerste steen smijten."[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 10 juni 2005 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() I adapt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() I adapt in eigen land....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Komen er enkele Chinezen in mijn buurt wonen,dan moet ik Chinees leren en niet zij Nederlands...te gek!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het heeft geen zin om uw grenzen vast te houden, het lukt u toch niet..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk pas ik mij aan waar ik ben. Zolang ik er zelf maar beter van word ![]() Ik sta niet op "mijn" taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nu niet meteen thuis in bijbelse toestanden, maar er was volgens mij wel een goeie reden waarom de toren van Babylon niet afgeraakte.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() is het eigenlijk verwonderlijk dat de BUB voor een clubje fransdolle (of erg naïeve) Belgische staatsnationalisten versleten wordt op dit forum wanneer een vlag belangrijker is an het "niemendalletje" BHV?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() On-topic: grappige discussie. Leuk incident trouwens, ben zeer verheugd dat zelfs tot in Venetië toe het Vlaamse gevoel het haalt van het "belgische"(?) gevoel. ![]() Heb op de radio gehoord dat ze nog op zoek zijn moeten gaan naar een belgische vod, niemand had er één bij. ![]() Maar allez, de belgicistjes kunnen weer op twee oren slapen: er wappert een belze vod boven het paviljoen!!! Hoera!!! Belgie wordt weldra weer unitair! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |