![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
|
![]() On Sat, 11 Jun 2005 17:28:04 +0200, "Cnorlax" <[email protected]>
wrote: > >"Cheche" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sat, 11 Jun 2005 17:07:35 +0200, "Cnorlax" <[email protected]> >> wrote: >> >> >>>>>>>> Het krachtig roepen van 'Doorlopen!', is een bevel, gebiedende wijs >>>>>>>> immers. Het klinkt daarom nogal dwingend. Dat zal niet als >>>>>>>> vriendelijk >>>>>>>> worden ervaren. En waarom onvriendelijk als vriendelijk evengoed >>>>>>>> kan? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Om bovengenoemde reden. >>>>>>> >>>>>> Het zou dan ook goed kunnen dat mensen onbeschoft op jou reageren. >>>>>> Daar zit je toch ook niet op te wachten? >>>>>> >>>>> >>>>>Het is je gisteren ook als eens uitgelegd. Lees het draadje nog maar >>>>>eens >>>>>na. >>>>> >>>> Waar staat die uitleg? Hoe dan ook, als jij iemand beveelt opzij te >>>> stappen, kan het goed zijn dat diegene dat knorrig weigert. Gewoonweg >>>> omdat hij geen bevelen van een willekeurig mens wenst aan te nemen. >>>> Wat dan? >>>> >>> >>>Kom nou Cheche, je kunt toch wel een draadje doorlezen? Gisteravond heeft >>>Willem-Jan Markerink nog gewezen op het risico dat het gedrag van de >>>mensen >>>op die trap met zich mee brengt. Toen heb je niet de moeite genomen om >>>daarop te reageren. Ik heb er geen zin in om dat te herhalen Cheche. Doe >>>zelf maar het nodige leeswerk. Gedag maar weer. >>> >> Oh ja, dat verhaal over een glibberige skipiste. Lijkt me toch wat >> anders dan een trap. > >Goed dan, voor alle duidelijkheid. "Enig idee wat er gebeurt als zo'n >mensenstroom stokt op een trap, en er daardoor iemand struikelt?" > >Natuurlijk had je deze passage niet gelezen. > >> Gevaar is in te schatten [...] Ja, gelezen en als onzin verworpen. Stilstaande mensen struikelen niet. >Maar je weet maar nooit... Voorkomen is beter dan genezen, als er al iets te >genezen valt. >"Doorlopen!"dus. Het wat viendelijker 'sorry', duurt korter en heeft sneller het gewenste effect. Bevelen door gewone mensen gegeven aan gewone mensen worden genegeerd of lokt een knorrige reactie uit. Sterker, je hebt eerder kans op ruzie dan dat de mensen aan de kant gaan. Met alle gevaarlijke gevolgen van dien op die trap. Adiós, Cheche |
![]() |
#62 |
|
![]() "Cheche" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 11 Jun 2005 17:28:04 +0200, "Cnorlax" <[email protected]> > wrote: > >> >>"Cheche" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> On Sat, 11 Jun 2005 17:07:35 +0200, "Cnorlax" <[email protected]> >>> wrote: >>> >>> >>>>>>>>> Het krachtig roepen van 'Doorlopen!', is een bevel, gebiedende >>>>>>>>> wijs >>>>>>>>> immers. Het klinkt daarom nogal dwingend. Dat zal niet als >>>>>>>>> vriendelijk >>>>>>>>> worden ervaren. En waarom onvriendelijk als vriendelijk evengoed >>>>>>>>> kan? >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>Om bovengenoemde reden. >>>>>>>> >>>>>>> Het zou dan ook goed kunnen dat mensen onbeschoft op jou reageren. >>>>>>> Daar zit je toch ook niet op te wachten? >>>>>>> >>>>>> >>>>>>Het is je gisteren ook als eens uitgelegd. Lees het draadje nog maar >>>>>>eens >>>>>>na. >>>>>> >>>>> Waar staat die uitleg? Hoe dan ook, als jij iemand beveelt opzij te >>>>> stappen, kan het goed zijn dat diegene dat knorrig weigert. Gewoonweg >>>>> omdat hij geen bevelen van een willekeurig mens wenst aan te nemen. >>>>> Wat dan? >>>>> >>>> >>>>Kom nou Cheche, je kunt toch wel een draadje doorlezen? Gisteravond >>>>heeft >>>>Willem-Jan Markerink nog gewezen op het risico dat het gedrag van de >>>>mensen >>>>op die trap met zich mee brengt. Toen heb je niet de moeite genomen om >>>>daarop te reageren. Ik heb er geen zin in om dat te herhalen Cheche. Doe >>>>zelf maar het nodige leeswerk. Gedag maar weer. >>>> >>> Oh ja, dat verhaal over een glibberige skipiste. Lijkt me toch wat >>> anders dan een trap. >> >>Goed dan, voor alle duidelijkheid. "Enig idee wat er gebeurt als zo'n >>mensenstroom stokt op een trap, en er daardoor iemand struikelt?" >> >>Natuurlijk had je deze passage niet gelezen. >> >>> Gevaar is in te schatten [...] > > Ja, gelezen en als onzin verworpen. Stilstaande mensen struikelen > niet. > >>Maar je weet maar nooit... Voorkomen is beter dan genezen, als er al iets >>te >>genezen valt. >>"Doorlopen!"dus. > > Het wat viendelijker 'sorry', duurt korter en heeft sneller het > gewenste effect. Bevelen door gewone mensen gegeven aan gewone mensen > worden genegeerd of lokt een knorrige reactie uit. Sterker, je hebt > eerder kans op ruzie dan dat de mensen aan de kant gaan. Met alle > gevaarlijke gevolgen van dien op die trap. > Een harde boer of scheet laten is nog het beste. De mensen zullen dan omkijken om te zien welk onbehouwen stuk vreten in aantocht is en bereidwillig aan de kant gaan. |
![]() |
#63 |
|
![]() On Sun, 12 Jun 2005 23:54:44 +0200, "Cnorlax" <[email protected]>
wrote: > >"Cheche" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sat, 11 Jun 2005 17:28:04 +0200, "Cnorlax" <[email protected]> >> wrote: >> >>> >>>"Cheche" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> On Sat, 11 Jun 2005 17:07:35 +0200, "Cnorlax" <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>> >>>>>>>>>> Het krachtig roepen van 'Doorlopen!', is een bevel, gebiedende >>>>>>>>>> wijs >>>>>>>>>> immers. Het klinkt daarom nogal dwingend. Dat zal niet als >>>>>>>>>> vriendelijk >>>>>>>>>> worden ervaren. En waarom onvriendelijk als vriendelijk evengoed >>>>>>>>>> kan? >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>Om bovengenoemde reden. >>>>>>>>> >>>>>>>> Het zou dan ook goed kunnen dat mensen onbeschoft op jou reageren. >>>>>>>> Daar zit je toch ook niet op te wachten? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Het is je gisteren ook als eens uitgelegd. Lees het draadje nog maar >>>>>>>eens >>>>>>>na. >>>>>>> >>>>>> Waar staat die uitleg? Hoe dan ook, als jij iemand beveelt opzij te >>>>>> stappen, kan het goed zijn dat diegene dat knorrig weigert. Gewoonweg >>>>>> omdat hij geen bevelen van een willekeurig mens wenst aan te nemen. >>>>>> Wat dan? >>>>>> >>>>> >>>>>Kom nou Cheche, je kunt toch wel een draadje doorlezen? Gisteravond >>>>>heeft >>>>>Willem-Jan Markerink nog gewezen op het risico dat het gedrag van de >>>>>mensen >>>>>op die trap met zich mee brengt. Toen heb je niet de moeite genomen om >>>>>daarop te reageren. Ik heb er geen zin in om dat te herhalen Cheche. Doe >>>>>zelf maar het nodige leeswerk. Gedag maar weer. >>>>> >>>> Oh ja, dat verhaal over een glibberige skipiste. Lijkt me toch wat >>>> anders dan een trap. >>> >>>Goed dan, voor alle duidelijkheid. "Enig idee wat er gebeurt als zo'n >>>mensenstroom stokt op een trap, en er daardoor iemand struikelt?" >>> >>>Natuurlijk had je deze passage niet gelezen. >>> >>>> Gevaar is in te schatten [...] >> >> Ja, gelezen en als onzin verworpen. Stilstaande mensen struikelen >> niet. >> >>>Maar je weet maar nooit... Voorkomen is beter dan genezen, als er al iets >>>te >>>genezen valt. >>>"Doorlopen!"dus. >> >> Het wat viendelijker 'sorry', duurt korter en heeft sneller het >> gewenste effect. Bevelen door gewone mensen gegeven aan gewone mensen >> worden genegeerd of lokt een knorrige reactie uit. Sterker, je hebt >> eerder kans op ruzie dan dat de mensen aan de kant gaan. Met alle >> gevaarlijke gevolgen van dien op die trap. >> > >Een harde boer of scheet laten is nog het beste. De mensen zullen dan >omkijken om te zien welk onbehouwen stuk vreten in aantocht is en >bereidwillig aan de kant gaan. Hahaha. Hier valt niets meer tegenin te brengen. Adiós, Cheche |
![]() |
#64 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Cnorlax" <[email protected]>, die Sun, 12 Jun
2005 23:54:44 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Cheche" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sat, 11 Jun 2005 17:28:04 +0200, "Cnorlax" <[email protected]> >> wrote: >> >>> >>>"Cheche" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> On Sat, 11 Jun 2005 17:07:35 +0200, "Cnorlax" <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>> >>>>>>>>>> Het krachtig roepen van 'Doorlopen!', is een bevel, gebiedende >>>>>>>>>> wijs >>>>>>>>>> immers. Het klinkt daarom nogal dwingend. Dat zal niet als >>>>>>>>>> vriendelijk >>>>>>>>>> worden ervaren. En waarom onvriendelijk als vriendelijk evengoed >>>>>>>>>> kan? >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>Om bovengenoemde reden. >>>>>>>>> >>>>>>>> Het zou dan ook goed kunnen dat mensen onbeschoft op jou reageren. >>>>>>>> Daar zit je toch ook niet op te wachten? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Het is je gisteren ook als eens uitgelegd. Lees het draadje nog maar >>>>>>>eens >>>>>>>na. >>>>>>> >>>>>> Waar staat die uitleg? Hoe dan ook, als jij iemand beveelt opzij te >>>>>> stappen, kan het goed zijn dat diegene dat knorrig weigert. Gewoonweg >>>>>> omdat hij geen bevelen van een willekeurig mens wenst aan te nemen. >>>>>> Wat dan? >>>>>> >>>>> >>>>>Kom nou Cheche, je kunt toch wel een draadje doorlezen? Gisteravond >>>>>heeft >>>>>Willem-Jan Markerink nog gewezen op het risico dat het gedrag van de >>>>>mensen >>>>>op die trap met zich mee brengt. Toen heb je niet de moeite genomen om >>>>>daarop te reageren. Ik heb er geen zin in om dat te herhalen Cheche. Doe >>>>>zelf maar het nodige leeswerk. Gedag maar weer. >>>>> >>>> Oh ja, dat verhaal over een glibberige skipiste. Lijkt me toch wat >>>> anders dan een trap. >>> >>>Goed dan, voor alle duidelijkheid. "Enig idee wat er gebeurt als zo'n >>>mensenstroom stokt op een trap, en er daardoor iemand struikelt?" >>> >>>Natuurlijk had je deze passage niet gelezen. >>> >>>> Gevaar is in te schatten [...] >> >> Ja, gelezen en als onzin verworpen. Stilstaande mensen struikelen >> niet. >> >>>Maar je weet maar nooit... Voorkomen is beter dan genezen, als er al iets >>>te >>>genezen valt. >>>"Doorlopen!"dus. >> >> Het wat viendelijker 'sorry', duurt korter en heeft sneller het >> gewenste effect. Bevelen door gewone mensen gegeven aan gewone mensen >> worden genegeerd of lokt een knorrige reactie uit. Sterker, je hebt >> eerder kans op ruzie dan dat de mensen aan de kant gaan. Met alle >> gevaarlijke gevolgen van dien op die trap. >> > >Een harde boer of scheet laten is nog het beste. De mensen zullen dan >omkijken om te zien welk onbehouwen stuk vreten in aantocht is en >bereidwillig aan de kant gaan. > > > Kotsen helpt nog veel beter! :-)) -- Fusti |
![]() |
#65 |
|
![]() "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Iemand met ook maar een greintje fatsoen in z'n donder gaat niet midden op > een trap beraadslagen. De vraag is hiermede afdoende beantwoord. Met fatsoen heeft het niets van doen. Zij achten zichzelf als eersterangsburger en gaan er al helemaal vanuit dat de autochtoon voor hun knielt...of wacht. -- Natte zoenen en een weeig handje van Oud Wijf! http://home.wanadoo.nl/tallmate/juni.htm#13 Om je de WAARHEID te vertellen... nodigen wij je uit in de tent. Programma Emmen: 12 juni t/m 17 juni Mantingerbrink Emmen in de wijk Bargeres. Zo 12 juni, 19.30 u Ab Klein Haneveld Ma 13 juni, 20.00 u Arjan Treuren Din 14 juni, 20.00 u Ab Klein Haneveld Wo 15 juni, 20.00 u Maj. S. van Hese Do 16 juni, 20.00 u Bouke Hofman Vrij 17 juni , 20.00 u Ab Klein Haneveld |
![]() |
#66 |
|
![]() Op Fri, 10 Jun 2005 20:27:40 +0200 (MEST) kwam uit het klavier van PietHein
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen > naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield > vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin (?) > stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". > Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. > Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte > wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn > gezichtsuitdrukking was niet agressief). > Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een > verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het > 'Raamstraat-genootschap'? Je hebt het geheel verkeerd aangepakt. Vroeger had men van die grote stenen kogels die men een trap af kon laten rollen teneinde vijandige indringers uit te schakelen. > --�* > PietHein > > “Jij was anders maar wat blij dat de vrienden van > jouw vrienden ons land binnen kwamen vallen in 1940.” > - Supergonzo in nl.politiek > -- *homepage http://www.nholtz.dds.nl *blog http://blogger.xs4all.nl/nholtz * "Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." (Benjamin Franklin) |
![]() |
#67 |
|
![]() "Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > Je hebt het geheel verkeerd aangepakt. Vroeger had men van die grote > stenen kogels die men een trap af kon laten rollen teneinde vijandige > indringers uit te schakelen. > Nu begrijpt WN waarom oude kastelen en burchten een hoop stenen zijn ! WN. |
![]() |
#68 |
|
![]() Mon, 13 Jun 2005 09:56:27 +0200: "Oud Wijf" <[email protected]>:
in nl.politiek: >Met fatsoen heeft het niets van doen. Zij achten zichzelf als >eersterangsburger en gaan er al helemaal vanuit dat de autochtoon voor hun >knielt...of wacht. Mag dat wel van de bijbel, zulk racisme? -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com |
![]() |
#69 |
|
![]() "Wisenose" <[email protected]> schreef in bericht
<[email protected]>: >"Karoshi" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> >> Je hebt het geheel verkeerd aangepakt. Vroeger had men van die grote >> stenen kogels die men een trap af kon laten rollen teneinde vijandige >> indringers uit te schakelen. >> >Nu begrijpt WN waarom oude kastelen en burchten een hoop stenen zijn ! En vergeet de emmers met kokende pek niet - er worden nog steeds vele banen asfalt door archeologen blootgelegd. --�* PietHein "Dit is een 'school met respect', waar: 1) het verboden is voor de school friet uit een PUNTzak genuttigen; 2) ..." |
![]() |
#70 |
|
![]() Ruud Harmsen <[email protected]> schreef in bericht
<[email protected]>: >Fri, 10 Jun 2005 22:27:37 +0200: Jeroen ter Hofstede ><[email protected]>: in nl.politiek: > >>On Fri, 10 Jun 2005 20:27:40 +0200 (MEST), PietHein wrote: >> >>[knip] >> >>> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin (?) >>> stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >> >>Je vraagt niet: "Zou u willen doorlopen?"? > >Of "mag ik er even langs"? Altijd meteen die bevelende, agressieve >benadering door die auto-chthonen, dat zet kwaad bloed. Ik kan het me >zo goed voorstellen. 'Kort aangebonden' ben ik inderdaad wel vaker. Daarbij kwam dat ik een 'stamsgewijs' bezettingsgedrag meende te herkennen: -in een recreatie gebied een volleybal-net hinderlijk spannen; -een dergelijk sub-gebiedje geheel innemen door één roosterende familie; -met zijn vijven naast elkaar lopen (in deze draad eerder genoemd). --�* PietHein Is er slechts gewaarwording, ook van het stoffelijk-schijnende? |