Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2005, 22:23   #61
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik begrijp niet dat nog één redelijk mens op die zinloze taal wil reageren.
En toch doe zelfs jij het...

Volgens mij is Hans1 een forumverschijnsel dat louter en alleen in leven gehouden wordt door Jan Van den Berghe.

Het forumleven is heel wat aangenamer als je de idioten er uit filtert. Naast het recht op vrije meiningsuiting koester ik ook het recht om niet te luisteren.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 14-06-2005 at 23:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Volgens mij is Hans1 een forumverschijnsel dat louter en alleen in leven gehouden wordt door Jan Van den Berghe.

Het forumleven is heel wat aangenamer als je de idioten er uit filtert. Naast het recht op vrije meiningsuiting koester ik ook het recht om niet te luisteren.

Egidius[/size]

[size=1]After edit by Egidius on 14-06-2005 at 23:25
Reason:

Citaat:

Het forumleven is heel wat aangenamer als je de idioten er uit filtert.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Het forumleven is heel wat aangenamer als je de idioten er uit filtert.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 14 juni 2005 om 22:26.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 01:10   #62
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Maar exact dezelfde uitspraak zou je kunnen interpreteren als ten gunste van een afscheuring - wacht, even duidelijker zijn: [size=5]afscheuring[/size] -van het VK.
..wat idd pefect de idiotie van staatsnationalisme �* la Hans1 weerspiegelt, en hij heeft het zelf neit eens door.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 08:33   #63
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ja, Edidius, ik koester eerst de illusie dat mensen redelijk zijn. Ik geef de redelozen een eerlijke kans. Pas als dat niet lukt geef ik op
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 08:40   #64
Egidius

Standaard

Citaat:
Ja, Edidius, ik koester eerst de illusie dat mensen redelijk zijn. Ik geef de redelozen een eerlijke kans. Pas als dat niet lukt geef ik op
Jij bent te goed voor deze wereld...

Als je ergens binnenkomt -- zeker op een forum -- zie je zeer snel wie van slechte wil is (dwz de regels niet respecteert). Ik vind dat je die het best meteen kan uitrangeren in plaats van er veel kostbare tijd aan te verliezen. Veranderen zal je ze toch niet, als dat al gewenst zou zijn. Het is waar dat achteraf kan blijken dat je je in die of die vergist hebt. Dat is dan nog tijd om op je beslissing terug te komen.

Maar elk vogeltje zingt zoals het gebekt is, hé.

Egidius
Oud 15 juni 2005, 10:08   #65
Stevig Rechts
Banneling

Stevig Rechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hoewel de apartheid in Zuid-Afrika beëindigd is, deed Bono van de groep U2 op zijn concert van vrijdag toch nog een oproep tegen apartheid. Misschien had hij wel de Belgische apartheid in het hoofd waar de politici weigeren tweetalige scholen op te richten en er aparte loketten bestaan voor Nederlandstaligen en Franstaligen, aparte sportbonden, aparte ministers, aparte instellingen enz.

Bono pleitte dus voor unitarisme in België.

We kunnen hem daarin volledig volgen, net als Spirit trouwens, een unitaristische partij die ook al pleitte tegen apartheid in België na de BHV-crisis.
In onze pro-kruisbestuiving internationale multikul nep-maatschappij, worden zulke extreem-linkse groepen gesponserd en gepromoot om propaganda te voeren. Zulke smerige en misdadige kultuurvervreemdende groepen zouden verboden en aan banden gelegd moeten worden.
Volkvervreemding is een misdaad tegen de natuur dus zulke smerige daden zijn regelrecht terrorisme.
Stevig Rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 10:56   #66
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoewel de apartheid in Zuid-Afrika beëindigd is, deed Bono van de groep U2 op zijn concert van vrijdag toch nog een oproep tegen apartheid. Misschien had hij wel de Belgische apartheid in het hoofd waar de politici weigeren tweetalige scholen op te richten en er aparte loketten bestaan voor Nederlandstaligen en Franstaligen, aparte sportbonden, aparte ministers, aparte instellingen enz.

Bono pleitte dus voor unitarisme in België.

We kunnen hem daarin volledig volgen, net als Spirit trouwens, een unitaristische partij die ook al pleitte tegen apartheid in België na de BHV-crisis.
Ik denk eerder dat Bono daar pleit tegen het cordon sanitaire. Of nee, voor een hereniging met Nederland. Of wacht, misschien wel tegen de aparte behandeling van koning Berre. Misschien wel tegen de discriminatiepolitiek van de BUB ten opzichte van Flaminganten? Nee, wacht, het was eigenlijk tegen de apartheid in de Brusselse ziekenhuizen.

Zou het dat niet geweest zijn, Hans?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 11:12   #67
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hans is nog twee stappen weg van in mijjn negeerput te belanden. Skill effect en yann zitten daar ook al. Als ik dan nog patriot er zet, kunnen ze samen bridgen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 11:18   #68
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Hans is nog twee stappen weg van in mijjn negeerput te belanden.
OK, nu nog Broes en Van den Berghe overtuigen en er verschijnt alweer wat minder onbenulligheid op mijn scherm.

Egidius
Oud 15 juni 2005, 11:41   #69
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Hans is nog twee stappen weg van in mijjn negeerput te belanden. Skill effect en yann zitten daar ook al. Als ik dan nog patriot er zet, kunnen ze samen bridgen.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 11:49   #70
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt het dan niet een enigszins saaie discussie? Zo zonder de kinderlijk naïve opmerkingen van onze Belgicistische vrienden...
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 11:57   #71
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Wordt het dan niet een enigszins saaie discussie? Zo zonder de kinderlijk naïve opmerkingen van onze Belgicistische vrienden...
Voor ons wel.
Ze zouden het echter allemaal eens zijn, en yann, skill effect en patriot zouden in bewondering kunnen knielen voor Hans.[edit]
[size=1]After edit by van Maerlant on 15-06-2005 at 12:58
Reason:

Citaat:
Voor ons wel.
Ze zouden het echter allemaal eens zijn, en yann, skill effect en patriot zouden in bewondering kunnen knielen voor Hans.[/size]

[size=1]After edit by van Maerlant on 15-06-2005 at 12:57
Reason:

Citaat:
Voor onse wel.
Ze zouden het echter allemaal eens zijn, en yann, skill effect en patriot zouden in bewondering kunnen knielen voor Hans.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ze zouden het allemaal eens zijn, en yann, skill effect en patriot zouden in bewondering kunnen knielen voor Hans.[/size]
[/edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 15 juni 2005 om 11:58.
Oud 15 juni 2005, 13:54   #72
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

In 1950 werd het hele Zuid-Afrikaanse grondgebied ingedeeld in rassengebieden. In België deed men in 1980 hetzelfde door de invoering van de taalgebieden met ruime bevoegdheden. Ik heb niets tegen een bescherming van de nationale talen, maar hier gaat met gewoon te ver, net als het Zuid-Afrika van toen.

Na 40 jaar verdween dit rotsysteem.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 14:04   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Allez, nu de nazi-vergelijkingsplaat is grijsgedraaid, zullen we maar eens beginnen vergelijken met de apartheid he. Niet dat de federalisering en de apartheid ook maar enige gelijkenissen vertonen, maar wanneer je een argumentloze voorzitter van een minipartijtje bent, is dit wellicht het enige dat nog rest...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 14:07   #74
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 1950 werd het hele Zuid-Afrikaanse grondgebied ingedeeld in rassengebieden. In België deed men in 1980 hetzelfde door de invoering van de taalgebieden met ruime bevoegdheden. Ik heb niets tegen een bescherming van de nationale talen, maar hier gaat met gewoon te ver, net als het Zuid-Afrika van toen.

Is dat nu géén totaal verkeerde vergelijking , je kan toch moeilijk het federale systeem vergelijken met het thuislanden systeem in SA
Oud 15 juni 2005, 14:51   #75
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

Hopelijk gaat het in België wat rapper, anders moeten we nog 15 jaar wachten tot dat Apartheidsfederalisme hier ineen stort.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 14:54   #76
Egidius

Standaard

Citaat:
Als ik dan nog patriot er zet
Gaat niet. Hij blijkt moderator te zijn van het Belgicistisch forum, en een moderator kan je niet op de negeerlijst zetten.

Of dat een goede zaak is, is weer een andere vraag.

Egidius
Oud 15 juni 2005, 15:02   #77
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Gaat niet. Hij blijkt moderator te zijn van het Belgicistisch forum, en een moderator kan je niet op de negeerlijst zetten.

Of dat een goede zaak is, is weer een andere vraag.

Egidius
Nooooooooo...

Oud 15 juni 2005, 15:10   #78
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is één fundamenteel verschil. Het Zuid-Afrikaanse systeem voerde een thuislandensysteem in, waaraan een fundamentele ongelijkheid verbonden was: zwarten en kleurlingen hadden geen of nauwelijks politieke rechten, hadden geen inspraak, werden economisch en sociaal achtergesteld (al te armtierige gebieden werden onafhankelijk verklaard) en dat op basis van hun afkomst. Bovendien werden de lijnen ook redelijk arbitrair getrokken, met als gevolg dat (grondstof)rijke gebieden 'blank' werden en achterlijke gebieden zwart. Dat is in België duidelijk niet het geval.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 16:15   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, nu nog Broes en Van den Berghe overtuigen en er verschijnt alweer wat minder onbenulligheid op mijn scherm.
Zou het dan niet spijtig zijn de orakeltaal van de Président-Fondateur et Génie de Bruxelles, Hans I le Grand te moeten missen?

Diens hilarische opmerkingen zoals "Aristoteles? Waar ligt dat dan?" Of diens voortdurende tegenspraak: "De vlaemSSch-nationalisten zijn op sterven na dood" versus "Er is een groot vlaemSSch-nationalistisch complot waardoor alle media ons boycotten en waardoor alle instellingen door vlaemSSch-nationalisten zijn bezet".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 16:19   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout. Uw kennis is ook maar minimaal... Immers, in tegenstelling tot België bestond er in Zuid-Afrika geen bewegingsvrijheid. Een Xhosa moest bijvoorbeeld in Transkei wonen of moest op z'n minst daar geregistreerd zijn. Leden van andere zwarte stammen hadden allemaal hun thuisland. Van echte vrijheid om zich ergens te vestigen was totaal geen sprake.

De thuislanden hadden ook geen "ruime bevoegdheden", maar stonden volledig onder de controle van Zuid-Afrika (soms gebeurde het zelfs dat het RSA-leger en -politie in de thuislanden tussenkwamen).

Ons systeem heeft daar gewoon niets mee van doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be