![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zou het eventueel kunnen gaan: bij de zogenaamde 'laatste' Belgische verkiezingen, waarbij de twee, drie, vier vijf of weet ik hoeveel vlaams nationalistische partijen tesamen meer dan de helft uitmaken (om problemen te vermijden zou ik zelfs pas echt ageren vanaf twee derde) kunnen zij een regeringscoalitie aangan, die in het Vlaams Parlement de onafhankelijkheid uitroept en een constituerende vergadering instelt, die de voorbereidingen doet voor de Vlaamse staat. Zodra die klaar is, treedt die regering weer af en schrijft nieuwe verkiezingen uit, de allereerste in een Vlaamse context.
Die 'revolutionaire' coallitie die volgt op de laatste Belgische verkiezingen heeft als enige taak eigenlijk het uitroepen van de onafhankelijkheid en het voorbereiden van de Vlaamse staat zelf. Nadien kunnen alle betrokken partijen, links en rechts, hun eigen weg gaan en naar de kiezer trekken met hun specifieke programma, voor die eerste verkiezing van de Vlaamse republiek. Een hypothetisch scenario voor de laatste Belgische verkiezingen, waarbij niet te veel water in de wijn moet gedaan worden door de betrokken partijen. Immers, dat ene kernpunt, de Vlaamse onafhankelijkheid, onderschrijven we allemaal. Uiteindelijk gaat het immers slechts om een formele zaak, het uitroepen van de vlaamse staat, wat de inhoud ervan betreft moet dit worden overgelaten aan de eerste Vlaamse verkiezingen.
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een sterke, onafhankelijke linkse Vlaamse partij. Daar streef ik zelf ook al jaren voor!
|
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is dit nu eigenlijk puur speculatie, of zijn er mensen die daadwerkelijk en serieus gemeend deze plannen aan het uitwerken zijn??
#66 |
Vreemdeling
|
![]() als ze nu echt iets van plan zijn, moeten ze het wel grondig voorbereiden, want het is al meermaals misgelopen (vlaams democratisch appel, vlaamse democraten)
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
www.meervoud.org (weldra vernieuwde site overigens) En altijd welkom op een van onze activiteiten en debatten ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
KVHV- Leuven Naamsestraat 32 3000 Leuven (Spam, spam, spam, hehe!!)
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben het ideeëngoed van Meervoud zeer genegen. Nationalistisch en links, moet kunnen. Hun standpunten worden voortreffelijk verwoord door Pelgrim. Maar Meervoud is nog lang geen partij en zelfs indien ze dat zou worden zit je nog altijd opgescheept met die verdomde 5 % drempel die zeer moeilijk als beginnende partij te behalen valt. Zie naar de N-VA. Indien de links-nationalisten enige kans op slagen willen, zal het onder de vorm van een kartel dienen te gebeuren. Ik denk hierbij aan de N-VA, of misschien zijn er andere mogelijkheden. Het is een kwestie van de progressieve stemmen niet te laten verloren gaan aan de belgicistische partijen SPA of GROEN. Nu is er geen alternatief. Verder wil ik nog meedelen dat een paar mensen van N-VA en het Vlaams Belang werken aan een soort "manifest van vlaams-nationale eenheid", een charter waarin de Vlaamse onafhankelijkheid centraal staat en dit los van de steriele partijtwisten (de top van de respectievelijke partijen) die nefast zijn voor het bereiken van het gemeenschappelijke doel. Wie ziet dit zitten? Reacties, kritiek, suggesties, alles is welkom. Wie is bereid dit charter te ondertekenen? Zou het ook on-line kunnen? We gaan er in alle geval mee naar de pers. Vlaanderen onafhankelijk is voor ons belangrijker dan het eigen gelijk. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wanneer het louter een N-VA/VB charter is, vrees ik dat het er enkel maar voor zal zorgen dat de N-VA weer in het conservatieve tot reactionaire, (extreem)rechtse hoekje wordt gecatalogeerd, waar ze volgens mij niet thuishoort.
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Met of zonder linkse krachten erbij, ik onderteken het charter sowieso. We moeten ons ervan bewust worden dat we het alleen niet gaan doen en dat de krachten gebundeld móéten worden.
Mijn naam heb je onder het charter. |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijns inziens is deze samenwerking mogelijk, maar alleen mits zeer duidelijke en openlijke afspraken. Allé ja... ik zit bij geen van de bovengenoemde partijen, dus ik heb die eisen uiteraard niet te stellen. ![]()
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
100% zeker en vast, ik doe mee. Het heeft lang genoeg geduurd. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar als de VLD al zeker NIET mag meedoen klinkt het al geloofwaardiger... ![]()
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo een charter is inderdaad een goed idee. Nu houden het VB en N-VA zich te veel bezig met het bestrijden van de Vlaamsnationalistische "concurent" in plaats van tezamen voor Vlaanderen te strijden. Het moddergooien naar elkaar moet gedaan zijn.
|
![]() |