![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius (moet er ook uit stappen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Degene die een probleem in het absurde trekt, zijt gij, slimmeke ! Het is alleen maar door uw bolle spiegel een nog bollere spiegel voor te houden dat ge beseft in wat voor scheefgetrokken argumentatie ge zijt beland.
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn de vragenlijsten waarin er naar drugs gepeild wordt ook anders, een kleine factor kan hierbij al een grote invloed hebben vb. iemand die erop hamert dat de vragenlijst anoniem is enz. enkele jaren geleden kon wel veel zeggen maar het is pas de laatse tijd dat er echt 'gehamerd' is geworden op de wetten van het recht op privacy enz., hierdoor kan het zijn dat jongeren meer vertrouwen dat de gegevens ook echt anoniem blijven en ze bij wijze van spreken zeker weten dat ze 'niet de volgende dag van school worden gestuurd' of 'dat er naar hun ouders wordt gebeld'. (Alleen als die vragenlijsten en instructies altijd hetzelfde zijn gebleven kan je dit uitsluiten). Daarenboven kan je je ook nog afvragen wie ze precies hebben onderzocht, op welke scholen bedoel ik? Ik wil hier geen vooroordelen uiten tegenover bepaalde groepen enzo maar ... ik denk wel dat het zo is dat als je die vragenlijst in een BSO-school die in de wijk ligt een ander resultaat zal geven dan op een ASO-school ergens in 'n meer begoede buurt... Zolang je niet heel veel (alle) details weet over hoe, waar, en wanneer een onderzoek precies gebeurde kan je er weinig tot geen conclusies uittrekken. Trouwens ... 45% jongeren die ooit al soft- of harddrugs hebben gebruikt is nog niet zo gek veel. Dat zouden er 4 �* 5 op 10 zijn, dat lijkt me realistisch. Maar je moet je realiseren dat het om soft en harddrugs gaat, ik vraag me af wat de gescheiden cijfers zijn: 30 �* 40% soft-drugs gebruikte, en zo'n 5 �* 10% gebruikte ooit harddrugs? (Als alcohol bij de harddrugs gerekend werd kreeg je waarschijnlijk 99.9%) Dat het Belgisch "gedoogbeleid" hiermee drempelverlagend werkt is al helemaal nergens uit af te leiden. Waarom? Heel simpel. Het feit dat iemand die "aan de hard-drugs zit" ooit begonnen is met cannabis (nogal wiedes, het zou nogal raar zijn om te beginnen met heroïne :s). Wil nog niet zeggen dat iedereen die ooit begint met soft-drugs per definitie later ook hard-drugs gaat gebruiken. Er is dus een Asymmetrische relatie ... (iets waar het menselijk verstand het moeilijk mee heeft), vandaar alle misverstanden (als je hier eens over nadenkt merk je dat dit op héél veel vlakken gebeurt). Om maar iets te noemen: 'Iemand die een overval heeft gepleegd, is arm (als overval dan arm)', wordt in ons verstand omgezet in: 'iemand die arm is ... pleegt een overval (als arm dan overval)'... Citaat:
bron vb Een aanrader voor iedere junk hier aanwezig (en andere geïnteresseerden) zondag 19 juni 11.15 Panorama : over de verwoestende langetermijn effecten van cannabis op jongeren![/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het 4e en 5e nadeel opwegen tegen de voordelen van verbieden van drugsgebruik. (Trouwens goed van u om deze voordelen en nadelen zo op te sommen). En niet een beetje, het gaat hier over mensen die een (psychisch) probleem hebben en die gaan we een beetje lekker zitten negeren totdat ze zichzelf hebben gedood? Velen zullen dit misschien wel een onterechte vergelijk vinden maar ...bij mensen met een depressie doen we dat toch ook niet? en antidepressiva zijn toch ook niet illegaal? (en als ze dat wel waren zat er veel rommel in met als resultaat -> zie argument 5) ...
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Van die zuigreflex kunnen ze misschien aan de sigaret (of joint) geraken. Maar ja, dan gaan ze later misschien spuiten... Verdomme, drugpreventie is verdorie niet gemakkelijk.
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() [QUOTE = stevig rechts] Volksvreemde drugs en genotsmiddelen [/quote]
[QUOTE + Turkje] zoals wodka, whiskey, bourbon, cognac, porto, sherry, ... [/quote] Om nog maar te zwijgen van een vibrator.
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() bon, we kunnen hier nog lang zitten zwanzen! Ik raad de newbies om eens de talrijke oudere topics op te zoeken! Niet dat ik denk dat dit hun vooroordelen zal verhelpen! Want ze zijn zo vol van hun eigen groot gelijk dat logica en gezond verstand hier onvoldoende zijn (wat dan weer een argument is van een drugsverbod door de staat )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
U kunt misschien inhoudelijk reageren op mijn argumenten? Nu geef je de indruk dat je niet meer inhoudelijk kan reageren zodat je op de man ipv op de bal begint te spelen ... (of is dat laatste een groepsnorm van de forumleden die ik nog niet door heb ?... daar lijkt het thans sterk op). Ipv een beetje open te staan voor nieuwe ideeën. Echt, ik wil u argumenten tegen de mijne heel graag horen. Misschien kunnen we zo samen tot bredere inzichten komen?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik volg effe Jans "oproep aan de newbies"...
Beste newbies, je moet u van Jan Hyoens niets aantrekken. Elke discussie met hem eindigt in zijn gedenkwaardige dooddoeners : "ik heb nog geen enkel tegenargument gekregen" en "luie zak, zoek het zelf op". Niets van aantrekken dus. Les excuses sont faites pour s'en servir.
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door L’ intérêt flamand Nadelen van het verbieden van drugs: Iets dat “verboden” is, is meteen een enorme business opportuniteit voor de maffia. Een markt met woekerwinsten, waar ge vanzelfsprekend geen tax op moet betalen. De prijzen zijn zo hoog dat verslaafden, die sowieso al niet in staat zijn tot werken, zich enkel via criminele weg het nodige geld bijeen kunnen rapen. Of via het plunderen van e rekening van familie en gezinsleden, wat al even misdadig is. Een groot deel van de politiewerkzaamheden bestaan in het “drugsdelicten dweilen met de kraan open” De verslaafde zelf kan niet worden gedetecteerd en geholpen wegens immers illegaal. Synthetische drugs bevatten vaak gevaarlijke, dodelijke rommel omdat er geen controle is op de productie. Vul gerust aan. Zijn er nog voordelen. Zijn er nog nadelen. Als u vindt dat de voordelen opwegen tegen de nadelen, moeten we ze verbieden. __________________________________________________ ___________ Bericht van mij (groentje-18) dus: En als de nadelen van verbieden tegen de voordelen opwegen moet het dus ook verboven blijven ?? Ik vind het 4e en 5e nadeel opwegen tegen de voordelen van verbieden van drugsgebruik. (Trouwens goed van u om deze voordelen en nadelen zo op te sommen). En niet een beetje, het gaat hier over mensen die een (psychisch) probleem hebben en die gaan we een beetje lekker zitten negeren totdat ze zichzelf hebben gedood? Velen zullen dit misschien wel een onterechte vergelijk vinden maar ...bij mensen met een depressie doen we dat toch ook niet? en antidepressiva zijn toch ook niet illegaal? (en als ze dat wel waren zat er veel rommel in met als resultaat -> zie argument 5) ... __________________________________________________ __________________ Dit heb je misschien gemist? ... of daar heb ik toch jouw argumentatie gemist. ![]() ![]() Trouwens, zo heel nieuw ben ik niet op dit forum maar ik ben een heel lange tijd gestopt met posten (zo'n 2 jaar want kheb me blijkbaar ingeschreven toen ik 18 was, aan m'n nick te zien). Maar ik ben toen gestopt omdat ik vond dat er te veel op de man ipv op de bal werd gespeeld... :-s
![]() |