Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 juni 2005, 19:07   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Niveau beneden alle peil.
Kom kom... nie zeveren... als ik dit van Koning Boudewijn had gezegd, lagen jullie plat van't lachen.
Oud 15 juni 2005, 19:08   #62
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Aldus de (selectieve) verdedigers van de vrije meningsuiting...
Weet u wel over wie het gaat? Heeft deze man ooit iemand kwaad gedaan? Neen, hou dan je wansmakelijk kommentaar voor jezelf.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:09   #63
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit mag u zeggen tegen de weduwe van Beysen.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:10   #64
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Deze uitspraak vind ik al veel erger.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Géén enkele Vlaams-nationalist in hart en nieren kan ontkennen dat de bevrijding van ons land begon in 1940 en eindigde in 1945.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by No Pasaran on 15-06-2005 at 20:11
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Géén enkele Vlaams-nationalist in hart en nieren kan ontkennen dat de bevrijding van ons land begon in 1940 en eindigde in 1945.
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 juni 2005 om 19:11.
Esperanza is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:11   #65
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
ach ja, dat moet natuurlijk 1944 zijn.
PAJOT is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:13   #66
thePiano

Standaard

Citaat:
Jeps... VeeBee'rs met oogkleppen op en een bord voor hun kop. Getverdemmese hypocrieten toch.

Als straks Pater Leman zijn kop neerlegt, zullen we eens zien met hoevelen ze weer zullen staan dansen op zijn lijk.
Oud 15 juni 2005, 19:14   #67
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Neen, hou dan je wansmakelijk kommentaar voor jezelf.
Sinds wanneer heb ik jouw toelating nodig om commentaar, al dan niet wansmakelijk, te mogen geven? Een voorproefje wat ons te wachten staat zodra de zwart blok ministerpostjes zijn verdeeld?
Oud 15 juni 2005, 19:15   #68
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jeps... VeeBee'rs met oogkleppen op en een bord voor hun kop. Getverdemmese hypocrieten toch.

Als straks Pater Leman zijn kop neerlegt, zullen we eens zien met hoevelen ze weer zullen staan dansen op zijn lijk.
Waarom toch altijd kappen op alles en iedereen en iedereen die niet voor jou is, is een VB'er.
Oud 15 juni 2005, 19:17   #69
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer heb ik jouw toelating nodig om commentaar, al dan niet wansmakelijk, te mogen geven? Een voorproefje wat ons te wachten staat zodra de zwart blok ministerpostjes zijn verdeeld?
[size=7][/size]

[size=5]Nu begin ik het toch wel beu te worden. Voor de zoveelste keer: ik ben geen VB'er. Ik heb een lidkaart én functie in een andere partij, namelijk de N-VA. Wanneer gaat dat nu eindelijk tot jullie doordringen?![/size]
Oud 15 juni 2005, 19:17   #70
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Die heeft meer verstand van de media dan heel het zootje van VRT en VTM te samen.
Voor sport zou ik toch Dedecker coöpteren.
Gezien zowat dezelfde negatieve behandeling door alle media, zowel privaat als publiek, doet het mij vermoeden dat men in die media zeer goed weet waar men mee bezig is.

Verstrepen zou het liefst de publieke omroep vleugellam maken, ofwel nog eens afschaffen. Dat op zich is geen probleem. Maar het pluralisme dient natuurlijk gewaarborgd te zijn. Dat pluralisme zou ontstaan door de marktwerking volgens Verstrepen: wat goed is, heeft een publiek, dus een koper. Nu, in Vlaanderen bestaan voornamelijk door de grootte van de markt enkele grote media-concerns. De publieke omroep is een waarborg tegen het veruniformiseren van de media, omdat de publieke omroep net geen niet-objectiveerbaar onderscheid mag maken, of vanuit een bepaalde invalshoek de zaken bekijken, of nog belangrijker, vanuit de private belangen van aandeelhouders de publieke opinie trachten te bespelen. Bijgevolg heb ik niet zo'n groot vertrouwen in de deskundigheid van Verstrepen. Niet omdat ik niet akkoord ga met wat hij zegt, maar omdat het incoherent, onvolledig, oppervlakkig en sloganesk is. Zoals zijn radioprogramma.
grossfaz is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:19   #71
thePiano

Standaard

Citaat:
Of deze van hun volksheld en -dichter Cyriel Verschaeve: ""Die Welt muss Gott danken, dass er einen Hitler geschaften hat. Der Anschluss Flanderns an das Deutsches Reich würde für die Flamen ein Glück sein."
[size=1]("De wereld moet God danken dat hij ons Hitler heeft geschonken. De annexatie van Vlaanderen bij het Duitse Rijk zal voor de Vlamingen een zegen zijn")[/size]
Oud 15 juni 2005, 19:19   #72
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Weer on-topic. Omdat er nu toch al sprake is geweest van Coveliers, J-M DD, ... Ik denk dat Demesmaeker nog wel een geschikte kandidaat is voor Media. Natuurlijk zou hij ook op andere zaken passen: milieu bvb.
Oud 15 juni 2005, 19:19   #73
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Halve Blokker Ward Beysen is daartoe de beste figuur. Die heeft wat met water. Ik heb 'm al een tijdje niet meer gezien of gehoord. Waar zwemt die man het uit 's tegenwoordigs?
niet grappig noch schokkend noch provocatief. Ik begrijp niet goed wat iemand met dergelijke onvoorspelbare en superoriginele bijdragen wenst te bereiken, maar kom. Chacun son dada.
grossfaz is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:20   #74
thePiano

Standaard

Citaat:

Nu begin ik het toch wel beu te worden. Voor de zoveelste keer: ik ben geen VB'er. Ik heb een lidkaart én functie in een andere partij, namelijk de N-VA. Wanneer gaat dat nu eindelijk tot jullie doordringen?!
Ok, je bent gewoon de kruiwagen van het VeeBee. Beter zo?

Tenandere, het N-VA is de lauwe kopij van het VeeBee, zoek het verschil.[edit]
[size=1]After edit by thePiano on 15-06-2005 at 20:21
Reason:

Citaat:

Nu begin ik het toch wel beu te worden. Voor de zoveelste keer: ik ben geen VB'er. Ik heb een lidkaart én functie in een andere partij, namelijk de N-VA. Wanneer gaat dat nu eindelijk tot jullie doordringen?!

Tenandere, het N-VA is de lauwe kopij van het VeeBee, zoek het verschil.[/size]

Citaat:

Ok, je bent gewoon de kruiwagen van het VeeBee. Beter zo?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 15 juni 2005 om 19:21.
thePiano is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:22   #75
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
de vergelijkingen gaan enkel conceptueel op. Er bestaat zoiets als de Ijzeren wet van de Oligarchie: de bureaucratie (is positieve term overigens, in de zin: efficiënte en gestandaardiseerde organisatievorm) verzelfstandigt waarbij eigen noden belangrijker worden dan noden waarvoor die organisatievorm is opgericht. Dat bestaat in èlke organisatie, overheid of private sector.

Het komt er dus op aan instrumenten te creëren om dit tegen te gaan. Een kabinet is gewoon een pure noodzaak om nieuwe input van een wisselende administratie te krijgen, die gelijklopend met de democratisch gelegitimeerde inzichten van de bevoegde minister loopt. Zonder kabinet wordt een minister de speelbal van zijn administratie.
Een minister moet inderdaad op een onafhankelijke steun kunnen rekenen.
Theoretisch heb je voor 100% gelijk.

Maar in dit land zijn kabinetten verworden tot verdedigingsgordels rond de ministers om zich juist zo weinig mogelijk van zijn administratie te moeten aantrekken. Of is er wat er gebeurt nu bij Financiën het gevolg van een goede samenwerking tussen kabinet en administratie? Waarom had Vandelanotte op een gegeven ogenblik 3 kabinetschefs nodig?

Binnenkort ga ik hier trouwens eens een aantal interessante dingen rond posten gebaseerd op een aantal recente ervaringen.[edit]
[size=1]After edit by Morduk on 15-06-2005 at 20:25
Reason:

Citaat:
de vergelijkingen gaan enkel conceptueel op. Er bestaat zoiets als de Ijzeren wet van de Oligarchie: de bureaucratie (is positieve term overigens, in de zin: efficiënte en gestandaardiseerde organisatievorm) verzelfstandigt waarbij eigen noden belangrijker worden dan noden waarvoor die organisatievorm is opgericht. Dat bestaat in èlke organisatie, overheid of private sector.

Het komt er dus op aan instrumenten te creëren om dit tegen te gaan. Een kabinet is gewoon een pure noodzaak om nieuwe input van een wisselende administratie te krijgen, die gelijklopend met de democratisch gelegitimeerde inzichten van de bevoegde minister loopt. Zonder kabinet wordt een minister de speelbal van zijn administratie.

Maar in dit land zijn kabinetten verworden tot verdedigingsgordels rond de ministers om zich juist zo weinig mogelijk van zijn administratie te moeten aantrekken. Of is er wat er gebeurt nu bij Financiën het gevolg van een goede samenwerking tussen kabinet en administratie? Waarom had Vandelanotte op een gegeven ogenblik 3 kabinetschefs nodig?

Binnenkort ga ik hier trouwens eens een aantal interessante dingen rond posten gebaseerd op een aantal recente ervaringen.[/size]

Citaat:

Maar in dit land zijn kabinetten verworden tot verdedigingsgordels rond de ministers om zich juist zo weinig mogelijk van zijn administratie te moeten aantrekken. Of is er wat er gebeurt nu bij Financiën het gevolg van een goede samenwerking tussen kabinet en administratie? Waarom heeft Vandelanotte had op een gegeven ogenblik 3 kabinetschefs nodig?

Binnenkort ga ik hier trouwens eens een aantal interessante dingen rond posten gebaseerd op een aantal recente ervaringen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Morduk : 15 juni 2005 om 19:25.
Morduk is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:23   #76
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Weer on-topic. Omdat er nu toch al sprake is geweest van Coveliers, J-M DD, ... Ik denk dat Demesmaeker nog wel een geschikte kandidaat is voor Media. Natuurlijk zou hij ook op andere zaken passen: milieu bvb.
Inderdaad, Mark op milieu, hij heeft immers groene vingers gepresenteerd. Mutatis mutandis: Verstrepens media-'deskundigheid'

Demesmaeker kan ik trouwens goed appreciëren. Bij de NVA zitten veel van die kalimero-sukkels die nog meer anti-racist dan Vlaamsnationalist zijn, als je begrijpt wat ik wil bedoelen. Maar zo'n Demesmaeker, die laat mij een zéér goede indruk, geen zeveraar, geen mierenneuker over de meningsverschillen, maar kijken waar Vlamingen kunnen samenwerken: aangaande de Vlaamse staatwording.[edit]
[size=1]After edit by grossfaz on 15-06-2005 at 20:25
Reason:

Citaat:
Inderdaad, Mark op milieu, hij heeft immers groene vingers gepresenteerd. Mutatis mutandis: Verstrepens media-'deskundigheid'

Demesmaeker kan ik trouwens goed appreciëren. Bij de NVA zitten veel van die kalimero-sukkels die nog meer anti-racist dan Vlaamsnationalist zijn, als je begrijpt wat ik wil bedoelen. Maar zo'n Demesmaeker, die laat mij een zéér goede indruk, geen zeveraar, geen mierenneuker over de meningsverschillen, maar kijken waar Vlamingen kunnen samenwerken: aangaande de Vlaamse staatwording.[/size]

Citaat:
Inderdaad, Mark op milieu, hij heeft immers groene vingers gepresenteerd. Dat zou zowat dezelfde argumentatie zijn owv Verstrepens "media-deskundigheid".

Demesmaeker kan ik trouwens goed appreciëren. Bij de NVA zitten veel van die kalimero-sukkels die nog meer anti-racist dan Vlaamsnationalist zijn, als je begrijpt wat ik wil bedoelen. Maar zo'n Demesmaeker, die laat mij een zéér goede indruk, geen zeveraar, geen mierenneuker over de meningsverschillen, maar kijken waar Vlamingen kunnen samenwerken: aangaande de Vlaamse staatwording.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door grossfaz : 15 juni 2005 om 19:25.
grossfaz is offline  
Oud 15 juni 2005, 19:23   #77
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zoals je wilt. Het is eigenlijk de moeite niet dat ik mijn tijd, die ik nu tijdens de examens hard nodig heb, aan jou verpruts.
Wat is het VeeBee eigenlijk, nieuwe partij? Het V(laams)B(elang) ken ik, maar VeeBee, nooit van gehoord.
Ik dacht trouwens dat je alleen anti-VB was, wat zit je dan te zeiken/kappen tegen/op anderen?
Oud 15 juni 2005, 19:26   #78
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Demesmaeker nog wel een geschikte kandidaat is voor Media. Natuurlijk zou hij ook op andere zaken passen: milieu bvb.
Een kerel die ooit eens op een blauwe maandag het nieuws heeft voorgelezen en nu wat rondklooit in zijn TV-tuintje is uiteraard een perfecte keuze voor de ministerposten Media en Milieu. Bij de N-VA zijn ze tegenwoordig ook al heel vlug tevreden.
Oud 15 juni 2005, 19:26   #79
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Demesmaeker kan ik trouwens goed appreciëren. Bij de NVA zitten veel van die kalimero-sukkels die nog meer anti-racist dan Vlaamsnationalist zijn, als je begrijpt wat ik wil bedoelen. Maar zo'n Demesmaeker, die laat mij een zéér goede indruk, geen zeveraar, geen mierenneuker over de meningsverschillen, maar kijken waar Vlamingen kunnen samenwerken: aangaande de Vlaamse staatwording.
Indd, hij is ook een van mijn 'favorieten' binnen mijn partij. Lekker gewoon akties meedoen met organisaties die zogezegd niet PC zijn. Laten zien dat wij (ook)echte radikale Vlaams-nationalisten zijn.
Oud 15 juni 2005, 19:26   #80
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Stel, (ik zeg wel "STEL") dat het VB na de eerstvolgende verkiezingen zou opgenomen worden in een coalitie. Wie van deze partij achten jullie bekwaam om een ministerieel departement te leiden en welk departement (en waarom, of waarom juist niet). Anders gezegd, wie van het VB is in jullie ogen "ministerabel" (en waarom...............of waarom niet).

8)
Hmmm dat zou eigenlijk best grappig kunnen worden...
la_Principessa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be