![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Welk verband wilt u dus eigenlijk wel aangetoond hebben vroeg ik mij af? ![]() P.S.: Verlies daarbij niet uit het oog dat de aarde geen laboratorium is waarbij je alle elementen kan constant houden, om dan de ene variabele te manipuleren, om te kijken welk effect die heeft op de variabele die je wil meten ... Creëer anders een mini-wereldje in uw labo. Maak de lucht één keer zuiver, dit wil zeggen met een minimum aan CO2, roet, deeltjes, zwavel en alle andere dingen die er veel meer of extra in steken sinds de industriële revolutie (Tiens ... zou dit op 'n verband kunnen wijzen? ...), creëer een soort zon en laat die op de wereld schijnen. En meet de temperatuur. Bevuil dan de lucht (zet gewoon ff de deur van uw mini-wereld open, dat zal wel volstaan...) en meet de temperatuur eveneens ... Pas dan zal u in staat zijn een verband vast te stellen en niet eerder, dat zou u als wetenschapper toch moeten weten... Trouwens ... het lijkt me vrij idioot het probleem waar we nu zo staan te benoemen als de 'opwarming van de aarde' als er geen opwarming is ... ![]() Of benoemen wetenschappers alles arbitrair? ...
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Dat van die 70% 60% vermeden kan worden niet. Dan licht daar al een groot deel van de sleutel tot de oplossing. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is heel eenoudig : er is domweg te weinig geweten om welke conclusie whatsoever te trekken, men kan enkel hypotheses naar voor schuiven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan het eerlijker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() Idd! Het is hoog tijd voor een grootschalige campagne!
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() Is dit de redenering die de overheid ook volgt misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien moeten we ook zo door blijven doen en vooral verdergaan met verspillen van water en andere grondstoffen en het vervuilen van het milieu (wat ongetwijfeld samen gaat met de God economie) omdat we toch niet echt zekerheid hebben over wat ons te wachten staat... Ik hoop dat dit niet the way is hoe American people erover denken ...
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging om het meest vervuild gebied en mij lijkt het logisch dat 100 mensen meer vervuilen dan 10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Water kunt ge gebruiken, vervuilen. Uiteindelijk komt het altijd terug in de kringloop terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ik zou het eigenlijk graag eens hebben over het bedenken van oplossingen voor dit probleem:
De volgende dingen lijken mij al een grote stap in de goede richting: A. Conservatie zodat we meer regenwater kunnen opslaan - Meren laten vollopen met regenwater -> niet meer bouwen in gebieden waarvan ze weten dat ze kunnen overstromen zodat we dit water kunnen gebruiken * (aangehaald door Tavek) - Moerassen hiervoor gebruiken*. (aangehaald door Bobke) (* Als ik het goed begrepen heb toch ![]() B. Het verminderen van het verbruik van drinkbaar water - Grote informatiecampagne, gevoerd via de media, met o.a. documentaires over de stand van het water in de wereld en in België. Bij massa- of kleinere manifestaties overal een informatiepunt over het duurzaam gebruik van drinkbaar water omdat ... - Regenwater gebruiken om
C. Hergebruik/ zuivering - Op dit moment is er naar het schijnt voor 70% van de gezinnen zo dat hun afvalwater wordt afgevoerd samen met het regenwater. Terwijl regenwater volgens mij toch een pak minder of een heel andere zuivering nodig heeft dan afvalwater. Dit zou dus gescheiden moeten zodat we het water beter kunnen zuiveren en opnieuw kunnen drinkbaar maken. - Eventueel zeewater zuiveren om het te gebruiken als zoetwater - Moerassen gebruiken als zuiveringsstations (aangehaald door Bobke) - Het schoonhouden van rivierwater, beekwater, water in kanalen etc. --------------------------------- Dat lijken me op het eerste zicht enkele dingen die we kunnen doen. Vooral het terugdringen van ons gebruik gaat volgens mij zonder al te veel problemen en is zeker op korte termijn gegarandeert een oplossing. De ondergrondse waterlagen zullen zo veel langer meegaan en kunnen misschien zelfs wat aangroeien. Het terugdringen van ons verbruik nl. regenwater gebruiken ipv gewoon water heeft volgens mij ook het minste effect op de economie (aangezien die toch nog een tijdje de basis van onze maatschappij zal blijven ...). Maar ik stel me hierbij nog enkele vragen, namelijk: 1. Is het nodig de overheid wakker te schudden of hebben ze al door dat er een probleem is? Is nl. collectieve actie (soort mars voor een deftig waterbeleid) nodig? m.a.w ... Hoe bereidt is de overheid om tot concrete actie over te gaan op korte termijn? 2. Is het mogelijk, dat als wij regenwater dat rond onze huizen valt opvangen, er dan minder water in de grond kan dringen en de grondlagen dus ook niet meer kunnen aangroeien? of is het mogelijk dat er zoveel regenwater wordt opgevangen om het onmiddellijk te gebruiken zodat er op lange termijn bijna geen water meer de grond in gaat, terwijl we het grondwater ook verder gebruiken (om te drinken, ons te wassen, zwembaden te vullen) en we op termijn dus helemaal zonder drinkbaar water vallen (omdat het niet meer de grond in kan maar onmiddellijk wordt geconsumeerd)?
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat 100 mensen meer verbruiken en vervuilen dan 10 is inderdaad logisch. Maar ik dacht dat je bedoelde dat wanbeleid en overconsumptie (te veel gebruiken dan nodig ipv een grotere hoeveelheid evenredig met het aantal inwoners) een logisch gevolg was omdat er overbevolking was. Een misverstand dus. Sorry.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Maar in de ruimere betekenis, en dat is vooral belangrijk nu het water duidelijk schaarser wordt: water gebruiken om door het toilet te spoelen, het huis mee te poetsen, de planten mee te besproeën, de was te doen, etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Improving irrigation efficiency - currently less than 40 percent - is a key goal for the future." Van de voedsel en landbouwafdeling van de UNO (FAO). http://www.fao.org/documents/show_cd...E/y3918e05.htm
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Jammer dat het niet in Afrika ofzo gebeurt ...
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige dat je verspilt is energie: nodig om het water tot op drinkwaterkwaliteit te brengen.
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de rest van het plan is onhaalbaar. En niet nodig, want er is geen waterprobleem.
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar het lezen is ook altijd heel interessant. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() Heb je de rapporten gelezen die in deze thread staan? (Niet dat je dat nu moet doen, maar als je ooit zin hebt ![]()
![]() |
![]() |