Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2005, 09:23   #61
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat bij de alternatieve middelen om GELOOF, niet om wetenschappen.
LOL, en de wetenschap is jouw nieuwe god! LOL

Citaat:
Als deze alternatieve methoden echt werkten, dan kon men dat wel degelijk staven met orthodoxe methoden.
LOL men kan gewone allopatische middelen al niet staven!!!!

Citaat:
Maar ze werken niet echt, dus moet men naar het geloof vluchten.
Graag wil ik weten waar je deze onzin vandaan hebt!! Het werkt duizenden malen beter dan de reguliere medicijnen.

Maar ja je hebt recht op je eigen mening, hoe dom en stompzinnig ook

met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 09:25   #62
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Graag wil ik weten waar je deze onzin vandaan hebt!! Het werkt duizenden malen beter dan de reguliere medicijnen.
Uit alle wetenschappelijke medische onderzoeken, tiens.
Als de alternatieve methoden duizenden malen beter zijn, moet het een makkie zijn dat aan te tonen. Doe het dan, in plaats van anderen te beledigen.

Ik wacht nog altijd op het eerste argument van jou, hoor.
Oud 30 juni 2005, 12:51   #63
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.Bok
Ik sta op deze web geregistreerd als "S.W.Bok - vreemdeling"
deze website, welkom
Citaat:
M.a.w. het is de weldenkendheid die ons duizenden jaren een extra overlevingsdrift gaf en nu tegen ons gaat werken.
heb je dan een werelddictator nodig of een nieuwe jesus ?
Citaat:
Wij plaatsen ons hierdoor totaal uit de natuurlijke symbiose met het andere leven en vreten als een verkankerde mensenplaag de Aarde leeg.
alsmaar verder, sneller en professioneler doden we het karma en de vreugde uit alles, in ruil voor geld
Citaat:
Dat en niets anders is wat politiek van super-weldenkenden nu in opspraak brengt en in de volksmond heet: "De leugen regeert ons".
Waarom doen de super weldenkenden er niets aan ? Is het volk dom en lam houden het enige waar zij mee bezig zijn ¿
Citaat:
Heb ik U hiermee voldoende informatie gegeven om een harde discussie aan te gaan nu het op alle fronten zichtbaar bergafwaards gaat?
Neen! De onwil, onmacht en westerse roes van le peuple lijkt onoverwinnelijk.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 15:17   #64
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Wat ik bold heb gezet, dat is dus helemaal juist.

Het gaat bij de alternatieve middelen om GELOOF, niet om wetenschappen.
Als deze alternatieve methoden echt werkten, dan kon men dat wel degelijk staven met orthodoxe methoden.
Maar ze werken niet echt, dus moet men naar het geloof vluchten.
Dat achter de alternatieve geneesmiddelen een filosofie zit die niet op die manier met bewijzen enzo werkt, wil nog niet zeggen dat de alternatieve geneesmiddelen niet werken.
Het valt heel makkelijk te bewijzen dat ze werken, net zoals dat voor de huidige medicijnenbranche vrij makkelijk te bewijzen valt...
Het is alleen: wie gaat zich bezig houden met het effectief bewijzen daarvan?
Degenen die in die brache zitten zijn nu eenmaal uit dat patroon gestapt, en hebben een andere filosofie.
Bewijzen voor hun zijn niet waardevol meer omdat ze behoren tot de reguliere 'filosofie' of beter: zand-in-de-ogen-strooierij. Begrijp je wat ik bedoel?
(want ik slaag er nie echt meer in me nog duidelijk uit te drukken ...)
Oud 30 juni 2005, 15:59   #65
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dat achter de alternatieve geneesmiddelen een filosofie zit die niet op die manier met bewijzen enzo werkt, wil nog niet zeggen dat de alternatieve geneesmiddelen niet werken.
Het valt heel makkelijk te bewijzen dat ze werken, net zoals dat voor de huidige medicijnenbranche vrij makkelijk te bewijzen valt...
Het is alleen: wie gaat zich bezig houden met het effectief bewijzen daarvan?
Degenen die in die brache zitten zijn nu eenmaal uit dat patroon gestapt, en hebben een andere filosofie.
Bewijzen voor hun zijn niet waardevol meer omdat ze behoren tot de reguliere 'filosofie' of beter: zand-in-de-ogen-strooierij. Begrijp je wat ik bedoel?
(want ik slaag er nie echt meer in me nog duidelijk uit te drukken ...)
Indien het heel makkelijk te bewijzen valt, dan moeten ze het absoluut doen!

Dan kan bijvoorbeeld de ziekteverzekering ook alternatieve geneesmiddelen terugbetalen, waardoor meer patiënten van deze goede geneeskunde kunnen genieten.

Ik zeg dit zonder enige ironie, hoor.

Trouwens, ik denk dat er al vaker pogingen zijn geweest om het effect van homeopathie te bewijzen, tot nu zonder resultaat.

In een gesloten systeem, dat zich niet hoeft te bewijzen omdat dat tegen de eigen filosofie ingaat, daar heb ik het echt moeilijk mee. Dan zitten we wel degelijk bij de categorie geloof.
Oud 30 juni 2005, 16:08   #66
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Indien het heel makkelijk te bewijzen valt, dan moeten ze het absoluut doen!

Dan kan bijvoorbeeld de ziekteverzekering ook alternatieve geneesmiddelen terugbetalen, waardoor meer patiënten van deze goede geneeskunde kunnen genieten.

Ik zeg dit zonder enige ironie, hoor.

Trouwens, ik denk dat er al vaker pogingen zijn geweest om het effect van homeopathie te bewijzen, tot nu zonder resultaat.

In een gesloten systeem, dat zich niet hoeft te bewijzen omdat dat tegen de eigen filosofie ingaat, daar heb ik het echt moeilijk mee. Dan zitten we wel degelijk bij de categorie geloof.
Dat was dat gelach dat ik daarnet hoorde? *Of kwam dat toch uit mijn hoofd?*

Ja over die filosofie ... ik krijg 't eigelijk niet tegoei meer verwoord. :-s

Ma ja, bijvoorbeeld: als je keelpijn hebt: je kan een hoestfles nemen, die 8 op de tien keer niet helpt, maar wel alle bijwerkingen geeft.
Of je kan salie- en thijmtinctuur nemen. Als je het optijd inneemt hoef je het zelfs maar één dag ofzo in te nemen. Als je 't te laat inneemt natuurlijk wel langer. En je hebt geen bijwerkingen, mmm, behalve een paar seconden het gevoel dat er een gat in je luchtpijp gaat branden als je teveel hebt genomen dan.
Als ik 'ns ooit tijd heb zal ik 't misschien nog wel 'ns proberen te bewijzen.
Ma da's niet zo gemakkelijk: Zie je mij al: 'de mensen die die graad van keelpijn hebben, mogen zich nu melden?' En je moet ervoor zorgen dat ze niet weten als ze iets homeopathisch nemen enzovoort om het een beetje valied te houden...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be