![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- de reactie aan een "foert" moet een aaneenschakeling zijn van verschillende maatregelen, zie mijn andere posts; - de analyses van de vorige presidentsverkeizingen in Frankrijk wijzen idd in die richting, naast natuurlijk doordachte stemmen; - de FN is al aan de macht geweest in bepaalde steden hoor, het gaat niet meer over enkel meningen en uitspraken, zoals dit nog bij ons het geval is. En sorry, maar een negationistiche presidentskandidaat vind ik een gevaar voor de democratie en ik ben tevreden dat hij op een democratische wijze in de tweede ronde is weggeblazen. Hij zou immers zijn meningen in daden omzetten... Maar da's een ander debat.
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Denkt u echt dat er ooit nog een Jodenvervolging komt (niet-gestuurd door de Islam uiteraard)???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En hoe kan je negationisme of revisionisme in daden omzetten? Eerst verklaren dat de holocaust maar een akkefietje was en vervolgens tegen een barak in Auschwitz gaan pissen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat heeft de Islam hier nu mee te maken??? oooh, ik begrijp het al, Le Pen is eigenlijk een Moslim!!!!! Daarom die "Durafour Crématoire"... of beter nog "Il faut qu'il y ait une autorité, et nous pensons que l'autorité la plus qualifiée dans un ménage est celle de l'homme " ; alléé, nog eentje "Les sidaïques en perspirant du virus par tous les pores, mettent en cause l'équilibre de la nation. (...) Le sidaïque est contagieux par sa transpiration, sa salive, son contact. C'est une espèce de lépreux". Nog een kleintje en daarna stop ik: "Les grandes internationales, comme l'internationale juive, jouent un rôle non négligeable dans la création d'un esprit antinational". kan eigenlijk niet anders: als ik de criteria van een aantal mensen op dit Forum neem: Le Pen is Moslim. ![]() Bon, back to topic???? ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mochten we in een perfecte wereld leven dan zou ik voorstander zijn van het stemrecht. Maar de wereld waarin we leven is jammer genoeg niet perfect. Sommige mensen zijn zonder stemplicht immers niet bij machte om hun stemrecht op te eisen. Daarom ben ik voor het behouden van de stemplicht omdat dat volgens mij nog steeds het beste middel is om stemrecht te garanderen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 23 juni 2005 om 16:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kunt u het nog eens lezen maar dan mét uw bril op! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Le Pen heeft sterke uitspraken gedaan en dat is zijn rol. Wij hebben toch ook Filip Dewinter en Nederland had Pim Fortuyn en nu Geert Wilders ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent al tevreden als hij interesse veinzend het stemhok intrekt en......... dan toch maar een foertstem uitbrengt? Misschien behoort daar één van uw 'maatregelen' uitgebreid te worden........ Ben jij voorstander van het stemgeheim af te schaffen? Dat zou makkelijker zijn om te zien of de verplicht geïnteresseerden wel de 'juiste' stem uitbrengen i.p.v. een foertstem, niet? Heb je ook al bedacht hoe we gaan bepalen welke stem blijk geeft van geïnteresseerdheid, geïnformeerdheid, en dus géén foert-stem is? Zoals je merkt: opkomstdwang een beetje doortrekken, en je vervalt al snel in een totalitair gedoe, waarin de ene mens (toevallig behorend tot de machthebbers?) de andere verplicht om deze of gene opinie aan te hangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vindt het een maatschappelijke plicht, maar je kan geen reden bedenken waarom het een plicht behoort te zijn. En dat is normaal. Stemmen is immers een morele kwestie en moraliteit kan en mag je niet opleggen of afdwingen: je bent immers nooit zeker of jouw moraal wel de ene en eeuwig juiste is. Daarom is het eindeloos beter om de mensen de vrijheid te geven al dan niet een morele daad te stellen. Wie wil kan, wie niet wil hoeft niet, en wordt niet gepusht tot half werk. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch maar oppassen dat je niet tot konsekwent doortrekken van uw redenering gedwongen wordt. Als je logisch doordenkt, zouden we dan ook moeten oppassen met eventuele machthebbers van Palestijnse of Islamitische origine. Die zijn ook niet vies van het schofferen van een Jood min of meer............. Voor je het weet bauw je het VB na in het uitsluiten van ras x of ideologie y of partij z van de machtsdeelname........ ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 juni 2005 om 08:18. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit alles hangt gewoon van uw invalshoek af, dus kunnen we nog eindeloos palaveren over "is dit nu een argument of niet?". Voor mij is het feit dat een burger rechten en plichten heeft, waaronder de plicht om daadwerkelijk een keuze te maken omtrent zijn vertegenwoordigers een plicht, wel degelijk een argument. Het vertrekt van een bepaalde visie op de samenleving. Dat jij dat geen argument vind, daar kan ik volledig inkomen, maar daar kan ik niet veel aan veranderen, behalve u proberen te overtuigen. En gezien we beide overtuigd zijn van ons Groot Gelijk... ![]() En eerlijk gezegd, ik heb geen goesting om de utilitaristische argumenten pro (zie posts van anderen) naar voren te brengen. Ik blijf liever op theoretisch niveau. Citaat:
Bijkomend: je kan wel maatregelen nemen om die interesse aan te wakkeren, zoals men dat doet met cultuur of sport. Er zullen altijd mensen zijn die zich niet geïnteresseerd zullen voelen, en da's hun goed recht ook, maar dan hebben ze tenminste de kans gehad interesse te hebben. Maar dit heeft in se niks te maken met stemrecht of -plicht. Zelfs indien ge "niet geïnteresseerd" bent, moet je mi als burger gaan stemmen. Er zijn nu ook mensen die totaal geen interesse hebben voor Justitie, die ook in een jury moeten gaan zetelen. Jury dan maar afschaffen? Kan mss voor een andere topic zijn.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat zullen ook "sterke uitspraken" zijn??? ![]() ![]() ![]() Of is dáár ineens een verschil???? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() De Joden hebben enkel iets te vrezen voor de Islam en niets voor het Vlaams Belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergelijk geen appelen met peren hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dus waarom zou ik naar een psychiater moeten? Waarom mag Le Pen negationistische "sterke uitspraken" doen, oproepen tot onderdrukking van de vrouw, enz., en de Imam van hiernaast niet? ![]() Lag mij het verschil eens uit???? Want juist zeggen "dat zijn appelen en dat zijn peren", is niet echt een argument.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 juni 2005 om 17:06. Reden: typfout en een smiley vergeten |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 24 juni 2005 om 19:22. |
|||||
![]() |