Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2005, 20:00   #61
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
"Belgie unitair" vertalen, hoe moeilijk kan dat zijn?
je onderschat het reactionair zijn van de BUB hoor: hun belangrijskte standpunt is "NEEN tegen het seperatisme" http://www.belgischeunie.be/_NED/pro...eparatisme.htm
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 20:04   #62
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats
Ik denk wel dat Vlaanderen bijna volledige autonomie zou krijgen binnen Nederland. Daar doen we heus niet moeilijk over, wij snappen ook wel dat het moeilijk is.
Ik denk dat ge het verkeerd begrepen hebt, Nederland wordt een deel van Vlaanderen, en de kleur oranje wordt verboden.
Oud 22 juni 2005, 21:15   #63
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weten jullie nou werkelijk geen Waalse site met communautaire discussies? Beetje eenzijdig discussieren dan he?
Dat is een groot taboe in Walonië .
Alles is goed zoals het is in Belgique.
Waarom veranderen?
Het woord Vlaanderen kunnen ze niet over hun lippen krijgen.
T'is altijd " Het noorden van het land"
Zoals de bubbers Noord en Zuidbelgië.

Een West-Noordbelg

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 22:40   #64
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Al dat gezever over een Groot-Nederland begint mij wel een beetje te vervelen.... Op dit ogenblik wil misschien 0,00002% van de Vlamingen bij NL horen. Face it.

Vlaanderen is nog niet onafhankelijk of we zijn al bezig over een groot-nederland. In deze fase schrik je met deze hypothese mogelijke voorstanders van een zelfstandig Vlaanderen gewoon af.

Ja, we spreken dezelfde taal. Leuk! Vlamingen kijken naar Baantjer, Nederlanders naar Flikken. We hebben een aantal zaken gemeen (meer dan met Walen!), maar waarom moeten we dan persé in één staatsverband leven? Ik zie voor Vlaanderen ècht geen meerwaarde. We zouden wel gek zijn om onze pas bekomen zelfstandigheid alwéér op te geven door ons aan te sluiten bij een ander land. Inderdaad: een ANDER land.

Vlaanderen, het welvarendste lapje grond op deze aardbol, kan best zelfstandig z'n mannetje staan. En die Kezen blijven onze bovenstebeste buren.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 00:14   #65
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Al dat gezever over een Groot-Nederland begint mij wel een beetje te vervelen.... Op dit ogenblik wil misschien 0,00002% van de Vlamingen bij NL horen. Face it.

Vlaanderen is nog niet onafhankelijk of we zijn al bezig over een groot-nederland. In deze fase schrik je met deze hypothese mogelijke voorstanders van een zelfstandig Vlaanderen gewoon af.

Ja, we spreken dezelfde taal. Leuk! Vlamingen kijken naar Baantjer, Nederlanders naar Flikken. We hebben een aantal zaken gemeen (meer dan met Walen!), maar waarom moeten we dan persé in één staatsverband leven? Ik zie voor Vlaanderen ècht geen meerwaarde. We zouden wel gek zijn om onze pas bekomen zelfstandigheid alwéér op te geven door ons aan te sluiten bij een ander land. Inderdaad: een ANDER land.

Vlaanderen, het welvarendste lapje grond op deze aardbol, kan best zelfstandig z'n mannetje staan. En die Kezen blijven onze bovenstebeste buren.
Inderdaad. Ik ben er ook niet direct voor gewonnen. Het heeft wel een boel voordelen, dus wil ik me best wel pragmatisch opstellen
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 00:44   #66
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

1 (één.) procent van de Vlamingen is voorstander van de vernietiging van ons Land én aansluiting bij Nederland.
1 Procent, een veelvoud van het aantal mensen dat BUB stemt begot.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 07:13   #67
Calle
Parlementslid

Standaard

1 enkel vraagje.

Welke nederlander gebruikt het woord "rap" in een zin ? Heel vreemd
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 09:42   #68
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
1 enkel vraagje.

Welke nederlander gebruikt het woord "rap" in een zin ? Heel vreemd
MC Keeskop?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 11:11   #69
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Al dat gezever over een Groot-Nederland begint mij wel een beetje te vervelen....
Dat is irrelevant wat u verveelt of niet.

Citaat:
Op dit ogenblik wil misschien 0,00002% van de Vlamingen bij NL horen. Face it.
U klinkt nu als een belgicist: u gebruikt dezelfde argumenten en overdrijft ook tot in het absurde...

Citaat:
Vlaanderen is nog niet onafhankelijk of we zijn al bezig over een groot-nederland.
Na und?

Citaat:
In deze fase schrik je met deze hypothese mogelijke voorstanders van een zelfstandig Vlaanderen gewoon af.
Daar ga ik niet mee akkoord. De route van Groot-Nederland is even onontgonnen als die van een onafhankelijk Vlaanderen 20 jaar geleden. Nu is een onafhankelijk Vlaanderen bon ton.

Bovendien kan een Groot-Nederland mensen aanspreken die voor een onafhankelijk Vlaanderen niet gewonnen zijn (en ik denk hier vooral aan de linkerzijde, die met het iets progressievere Nederland best wel zouden kunnen leven). Groot-Nederland kan dus juist meer mensen aantrekken om die Vlaamse secessie te voltooien.

Citaat:
Ja, we spreken dezelfde taal. Leuk! Vlamingen kijken naar Baantjer, Nederlanders naar Flikken.
Nu moet u toch ook wel het "Beschuit-met-muisjes" argument bovenhalen

Citaat:
We hebben een aantal zaken gemeen (meer dan met Walen!), maar waarom moeten we dan persé in één staatsverband leven?
Omdat het zoveel voordelen biedt. Bovendien is een confederaal verband zo los, dat je de baten hebt van een onafhankelijk Vlaanderen én de baten van een Groot-Nederland. Want schaalvoordelen zijn er zeker.

Citaat:
Ik zie voor Vlaanderen ècht geen meerwaarde.
Haven van Antwerpen, goedkoper (openbaar) transport, groter aanbod films en TV-zenders, positie van het Nederlands in Europa en de wereld, zitje in de G8,... Open de ogen!

Citaat:
We zouden wel gek zijn om onze pas bekomen zelfstandigheid alwéér op te geven door ons aan te sluiten bij een ander land. Inderdaad: een ANDER land.
Tja, met die ingesteldheid begrijp ik dat belgicisten afkomen met "Limburg onafhankelijk". Dat is namelijk het principe dat je hier hanteert: elk gebied dat zich afscheurt mag niet herenigen met een ander gebied. Ze zullen lachen in Duitsland...

Citaat:
Vlaanderen, het welvarendste lapje grond op deze aardbol, kan best zelfstandig z'n mannetje staan.
Uiteraard. Vlaanderen kan best onafhankelijk bestaan. Maar waarom zou je dat doen als het beter af is in een confederatie met Nederland? Alleszins in een onafhankelijk Vlaanderen een goede 2e keuze...

Citaat:
En die Kezen blijven onze bovenstebeste buren.
Kezen... Ja lap... De Belgische propaganda tast dus duidelijk ook de flaminganten aan. Open die ogen!
Oud 23 juni 2005, 11:12   #70
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik denk dat ge het verkeerd begrepen hebt, Nederland wordt een deel van Vlaanderen, en de kleur oranje wordt verboden.
Alzo sprak TomB... Het publiek wordt wild, knappe dames scheuren zich de kleren van het lijf, gejuich gejuich
Oud 23 juni 2005, 14:31   #71
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Tantist heeft trouwens een "eigen" invulling voor Groot-Nederland:

Citaat:
Heelneerlandisme is het staatkundige streven om [[België]], Nederland,Groothertogdom Luxemburg en vaak ook Nord-Pas-de-Calais/ Frans-Vlaanderen te verenigen in één staat (een unitaire, federale of confederale), '''Heel-Nederland''', een verenigde Benelux.
(ter info: het deel 'en vaak ook [[Nord-Pas-de-Calais]]/[[Frans-Vlaanderen]" werd door Tantist/Domie toegevoegd)

Raar, want die delen zie ik toch niet in je sig/avatar staan (of mijn aardrijkskunde/ogen zijn verkeerd)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by rodeo on 23-06-2005 at 15:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Heelneerlandisme is het staatkundige streven om [[België]], Nederland,Groothertogdom Luxemburg en vaak ook Nord-Pas-de-Calais/ Frans-Vlaanderen te verenigen in één staat (een unitaire, federale of confederale), '''Heel-Nederland''', een verenigde Benelux.
(ter info: het deel 'en vaak ook [[Nord-Pas-de-Calais]]/[[Frans-Vlaanderen]" werd door Tantist/Domie toegevoegd)

Raar, want die delen zie ik toch niet in je sig/avatar staan (of mijn aardrijkskunde/ogen zijn verkeerd)[/size]

[size=1]After edit by rodeo on 23-06-2005 at 15:32
Reason:

Citaat:
(ter info: het deel 'en vaak ook [[Nord-Pas-de-Calais]]/[[Frans-Vlaanderen]" werd door Tantist/Domie toegevoegd)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Heelneerlandisme is het staatkundige streven om [[België]], [[Nederland]], [[Groothertogdom Luxemburg|Luxemburg]] en vaak ook [[Nord-Pas-de-Calais]]/[[Frans-Vlaanderen]] te verenigen in één staat (een unitaire, federale of confederale), '''Heel-Nederland''', een verenigde [[Benelux]].
(ter info: het deel 'en vaak ook [[Nord-Pas-de-Calais]]/[[Frans-Vlaanderen]" werd door Tantist/Domie toegevoegd)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door rodeo : 23 juni 2005 om 14:33.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 14:39   #72
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Vlaanderen loopt achter op Nederland??

Dat mag je me wel eens nader uitleggen.

En we steken tenminste niet om de zoveel tijd een moskee of islamschool in de fik.
in his defense, hij schreef er bij dat het extreme vooroordelen waren die hij neerpende[edit]
[size=1]After edit by gm10 on 23-06-2005 at 15:39
Reason:

Citaat:

En we steken tenminste niet om de zoveel tijd een moskee of islamschool in de fik.
in his defense, hij schreef er bij dat het extreme vooroordelen waren die hij neerpende[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

in his defense, hij schreef er bij dat het extreme vooroordelen waren die hij neerpenden[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 23 juni 2005 om 14:39.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 23:09   #73
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Ik heb eens even gevraagd aan een zooi willekeurige Belgen her en der, meestal word ik fout aangekeken of krijg ik te horen dat Belgie noooit uiteen zal vallen. Een andere reactie was 'ja dat zou Nederland wel willen, arrogante hollanders!'.

Ik heb van NIEMAND enig geluid gehoord dat erop wees dat ze het misschien ergens in een hoekje van hun hoofd overwegen. Voor mij lijkt de discussie eigenlijk dus een beetje afgedaan. Ik kom over 20 jaar nog wel een keer terug!

Groetjes,

Keats.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 02:54   #74
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Ik heb eens even gevraagd aan een zooi willekeurige Belgen her en der, meestal word ik fout aangekeken of krijg ik te horen dat Belgie noooit uiteen zal vallen. Een andere reactie was 'ja dat zou Nederland wel willen, arrogante hollanders!'.

Ik heb van NIEMAND enig geluid gehoord dat erop wees dat ze het misschien ergens in een hoekje van hun hoofd overwegen. Voor mij lijkt de discussie eigenlijk dus een beetje afgedaan. Ik kom over 20 jaar nog wel een keer terug!

Groetjes,

Keats.
Dan bent u welkom in het Unitaire België.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 05:57   #75
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Belgie staat in Nederland vooral bekend als het land van Dutroux en het land waar ze [size=4]denken dat ze beter bier kunnen brouwen.[/size]
hahahaha

de jaloersheid druipt ervan af

ik hoef verder niet te lezen, want dit zegt genoeg. Keats, wij hébben de beste brouwerijen hoor, onze streken z�*jn BIERSTREKEN.
(en kom nu niet af met uw Heineken -is dat bier?-)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 18:50   #76
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
hahahaha

de jaloersheid druipt ervan af

ik hoef verder niet te lezen, want dit zegt genoeg. Keats, wij hébben de beste brouwerijen hoor, onze streken z�*jn BIERSTREKEN.
(en kom nu niet af met uw Heineken -is dat bier?-)

Ok misschien is Heineken niet het beste bier ter wereld maar we hebben ook nog andere bieren hoor... Grolsch en Bavaria enzo. het maakt ook niet zoveel uit, in de toekomst drinkt toch iedereen in Belgie wijn

Overigens ben ik een paar keer 'Frans-Vlaanderen' tegengekomen... wat bedoelen jullie daar precies mee? Hebben die fransen een stuk van Belgie gejat?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 19:01   #77
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Geef mij maar een pint Guinness. Ik heb er gisteren één en een half gedronken in Amsterdam .
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 20:18   #78
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo

Raar, want die delen zie ik toch niet in je sig/avatar staan (of mijn aardrijkskunde/ogen zijn verkeerd)
Het zou ook kunnen dat je je gigantisch belachelijk aan het maken bent, naar goede gewoonte, kijk maar eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Groot-Nederland

Read and weep, loser
Oud 24 juni 2005, 20:18   #79
Tantist

Standaard

grinnik

I just love rodeo
Oud 24 juni 2005, 20:19   #80
Tantist

Standaard

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be