![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote="Raf"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Daarbij, alle drugsgebruik is nu de facto toegelaten (even een stoere stelling de groep in gooien). De overheid criminaliseert de gebruikers niet meer, maar probeert ze op het rechte pad te krijgen. In het huidig systeem kan je daarmee beginnen als er grote problemen zijn, of als de politie toevallig op je stuit. In wat ik voorstel, kan dat vanaf de eerste heroïnespuit.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Aangezien ik geen zin heb om te wachten op uw vertalingen (al ben ik wel benieuwd naar uw russisch), zal ik maar op het originele manuscript antwoorden. "De bedoeling is om een beter overzicht te krijgen over al het onkruid zodat het beter te bestrijden is. Dat kan je best doen door zelf de zaadjes uit te delen zodat je zelf kan volgen hoeveel onkruid er ontstaat en hoe het zich verspreid. " Dus u gaat joints uitdelen om daarna het druggebruik beter te kunnen bestrijden? Wat een zever. Je verbiedt die rommel óf je laat het gewoon toe. Als je het toelaat krijg je onvermijdelijk meer gebruik, wat me niet wenselijk lijkt. Cannabisgebruik zorgt namelijk voor een verhoogde kans op schizofrenie (7x hoger na 50 joints) en depressie. Daarbij komt dat joints schadelijk zijn voor de longen, slecht zijn voor de vruchtbaarheid en het immuunsysteem verzwakken. Het zou volkomen onwenselijk zijn om in een tijdperk waarin men de strijd aanbindt met legale (alcohol en tabak) en illegale drugs plots het signaal te geven dat cannabis (ook een drug) helemaal geen kwaad kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() @ alpina In mijn vorig bericht ging ik ervan uit dat je cannabis bedoelde. Als je het over cocaïne had: mijn mening blijft hetzelfde, maar de gezondheidsrisico's veranderen: cocaïne veroorzaakt hartklachten, duizeligheid, paranoia, agressiviteit,...
Coke verhoogt de kans op leveraandoeningen bij gecombineerd gebruik met alcohol en verlaagt je weerstand. Bij het roken van crack krijg je (uiteraard) ernstige longklachten: de cracklong. En dan hebben we het nog niet over de overdosis gehad... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) Als de regering drugs gaat dealen geeft dat onvermijdelijk een signaal dat "coke zo slecht niet is". Hoe ga je dan trouwens een geloofwaardig preventiebeleid voeren? ("Het mag niet, maar hier om de hoek kun je wel een spuitje gaan halen als je zin hebt.") Wanneer ga je proberen de gebruikers weer op het rechte pad te brengen? Je biedt het product aan, en het mag (in privé-kring) gebruikt worden. Ga je ingrijpen bij "problematisch gebruik"? Da's een vage term, en dat weet je zelf ook wel. Dus wees eens duidelijk, wanneer ga je beslissen dat die lieve verslaafde die iedere ochtend zijn spuitje komt halen moet afkicken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat de consumptie gaat toenemen als de overheid gaat dealen, tjah, dat kun je op je vingers natellen me dunkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Drugs wegnemen? We proberen al zo lang, volgens mij lukt het nooit.
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Beste wanne ik vind u al een hele tijd achterlijk.
Eerst zegt u dat drugs onschadelijk zijn (niks bewezeng, gewoon zeggne bewijs het tegendeel, anders is wat ik zeg waar), daarnaa zegt u dat het hoogstens enkele hersencellen kost. Dan vind u dat het geld opbrengt, als ik zeg dat er mensen aan sterven, en geld dus ondergeschikt is; begin jij te lullen over de vrijheid om jezelf te mogen vernielen ( en net dat wordt betaald door anderen en kost het meeste!). U kronkelt dus laag bij de gronds van argument naar argument, zonder ook maar op 1 punt gelijk te kunnen halen, net als de klein linkse partijtjes die je vertegenwoordigd. Zie u zelf niet dat er hiaten in uw redenering zitten? Zoniet, dan toont dat alleen aan dat u koppig bent, want met waardige argumenten kan u deze conversatie over drugs niet de kroon afsteken. Zoveel is duidelijk.
![]() |
#80 |
|
![]() De mensen van het links roepen op tot sociale overraanvaardbaarheid van cannabisgebruikers, wat neerkomt op het aanvaarden en goedkeuren van cannabisgebruikers. Daarmee roept u dus op tot laksheid, luiheid en egoisme , wat het linkse front overigens ook oproept tegenover vreemdelingen... luihheid en egoisme ligt aan de bron van heel veel conflicten en oorlogen op deze wereld. Veel meer dan nationalisme of etne of wat dan ook... Misschien Waarom een doodsoorzaak bijcreeren als je ze kan wegnemen? Of is links bestuur, egoisme en sociale verloedering geen doodsoorzaak ?
![]()