![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het even uitgerekend: Brutoloon:1000Euro Nettoloon:580Euro Totale loonkost:1349Euro bedrag dat de werkgever moet betalen bovenop het brutoloon: 34.9% van het brutoloon, dat is dus onder andere de werkgeversbijdrage. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Saddam geen bedreiging is pure nonsens, je hoeft geen WMD te hebben om een bedreiging te zijn. Het is niet omdat ge een pandoering krijgt van het Amerikaanse leger, wat waarschijnlijk aan alle landen in de wereld zou overkomen als ze alleen tegen dat land oorlog voeren, dat je daarom geen bedreiging bent. Als er een 12-jarige bullebak iedere dag de lunch van uw zoontje doorspoelt, vormt die kerel niet minder van een bedreiging voor zijn omgeving omdat u hem bij zijn oren aan de kapstok kan hangen. Het niet aanwezig zijn van WMD zal inderdaad voor een schandaal zorgen. Heck, mijn opinie veranderd er zelfs ietwat door. Dat wil daarom echter niet zeggen dat die oorlog niet gerechtvaardigd was.
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is dan wel de rechtvaardiging voor die oorlog?? De wereldvrede herstellen? Economisch profijt voor de VS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
![]() Citaat:
Ik wil hier ook gerust eens op het forum vragen aan alle werknemers die $71,500 of meer verdienen per jaar of ze zonder afschrijving 58% netto van hun bruto overhouden ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welnu iets anders, dan moet je toch toegeven dat de Vs de hele wereld blaasjes hebben proberen wijsmaken & een preventieve oorlog zijn gestart met valse HOOFDreden. Of is dit ook een democratisch (kapitalistisch) principe? Alleszins 't enige dat telt nu want het kwaad is geschied (de domme kl*ten ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Dat wil daarom nog niet zeggen dat ik die oorlog ga afkeuren.
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar kan ik nog inkomen. Maar mijn volgende en logische conclusie is dan...waarom juist IraQ? Antwoord: Olie + steunen wapenindustrie + verstevigen van de positie als supermacht. Kan je daar ook nog mee akkoord gaan? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
WMD was uiteraard de gouden vondst na 9/11 voor de publieke opinie. Ik ben een beetje teleurgesteld dat daar zo'n zware aandacht aan werd gegeven. Waarom juist Irak? Omwille van de combinatie van hierboven. Wilt u wat meer gewicht aan het een en het ander geven is dat uw zaak, voor mij reden genoeg, zelfs als je de economische redenen terzijde laat.
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk waar wat je zegt dat er bijkomende factoren meespelen, zoals de olie, de wapenindustrie en het handhaven van de macht. Wat betreft olie: Dit kan uiteindelijk nog in ons voordeel uitdraaien. Het is nu ook niet dat ze de olie gaan stelen van een volk hé. Ze gaan ze er weer laten van profiteren, natuurlijk onder Amerikaans oog enzo. Een monopolie zal de VS ook nooit hebben. Positie als supermacht handhaven: dat is een inherent mechanisme van een supermacht. Het zijn zij die immers een machtsvacuum innemen in de wereld. Elke historische grootmacht streefde naar handhaving van zijn positie. Het is duidelijk dat met 9/11 hun positie onder vuur kwam te liggen. Dit is op zich geen slechte politiek als ze er verantwoord mee omgaan. steunen wapenindustrie: De wapenindustrie zal er zeker wel bij varen. En als dit een zware of doorslaggevende factor was om Irak binnen te vallen, dan vind ik dat ethisch onverantwoord. Maar uiteindelijk kun je de oorlog toch rechtvaardigen door het verwijderen van een dictator. Het geeft hoop en kansen voor dat volk, hoewel niet al hun miserie voorbij is. Ik ben teleurgesteld in de manier waarop de VS de zaken daar nu aanpakt, het is nog zeer de vraag of zijn de rechten van de mens respecteren. We mogen het zeker hopen, aangezien juist dat land die rechten hoog in het vaandel draagt. Of het zo is weet ik niet, als het zo is moet er iets aan gedaan worden. Ook Europa heeft me teleurgesteld hoor. Zij hebben niet de militaire middelen om hun belangen na te streven in de regio. Ze doen het op meer slinkse manier. Ook zij waren verantwoordelijk voor de dictator Saddam en zijn wapens, maar ze hebben niet hun verantwoordelijkheid opgenomen onder het mom dat ze liever de vrede willen behouden. Weet je wat er gebeurd was als die Europese vrede er gekomen was? Het was doodgezwegen, we willen liever niet horen dat daar problemen zijn en dat da deel onze verantwoordelijkheid is. De VS krijgt da heledagen naar hun kop geslingerd. Ik ben geen pro-amerikaan, maar zeker ook geen anti-amerikaan. Ik ben een kritische Europeaan.
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Toeval dat er terug vredesbesprekingen zijn, met Sharon en Arafat aan de tafel dan nog? Het is te vroeg om hierover conclusies te trekken, maar ik ben voorstander van een rechtoe rechtaan politiek voor dat soort problemen.
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Khoop dat ge begrijpt waar uw redeneringsfout zit. Tomb zijn voorbeeld klopt nog altijd in cijfers. GE kunt voor werkgeversbijdrage nemen wat ge wilt, neem er bijv 100% voor, dan klopt het voorbeeld nog, want dan stijgt uw zogzegde 57% en stijgt ook de werkgeversbijdrage. |
|
![]() |
![]() |