Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 30 juni 2005, 22:31   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Jeps, Raf moet terug.

Gooi er en passant 50 VeeBee'rs of VeeBee-look-a-likers af, dan is't hier terug een beetje in evenwicht, en dichter bij de realiteit.

Ps: Raf wint op alle fronten: homohuwelijk goedgekeurd, na Canada verleden week, vandaag Spanje.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 30-06-2005 at 23:31
Reason:
--------------------------------

Jeps, Raf moet terug.

Gooi er en passant 50 VeeBee'rs of VeeBee-look-a-likers af, dan is't hier terug een beetje in evenwicht, en dichter bij de realiteit.

Ps: Raf wint op alle fronten: homohuwelijk goedgekeurd, na Canada verleden week, vandaag Spanje.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Jeps, Raf moet terug.

Gooi er en passant 50 VeeBee'rs of BeeBee-alike af, dan is't hier terug een beetje in evenwicht, en dichter bij de realiteit.

Ps: Raf wint op alle fronten: homohuwelijk goedgekeurd, na Canada verleden week, vandaag Spanje.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 30 juni 2005 om 22:31.
thePiano is offline  
Oud 30 juni 2005, 22:46   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Ps: Raf wint op alle fronten: homohuwelijk goedgekeurd, na Canada verleden week, vandaag Spanje.
Spanje doet ons qua gelijkberechtiging ferm den baard af: adoptie is meteen meegeregeld!
Zeg nu nog dat het daar Franco-fasco's zijn.
Oud 30 juni 2005, 23:00   #63
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Waar ligt die petitie eigenlijk?
Want ik wil ze wel tekenen. Da's zalig, petities tekenen. Zonder inspanning, zonder verbintenis, zonder geldverlies jezelf een goed mens voelen. Daar kan de katholieke kerk nog iets van leren.
Yeah, aint 'virtual life' a bitch,
fakes genoeg gezien hier, hoogtijd om mijne trein te halen!
CU.
piazzolla is offline  
Oud 30 juni 2005, 23:11   #64
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Waar ik mij wel zorgen om maak is het schrikbeleid dat de mod's hier voeren. Hun manier van werken is niet transparant en strookt niet met de universele rechten van de mens.
Wie controleert eigenlijk de mod's?, aan wie zijn zij verantwoording over hun daden verschuldigd? Deze forum miskent de grondslagen van onze democratische rechtstaat.
Ik roep de mod's op tot de orde!
Heu... De eigenaars van dit forum doen met dit forum wat ze willen. Met democratie, mensenrechten en dergelijke meer heeft dat allemaal niets te maken.
Als de mods beslissen om hier morgen iedereen behalve voicelesscharlie* te bannen, dan is dat toch hun goed recht?

[size=1]
* De ontdekker van het Cultureel Marxistisch Complot kan je natuurlijk niet zomaar bannen, dat spreekt vanzelf.[/size]
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 1 juli 2005, 00:54   #65
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Spanje doet ons qua gelijkberechtiging ferm den baard af: adoptie is meteen meegeregeld!
Zeg nu nog dat het daar Franco-fasco's zijn.
Een aantal jongeren uit Navarra riskeren celstraffen van 3 tot 8 jaar omdat ze een Baskische vlag hadden opgehangen. Europese 'modelstaat' Spanje anno 2005.
Flandriar is offline  
Oud 1 juli 2005, 04:45   #66
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ja. Breng Raf onmiddellijk terug. Hem bannen gaat in tegen de logica en de Belgische Volksgeest.
Patriot! is offline  
Oud 1 juli 2005, 06:29   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Een aantal jongeren uit Navarra riskeren celstraffen van 3 tot 8 jaar omdat ze een Baskische vlag hadden opgehangen. Europese 'modelstaat' Spanje anno 2005.
Als N-Va-er kan zou jij daar moeten kunnen mee leven.
De politieke kaste, verkozen door de burger maakt de wetten (i.c. Baskisch vlagverbod)
Dit systeem vindt de N-Va naar eigen zeggen het summum van democratie.
Van directe democratie, waarmee dergelijke 'dumb-law' kan afgeschaft worden, wil de N-Va niet weten.
Niet zagen dus, maar de wet respecteren, u opgedrongen via de particratie.
Oud 1 juli 2005, 07:04   #68
PAJOT
Banneling

Standaard

Och, we vinden wel iemand anders om de vuilbakken buiten te zetten.
PAJOT is offline  
Oud 1 juli 2005, 07:30   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Is dit een wilde sollicitatie?
Oud 1 juli 2005, 08:48   #70
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Al een geluk, dat het VB nooit provoceert
Wij? Nooit! Maar ik heb mij nooit gestoord aan de Raf en vind zijn ban ook een beetje overdreven! Maar bon, de mods beslissen en we zullen het een tijdje zonder ons forum-relnicht moeten stellen!
jan hyoens is offline  
Oud 1 juli 2005, 09:24   #71
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Wie zijn die 'vuilbakken' dan?
Oud 1 juli 2005, 09:30   #72
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wie zijn die 'vuilbakken' dan?
Mss de pietjes?
Chipie is offline  
Oud 1 juli 2005, 11:29   #73
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat Pietje binnenkort een nieuwe petitie zal moeten opstarten.

Raf is kennelijk voor één week geband, maar wil niet meer terugkomen.
Misschien helpt een petitie om hem van mening te doen veranderen?
Oud 1 juli 2005, 11:43   #74
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als N-Va-er kan zou jij daar moeten kunnen mee leven.
De politieke kaste, verkozen door de burger maakt de wetten (i.c. Baskisch vlagverbod)
Dit systeem vindt de N-Va naar eigen zeggen het summum van democratie.
Van directe democratie, waarmee dergelijke 'dumb-law' kan afgeschaft worden, wil de N-Va niet weten.
Niet zagen dus, maar de wet respecteren, u opgedrongen via de particratie.
Dit heeft niets met het politieke systeem (hetzij indirecte, hetzij direct democratisch) te maken. Ook in een directe democratie is het theoretisch mogelijk dat fascistische maatregelen (cf. verbod op bepaalde vlag, onmenselijk hoge straffen, ...) worden ingesteld.
Flandriar is offline  
Oud 1 juli 2005, 12:02   #75
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik zou even van de nood een deugd willen maken met volgende observatie:

Het grote probleem van dit forum is dat er zonodig twee kampen moeten zijn: zowel rechts als links hebben nogal de neiging om zich "naar elkaar" te oriënteren. Dit resulteert meestal in sterk zwart-wit getinte discussies waarbij de Ganse Waarheid wordt opgeëist door beide resp. kanten. Daarnaast bestaan er natuurlijk ook wat sub-groepjes zoals BUB e.d. die er ook een hobby van maken om dit zwart-wit gediscussieer ten berde te brengen.

Het gevolg van dit alles vertaalt zich op velerlei vlakken. Eén daarvan is dat je je "morele" en "ideologische" tegenstander gaat ridiculiseren door zogenaamde "provocaties". Bepaalde feiten worden hiertoe geherinterpreteerd totdat ze passen in het beeld van de tegenstander dat je wil propageren. Gevolg: je morele medestanders juichen, je morele tegenstanders voelen zich in hun gat gebeten. Verder gevolg: 25-bladige threads waarin oeverloze over-en-weer discussies ("ja" vs. "neen") de boventoon voeren.

Raf was een meester in dit soort provocaties, en vele van zijn threads worden dan ook gekenmert door dit soort discussies.

De vraag is dan ook hoe het verder moet, met en na deze ban. Het antwoord op die vraag ligt bij ieder van ons: willen we tot op het einde der dagen verder blijven doorgaan met ridicule provocaties en de daaropvolgende zwart-wit of ja-neen discussies? Of zijn er toch genoeg forumgebruikers die er zo stilaan hun buik van vol hebben en snakken naar een beetje frisse lucht waarin een meer "grijze" en "twijfelende" debatcultuur kan ontstaan... ?
Oud 1 juli 2005, 13:19   #76
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ik vrees dat Pietje binnenkort een nieuwe petitie zal moeten opstarten.

Raf is kennelijk voor één week geband, maar wil niet meer terugkomen.
Misschien helpt een petitie om hem van mening te doen veranderen?
wij willen Raf weg! wil raf wijzer worden! wij willen raf weer!
jan hyoens is offline  
Oud 1 juli 2005, 13:22   #77
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Het grote probleem van dit forum is dat er zonodig twee kampen moeten zijn: zowel rechts als links hebben nogal de neiging om zich "naar elkaar" te oriënteren. Dit resulteert meestal in sterk zwart-wit getinte discussies waarbij de Ganse Waarheid wordt opgeëist door beide resp. kanten. Daarnaast bestaan er natuurlijk ook wat sub-groepjes zoals BUB e.d. die er ook een hobby van maken om dit zwart-wit gediscussieer ten berde te brengen.

Het gevolg van dit alles vertaalt zich op velerlei vlakken. Eén daarvan is dat je je "morele" en "ideologische" tegenstander gaat ridiculiseren door zogenaamde "provocaties". Bepaalde feiten worden hiertoe geherinterpreteerd totdat ze passen in het beeld van de tegenstander dat je wil propageren. Gevolg: je morele medestanders juichen, je morele tegenstanders voelen zich in hun gat gebeten. Verder gevolg: 25-bladige threads waarin oeverloze over-en-weer discussies ("ja" vs. "neen") de boventoon voeren.

Raf was een meester in dit soort provocaties, en vele van zijn threads worden dan ook gekenmert door dit soort discussies.

De vraag is dan ook hoe het verder moet, met en na deze ban. Het antwoord op die vraag ligt bij ieder van ons: willen we tot op het einde der dagen verder blijven doorgaan met ridicule provocaties en de daaropvolgende zwart-wit of ja-neen discussies? Of zijn er toch genoeg forumgebruikers die er zo stilaan hun buik van vol hebben en snakken naar een beetje frisse lucht waarin een meer "grijze" en "twijfelende" debatcultuur kan ontstaan... ?
Het probleem is dat alles al 100x besproken is! Dus blijft er enkel nog de tegenstanders jennen over! Dus heeft dit forum meer nut als uitlaatklep voor bepaalde frustraties (zoals de zoveelste overwinning van het VB...)!
jan hyoens is offline  
Oud 1 juli 2005, 13:30   #79
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
T'is jullie gelukt. Dus zaag dan niet.
wij willen pietje weg!
jan hyoens is offline  
Oud 1 juli 2005, 13:31   #80
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Volledig akkoord met deze zienswijze.

Dit forum lijdt soms aan "politieke ghettovorming".

De politieke formaties lijken hier soms wel versterkte burchten en al wie zich in het niemandsland ertussen dreigt te begeven, wordt soms zonder pardon afgemaakt of straal genegeerd. Het eindigt er mee dat er een label van VB'er, linkiewinkie, enz. rond je nek wordt gehangen, waarmee je in een kamp wordt ingedeeld met bijbehorende standpunten en gedachtegang (het principe van "either with or against us" en "the enemy of my enemy is my friend").

Ik wil niet alleen discussiëren om mijn gelijk te halen of perse het ongelijk van mijn tegenstander in de discussie aan te tonen, maar ook om iets bij te leren. Je speelt dan soms advokaat van de duivel waardoor je kan meegaan in de argumentatie van iemand voor een beter begrip ervan, ook al lijkt het standpunt in jouw ogen onaanvaardbaar. Soms neem je een standpunt in louter om de reacties te peilen. Ik heb zelf over veel onderwerpen meer vragen dan antwoorden en je kan van iedereen iets bijleren (al is het maar hoe het niet moet).

Voor mij is dit forum een ontmoetingsplaats van gedachten en ideeën en NIET van mensen als dusdanig. In die zin kunnen beledigingen of aanvallen op dit forum zelfs in mijn ogen eigenlijk niet persoonlijk zijn omdat je de persoon achter de redenering gewoonweg niet kent (dubbelblind eigenlijk: onbekende beledigt onbekende). Staat het gescheld je niet aan, genoeg andere topics waar wel een zinnige discussie aan de gang is.

Mijn negeerlijst is en blijft leeg, ook al zou ik de grofste smeerlapperij naar mijn hoofd krijgen. Het zijn toch maar woorden ? Zelfs mensen van wie je totaal niets zou verwachten, kunnen je verbazen met een rake observatie. En iemand kan toch ook door een slechte dag eens even de pedalen verliezen en verder gaan dan hij eigenlijk bedoelde ? En als iemand dit forum gebruikt als stortplaats voor persoonlijke frustraties, waarom zou je je daar iets van aantrekken?

Provocaties werken alleen t.o.v. diegene die er op ingaan.
Omwille van dit principe teken ik ook.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be