![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jeps, Raf moet terug.
Gooi er en passant 50 VeeBee'rs of VeeBee-look-a-likers af, dan is't hier terug een beetje in evenwicht, en dichter bij de realiteit. Ps: Raf wint op alle fronten: homohuwelijk goedgekeurd, na Canada verleden week, vandaag Spanje.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 30 juni 2005 om 22:31. |
||
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu nog dat het daar Franco-fasco's zijn.
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() fakes genoeg gezien hier, hoogtijd om mijne trein te halen! CU. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als de mods beslissen om hier morgen iedereen behalve voicelesscharlie* te bannen, dan is dat toch hun goed recht? [size=1] * De ontdekker van het Cultureel Marxistisch Complot kan je natuurlijk niet zomaar bannen, dat spreekt vanzelf.[/size] |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Breng Raf onmiddellijk terug. Hem bannen gaat in tegen de logica en de Belgische Volksgeest.
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politieke kaste, verkozen door de burger maakt de wetten (i.c. Baskisch vlagverbod) Dit systeem vindt de N-Va naar eigen zeggen het summum van democratie. Van directe democratie, waarmee dergelijke 'dumb-law' kan afgeschaft worden, wil de N-Va niet weten. Niet zagen dus, maar de wet respecteren, u opgedrongen via de particratie. ![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Och, we vinden wel iemand anders om de vuilbakken buiten te zetten.
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat Pietje binnenkort een nieuwe petitie zal moeten opstarten.
Raf is kennelijk voor één week geband, maar wil niet meer terugkomen. ![]() Misschien helpt een petitie om hem van mening te doen veranderen?
#74 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou even van de nood een deugd willen maken met volgende observatie:
Het grote probleem van dit forum is dat er zonodig twee kampen moeten zijn: zowel rechts als links hebben nogal de neiging om zich "naar elkaar" te oriënteren. Dit resulteert meestal in sterk zwart-wit getinte discussies waarbij de Ganse Waarheid wordt opgeëist door beide resp. kanten. Daarnaast bestaan er natuurlijk ook wat sub-groepjes zoals BUB e.d. die er ook een hobby van maken om dit zwart-wit gediscussieer ten berde te brengen. Het gevolg van dit alles vertaalt zich op velerlei vlakken. Eén daarvan is dat je je "morele" en "ideologische" tegenstander gaat ridiculiseren door zogenaamde "provocaties". Bepaalde feiten worden hiertoe geherinterpreteerd totdat ze passen in het beeld van de tegenstander dat je wil propageren. Gevolg: je morele medestanders juichen, je morele tegenstanders voelen zich in hun gat gebeten. Verder gevolg: 25-bladige threads waarin oeverloze over-en-weer discussies ("ja" vs. "neen") de boventoon voeren. Raf was een meester in dit soort provocaties, en vele van zijn threads worden dan ook gekenmert door dit soort discussies. De vraag is dan ook hoe het verder moet, met en na deze ban. Het antwoord op die vraag ligt bij ieder van ons: willen we tot op het einde der dagen verder blijven doorgaan met ridicule provocaties en de daaropvolgende zwart-wit of ja-neen discussies? Of zijn er toch genoeg forumgebruikers die er zo stilaan hun buik van vol hebben en snakken naar een beetje frisse lucht waarin een meer "grijze" en "twijfelende" debatcultuur kan ontstaan... ?
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit forum lijdt soms aan "politieke ghettovorming". De politieke formaties lijken hier soms wel versterkte burchten en al wie zich in het niemandsland ertussen dreigt te begeven, wordt soms zonder pardon afgemaakt of straal genegeerd. Het eindigt er mee dat er een label van VB'er, linkiewinkie, enz. rond je nek wordt gehangen, waarmee je in een kamp wordt ingedeeld met bijbehorende standpunten en gedachtegang (het principe van "either with or against us" en "the enemy of my enemy is my friend"). Ik wil niet alleen discussiëren om mijn gelijk te halen of perse het ongelijk van mijn tegenstander in de discussie aan te tonen, maar ook om iets bij te leren. Je speelt dan soms advokaat van de duivel waardoor je kan meegaan in de argumentatie van iemand voor een beter begrip ervan, ook al lijkt het standpunt in jouw ogen onaanvaardbaar. Soms neem je een standpunt in louter om de reacties te peilen. Ik heb zelf over veel onderwerpen meer vragen dan antwoorden en je kan van iedereen iets bijleren (al is het maar hoe het niet moet). Voor mij is dit forum een ontmoetingsplaats van gedachten en ideeën en NIET van mensen als dusdanig. In die zin kunnen beledigingen of aanvallen op dit forum zelfs in mijn ogen eigenlijk niet persoonlijk zijn omdat je de persoon achter de redenering gewoonweg niet kent (dubbelblind eigenlijk: onbekende beledigt onbekende). Staat het gescheld je niet aan, genoeg andere topics waar wel een zinnige discussie aan de gang is. Mijn negeerlijst is en blijft leeg, ook al zou ik de grofste smeerlapperij naar mijn hoofd krijgen. Het zijn toch maar woorden ? Zelfs mensen van wie je totaal niets zou verwachten, kunnen je verbazen met een rake observatie. En iemand kan toch ook door een slechte dag eens even de pedalen verliezen en verder gaan dan hij eigenlijk bedoelde ? En als iemand dit forum gebruikt als stortplaats voor persoonlijke frustraties, waarom zou je je daar iets van aantrekken? Provocaties werken alleen t.o.v. diegene die er op ingaan. Omwille van dit principe teken ik ook.