![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Minister
|
Citaat:
![]() PS Ben het vrt-nieuws aan het kijken ... Het is weer al objectiviteit dat de klok slaat ... |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banneling
|
Wat zijn nu de antwoorden, Distel? Inspiratiegebrek?
|
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben echt curieus of de Brusselse rechters gevoeliger zijn voor de argumenten van Hans dan de deelnemers aan dit forum. Ook zonder bril kan ik immers goed zien dat het niet alleen de flaminganten zijn die zijn 'argumenten pro Belgica' niet al te ernstig nemen.
|
|
|
|
#70 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook zoveel! En aan alle andere Vlamingen! Gisteren hebben we deelgenomen met de Vlaamse Jongeren Westland aan de 11-juli viering van het Brugse 11-juli komitee. Het is me opgevallen dat er steeds meer mensen een Vlaamse Leeuwenvlag aanschaffen of die VL-sticker kleven op hun auto. En ja, 11 juli moet een betaalde feestdag worden. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |||||||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Seba : 11 juli 2005 om 18:51. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een mens moet met iets de kost verdienen voor de vrouw en het kind waardoor hij wordt bemind, hé?
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |||||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
De provincies: deze jasjes werden ons ietje eerder aangemeten dan de overjas België. Niet uit noodzaak en evenmin op verzoek van een vox populi. Als nu iets kunstmatig is dan zijn het wel de provincies als structuur. OK, de volksaard van de mensen neigt dichter naar elkaar en het streektaaltje is zeer herkenbaar wat zeer leuk is maar daar houdt het dan ook op. Ten eerste zijn de provincies echt te klein om volwaardige spelers te zijn zowel binnen België als binnen Europa. Tweedens: we komen dan zeer dicht bij regelrechte dorpspolitiek uit met naijver, immobilisme en cliëntilisme. Je hebt een bredere structuur nodig. Het gewest is zo'n bredere structuur, net zoals België dat is. Brussel als mini-gewest blijkt nu al te klein en feitelijk onleefbaar, zelfs al is het een drievuldige hoofdstad. Provincies kunnen dan ook enkel deze functies krijgen die haar op het lijf geschreven staan maar niet meer (onder andere voor toeristische en voor praktische doeleinden als amateur sport competities ideeal zou ik zeggen). Mensen hebben daar nu ook houvast aan, maar eigenlijk is deze houvast niet meer dan een straal van 25 km rond hun huis waar 95% van hun leven zich afspeelt. Ik ben al zeer blij dat de lokroep van de provincie maar zeer weining mensen kan bekoren tot separatistisch gedrag. (als iemand meer info kan geven over gedeputeerde Sylvain Sleypen in Limburg graag ... ik meen mij te herinneren dat deze persoon in het verleden wel een soort van Limburgse afscheuring en effectieve toenadering tot Nederlands Limburg zag zitten en bepleitte). Voor mij passen autonome gewesten perfect binnen België en dus ook binnen Europa. Vele Vlaams nationalisten zullen hier al zeer blij mee zijn eens ze zien dat het goed werkt. Zolang er het gevoel blijft dat "ze" uitgemolken worden, niets te zeggen hebben, gedomineerd worden enzoverder zal de enigste oplossing voor hen separatisme zijn .... tabula rasa en alles zal beter zijn. Ik persoonlijk wil mij niet aan zulke experimenten wagen maar vind dat Vlaanderen zich tenvolle moet kunnen ontplooien binnen België, net zoals Wallonië, Brussel en de Duitstalige regio's. Multicultureel België/Europa: ik kan de vraag ook omkeren. Indien we een multicultureel Europa nastreven waarom zouden we dan nog eens dubbel multicultureel met Wallonië moeten zijn en niet met Nederland, Nord-Pas de Calais, Duitsland bijvoorbeeld? Binnen Europa zijn we multicultureel met iedereen. Me dunkt dat Wallonië zal blijven liggen waar het ligt en we altijd met onze zuiderburen te maken zullen hebben. Steeds meer en meer. Binnen België of Binnen Europa. Zolang er geen Europa van de regio's is en dus natiestaten de klok slaan kan en moet België blijven bestaan. Dit neemt niet weg dat ik ijver voor een Europa van de regio's. Waarin België perfect een regio kan zijn, maar Vlaanderen en Wallonië apart ook. Enkel zie ik een groot probleem met Brussel. Ik ga hier nu niet verder op in maar zowel de opties van DC district en klaar is kees, pakken het mee binnen onafhankelijk Vlaanderen of laat ze het maar hebben die Franstaligen geven alledrie torenhoge problemen. Pragmatisch kies ik dus voor België. Ik denk dat ik enkel hier voor de makkelijkheids oplossing ga, alhoewel je in geval van de Brusselse problematiek nooit over makkelijk kan spreken. PS: FDF is zeer recent weer 100% in de aanval gegaan tegen les Flamands ... met termen als oorlog en dit op een wereld congres van de Franstalige regio's. Met zo'n een partner die bij elke gelegenheid in het buitenland Vlamingen voor fasco's uitmaakt is het zeer moeilijk om goodwil te creëren bij Vlaams nationalisten. Deze partij wordt dan ook bijna nooit terug gefloten door de andere partijen. Wij kunnen enkel hopen dat Wallonië als volwaardige partner zal opstaan en de FDF (Brusselse partij) razernij zal doen luwen. Het is leguber dat wij met een cordon zitten opgezadeld en anderzijds Vlamingenhaat in België leidt tot regeringsdeelname en een wereldwijd podium om expansionistische (jij zal zeggen unitaristische en universele tweetaligheid) speeches af te steken met Vlaams fascisme als pikant sausje. Twee maten twee gewichten. Dit is niet te verantwoorden. Als het FDF echt een Belgicistische partij is wat het beweerd zou het veel meer respect hebben voor Vlaanderen, Wallonië en België en hun geschiedenis. Deze partij is de anti-christ voor België vermomd als de redder van België. Maar zolang je niets Vlaams in je vaandel draagt is alles mogelijk in België en als je tegen iets Vlaams bent is het ondenkbare mogelijk in België. Als Belgicist ben ik dan ook VOOR Vlaanderen, VOOR Wallonië, VOOR Brussel en VOOR België en voor alle mensen die er leven. Er moet toch op een normale manier gesproken kunnen worden met elkaar zonder de wurggreep van een krampachtig koningshuis, een absurd cordon, een belaagd en irrationeel Belang of het alles gepermiteerd oorlogszuchtige FDF.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ferre : 12 juli 2005 om 00:45. |
|||||||
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#76 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Vlaamse republiek isnabij. ![]() Citaat:
Eindelijk een zinnig voorstel. Daar is geen enkele Belgicist tegen.
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaams Brabant moet Vlaams blijven... voor de anderen is er waals brabant !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
BHV is niet gesplitst zoals het beloofd was zonder prijs te betalen, DHL is aan het doodbloeden en Zaventem ligt op sterven na dood door de geluidsnormen... Het is aan de politici om op tafel te slaan en hun eisen te stellen aan het waals profitariaat en voor de 11 miljard euro per jaar iets in de plaats eisen ! als een vent zijn pree opzuipt en naar de hoeren loopt gooit ge hem toch ook buiten ! als een vrouw het geld verbrast aan dure kleedjes... moet ze er maar zelf voor gaan werken !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
er zijn zelfs bij de overheid 15.000 Vlaamse ambtenaren te weinig in vergelijking met wallonie en Brussel ! autonomie moet er komen, of vlaanderen wordt mee de afgrond ingetrokken en in een faillissement meegesleurd !!
|
|
|
|
|
|
#80 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
veel Vlamingen hun ogen zijn open gegaan na het bekendmaken van de jaarlijkse 11 miljard die in de bodemloze putten van het waals profitariaat gestort worden en het hele gedoe rond de "dochter" van Albert II... de prins van Monaco, ook een Albert, is ten minste een man, omdat hij zijn kind erkend heeft dat hij had bij een airhostess ! wij worden wel aux serieux genomen !! de Vlaming wordt zich van deze mistoestanden meer dan bewust, lees er maar de 11-julitoespraken er maar eens op na !![edit] [size=1]Edit:[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 12 juli 2005 om 06:54. |
|||||
|
|
|