Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2005, 10:55   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Als gemakkelijk niets doen, de menselijke drijfveer was geweest, dan leefden we nog in het Stenen Tijdperk.

En zeker een Vlaming: sinds wanneer gaat die achteruit voor iets dat ingewikkeld of lastig is ?? Zeker als de baten (nl. een zelfstandig en welvarend Wallonië dat fier op zichzelf mag zijn) ten voordele van de franstaligen zijn !!
In bestuurlijke aangelegenheden gaat het er niet om dat een groepje welweters hun ideeën aan de meerderheid opdringen.
In de politieke wereld betekent goed besturen de zin involgen van zoveel mogelijk mensen (i.e. de meerderheid) Dit meerderheidsbeginsel is inherent aan democratie.
Jij mag gerust je minderheidsstandpunt van de daken schreeuwen, maar zolang er geen meerderheid voor bestaat, zou het hoogst ondemocratisch zijn jouw plannetjes op te dringen aan de Belgische of Vlaamse burger.
Oud 24 juli 2005, 10:57   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij die hier lullen ten voordele van een referendum, moeten zich rekenschap geven dat er na wo2 in dit landje reeds een referendum gehouden werd.
Dat is niet waar.
Er werd een plebisciet gehouden.
Dat is geen referendum op initiatief van de burger.
Oud 24 juli 2005, 11:19   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
In bestuurlijke aangelegenheden gaat het er niet om dat een groepje welweters hun ideeën aan de meerderheid opdringen.
In de politieke wereld betekent goed besturen de zin involgen van zoveel mogelijk mensen (i.e. de meerderheid) Dit meerderheidsbeginsel is inherent aan democratie.
Jij mag gerust je minderheidsstandpunt van de daken schreeuwen, maar zolang er geen meerderheid voor bestaat, zou het hoogst ondemocratisch zijn jouw plannetjes op te dringen aan de Belgische of Vlaamse burger.
Ik dank je van harte dat ik mijn mening mag hebben en ze nog verkondigen ook.

Verder ga ik jouw boodschap, namelijk dat welweters hun ideeën niet mogen opdringen, meedelen aan alle demokratische politieke partijen. Want naar mijn bescheiden oordeel is geen enkel van die partijen een meerderheid in ons land, maar proberen ze wel allemaal ons te overtuigen van hun groot gelijk. (Ik peins dat ge hier iets geschreven hebt waarvan ge de draagwijdte onderschat hebt, hé slimme staaf ??)

Voor de rest wou ik nog eens herhalen: ik wil niets opdringen; ik wil slechts demokratisch bekomen dat de grondwet gewijzigd zou worden volgens de regeltjes die erin staan, zodanig dat iedereen in de beide landen, Vlaanderen en Wallonië, er beter van wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 11:30   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dank je van harte dat ik mijn mening mag hebben en ze nog verkondigen ook.
Niet te luid hee!!

Citaat:
Verder ga ik jouw boodschap, namelijk dat welweters hun ideeën niet mogen opdringen, meedelen aan alle demokratische politieke partijen.
Hola PAola!

Goed lezen wat ik schreef, en mij geen zaken in de mond leggen die ik niet zegde!!!

Jullie mogen voor mijn part wél de meest abjecte meningen verkondigen, separatisme, anti-royalisme, zelfs, racisme, nazisme en fascisme.
Jullie mogen ze echter niet in praktijk brengen alvorens er een meerderheid voor te vinden is.

Citaat:
Want naar mijn bescheiden oordeel is geen enkel van die partijen een meerderheid in ons land, maar proberen ze wel allemaal ons te overtuigen van hun groot gelijk. (Ik peins dat ge hier iets geschreven hebt waarvan ge de draagwijdte onderschat hebt, hé slimme staaf ??)
Bijlange niet.
Probeer eerst het verschil in te zien tussen een mening verkondigen en zein praktijk brengen.
Dan zal je merken dat er geen inconsistentie in mijn tekst zit.

Citaat:
Voor de rest wou ik nog eens herhalen: ik wil niets opdringen;
Dat mag je verbaal voor mijn part proberen zo veel je wil.

Citaat:
ik wil slechts demokratisch bekomen dat de grondwet gewijzigd zou worden volgens de regeltjes die erin staan, zodanig dat iedereen in de beide landen, Vlaanderen en Wallonië, er beter van wordt.
Daarvoor behoort de democratie ingevoerd te worden.
Zelfs de grondwet moet op democratische wijze volledig kunnen veranderd worden, ongeacht de regeltjes die erin staan.
We moeten die niet als een voor eeuwig gegeven, onveranderlijk item beschouwen. Dat hypotekeert immers de democratische rechten van eventuele nieuwe meerderheden in toekomstige tijden.
Oud 24 juli 2005, 12:13   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En daarvoor behoort de democratie ingevoerd te worden.

Ongelukkiglijk heeft dit land nog nooit democratie verdragen,

en verdraagt ze die steeds minder.
Oud 24 juli 2005, 15:20   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als ik die rode zin lees, dan zie ik nog steeds alle politieke partijen die proberen hun grote gelijk te verkopen aan de meerderheid.

Maar enfin, soit, ik begrijp je nu beter na je reaktie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 15:47   #67
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

... en menigen hier weten zelfs niet echt wat democratie betekend !.
Oud 24 juli 2005, 15:57   #68
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

En wiskundig gezien is democratie een onmogelijkheid.
Zo blijven we bezig.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 16:08   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik die rode zin lees, dan zie ik nog steeds alle politieke partijen die proberen hun grote gelijk te verkopen aan de meerderheid.

Maar enfin, soit, ik begrijp je nu beter na je reaktie.
Ik heb me inderdaad niet 100% duidelijk uitgedrukt.
'Opdringen' is inderdaad nog niet hetzelfde als 'de uitvoering ervan afdwingen'
Oud 24 juli 2005, 17:49   #70
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Eeuch
Mijn economisch verstand reikt zo ver niet,
leg eens uit ?
Waar de francofielen de plak zwaaien is het zo goedkoop geworden en dat is net héél interessant voor de Vlamingen .
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 18:56   #71
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Ai, dat was effen zoeken,
in Post 36 heb ik inderdaad die vraag gesteld.

Nu zie ik nog het verband niet met Brussel terug in te palmen.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 28 juli 2005, 11:30   #72
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier Marien
FDW zijn dochter maakt een tekening van europa,wedden dat ze straf krijgt moest ze Turkije er bij op zetten?
U weet blijkbaar ook niet veel van aarderijkskunde af, Turkije ligt niet in Europa, het hoort bij Azië.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 12:13   #73
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=Olivier Marien]Beste,
Je gaat niet ontkennen hoe facistisch vlaams belang is ingesteld
Blablabla......
Het wordt zo stilletjes aan eentonig........
we herrineren ons allen het vlaams belang(blok) congres in Hasselt een paar jaar geleden met Anke haar 3 V's?
So What?
Is er iets mis mee dan?
Vlaanderen
Veiligheid
Vreemdelingen
We herinneren ons allen het Vlaams Belang familie feest te Antwerpen,
U was er waarschijnlijk bij, om stenen te gooien, op de vuist te gaan met Vlaams Belangers, die op het familiefeest waren.
U bent waarschijnlijk één van die stukjes crapuul van blokwatch is het niet, die op elke bijeenkomst van het Vlaams Belang heibel zoekt........
Sinds dat het opgestart is tot het aan de macht zal komen,zal het naar neo-nazisme ruiken....of stinken wel te verstaan....
U hebt een sterk reukorgaan, U zou zich moeten opgeven als speurhond bij een of andere aardbeving, gezien U moeiteloos lijken kunt ruiken.
En dat veel mensen zich vlaams voelen komt hun goed uit om nog wat meer zieltjes te indoctrineren met hun angst cijfers,
Niks te angstcijfers, zeg liever NIET gemanipuleerde cijfers, of ga anders eens een praatje maken met Marion Van San, deze zal U ongetwijfeld haarfijn kunnen uitleggen wat er aan de hand is.
ok criminaliteit doe er gewoon iets aan en zit niet altijd op het zelfde te vitten
Het verstandigste wat U zegt in heel U betoog.
de haat groter en groter te maken om een muur te zetten voor multiculturaliteit....
Multiculturaliteit bestaat niet, U zal er ooit nog wel eens achter komen, zoals Celcius er heeft moeten achterkomen.
Deze Utopie mijn beste wordt nooit realiteit, door de geschiedenis heen werden er al miljoenen mensen door vernietigt.
Celcius vatte het zo samen: als het mogelijk zou zijn dat alle volkeren van Europa, Azië, Afrika, zowel binnen als buiten de Heleense cultuur, verenigd zouden worden in een gemeenschappelijk geloof zou men succes kunnen hebben.
Maar dat is een puur waanidee, gezien de verscheidenheid van de volkeren en hun zeden.
Wie een dergelijk doel nastreeft, bewijst door dit feit zelf dat hij blind is.
(boek IV van zijn Alethes Logos)
Ik zou het niet mooier kunnen stellen.
En dat is het probleem in "Belgie" geef een ander de schuld dan zijn wij er goed mee.
Dat is waar, steek de schuld op het Vlaams Belang, voor alles wat er mis is met het huidige beleid, demoniseer, verketter,sluit uit, maar doe vooral niet aan politiek.....
Prachtig gewoon echt prachtig,trots zou ik zijn op het vlaamsche vaderland....
Vlamingen mogen met recht en reden trots zijn, op Vlaanderen....
Maar ja, U bent waarschijnlijk liever een Vlaming die het fijn vindt om uitgemolken te worden door het gedrocht "België".[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by phoebe on 28-07-2005 at 13:24
Reason:
--------------------------------

Blablabla......
we herrineren ons allen het vlaams belang(blok) congres in Hasselt een paar jaar geleden met Anke haar 3 V's?
So What?
Is er iets mis mee dan?
Vlaanderen
Veiligheid
Vreemdelingen
U was er waarschijnlijk bij, om stenen te gooien, op de vuist te gaan met Vlaams Belangers, die op het familiefeest waren.
U bent waarschijnlijk één van die stukjes crapuul van blokwatch is het niet, die op elke bijeenkomst van het Vlaams Belang heibel zoekt........
Sinds dat het opgestart is tot het aan de macht zal komen,zal het naar neo-nazisme ruiken....of stinken wel te verstaan....
U hebt een sterk reukorgaan, U zou zich moeten opgeven als speurhond bij een of andere aardbeving, gezien U moeiteloos lijken kunt ruiken.
En dat veel mensen zich vlaams voelen komt hun goed uit om nog wat meer zieltjes te indoctrineren met hun angst cijfers,
Niks te angstcijfers, zeg liever NIET gemanipuleerde cijfers, of ga anders eens een praatje maken met Marion Van San, deze zal U ongetwijfeld haarfijn kunnen uitleggen wat er aan de hand is.
ok criminaliteit doe er gewoon iets aan en zit niet altijd op het zelfde te vitten
de haat groter en groter te maken om een muur te zetten voor multiculturaliteit....
Multiculturaliteit bestaat niet, U zal er ooit nog wel eens achter komen, zoals Celcius er heeft moeten achterkomen.
Deze Utopie mijn beste wordt nooit realiteit, door de geschiedenis heen werden er al miljoenen mensen door vernietigt.
Celcius vatte het zo samen: als het mogelijk zou zijn dat alle volkeren van Europa, Azië, Afrika, zowel binnen als buiten de Heleense cultuur, verenigd zouden worden in een gemeenschappelijk geloof zou men succes kunnen hebben.
Maar dat is een puur waanidee, gezien de verscheidenheid van de volkeren en hun zeden.
En dat is het probleem in "Belgie" geef een ander de schuld dan zijn wij er goed mee.
Dat is waar, steek de schuld op het Vlaams Belang, voor alles wat er mis is met het huidige beleid, demoniseer, verketter,sluit uit, maar doe vooral niet aan politiek.....
Maar ja, U bent waarschijnlijk liever een Vlaming die het fijn vindt om uitgemolken te worden door het gedrocht "België".[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Blablabla......
So What?
Is er iets mis mee dan?
Vlaanderen
Veiligheid
Vreemdelingen
Op hetzelfde te vitten?????
Maar ja, U bent waarschijnlijk liever een Vlaming die het fijn vindt om uitgemolken te worden door het gedrocht "België".
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door phoebe : 28 juli 2005 om 12:24.
Oud 28 juli 2005, 12:48   #74
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier Marien
Stel u voor:
Uw dochter is zwanger van een Afrikaan u gaat afstand nemen want de vader is Iligaal in ons land en als uw overtuigd vlaams belanger bent kan u hier toch niet mee leven....
Als ik al een dochter zou hebben en dit zou zich al voordoen, is dat geen probleem, ik laat haar gewoon met haar tante een praatje maken, die nu nog altijd probeert haar kind terug naar België te krijgen nadat de vader haar heeft meegenomen.

Oud 28 juli 2005, 13:46   #75
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Vlamingen ontvoeren inderdaad geen kinderen
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 28 juli 2005, 13:59   #76
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
U weet blijkbaar ook niet veel van aarderijkskunde af, Turkije ligt niet in Europa, het hoort bij Azië.
Een klein stuk van het Turks grondgebied ligt in Europa
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 28 juli 2005, 14:16   #77
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

2%
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 14:55   #78
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
als dat gebeurt zzou'k ook wel onafhankelijkheid voor Limburg willen, Limburg, net als Luxemburg binnen Europa, ik zie zo'n Vlaamse staat niet echt zitten... trouwens, de meeste flaminganten zijn veel te rechts ... en dat stoort me vooral der aan
Tja, dat mag u gerust wensen. Alleen staat u zowat moederziel alleen met die vaag. Er bestaat géén enkele politieke bijval, noch een georgansieerde burgerbeweging die Limburgse onafh. vraagt.

Daarentegen bestaat er zeéér veel bijval voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen, en in minder mate, maar nog steeds tientallen procenten onder de Vlaminge, die onafh. wil.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 16:19   #79
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Een klein stuk van het Turks grondgebied ligt in Europa
U zegt het zelf een klein stukje.
Turkije is ongeveer 780.580 vierkante kilometer groot.
Het klein stukje waarover U het hebt, is het oude Thracië, dat in 1453 door de Turken werd veroverd op het Byzantijnse Rijk.
In die streek was Constantinopel gelegen, het Huidige Istanbul.
De autochtone,christelijke bevolking van Thracië werd gelijdelijk uitgemoord, uitgestoten, of gedwongen zich tot de islam te bekeren.
Turkije hoort niet bij Europa, maar bij Azië.
Turkije bezet trouwens nog steeds een deel van Cyprus, dat wel Europees is.

Oud 2 augustus 2005, 16:29   #80
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Tijd om oude glorie weer te herstellen...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be