Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 juli 2005, 07:58   #61
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pollebru
De NVA heeft nu kennis gemaakt met de dictatuur van de Agustasossen in Hasselt, je weet wel het stadje van de zelfbenoemde gouverneur steve stunt, maar in de Vlaamse regering delen jullie het zelfde bedje.
Dat vind ik een schitterend argument. Dus omdat de N-VA in de Vlaamse regering zit, moet ze haar democratisch recht op vrije meningsuiting in de vuilbak kieperen?
robert t is offline  
Oud 22 juli 2005, 08:02   #62
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Dat vind ik een schitterend argument. Dus omdat de N-VA in de Vlaamse regering zit, moet ze haar democratisch recht op vrije meningsuiting in de vuilbak kieperen?
Wel, sommige verzuurden durven in een onbewaakt moment al eens met de gedachte spelen dat een regeringspartij haar macht eventueel zou kunnen gebruiken om een begin te maken met de uitvoering van een paar kernpunten uit haar programma.

Maareuh, dat is helemaal geen eis, hoor.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 22 juli 2005, 08:35   #63
Pollebru
Burger

Pollebru's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
De democratie en recht op vrije meningsuiting moet wel vanuit de Vlaamse regering gestuurd worden, zij zijn mede verantwoordelijk voor de politiediensten.
Vraag eens naar reacties van uw kameraad sossen in deze regering over wat er in hasselt (gans belgie) gebeurt is en dan praten we verder.
Fijne dag nog, moet gaan werken om deze dictatuur mede te financieren.
Pollebru is offline  
Oud 22 juli 2005, 09:47   #64
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pollebru
De democratie en recht op vrije meningsuiting moet wel vanuit de Vlaamse regering gestuurd worden, zij zijn mede verantwoordelijk voor de politiediensten.
Vraag eens naar reacties van uw kameraad sossen in deze regering over wat er in hasselt (gans belgie) gebeurt is en dan praten we verder.
Fijne dag nog, moet gaan werken om deze dictatuur mede te financieren.
De sp.a heeft in de verste verte niets met communisme te maken, wie dat niet inziet is, met alle respect, een idioot. De sp.a is een betere, betrouwbaardere en compatibelere regeringspartner dan de VLD. (daarom had ik liever de volgende coalitie gezien: cd&v/n-va/spirit/sp.a/groen!)
Flandriar is offline  
Oud 22 juli 2005, 10:17   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
N-VA'ers opgepakt bij Te Deum Hasselt

12:02:46

HASSELT -Prins Filip en prinses Mathilde hebben vanmorgen naar aanleiding van de nationale feestdag het Te Deum bijgewoond in de Sint-Quintinuskathedraal in Hasselt. Daar wilden leden van Jong N-VA een protestactie tegen de monarchie houden. De actievoerders werden vrijwel onmiddellijk door de politie opgepakt en pas na afloop van het Te Deum opnieuw in vrijheid gesteld.

De prins en de prinses arriveerden omstreeks 10 uur aan de Sint-Quintinuskathedraal. Terwijl prins Filip de troepen schouwde, werd de prinses verwelkomd door de Limburgse gouverneur Steve Stevaert en ontving ze een ruiker bloemen. Het te Deum werd voorgedragen door bisschop Patrick Hoogmartens. Een hoogzwangere Mathilde mocht voor de gelegenheid op haar stoel blijven zitten.

Na afloop van het Te Deum groette het prinsenpaar de bevolking. Het bezoek werd omstreeks 11 uur afgerond.

Jong N-VA wilde het bezoek van het prinsenpaar aangrijpen om een stille protestactie te houden tegen de monarchie. Het lag in de bedoeling van de actievoerders om met rode plakband over hun mond plaats te nemen achter spandoeken met het opschrift: ,,Monarchie rijmt niet op democratie''. Maar de actie van N-VA werd onmiddellijk in de kiem gesmoord door de politie van Hasselt. Die pakte de actievoerders op en hield hen gedurende ruim een uur bestuurlijk aan. Woordvoerder Ferry Comhair van Jong N-VA kon weinig begrip voor het optreden van de politie opbrengen. ,,Het is gewoonweg belachelijk dat we hiervoor opgepakt werden, temeer het een rustig en stil protest betrof'', zo zei hij na zijn vrijlating.

21/07/2005 - belga - ht
Zeer goeie reactie van de politie. Volgens mij moesten die NVA'ers langer opgepakt blijven.
Everytime is offline  
Oud 22 juli 2005, 10:23   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Zeer goeie reactie van de politie. Volgens mij moesten die NVA'ers langer opgepakt blijven.
toch opvallend dat belgicisten die gestapo praktijken genegen zijn hé
giserke is offline  
Oud 22 juli 2005, 10:25   #67
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overdrijft u niet een beetje? Het komt wel vaker voor dat de politie ordeverstoorders administratief aanhoudt. Het is nu eenmaal haar taak om de orde te handhaven.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Manuel* on 22-07-2005 at 11:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Overdrijft u niet een beetje? Het komt wel vaker voor dat de politie ordeverstoorders administratief aanhoudt. Het is nu eenmaal haar taak om de orde te handhaven.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Overdrijft u niet een beetje? Het komt wel vaker voor dat de politie ordeverstoorders administratief aanhoudt. Dat is nu eenmaal haar taak.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Manuel* : 22 juli 2005 om 10:25.
Manuel* is offline  
Oud 22 juli 2005, 10:28   #68
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dan moet je natuurlijk een goede definitie hebben van "ordeverstoring".Want wanneer spreek je over "ordeverstoring"?
En de N-VA kan zich niet permiteren om de boel op stelten te zetten.Je mag nog altijd mensen proberen te overhalen om de funktie van het koningshuis in vraag te stellen.

Vandeweek in Lommel met Fata Morgana was het juist hetzelfde,en terwijl de zogezegde "ordeverstoorders" 800m van het podium waar een lid van de familie zou verschijnen verwijderd waren.

Ik hoop in het diepst van mijn hart dat iemand van Laken hier ooit het dorp komt.Dan hang ik ook pamfletten aan mijn venster,en owee wie ze wilt verwijderen.
Net zoals in Lommel was het hier inderdaad weer van hetzelfde. Vrije meningsuiting, niets ervan. Als het tegen het koningshuis e.d. is verzinnen ze wel een reden om ons op te pakken.

Maar we laten ons niet doen, na Lommel en Hasselt: driemaal scheepsrecht zeker.

We blijven aktie voeren tegen deze dictatoriale staat met het ondemocratisch systeem van erfopvolging.

BELGIË BARST !!!
VLAANDEREN VRIJ !!!
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 22 juli 2005, 10:31   #69
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, anders hadden we niet meer van de 'festiviteiten' in Brussel kunnnen genieten. Maar je bent dezelfde mening toegedaan als de Staatsveiligheid in Brussel, die hadden ons echt niet graag zien komen. Maar nog steeds geen reden om ons te behandelen zoals gedaan is. Het zijn laffe zakken die zich aan regels moeten houden waar ze deze keer héél erg erover zijn gegaan: bedreigingen, uitschelden, ... zelfs op een gegeven moment te fysiek naar mijn mening. maar ja, ze werken dan ook voor de corrupte Belze staat.
Oud 22 juli 2005, 10:41   #70
chomsky
Burger

chomsky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Overdrijft u niet een beetje? Het komt wel vaker voor dat de politie ordeverstoorders administratief aanhoudt. Het is nu eenmaal haar taak om de orde te handhaven.
groot gelijk; hier is toch wat sprake van eenzijdige verontwaardiging. Iedereen kent de standpunten van NVA of andere partijen ten aanzien van België, het is niet nodig dit nog eens te herhalen op de Belgische feestdag zelf. Dit is dus idd in zekere zin ordeverstoring, maar vooral, het verstoort het feest van zij die wel (of dat nu terecht is of niet) geloven in België...; mijn vermoeden is dat NVA eveneens graag Belgicisten (gesteld dat het ooit zou gebeuren) zou opgepakt zien wanneer deze de ijzerbedevaart verstoren?
chomsky is offline  
Oud 22 juli 2005, 10:46   #71
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
groot gelijk; hier is toch wat sprake van eenzijdige verontwaardiging. Iedereen kent de standpunten van NVA of andere partijen ten aanzien van België, het is niet nodig dit nog eens te herhalen op de Belgische feestdag zelf. Dit is dus idd in zekere zin ordeverstoring, maar vooral, het verstoort het feest van zij die wel (of dat nu terecht is of niet) geloven in België...; mijn vermoeden is dat NVA eveneens graag Belgicisten (gesteld dat het ooit zou gebeuren) zou opgepakt zien wanneer deze de ijzerbedevaart verstoren?
ik heb nog nooit een tros belgicisten gezien, buiten in panels van tv-spellen.

Bestaan die dan echt?
cashflow is offline  
Oud 22 juli 2005, 10:48   #72
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben noch belgicist noch separatist. Zou u willen dat Belgicisten een protestactie op 11 juli maken? Nee. Wel, dat is hetzelfde voor de protestactie van de N-VA'ers op 21 juli.
Everytime is offline  
Oud 22 juli 2005, 10:59   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben noch belgicist noch separatist. Zou u willen dat Belgicisten een protestactie op 11 juli maken? Nee. Wel, dat is hetzelfde voor de protestactie van de N-VA'ers op 21 juli.
graag ja, en liefst nog eens op de ijzerbedevaart, of nog beter de IJzerwake.
giserke is offline  
Oud 22 juli 2005, 11:01   #74
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA'ers opgepakt bij Te Deum Hasselt

12:02:46

HASSELT -Prins Filip en prinses Mathilde hebben vanmorgen naar aanleiding van de nationale feestdag het Te Deum bijgewoond in de Sint-Quintinuskathedraal in Hasselt. Daar wilden leden van Jong N-VA een protestactie tegen de monarchie houden. De actievoerders werden vrijwel onmiddellijk door de politie opgepakt en pas na afloop van het Te Deum opnieuw in vrijheid gesteld.

De prins en de prinses arriveerden omstreeks 10 uur aan de Sint-Quintinuskathedraal. Terwijl prins Filip de troepen schouwde, werd de prinses verwelkomd door de Limburgse gouverneur Steve Stevaert en ontving ze een ruiker bloemen. Het te Deum werd voorgedragen door bisschop Patrick Hoogmartens. Een hoogzwangere Mathilde mocht voor de gelegenheid op haar stoel blijven zitten.

Na afloop van het Te Deum groette het prinsenpaar de bevolking. Het bezoek werd omstreeks 11 uur afgerond.

Jong N-VA wilde het bezoek van het prinsenpaar aangrijpen om een stille protestactie te houden tegen de monarchie. Het lag in de bedoeling van de actievoerders om met rode plakband over hun mond plaats te nemen achter spandoeken met het opschrift: ,,Monarchie rijmt niet op democratie''. Maar de actie van N-VA werd onmiddellijk in de kiem gesmoord door de politie van Hasselt. Die pakte de actievoerders op en hield hen gedurende ruim een uur bestuurlijk aan. Woordvoerder Ferry Comhair van Jong N-VA kon weinig begrip voor het optreden van de politie opbrengen. ,,Het is gewoonweg belachelijk dat we hiervoor opgepakt werden, temeer het een rustig en stil protest betrof'', zo zei hij na zijn vrijlating.

21/07/2005 - belga - ht

Arme N-VA'ers, ze werden opgepakt...

Bezie het als een bescherming tegen zichzelf. De bevolking zou wel eens furieus kunnen reageren op deze spelbrekers. En wat is dan het ergste? Een uurtje in de bak, of het onderwerp van een lynchpartij?
Oud 22 juli 2005, 11:07   #75
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Arme N-VA'ers, ze werden opgepakt...

Bezie het als een bescherming tegen zichzelf. De bevolking zou wel eens furieus kunnen reageren op deze spelbrekers. En wat is dan het ergste? Een uurtje in de bak, of het onderwerp van een lynchpartij?
Hahahahahaha, dat is een goeie. Gelynched worden door oude bomma'tjes, kleine kindjes en Bubbels. Een van de betere die ik de laatste tijd gehoord heb. Een goeike.
Oud 22 juli 2005, 11:09   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
graag ja, en liefst nog eens op de ijzerbedevaart, of nog beter de IJzerwake.
Oh maar dit jaar hebben ze genoeg attractie op de Ijzerbedevaart met Willy Sommers. Eddy Wally was meer geschikt voor zo'n evenement maar ja...........
Everytime is offline  
Oud 22 juli 2005, 11:24   #77
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens! Met een beetje wederzijds respect raken we veel verder dan met het elkaar in het aangezicht spuwen.

Manuel* is offline  
Oud 22 juli 2005, 11:34   #78
chomsky
Burger

chomsky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
ik heb nog nooit een tros belgicisten gezien, buiten in panels van tv-spellen.

Bestaan die dan echt?
gisteren uw tv allicht ook niet opzet dan? ohja, allicht waren het ingehuurde figuranten op het rogierplein...;

je kunt je vragen stellen bij de peiling die de koning aanhaalde, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat in ons land idd een meerderheid (in de drie gewesten) bestaat die met België verder wil (wat niet wil zeggen dat bepaalde misbruiken en onevenwichten niet moeten worden aangepakt, maar dan in het kader van een federale staat zoals ze nu bestaat)
chomsky is offline  
Oud 22 juli 2005, 11:38   #79
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Een rechtbank past de door het parlement gestemde wetten toe. Wat is daar nu verkeerd aan ??
Tot op heden heb ik nog niet veel geloof in het gerecht. Ik ben nog niet veroordeeld of heb nog geen onderzoek/klacht tegen mij. Ik heb nog steeds het gevoel dat het gerecht met twee maten en gewichten werkt.
Den Bal is offline  
Oud 22 juli 2005, 11:42   #80
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dat meen je niet!Tsjonge,het is te gek voor woorden.Een pamfletje vergelijken met bommenleggers,wat een vergelijking.................Dus ze hebben hun weer eens flink belachelijk gemaakt daar in Hasselt.
Er stond mogelijk explosieve informatie op?
Den Bal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be