Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2005, 18:01   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Onmenselijke transfers naar WAL? De stumperds sterven nu al 3 jaar eerder. Jij vertegenwoordigt zeker de sociale strekking binnen de NVA?
Mooi hoe je dat zegt: Stumperds.
Stumperds zijn het en stumperds blijven het.
Toch zolang ze drie jaar eerder sterven door de transfers.
Oud 23 juli 2005, 18:05   #62
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Mooi hoe je dat zegt: Stumperds.
Stumperds zijn het en stumperds blijven het.
Toch zolang ze drie jaar eerder sterven door de transfers.
die jongen redeneert in termen van masters and servants. hopelijk leest het centrum van dinges niet mee.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 18:11   #63
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar enfin, alsof dat ook maar iets met "belgie" te maken heeft. Dat was in elk land van Europa zo, dat is nog altijd zo in landen die nu pas volop aan het industrialieren zijn. Kijk toch eens wat verder dan je neus lang is.
Neen, dat heeft niets met Belgie te maken. De gewone bevolking die zelfs niet begrepen werd door de machthebbers omdat ze geen Frans konden dat had je natuurlijk overal, dat is niet typisch aan het Belgie van de vorige eeuw. Blij dat men moet zijn dat we in 1830 van die vreselijke Hollanders zijn afgescheurd.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 19:21   #64
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct me if I'm wrong, maar Vlaanderen krijgt nooit 750.000 mensen bij mekaar voor een viering ter hare ere. Hoeveel komen er af naar dat gedrocht op de ijzervlakte bv.?

Een beetje (echte) bescheidenheid, lang niet vanzelfsprekend, lijkt me aangewezen bij de flamingansjes.
Jawel, het bezoekersaantal tellen kan iedereen, of dat nu toeristen zijn of niet. Wel wansmakelijk en respectloos dat men zelfs al toeristen bij de mensen gaat rekenen die komen vieren. Moest ik in Parijs zijn op 14 juli zou ik ook gaan zien, wil dat dan zeggen dat ik Frankrijklievend ben? Nee hé. Gewoon eens de show zien. Leuke kiekjes nemen é.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 19:31   #65
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar enfin, alsof dat ook maar iets met "belgie" te maken heeft. Dat was in elk land van Europa zo, dat is nog altijd zo in landen die nu pas volop aan het industrialieren zijn. Kijk toch eens wat verder dan je neus lang is.
En toch was België in die periode nog een apart geval. Historische bronnen spreken zelfs toen al van discriminiatie tgo de 'Vlomsche Boerekes'. Nu die boeren hebben tenminste leren [size=4]werken.[/size]
Oud 23 juli 2005, 19:33   #66
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens België kan je hiermee vergelijken tgo Vlaanderen:
Oud 23 juli 2005, 19:35   #67
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Neen, dat heeft niets met Belgie te maken. De gewone bevolking die zelfs niet begrepen werd door de machthebbers omdat ze geen Frans konden dat had je natuurlijk overal, dat is niet typisch aan het Belgie van de vorige eeuw. Blij dat men moet zijn dat we in 1830 van die vreselijke Hollanders zijn afgescheurd.
????
Denk jij dat het in gelijk welke europese fabriek beter was? jongen toch
Oud 23 juli 2005, 19:36   #68
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Jawel, het bezoekersaantal tellen kan iedereen, of dat nu toeristen zijn of niet. Wel wansmakelijk en respectloos dat men zelfs al toeristen bij de mensen gaat rekenen die komen vieren. Moest ik in Parijs zijn op 14 juli zou ik ook gaan zien, wil dat dan zeggen dat ik Frankrijklievend ben? Nee hé. Gewoon eens de show zien. Leuke kiekjes nemen é.
waarom is dat wansmakelijk? wat een racisme, buitenlanders mogen blijkbaar niet meegenieten van de belgische feestdag
Oud 23 juli 2005, 19:36   #69
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch was België in die periode nog een apart geval. Historische bronnen spreken zelfs toen al van discriminiatie tgo de 'Vlomsche Boerekes'. Nu die boeren hebben tenminste leren [size=4]werken.[/size]
welke bronnen bedoel je precies?
Oud 23 juli 2005, 23:38   #70
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
????
Heb ik dat dan geschreven misschien? Alhoewel ik er toch fameus mijn twijfels over heb dat de toestand in de rest van geindustrialiseerd Europa vergelijkbaar was met die in sommige steden in Vlaanderen.
Ik had het over het feit dat de normale mens zelfs niet begrepen werd door die fameuse Belgische elite die de plak zwaaide in het Belgie waar men nu met zijn vlaggetjes voor staat te zwaaien. Trots dat men moet zijn op de onafhankelijkheid van dit land, dat na die onafhankelijkheid een groot deel van de economie in Vlaanderen volledig in mekaar zag stuiken en waar het Nederlandstalige onderwijs weer volledig tot niets werd herleid. Zwaaien maar met die Belgische vlaggetjes.

Als u me kan zeggen waarom ik feest zou moeten vieren ter ere van de onafhankelijkeid van deze staat: ga uw gang.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 07:58   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
????
Daar was geen verschil.

De arbeider werd schaamteloos uitgezogen, overal.
In Vlaanderen kwam daar nog bij dat hij de indruk werd gegeven een minderwaardige taal te spreken ... maar aangezien hij al uitgezogen was, was er dus ook geen verschil mogelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 10:34   #72
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
waarom is dat wansmakelijk? wat een racisme, buitenlanders mogen blijkbaar niet meegenieten van de belgische feestdag
Tja, jij (en de officiële bronnen) permiteren het wel te suggereren dat die toeristen, hoewel ze enkel afkwamen op de show, voor België op de baan waren.

De meerderheid weet niet eens wat België allemaal inhoudt, behalve dat ze er op dat moment zijn. De meerderheid denkt zelfs dat iedereen in België FR-talig is.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 11:27   #73
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Heb ik dat dan geschreven misschien? Alhoewel ik er toch fameus mijn twijfels over heb dat de toestand in de rest van geindustrialiseerd Europa vergelijkbaar was met die in sommige steden in Vlaanderen.
Ik had het over het feit dat de normale mens zelfs niet begrepen werd door die fameuse Belgische elite die de plak zwaaide in het Belgie waar men nu met zijn vlaggetjes voor staat te zwaaien. Trots dat men moet zijn op de onafhankelijkheid van dit land, dat na die onafhankelijkheid een groot deel van de economie in Vlaanderen volledig in mekaar zag stuiken en waar het Nederlandstalige onderwijs weer volledig tot niets werd herleid. Zwaaien maar met die Belgische vlaggetjes.

Als u me kan zeggen waarom ik feest zou moeten vieren ter ere van de onafhankelijkeid van deze staat: ga uw gang.
HEt is 1 van de verwezenlijkingen van deze staat dat al dan niet deelnenem hieraan je vrije keuze is.

Op de rest reageer ik niet aangezien we beiden speculeren zonder effectief de feiten te kennen.
Oud 24 juli 2005, 11:30   #74
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Tja, jij (en de officiële bronnen) permiteren het wel te suggereren dat die toeristen, hoewel ze enkel afkwamen op de show, voor België op de baan waren.

De meerderheid weet niet eens wat België allemaal inhoudt, behalve dat ze er op dat moment zijn. De meerderheid denkt zelfs dat iedereen in België FR-talig is.
Inderdaad, werk aan de winkel dus. In plaats van die navelstaarderij moet VL het voortouw nemen in Belgie en aan de wereld laten zien dat Belgie hoofdzakelijk een Nederlandstalig land is dat kwa cultuur het midden houdt tussen Noord en Zuid-Europa. MEt al die kinderachtige spelletjes raakt niemand vooruit.
Oud 24 juli 2005, 11:32   #75
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Er is trouwens een hemelsbreed verschil tussen de gevolgen van het maken van een suggestie en het maken van een ondubieuze statement, dat zal elk intelligent politicus je kunnen vertellen.
Oud 24 juli 2005, 11:57   #76
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar je rekent hen wel tot de Belgischgezinden.
Oud 24 juli 2005, 11:59   #77
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

I'm sorry,maar het is NIET populairder. Hoe kan een land met +/- 10 milj. inwoners (ongeveer de bevolking van groter Londen) met zes regeringen en 55 ministers populair overkomen? Absurdistan. Ik ben een wereldburger en koester geen belgische gevoelens. Mij zullen ze niet zien zwaaien met een driekleur voor de één of andere Saxen-Coburg. Ik ben voor een fluwelen splitsing zoals in Tsjechie - Slowakije. Ik hoop dat de onafhankelijke staat Vlaanderen het dan zal kunnen doen met een 7-tal ministers en dat ondernemingen die zich hier willen komen vestigen, niet meer met 3 tot 4 ministeries zullen moeten onderhandelen. Hun federalisme werkt niet maar tot op heden willen ze het niet toegeven. Voorbeelden: DHL -BHV - Zaventem (internationale luchthaven) moet naar de kl** omdat er tussen de regio's geen overeenkomst is.
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 12:18   #78
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je rekent hen wel tot de Belgischgezinden.
ik dacht dat ik enkel rekende tot de mensen die deelnamen aan de vieringen? dat zullen niet noodzakelijk allemaal belgisch-gezinden geweest zijn, zeker? laat ons eerlijk zijn, de meeste vlamingen of walen hebben weinig interesse in gemeenschap/natie, en buitenlanders hebben al helemaal geen interesse in de belgische politiek
Oud 24 juli 2005, 12:19   #79
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer
I'm sorry,maar het is NIET populairder. Hoe kan een land met +/- 10 milj. inwoners (ongeveer de bevolking van groter Londen) met zes regeringen en 55 ministers populair overkomen? Absurdistan. Ik ben een wereldburger en koester geen belgische gevoelens. Mij zullen ze niet zien zwaaien met een driekleur voor de één of andere Saxen-Coburg. Ik ben voor een fluwelen splitsing zoals in Tsjechie - Slowakije. Ik hoop dat de onafhankelijke staat Vlaanderen het dan zal kunnen doen met een 7-tal ministers en dat ondernemingen die zich hier willen komen vestigen, niet meer met 3 tot 4 ministeries zullen moeten onderhandelen. Hun federalisme werkt niet maar tot op heden willen ze het niet toegeven. Voorbeelden: DHL -BHV - Zaventem (internationale luchthaven) moet naar de kl** omdat er tussen de regio's geen overeenkomst is.
LOL

een wereldburger die een regio van 10 miljoen nog eens wil halveren?

hmmmmmm

UNIEK!
Oud 24 juli 2005, 12:28   #80
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Zowel in Tsechië als in Slowakije zitten er ook "wereldburgers". Ze zijn gesplitsT. Totaal aantal inwoners minder dan dit apeland en het werkt. LOL.
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be