Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2005, 20:28   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Neen, maar in Brugge heeft een lid van BUB wel enorm veel succes gehad met zijn optreden!
Dit lid van de bub?

Citaat:

van "Dauphin Arts" <[email protected]>

Onderwerp: Wie zonder zonden is werpe de eerste steen

Mevrouw,

Bij deze mijn oprechte verontschuldigingen mocht U in eerste instantie geen waarde hebben genomen van mijn boodschap.

Daarbij lees ik Uw ongenoegen omtrent onze rijke Belgische staat. Ik maak erop uit dat U een taalprobleem heeft. Dat U zich niet baseerdt op de integriteit van het koninklijk gezag maar op de taal die zij spreken. Dat is terrorisme wat U predikt. In die mate dat terrorisme alleen kan worden uitgeroeid door middel van opvoeding. Iedere lagere school dag om dag in de twee landstalen zou moeten lesgeven, op die manier spreekt gans België binnen x-aantal jaar perfect Nederlands en Frans. Dat impliceert niet alleen vooruitgang voor België maar tevens voor iedere Burger want per taal men spreekt meer mens men wordt. De dag dat iedere Vlaamse Belg zijn Frans zo goed spreekt als onze Koning Nederlands, dan heeft u recht om een beschuldigende vinger uit te steken. En U neemt mij niet kwalijk dat Frans nu eenmaal de universele hoftaal is.

Met vriendelijke groet,

Ruben Cottenjé de Dauphin, Brugge.

Heel begrijpelijk dat de bub toejuicht waar ze haar mosterd vandaan haalt.
Oud 24 juli 2005, 20:54   #62
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domme Dauphin Arts
Dat U zich niet baseerdt op de integriteit.. blabla
amai wat een gezeik man.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 21:12   #63
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dit lid van de bub?

Heel begrijpelijk dat de bub toejuicht waar ze haar mosterd vandaan haalt.
Ik haal mijn mosterd uit Dijon:

Parce qu'il n'y a que maille qui m'aille!
Oud 24 juli 2005, 21:23   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
amai wat een gezeik man.
Dat noemen ze perfecte tweetaligheid in heel Belgique bij de bub.
Oud 24 juli 2005, 21:25   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik haal mijn mosterd uit Dijon:

Parce qu'il n'y a que maille qui m'aille!
En Hans en de rest van de bubclub haalt ze overduidelijk bij een Brugs modellenbureau met adelijke allures.
Oud 24 juli 2005, 21:35   #66
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Hans en de rest van de bubclub haalt ze overduidelijk bij een Brugs modellenbureau met adelijke allures.
Ik wist niet dat je bij een modellenbureau mosterd kon kopen?
Oud 24 juli 2005, 21:40   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hanskiljons hebben nochtans een innige band met zowel de eigenaar van dat modellenbureau als met Franse mosterd.
Oud 24 juli 2005, 21:54   #68
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hanskiljons hebben nochtans een innige band met zowel de eigenaar van dat modellenbureau als met Franse mosterd.
Waarom mag u ons verfranskiljoniseren? Omdat het volgens u gegrond is? Goed, maar dan moet u volgende keer niet klagen als ik uw banden met het nazisme aanhaal.
Oud 25 juli 2005, 16:19   #69
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit lid van de bub?
Is dit authentiek? Kan je mij de achtergrond van deze mail even schetsen? Het pleidooi voor individuele tweetaligheid is hier een bijzonder subjectief gegeven, dunkt me: de Vlamingen moeten maar Frans kennen naast hun Nederlands en dan blijft België gevrijwaard van alle terrorisme... en zichzelf permitteert hij zich een bijzonder belabberd patois dat voor 'Nederlands' moet doorgaan. Je moet het maar durven...

Citaat:
van "Dauphin Arts" <[email protected]>

Onderwerp: Wie zonder zonden is werpe de eerste steen

Mevrouw,

Bij deze mijn oprechte verontschuldigingen mocht U in eerste instantie geen waarde hebben genomen van mijn boodschap.

Daarbij lees ik Uw ongenoegen omtrent onze rijke Belgische staat. Ik maak erop uit dat U een taalprobleem heeft. Dat U zich niet baseerdt op de integriteit van het koninklijk gezag maar op de taal die zij spreken. Dat is terrorisme wat U predikt. In die mate dat terrorisme alleen kan worden uitgeroeid door middel van opvoeding. Iedere lagere school dag om dag in de twee landstalen zou moeten lesgeven, op die manier spreekt gans België binnen x-aantal jaar perfect Nederlands en Frans. Dat impliceert niet alleen vooruitgang voor België maar tevens voor iedere Burger want per taal men spreekt meer mens men wordt. De dag dat iedere Vlaamse Belg zijn Frans zo goed spreekt als onze Koning Nederlands, dan heeft u recht om een beschuldigende vinger uit te steken. En U neemt mij niet kwalijk dat Frans nu eenmaal de universele hoftaal is.

Met vriendelijke groet,

Ruben Cottenjé de Dauphin, Brugge.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 16:29   #70
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom mag u ons verfranskiljoniseren? Omdat het volgens u gegrond is? Goed, maar dan moet u volgende keer niet klagen als ik uw banden met het nazisme aanhaal.
En plots werd het stil...

*knip*[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by tronca on 25-07-2005 at 23:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:

*knip*[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door tronca : 25 juli 2005 om 22:04.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 19:20   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Is dit authentiek? Kan je mij de achtergrond van deze mail even schetsen? Het pleidooi voor individuele tweetaligheid is hier een bijzonder subjectief gegeven, dunkt me: de Vlamingen moeten maar Frans kennen naast hun Nederlands en dan blijft België gevrijwaard van alle terrorisme... en zichzelf permitteert hij zich een bijzonder belabberd patois dat voor 'Nederlands' moet doorgaan. Je moet het maar durven...
Dit is autentiek.
Ik weet tot op de dag van vandaag niet waarom maar enkele jaren geleden (ik schreef toen nog op Politicsinfo.net) kreeg ik een mail toegestuurd ter gelegenheid van feesten die toendertijd in Brugge doorgingen. Ik dacht dat Brugge toen tot culturele hoofstad van Europa gebombardeerd werd of iets in die aard. Misschien kregen alle bestaande e-mail-adressen van dat ogenblik wel die mail toegestuurd. Jammer genoeg ben ik die kwijt geraakt omdat ik veel problemen had met mijn toenmalige pc. De repliek die ik Ruben Cottenjé op zijn mail stuurde, en het antwoord van Ruben Cottenjé daarop, had ik echter uitgeprint en bewaard.

Toen de bub uitpakte met dezelfde persoon tijdens de viering van 175 jaar België in Brugge vond ik dat een goeie gelegenheid om deze mail bekend te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be