![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Ik kan niet anders dan Superstaaf gelijk geven.
Elke mening, hoe onplezierig ook, moet kunnen uitgesproken worden. Want als we gaan censureren, via bv. een negationismewet, dan kunnen we vele zaken gaan censureren. Zo wordt U op een dag wakker en beseft U dat U bijvoorbeeld niet meer mag zeggen dat uw regering verkeerd bezig is. (Alsof we dat nu nog mogen...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Negationisme gaat ook niet over een mening.
Het gaat over het negeren of niet erkennen van vaststaande feiten. Vrije meningsuiting heeft hier m.i. dan ook niks mee te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel: uw vriendin wordt verkracht en uw kinderen worden vermoord, u doet uw verhaal maar wordt afgeschilderd als een leugenaar en een bedrieger. Men verklaart u voor gek door met zulke fantastische feiten boven te komen... Denkt u er dan nog steeds hetzelfde over? Negationisme is niet hetzelfde als het uiten van een mening. Negationisme is het ontkennen van gruwelijke feiten. U mag van mij denken/uiten wat u wil maar geschiedenis is geschiedenis. U mag over de geschiedenis discussiëren, maar u hoeft gebeurde zaken niet te ontkennen (vooral niet als ze zo gruwelijk zijn).[edit] [size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 8 augustus 2005 om 14:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet voortgaan op wat de verbieders erover zeggen. Maar dat voldoet mij niet. Ik lees eerst liever zelf i.p.v. op gezagsargumenten voort te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan beperken politici mensen van een totaal ander vakgebied om hun mening vrij te uiten. Dat heeft dus weldegelijk met vrije meninguiting te maken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 augustus 2005 om 15:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar weet je: dergelijke feiten ontkennen is wettelijk toegelaten. Citaat:
Heb je die boeken gelezen? Heb jij het wettelijke verspreidingsverbod omzeild? Foeifoei! Ik vind het verbod knudde en een kutwet, maar ik hou er mij tenminste aan. Ik beperk er mij toe om dergelijke censuurwet te exposeren als selectief, arbitrair, autoritair, contraproductief en mensonwaardig.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voltallige politieke kaste matigde zich het oordeel aan over het vakgebied van historici.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 augustus 2005 om 15:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Rwandese genocide mag ik ontkennen zonder repressieve gevolgen temoeten vrezen. De Judeocide niet. Dat is selectief én racistisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De 20 jaar onder het schrikbewind van Leopold II worden gekenmerkt door slavernij, ontvoeringen, martelen, verkrachtingen, onthoofdingen, afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement heeft het over 3 miljoen tijdens 12 van de 20 jaar. Peter Forbath noemt ten minste 5 miljoen; Adam Hochschild 10 miljoen en de Encyclopedia Britannica spreekt van een totale bevolkingsafname van 20 of 30 miljoen naar 8 miljoen.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zelfs op de processen tegen de oorlogsmisdadigers hadden deze recht op verdediging. Het is trouwens naïef te denken dat het ene kamp alleen goei en het andere alleen slechte telden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis waarvan beweert u dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al Quaeda en Osama werden niet uitgeschakeld en in Iraq bleken geen WMD's te zijn. Wanneer leggen we Bush het zwijgen op voor hij nog ergens een massamoord begaat? Bovendien spuide die niet enkel zijn leugens: hij ging over tot de daad! Wanneer wordt die kerel voor oorlogsmisdaden veroordeeld?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |