Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2005, 21:37   #61
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Ik zou al blij zijn mocht het forum toegankelijker worden voor franstaligen, door die optie bij het gebruikersbeheer mogelijk te maken. We leven nog altijd in België, en vermits dit een Belgisch politiek forum is...

Dat is dan ook de enige onvolledigheid die ik over dit forum kan opmerken.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 25-07-2005 at 22:52
Reason:
--------------------------------

Ik zou al blij zijn mocht het forum toegankelijker worden voor franstaligen, door die optie bij het gebruikersbeheer mogelijk te maken. We leven nog altijd in België, en vermits dit een Belgisch politiek forum is...

Dat is dan ook de enige onvolledigheid die ik over dit forum kan opmerken.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik zou al blij zijn mocht het forum toegankelijker worden voor franstaligen, door die optie bij het gebruikersbeheer mogelijk te maken. We leven nog altijd en België, en vermits dit een Belgisch politiek forum is...

Dat is dan ook de enige onvolledigheid die ik over dit forum kan opmerken.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 25 juli 2005 om 21:52.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 22:21   #62
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
We leven nog altijd in België, en vermits dit een Belgisch politiek forum is...
Terloops: die Belgische staat is nog altijd ingedeeld in taalgebieden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 22:30   #63
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je commence a écrire en français. Malheureusement, j'écris encore beaucoup de fautes, car mes professeurs flamands étaient tous des flamingants!

Ainsi, vous avez un peu de temps pour s'adapter avant que les francophones viennent!
1. Het is inderdaad een beetje steenkolenfrans... Enfin, het is een beetje flauw om je gebrekkige (mag ik het zo sterk stellen?) kennis van het Frans op je 'flamingante' leraars af te schuiven. Er zijn inderdaad individuen die dneken dat je als 'Vlaming' geen Frans hoeft te kennen, zelfs 'tegen' die taal te zijn, maar zij zijn en blijven in de eerste plaats idioten. Ikzelf, om maar een voorbeeld te noemen, ben volgens jou een 'volbloed flamingant' (ik bestrijd dat, maar dat wist je al), maar heb wel een grote voorkeur voor Franse literatuur, en zo ken ik er nog wel een paar...

2. Maar kom, omdat ik (ja, ik) de kwaadste nog niet ben, denk ik dat je hieronder de crux al beethad. Ik heb echter sterke twijfels of er een echte 'stroom' op gang zal komen, eerder een flauw straaltje, als een prostaatlijder die 's nachts voor de pot staat. Overigens, past de idee van Franstaligen die vrijwillig en vrolijk meekouten op een Vlaams forum, soms zelfs in het Frans, niet in de schone BUB-idylle van het België dat om de hoek op ons wacht?

Citaat:
Trouwens, nergens in het forumreglement staat dat er eentalig Nederlands gesproken moet worden. In principe kan de Franstaligenstroom al beginnen. Nu alleen nog maar een reklamecampagne voeren.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 01:54   #64
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Tweetalig, gelijk t BUBforum zeker :s Zie es wat een puinhoop dat daar is... Das gewoon niet aangenaam om te lezen. Een taal is goed genoeg Zo blijft alles leesbaar.
Oud 26 juli 2005, 06:36   #65
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Misschien een beetje off-topic, maar bestaat er ergens een Waalse variant(of een site die er op lijkt) van politics.be.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 08:10   #66
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Misschien een beetje off-topic, maar bestaat er ergens een Waalse variant(of een site die er op lijkt) van politics.be.
http://12811.aceboard.net/
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 08:22   #67
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Zou het niet mooi zijn als we iets kunnen leren van elkaar. Bv.: de Vlamingen antwoorden in het Nederlands, de Franstaligen in het Frans. En na verloop van tijd zijn we allen tweetalig.
Het zou misschien wel een goed idee te zijn om een tweetalig subforum te maken. Iedereen spreekt in zijn eigen taal. De vraag is of er genoeg franstalige interesse gaat zijn.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 08:45   #68
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Daar moet ge nie beginnen over tweetaligheid denk ik
Oud 26 juli 2005, 09:01   #69
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
1. Het is inderdaad een beetje steenkolenfrans...
Voel u zo vrij om mij te verbeteren waar nodig, zo leren we allen nog iets bij.

Citaat:
Enfin, het is een beetje flauw om je gebrekkige (mag ik het zo sterk stellen?) kennis van het Frans op je 'flamingante' leraars af te schuiven.
Dat was dan ook als grap bedoeld. Ik heb altijd steengoede franse leerkrachten gehad, alleen werd het niveau omlaag gehouden door enkele Vlaamse boeren, want die voelden zich een janet (sic) als ze frans praatten.

En ook natuurlijk het beperkt aantal uren franse les. Ik heb het frans in de praktijk geleerd, in Frankrijk.

Citaat:
Er zijn inderdaad individuen die dneken dat je als 'Vlaming' geen Frans hoeft te kennen, zelfs 'tegen' die taal te zijn, maar zij zijn en blijven in de eerste plaats idioten. Ikzelf, om maar een voorbeeld te noemen, ben volgens jou een 'volbloed flamingant' (ik bestrijd dat, maar dat wist je al), maar heb wel een grote voorkeur voor Franse literatuur, en zo ken ik er nog wel een paar...
Dat siert je.

Citaat:
2. Maar kom, omdat ik (ja, ik) de kwaadste nog niet ben, denk ik dat je hieronder de crux al beethad. Ik heb echter sterke twijfels of er een echte 'stroom' op gang zal komen, eerder een flauw straaltje, als een prostaatlijder die 's nachts voor de pot staat. Overigens, past de idee van Franstaligen die vrijwillig en vrolijk meekouten op een Vlaams forum, soms zelfs in het Frans, niet in de schone BUB-idylle van het België dat om de hoek op ons wacht?
De bedoeling is dat zij hier Nederlands spreken, en als het echt niet anders gaat, Frans.
Oud 26 juli 2005, 11:31   #70
Askapena
Vreemdeling

Askapena's schermafbeelding

Standaard

Een franstalige kan toch perfect meepraten op dit forum, mits hij of zij de voertaal van dit forum hanteren: Nederlands. Het zou een schitterende manier zijn voor een franstalige om zijn Nederlands te oefenen.
Voorzie de mogelijkheid van tweetaligheid en je krijgt twee subfora, waarop slechts een minderheid van het ene naar het andere zal switchen.
Of zie'k het verkeerd?
Oud 26 juli 2005, 11:59   #71
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Askapena
Een franstalige kan toch perfect meepraten op dit forum, mits hij of zij de voertaal van dit forum hanteren: Nederlands. Het zou een schitterende manier zijn voor een franstalige om zijn Nederlands te oefenen.
Voorzie de mogelijkheid van tweetaligheid en je krijgt twee subfora, waarop slechts een minderheid van het ene naar het andere zal switchen.
Of zie'k het verkeerd?
Je kon wel eens gelijk hebben....de ervaring leerde mij "in mijn tijd" dat op vergaderingen met 10-12 mensen, waaronder een "waal" of "brusselaar", de vergadering volledig in het "frans" werd gehouden....Gemakkelijk genoeg te begrijpen, toen ik 5jaar oud was , wist mijn vader mij te vertellen dat ik maar vlug "frans" moest leren, anders zou ik niets betekenen in dit land....wat ik gedaan heb met veel succes...Maar ik heb er ook nog engels en duits bij geleerd en op volwassen leeftijd nog spaans. Men had ons wijsgemaakt :zoveel talen ge spreekt , zoveel keren zijt ge ne mens.....(Van ons latijn en grieks zullen we maar zwijgen..)
Een tweetalige site heb ik nog meegemaakt op internet, daar heb ik de franstaligen van antwoord gediend in hun taal, maar herinner mij niet dat ze dat bij mij ooit gedaan hebben in het nederlands....
Dat experiment is blijkbaar ook ter ziele gegaan....Heb nochtans meermaals met walen van alle klassen en standen gesproken, die mij zwoeren dat hun kinderen de beide talen zouden leren...mijn gedacht is dat allemaal de schuld van de vlamingen(hi) , als die horen dat de andere kant moeilijk of niet overweg kan met de tweede landstaal, schakelen ze automatisch over. Waarom weet ik niet , maar het zou kunnen dat ze dat doen omdat ze willen laten horen dat ze het frans WEL kennen...
In elk geval feiten zoals de feitelijke eentaligheid van de fora zijn geloofwaardiger dan geopperde theorieen...
Luke
Oud 26 juli 2005, 12:03   #72
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De franstalige fora van rendezvous.be, maar die zijn betalend (als 't nog bestaat)[edit]
[size=1]After edit by filosoof on 26-07-2005 at 13:03
Reason:

Citaat:
De franstalige fora van rendezvous.be, maar die zijn betalend (als 't nog bestaat)[/size]

Citaat:
De franstalige fora van rendezvous.be, maar die zijn betalend[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juli 2005 om 12:03.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 12:04   #73
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Daar moet ge nie beginnen over tweetaligheid denk ik
Nee, vooral als je dit ziet:

Citaat:
Régions wallonne et de Bruxelles-Capitale & sa périphérie * Les Fourons * Concerne également les minorités francophones vivant dans la Région flamande
Je kan geeneens over Vlaamse politiek discussiëren, wel over het ashkenazische jodendom, 'sujets inclassables' of het internationale terrorisme...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 12:52   #74
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of zie'k het verkeerd?
www.politicsinfo.net heeft een franstalig forum (of althans toch gehad), hoewel ik en enkele anderen zich hadden gemotiveerd om daar toch te gaan posten, bleef het beperkt tot een enkeling die in het nederlandstalige kwam.

En dat is ook niet blijven duren. Uiteindelijk zijn de twee ook totaal gescheiden geworden, met als enig gemeenschappelijke de startpagina waarop je kon kiezen "Fr of Nl", en zelfs dat kon geelimineerd worden met een cookie.

ps: Ook had het franstalige gedeelde erg weinig users in vergelijking met het nederlandstalige. Voor elke poster daar, had je minstens 10 Vlaamse posters. Tlijkt me eigenlijk niet de moeite (en eventuele kosten) waard.[edit]
[size=1]After edit by Raven on 26-07-2005 at 13:53
Reason:

Citaat:
Of zie'k het verkeerd?
www.politicsinfo.net heeft een franstalig forum (of althans toch gehad), hoewel ik en enkele anderen zich hadden gemotiveerd om daar toch te gaan posten, bleef het beperkt tot een enkeling die in het nederlandstalige kwam.

En dat is ook niet blijven duren. Uiteindelijk zijn de twee ook totaal gescheiden geworden, met als enig gemeenschappelijke de startpagina waarop je kon kiezen "Fr of Nl", en zelfs dat kon geelimineerd worden met een cookie.

ps: Ook had het franstalige gedeelde erg weinig users in vergelijking met het nederlandstalige. Voor elke poster daar, had je minstens 10 Vlaamse posters. Tlijkt me eigenlijk niet de moeite (en eventuele kosten) waard.[/size]

Citaat:
Of zie'k het verkeerd?

En dat is ook niet blijven duren. Uiteindelijk zijn de twee ook totaal gescheiden geworden, met als enig gemeenschappelijke de startpagina waarop je kon kiezen "Fr of Nl", en zelfs dat kon geelimineerd worden met een cookie.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Raven : 26 juli 2005 om 12:53.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 13:03   #75
Askapena
Vreemdeling

Askapena's schermafbeelding

Standaard

Gelet op de reacties van Luke Dierick en Raven denk ik dat een antwoord op het voorstel van Yann snel afgeleid kan worden
Oud 26 juli 2005, 13:06   #76
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

En, het is blijkbaar de wil van het lot, zoals alles wat met de BUUB te maken heeft, zo verdwijnt ook dit zielig ideetje op de grote mesthoop der domme ideeën.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 13:33   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

ps: Ook had het franstalige gedeelde erg weinig users in vergelijking met het nederlandstalige. Voor elke poster daar, had je minstens 10 Vlaamse posters. Tlijkt me eigenlijk niet de moeite (en eventuele kosten) waard.
Klopt, en ik ben er vrijwel zeker van dat de kopstukken van Politics.be dit allang weten.
Oud 26 juli 2005, 16:00   #78
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard contact met de walen

[quote=Askapena]Gelet op de reacties van Luke Dierick en Raven denk ik dat een antwoord op het voorstel van Yann snel afgeleid kan worden[/QUOTE

Ik heb wel een wisselvoorstel: noodgedwongen ben ik naar de fora gegaan waar in het frans van gedachten gewisseld werd. Ik herinner mij zeer goede contacten over de voorgeschiedenis van de "Walen" en het ontstaan van "Wallonie", zaken die mij toendertijd erg boeiden omdat ik niet goed verstond dat de invallende Franken, de oorspronkelijke bewoners van die landen "Walaha" noemden en later na hun omschakeling op de "gallische" taal die naam ook voor zichzelf aannamen....(Gebeurde ook in Wales en Walachije). Mar ja dat is een detail van voor een geruimec tijd...
Wat ik wilde beweren is: dat je de walen wel kunt bereiken als ge frans wilt gebruiken en een interessant onderwerp hebt.
Luke
Oud 26 juli 2005, 18:53   #79
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

FMisplon's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Als het mogelijk zou zijn dan maakten we iets als politics.eu of politics.world.
De enige reden waarom Politics.be uitsluitend nederlandstalig is, is personeelsgebrek & tijdgebrek.
Als ik genoeg franstaligen zou vinden die ik kan vertrouwen, die eenzelfde visie hebben als mij, die genoeg goede content kunnen aanleveren, die op een zelfde wijze kunnen modereren,... dan zouden wij direct starten met een franstalige versie van ons portaal en ons forum. Maar voorlopig ontbreekt het mij - en de andere medewerkers - aan de tijd om zo'n mensen te zoeken en/of op te leiden.

Maar wie weet later...
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 20:30   #80
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FMisplon
Als het mogelijk zou zijn dan maakten we iets als politics.eu of politics.world.
De enige reden waarom Politics.be uitsluitend nederlandstalig is, is personeelsgebrek & tijdgebrek.
Als ik genoeg franstaligen zou vinden die ik kan vertrouwen, die eenzelfde visie hebben als mij, die genoeg goede content kunnen aanleveren, die op een zelfde wijze kunnen modereren,... dan zouden wij direct starten met een franstalige versie van ons portaal en ons forum. Maar voorlopig ontbreekt het mij - en de andere medewerkers - aan de tijd om zo'n mensen te zoeken en/of op te leiden.

Maar wie weet later...
Toch wel een goed idee. Maar bestaat er in Wallonië geen vergelijkbaar forum ? Althans, ik heb er nog niet van gehoord, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat hè.

Een tweetalig forum zou wel plezant zijn om eens te discussiëren met de franstaligen. Misschien zou dan snel blijken dat het gewoonlijk ook maar mensen zijn als wij allemaal, en geen domme luierikken en profiteurs van sociale zekerheid.
Dialoog tussen burgers moet altijd aangemoedigd worden, omwille van de democratie en om leugens te ontkrachten die door bepaalde politici verspreid worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be