![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez dan *zucht*
Begin eens met dit te lezen: Whalley HC, Whyte MC, Johnstone EC, Lawrie SM (2005). Neural correlates of enhanced genetic risk for schizophrenia. NEUROSCIENTIST 11 (3): 238-249. Het artikel hier plaatsen mag ik niet, want die dingen hebben ne copyright enzo, dus je zult even naar de bib moeten lopen.
![]() |
#63 |
Burgemeester
|
![]() Heb de uitzending ook gezien.
Heb wel enkele vragen,die men zich bij deze uitzending niet heeft gesteld,wegens wellicht te diepgaand. 1-Welke is de OORZAAAK waarom zoveel mensen uit hun evenwicht geraken. Akkoord,er kunnen erfelijke factoren meespelen,en tenslotte kies je niet zelf, voor de plaats en de tijd en in welke familie je wordt geboren,met alle possitieve en negatieve gevolgen van dien. 2-Is het ook niet zo,dat er te weinig ACTIEF GELUISTERD wordt,wanneer mensen met vragen naar je toe komen. Ik zeg altijd,een Psychiater moet voor 90% luisteren,en voor 10% medicatie voorschrijven,gewoonlijk,en uit mijn ervaring met patienten,is het juist andersom. 3-Welk was de bedoeling van deze uitzending.Ook hier klare taal spreken. 4-Het was een PILOOTPROJECT. Wil dit dus zeggen,als de PILOOT niet lukt,dat hij dan uit zijn VLIEG-TUIG wordt gedropt,ZONDER PARACHUTE,en hij weer alléén zichzelf moet behelpen???Welk is ook de bedoeling van dit project,als men nog niet zeker weet of dit een opvolging krijgt,voor deze patienten??? Long Time Ago,heeft Steven de Batselier in Leuven ook zo een project mogen opstarten...Bestaat dit nog,of komt er weer eens een ander...maar al weer eens met patienten die psychische problemen hebben... Hopelijk worden patienten geholpen,dat is toch de bedoeling,nietwaar??? Kan iemand deze vragen beantwoorden???Alvast bedankt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Inderdaad,wat de samenleving betreft,als je ziet hoeveel mensen met een depressie zitten,word je daar toch even stil van. Maar wat doen we er aan om de OORZAKEN van dit alles weg te nemen,of tenminste te proberen in onze eigen omgeving. Ik zou zeggen,wat eens een onbekende dichter schreef:"In den beginnen zijn er geen wegen,er zullen slechts wegen komen,als we samen in dezelfde richting lopen." maar dat zal wellicht niet voor morgen zijn...doch ik blijf geloven in de KRACHT van het POSSITIEVE DENKEN!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, want dan zult U zien dat er nog veel meer stress komt... omdat eenvoudigweg die mensen hetzelfde tijdens die 30 uren moeten presteren... Of denkt men soms dat de patroons dit zonder meer bijkomend personeel kunnen aannemen (waarvan de loonkosten met die arbeidsduurvermindering nog eens drastisch wodt verhoogd en ... we hebben al de hoogste lasten van de wereld)... Dat is hetzelfde als tegen de Ronderijders zeggen... die ronde van frankrijk van bvb 4.000 km, die gaan we vanaf het volgende jaar ipv in 21 dagen in 15 dagen afwerken... Het zijn dus voor een heel groot gedeelte de vakbonden (en linkse partijen) die voor bijkomende stress heeft gezorgd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door boeha : 27 juli 2005 om 11:06. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
maar dan enkel als er een goeie begeleider is. (zelfmedicatie met die middelen is redelijk dubieus volgens mij...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amfetamines en cannabis kunnen iig goeie effecten hebben (zie bijv. de ruime literatuur rond cannabis als geneesmiddel). LSD/mescaline/paddo's lijkt me een ander paar mouwen. Daar ga ik me niet over uitspreken. Hangt er een beetje vanaf welke effecten je 'goed' vind en welke niet denk ik.
![]() |
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Of mensen een positieve kijk hebben op het leven, of ze zich goed voelen, of ze tevreden zijn met zichzelf en hun leven, ... Maar ik ben het kotsbeu dat iedereen drugs zomaar allemaal op 1 hoopje gooit en de goeie effecten ervan niet durven te beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat het gebruik van cannabis in het reguliere circuit hiervoor in aanmerking komt! De praktijd is dat hulpverleners in de psychiatrie moord en brand schreeuwen over wat de gevolgen zijn van dagelijks softdrugs gebruik! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je alles toch een beetje te zwart-wit ziet. Mensen die zichzelf de wereld uitblowen (lees: zich dagelijks stoned smoren) hebben een serieus probleem - ook al zien ze het vaak niet zo. Ik ken een paar mensen die zo geëvolueerd zijn en dat is jammer om te zien. Maar er is een groot verschil tussen uzelf dagelijks lam blowen (of drinken, kan ook) en af en toe eens een jointje rollen. Of, in het geval van zelfmedicatie met wiet, dagelijks zo'n kleine dosis nemen dat je het geestelijk niet voelt, maar lichamelijk wel. Aangezien cannabis in belgië niet mag gebruikt worden als medicijn, moet het dan maar zo. Want geloof me: je rookt liever dagelijks een minimale hoeveelheid wiet dan plat te liggen op codeïne en andere morfinederivaten ![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Af en toe wat misbruik van kalmerende medikamenten, of van slaapmiddelen, of van oppeppende medikamenten, kan ook geen kwaad.
Ja wablief, als dat allemaal in 't belang is van de volksgezondheid. Seffens gaat ze nog zagen dat af en toe gevaarlijke onbeschermde seks ook een recht moet zijn, als 't maar niet teveel is, want niet alle prostituees zijn hiv-positief.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kunt kiezen tussen een zwaar verslavend middel met heftige gevolgen op uw gezondheid, of een veel lichter, niet-lichamelijk verslavend middel met veel minder gezondheidsrisico's, wat ga je dan nemen, gesteld dat je écht medicanale hulp nodig hebt?
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij drugsspuiters mag dat "rottend vlees" soms zelfs vrij letterlijk genomen worden: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: