![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Let er vooral op dat je in zo goed als eender welke zin het woordje "Niemand" perfect kan vervangen door het woordje "God"...
-------------------------------------------------------------- Niemand = Perfect Alleen God = Perfect > God = Niemand -------------------------------------------------------------- Niemand weet en ziet alles God = Niemand > God weet en ziet alles -------------------------------------------------------------- Een leuk spelletje, probeer maar eens zelf welke "gekke" dingen allemaal mogelijk zijn met God (of was het Niemand? )[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 29 juli 2005 om 23:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 29 juli 2005 om 23:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar misschien kun jij beter? Gogogogoooooooo! ____________________________ In de ogen van god zijn alle dingen mooi, goed en juist, het is de mens die sommige dingen als goed en andere dingen als verkeerd ziet. Heraclitus [edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 juli 2005 om 03:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw binnen-buiten-visie en Flippend Runds idee (God+zoon=bloemkool+broodje kipcurry) zijn wel heel compatibel en verzoenbaar. 'k Heb het deze morgen op empirische wijze uitgeprobeerd. Op het zaterdagmarkt (Aalsters pantheon Flippend Rund?) kocht ik een 'God de vader' (=bloemkool) en een 'Zoon van God' (=broodje met kipcurry) Toen ik mijn plasticzakken vol lekkers op tafel zette, waren FR's goden aantoonbaar buiten mezelf om het Starlightsgewijs uit te drukken. Even daarna smikkelde ik het hele zootje God de Vader en God de Zoon op. "Holahola!" hoor ik de orthodoxe katholieken al roepen,"waar blijft de Heilige Geest?" Shit hoor. Hoe moet ik dat nu weten als religieus onkundige? Misschien eens vragen aan de verbaasde Dendervis die binnen een paar uur tegen mijn 'goddelijke eindproduct' aanzwemt?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een harmonische wereld mag misschien niet zo statisch zijn. Om het 'wegvluchten' eruit te voorkomen. Citaat:
Als ik een harmonische wereld beschrijf, dan is het mijn eigen creatie, en niet die van uw veronderstelde godheid. Jij was het tenslotte die een alomtegenwoordige god claimde, die sommigen daarenboven ook nog perfectie toedichtten in het scheppen van het universum en onze plek daarin. Ik repliceerde daarop dat uw godheid (gesteld dat hij er is in de door u gestelde hoedanigheid) dan toch hier en daar een dikke steek liet vallen, wat zijn eigenschappen danig in het gedrang brengt. Het heeft dus geen zin om mij in een perfectie scheppende rol te duwen omdat uw god faalt. Jij maakte de claims, jij of jouw god moeten ze hard maken. Niet ik. Als de chef-kok op restaurant faalt, dan moet hij herbeginnen, niet de klant voor 't fornuis roepen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel de mensen die gewelddadige religies uit vrije wil achternaliepen en gevolg gaven aan de onzin van hun voormannen.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is jij die zegt "god kan niet volmaakt zijn want ik vergelijk deze wereld hier met een hypothetische wereld die veel beter is". Maar je hebt geen beter argument voor het bestaan van zo'n wereld dan "als ik hem zie dan zal ik hem herkennen" _________________________ Wie denkt dat in elk moslim-gezin de man de broek draagt, heeft van de menselijke natuur niet veel begrepen. 575 [edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 juli 2005 om 11:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
God is iets omdat wij hem niet echt kunnen beschrijven..... God is iemand omdat we over hem niet kunnen zwijgen..... Dat maakt van God een niemand iets iemand....... ![]() Bref..... alles en niets......[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 juli 2005 om 11:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Staatssecretaris
|
![]() Tot hiertoe heb ik kunnen vinden dat
"God" is een woord dat je in een zin met gemak in de plaats van het woord "niemand" kunt plaatsen. Dit zegt toch al iets over God, nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
De schepping kan er volgens mij ook niet zijn zonder een schepper. Maar anderzijds is identiteit dan weer een illusie. In mijn uitspraak "God is alles maar bovenalles iemand" die in feite een koan is ( niet letterlijk opnemen dus wreker !) worden beide visies ( de personalistische en de impersonalistische" verenigd. Het is de eenheid van de tegendelen. Yin en Yang. Alle tegenstrijdigheid is slechts illusie die het gevolg is van de verwarring waaraan we onderhevig zijn wanneer we incarneren in een dualistische wereld.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE] Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 30 juli 2005 om 11:48. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE] Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 30 juli 2005 om 11:58. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Jezus Christus]
Citaat:
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk weldat verbeelding de basis kan leggen voor een betere en harmonischer wereld. De religieuze hersenspinsels daarentegen, hebben niet steeds voor iedereen een vooruitgang betekend........ om het zacht uit te drukken. Citaat:
Ik parafraseer voor alle duidelijkheid nog even mijn standpunt. *Als jullie god de schepper van deze wereld is, dan heeft hij aantoonbaar een paar steken laten vallen. De hem toegekende eigenschappen van onvoorwaardelijke liefde voor zijn schepselen botst dan schril met zijn omnipotentie.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
't Zit van alles in, raap er uw gerief uit.
![]() |
![]() |