Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Stem na het lezen van de onderstaande tekst.
Houd je muil, moslimgespuis. Als het je niet aanstaat keer maar lekker terug naar Marokko! 5 35,71%
Mag ik u adviseren om een goede psychiater te raadplegen? 2 14,29%
Als je zoiets in Turkije had gezegd stonden de flikken na paar secondjes voor je deur. 1 7,14%
Je bent op het goede pad. Minder haat verspreiden en meer informatie vergaren. 6 42,86%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2005, 19:02   #61
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Integratie kan niet werken omdat het culturele afbraak betekent.
Onderbouw..

Citaat:
Europa! Dat "wij-zij" denken is misschien intellectueel niet koosjer volgens de heersende normen, maar we zijn -mede door de beruchte 11 september- aardig op weg naar de botsing van de beschavingen, hetgeen per definitie een wij/zij denken inhoudt. Overigens maakt voor rechtsfilosoof Carl Schmitt het onderscheid tussen vriend en vijand (wij/zij) zelfs de kern van politiek uit.
Jij hebt het iedere keer over ''de botsing der beschavingen'', er zijn een paar incidenten maar op grote schaal zie ik dat niet.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 19:18   #62
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

@Sinan123

Ik snap jou niet. Over de integratie valt er niet te praten met die strandjanetten. Het is de moeite niet waard, ze zijn het niet waard

Je kunt ze beter uitlachen ... dan lach ik tenminste mee
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 19:21   #63
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
@Sinan123

Ik snap jou niet. Over de integratie valt er niet te praten met die strandjanetten. Het is de moeite niet waard, ze zijn het niet waard

Misschien niet, maar als hij geen antwoord krijgt op zijn stellingen gaan steeds meer mensen het idee krijgen dat hij gelijk heeft.

Ik moet ook toegeven dat ik er wel wat van leer.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sinan123 on 04-08-2005 at 20:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
@Sinan123

Misschien niet, maar als hij geen antwoord krijgt op zijn stellingen gaan steeds meer mensen het idee krijgen dat hij gelijk heeft.

Ik moet ook toegeven dat ik er wel wat van leer.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
@Sinan123

Misschien niet, maar als hij geen antwoord krijgt op zijn stellingen gaan steeds meer mensen het idee krijgen dat hij gelijk heeft.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 4 augustus 2005 om 19:22.
Oud 4 augustus 2005, 19:27   #64
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123

Ik moet ook toegeven dat ik er wel wat van leer.
Je kan gelijk hebben ...
Oud 4 augustus 2005, 19:29   #65
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan gelijk hebben ...
Ik hoop van wel eigenlijk.
Oud 4 augustus 2005, 19:35   #66
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop van wel eigenlijk.
De kans is wel miniem.
Oud 4 augustus 2005, 19:36   #67
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De kans is wel miniem.
Maar wel groter dan niks.
Oud 4 augustus 2005, 19:40   #68
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wel groter dan niks.
Jij bent wel een optimist ...

=>

Optimisme is beter dan pessimisme ...

8)
Oud 4 augustus 2005, 20:08   #69
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent wel een optimist ...

=>

Optimisme is beter dan pessimisme ...

8)
Oud 4 augustus 2005, 20:14   #70
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Maar jij wel.
Waarom ben je tegen multiculturalisme?
Ik heb mij misschien een beetje te sterk uitgedrukt.
Maar een maatschapij van verschillende naast elkaar levende, gesegregeerde monoculturen(wat in de praktijk soms multicultureel genoemd wordt), is voor een maatschapij op langere duur niet houdbaar. Dat er immigranten in Vlaanderen worden opgenomen hoeft niet direct een probleem te zijn, op voorwaarde dat de immigrant ook kiest voor opname in de Vlaamse samenleving, en geen klein eilandje van zijn land van herkomst vormt.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 20:20   #71
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawohl!

Sinan, jij moet je eigen tv-show krijgen...heeft niemand dat eerder tegen je gezegd?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 20:24   #72
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben

Sinan, jij moet je eigen tv-show krijgen...heeft niemand dat eerder tegen je gezegd?
Nee tot nu toe niet.
Oud 4 augustus 2005, 20:39   #73
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Zoals jullie weten heeft de PKK sinds augustus 2004 de wapens terug opgenomen. En dit terwijl het ( éénzijdige) staakt-het-vuren al sinds 1999 redelijk goed standhield! Als antwoord hierop heeft het Turkse leger 'de vuile oorlog' opgevoerd. Vooral de laatste maanden is het geweld explosief gestegen. Verder ontploffen bommen in de Turkse steden die hoofdzakelijk gericht zijn tegen de toeristische sector. Deze sector is een belangrijke bron van inkomsten van de staat.

Nu mijn vraag: wat veranderde in Turkije zodat bepaalde milieu's het nodig vonden het land terug in een spiraal van geweld te doen belanden?

Heeft dit te maken met de nu toch wel naderende datum van 3 november?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by styllo_ben on 04-08-2005 at 21:40
Reason:

Zoals jullie weten heeft de PKK sinds augustus 2004 de wapens terug opgenomen. En dit terwijl het ( éénzijdige) staakt-het-vuren al sinds 1999 redelijk goed standhield! Als antwoord hierop heeft het Turkse leger 'de vuile oorlog' opgevoerd. Vooral de laatste maanden is het geweld explosief gestegen. Verder ontploffen bommen in de Turkse steden die hoofdzakelijk gericht zijn tegen de toeristische sector. Deze sector is een belangrijke bron van inkomsten van de staat.

Nu mijn vraag: wat veranderde in Turkije zodat bepaalde milieu's het nodig vonden het land terug in een spiraal van geweld te doen belanden?

Heeft dit te maken met de nu toch wel naderende datum van 3 november?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Zoals jullie weten heeft de PKK sinds augustus 2004 de wapens terug opgenomen. En dit terwijl het ( éénzijdige) staakt-het-vuren al sinds 1999 redelijk goed standhield! Als antwoord hierop heeft het Turkse leger 'de vuile oorlog' opgevoerd. Verder ontploffen bommen in de Turkse steden die hoofdzakelijk gericht zijn tegen de toeristische sector. Deze sector is een belangrijke bron van inkomsten van de staat.

Heeft dit te maken met de nu toch wel naderende datum van 3 november?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 4 augustus 2005 om 20:40.
Oud 4 augustus 2005, 20:46   #74
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:

Heeft dit te maken met de nu toch wel naderende datum van 3 november?
Pkk zelf is niet meer zo sterk als vroeger. Ze hebben paar Koerdische topmannen vermoord in Diyarbakir. Osman Öcalan heeft zich afgescheurd van de beweging. Na de ontvoering van Coskun Kirandi op een laffe manier .. Proberen de 'fashos' iets terug te doen.

Als je het aan mij vraagt éh, ze moeten alle Koerden trekken naar één plaats, waar het veilig is. Dan moeten ze die gebergtes met de grond gelijk maken (atoombom smeken van Israel) ... De terreur heeft geen ras/godsdienst. Wat er in Londen, New York is gebeurd, gebeurde wekelijks in Turkije. Toch hebben Europese landen de pkk altijd als een humane beweging gezien. Als ze nu compasse hebben met de onderdrukte bevolking kan ik het nog begrijpen maar waarom kreeg pkk zijn wapens van de Duitsers?

I'm tellin' you man. You got the money - you got the power - you got the bitches (in dit geval soldiers).
Oud 4 augustus 2005, 20:49   #75
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pkk zelf is niet meer zo sterk als vroeger.
Is dit daarom dat gans Turkije op haar kop staat nu er enkele vlaggetjes zitten te flapperen in Zuid-Koerdistan???
Oud 4 augustus 2005, 20:53   #76
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit daarom dat gans Turkije op haar kop staat nu er enkele vlaggetjes zitten te flapperen in Zuid-Koerdistan???
Ik vind het bizar dat jonge soldaten op het front moeten vechten tegen de terrorristen. Trouwens, de Turkse soldaten moeten niet strijden tegen de terroristen; dat is iets voor USA!

Waar ligt zuid-Koerdistan? Echt, ik vraag me af.
Oud 4 augustus 2005, 20:55   #77
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind het bizar dat jonge soldaten op het front moeten vechten tegen de terrorristen. Trouwens, de Turkse soldaten moeten niet strijden tegen de terroristen; dat is iets voor USA!

leg eens wat meer uit. Ik begrijp je niet.

Waar ligt zuid-Koerdistan? Echt, ik vraag me af.

Noord-Irak
Oud 4 augustus 2005, 20:58   #78
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Op 1 maart 2004 had Turkije geweigerd om zijn troepen te stationeren in Irak. Nu is het te laat.

Op men 15de had ik door dat Celal Talabani ooit met rode tapijten zou ontvangen worden. I knew it, wat verwacht je man. Als een land wordt geregeerd door sukkelaars als Bulent Ecevit, Mesut Yilmaz, ....

We wachten allemaal op een nieuwe Atatürk.
Oud 4 augustus 2005, 20:59   #79
JusticeLover
Banneling

Standaard

Wel, ik had de vraag niet begrepen, heb iets in de plaats gepost.
Oud 4 augustus 2005, 21:13   #80
styllo_ben
Minister-President

Standaard

wat die vlaggetjes betreft in Noord-Irak voor de mensen die het niet kunnen volgen:

De Turks-Koerdische beweging PKK heeft in Iraaks-Koerdistan een politieke partij opgericht die valt onder de brede concept dat de PKK bedacht heeft: KKK. Dit concept behelst de drang om alle Koerden in de gehele regio te verbinden. Er moet eindelijk eens éénheid komen onder de Koerden. In Iraaks-Koerdistan blijken nu meerdere partijbureaus geopend te zijn en op de daken wapperen de vlaggen van de PKK en de KKK.

wat is nu het probleem? Turkije, die uiteraard de PKK en aanverwante zaken als terroristisch beschouwd, kan maar niet geloven dat de VS, die nu de werkelijke macht is in Irak, de 'terroristen' zo ongemoeid kan laten. Al dagenlang druipt de zenuwachtigheid van de Turkse media die moord en brand schreeuwen.

Maar het verwonderd me niet dat deze dingen nu breed uitgesmeerd worden in de media. Nog niet zolang geleden hadden premier Erdogan en ook een hoge generaal verklaart dat het land klaar was om indien nodig te interveniëren in Noord-Irak. de positieve ontwikkelingen daar zijn uiterst storend voor Turkije!!!

Maar meteen daarna moesten deze mensen hun woorden inslikken omdat de VS scherp uithaalde tegen deze onruststokers.

En nu komen de media af met beelden van wapperende vlaggen in Noord-Irak: duidelijk om hun premier en de generaal back-up te geven: Turkije zoekt echt naar een reden om 'legaal' Noord-Irak binnen te vallen om de koerden daar een kopje kleiner te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be