Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 18:52   #61
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

ik vind het maar een stom plan, allee, alsof die kauwgum iemand iets kan schelen.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 14:45   #62
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Als het voorturend aan je schoenen kleeft, zal je er wellicht niet om kunnen lachen, vooral omdat kauwgom niet op straat behoort te liggen maar in de vuilbak.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 14:48   #63
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
ik vind het maar een stom plan, allee, alsof die kauwgum iemand iets kan schelen.
doorspoelen in het wc ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 21:48   #64
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Als het voorturend aan je schoenen kleeft, zal je er wellicht niet om kunnen lachen, vooral omdat kauwgom niet op straat behoort te liggen maar in de vuilbak.
maja dat kan gebeuren, maar het droogt snel op. Binnen het uur hebben ze het toch niet opgeruimd, daarna maakt het niets meer uit. Het slijt wel.
Trouwens zolang het niet in je haar is,...
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 23:37   #65
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Punt is dat er vuilbakken bestaan, en als iedereen deze vuilbakken gebruikt, moet de gemeente niet zo veel geld investeren in het opruimen van kauwgomresten.
Het is vernieling van openbaar domein, eens de kauwgom in de steen is ingedrongen, krijgt men het niet zo snel meer proper.
Jammer, te denken dat men dat spul in de vuilbak kan kieperen, zonder dat er iemand anders last van heeft.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 23:43   #66
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Waar zijn degene nu die vinden dat amerika teveel geld besteed aan defentie wat beter besteed had kunnen worden aan honger in de wereld...zie hier, Belgie vergooit het aan kauwgum.
Mooie vergelijking

60.000 € voor een kuisoperatie mét resultaat

60.000.000.000.000 $ voor een oorlog zonder resultaat

Water weg!
Oud 13 augustus 2005, 11:16   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Mooie vergelijking

Water weg!
Een kuisoperatie met resultaat? De kauwgum blijft dus weg volgens jou? Geloof wat je wil hoor.

Oorlog zonder resultaat...tja als jij vind dat saddam verwijderen geen resultaat is, en misschien een kans voor de irakezen dat er ooit een democratie komt en een veilig land. Nu hebben ze tenminste een kans, die hadden ze voordien niet eens. Maar goed dat is weer een andere discussie.

Het is wel mooi dat je je laat kennen. Nu vind je kauwgum verwijderen dus belangrijker dan mensen eten geven, maakt niet uit wat het bedrag is. Voor 60.000 euro kun je al heel wat eten kopen. Weet je hoeveel mensen je hiervoor kan eten geven? Maar nee, nu is kauwgum van de weg afschrapen dus belangrijker.

Och ja, laten we met de europese unie allemaal samen leggen om de straten van heel de europese unie kauwgumvrij te maken, dit is nm geld goed besteed en MET RESULTAAT! Hoe graag we de VS toch maar zwart willen maken é. We proberen alles om hiervoor te zorgen.

Ik vind het trouwens ook heel gek dat mensen het afzien en alle doden van tijdens Saddam gewoon naast zich neerleggen en het dus aanvaardbaar vinden maar nu dat er doden vallen (ook erg) maar tenminste in de hoop dat het land ooit stabiel kan worden wel erg vinden en onaanvaardbaar. Ok, misschien onaanvaardbaar maar wat wil je dan, dat saddam zijn gruweldaden had verder blijven doen en zijn zoons na hem?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by illwill on 13-08-2005 at 12:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Mooie vergelijking

Water weg!
Een kuisoperatie met resultaat? De kauwgum blijft dus weg volgens jou? Geloof wat je wil hoor.

Oorlog zonder resultaat...tja als jij vind dat saddam verwijderen geen resultaat is, en misschien een kans voor de irakezen dat er ooit een democratie komt en een veilig land. Nu hebben ze tenminste een kans, die hadden ze voordien niet eens. Maar goed dat is weer een andere discussie.

Het is wel mooi dat je je laat kennen. Nu vind je kauwgum verwijderen dus belangrijker dan mensen eten geven, maakt niet uit wat het bedrag is. Voor 60.000 euro kun je al heel wat eten kopen. Weet je hoeveel mensen je hiervoor kan eten geven? Maar nee, nu is kauwgum van de weg afschrapen dus belangrijker.

Och ja, laten we met de europese unie allemaal samen leggen om de straten van heel de europese unie kauwgumvrij te maken, dit is nm geld goed besteed en MET RESULTAAT! Hoe graag we de VS toch maar zwart willen maken é. We proberen alles om hiervoor te zorgen.

Ik vind het trouwens ook heel gek dat mensen het afzien en alle doden van tijdens Saddam gewoon naast zich neerleggen en het dus aanvaardbaar vinden maar nu dat er doden vallen (ook erg) maar tenminste in de hoop dat het land ooit stabiel kan worden wel erg vinden en onaanvaardbaar. Ok, misschien onaanvaardbaar maar wat wil je dan, dat saddam zijn gruweldaden had verder blijven doen en zijn zoons na hem?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Mooie vergelijking

Water weg!

Och ja, laten we met de europese unie allemaal samen leggen om de straten van heel de europese unie kauwgumvrij te maken, dit is nm geld goed besteed en MET RESULTAAT! Hoe graag we de VS toch maar zwart willen maken é. We proberen alles om hiervoor te zorgen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 13 augustus 2005 om 11:19.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 21:03   #68
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het trouwens ook heel gek dat mensen het afzien en alle doden van tijdens Saddam gewoon naast zich neerleggen en het dus aanvaardbaar vinden maar nu dat er doden vallen (ook erg) maar tenminste in de hoop dat het land ooit stabiel kan worden wel erg vinden en onaanvaardbaar. Ok, misschien onaanvaardbaar maar wat wil je dan, dat saddam zijn gruweldaden had verder blijven doen en zijn zoons na hem?
Maak voor jezelf eens de berekening:
- hoeveel doden zijn er in Irak gevallen de laatste 10 jaar onder Saddam?
- Hoeveel doden zijn er in Irak gevallen de laatste 3 jaar onder Bush?

En vergeet diegenen niet die gewond zijn geraakt in Irak en later gesneuveld aan hun verwondingen ...
Oud 14 augustus 2005, 11:20   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En vergeet diegenen niet die gewond zijn geraakt in Irak en later gesneuveld aan hun verwondingen ...
Waarom laatste 10 jaar? Tel maar gewoon de laatste 20 jaar en de jaren die dus nog moesten komen indien jij hem had laten doen. Laat staan de jaren die zijn zonen zouden krijgen. Trouwens als het gewoon afhing door effe een berekening te maken....

Ik weet ook wel dat het allemaal niet is in irak zoals het had moeten zijn maar dit is enkel de schuld van de terroristen en niet van Bush. Zowiezo kun je toch echt niet menen dat je Saddam had moeten laten doen? Je bent een barbaar indien je dit zou willen kerel. Laat nu je Bush haat effe lings liggen en kijk enkel naar Saddam. Had je hem laten doen?[edit]
[size=1]After edit by illwill on 14-08-2005 at 12:22
Reason:

Citaat:

Waarom laatste 10 jaar? Tel maar gewoon de laatste 20 jaar en de jaren die dus nog moesten komen indien jij hem had laten doen. Laat staan de jaren die zijn zonen zouden krijgen. Trouwens als het gewoon afhing door effe een berekening te maken....

Ik weet ook wel dat het allemaal niet is in irak zoals het had moeten zijn maar dit is enkel de schuld van de terroristen en niet van Bush. Zowiezo kun je toch echt niet menen dat je Saddam had moeten laten doen? Je bent een barbaar indien je dit zou willen kerel. Laat nu je Bush haat effe lings liggen en kijk enkel naar Saddam. Had je hem laten doen?[/size]

[size=1]After edit by illwill on 14-08-2005 at 12:21
Reason:

Citaat:

Waarom laatste 10 jaar? Tel maar gewoon de laatste 20 jaar en de jaren die dus nog moesten komen indien jij hem had laten doen. Laat staan de jaren die zijn zonen zouden krijgen.

Ik weet ook wel dat het allemaal niet is in irak zoals het had moeten zijn maar dit is enkel de schuld van de terroristen en niet van Bush. Zowiezo kun je toch echt niet menen dat je Saddam had moeten laten doen? Je bent een barbaar indien je dit zou willen kerel. Laat nu je Bush haat effe lings liggen en kijk enkel naar Saddam. Had je hem laten doen?[/size]

Citaat:

Waarom laatste 10 jaar? Tel maar gewoon de laatste 20 jaar en de jaren die dus nog moesten komen indien jij hem had laten doen. Laat staan de jaren die zijn zonen zouden krijgen.

Ik weet ook wel dat het allemaal niet is in irak zoals het had moeten zijn maar dit is enkel de schuld van de terroristen en niet van Bush. Zowiezo kun je toch echt niet menen dat je Saddam had moeten laten doen? Je bent een barbaar indien je dit zou willen kerel.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 14 augustus 2005 om 11:22.
Oud 14 augustus 2005, 11:58   #70
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
inderdaad.

Ik zal het in ieder geval mijn kinderen ontzeggen zoals het hoort. En iemand met stijl hoeft dat goedje toch niet.

Een verbod is op het eerste zicht misschien overdreven, maar ik zie toch geen andere oplossing voor het probleem ... Linksen hebben gewoon geen respect voor ons cultureel patrimonium en onze omgeving.
lol, een verbod op kauwgom ... lekker repressie hè ... zijn ook niet anders gewoon van u ...waarom neit direct een avondklok :s
Oud 14 augustus 2005, 20:03   #71
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet ook wel dat het allemaal niet is in irak zoals het had moeten zijn maar dit is enkel de schuld van de terroristen en niet van Bush. Zowiezo kun je toch echt niet menen dat je Saddam had moeten laten doen? Je bent een barbaar indien je dit zou willen kerel. Laat nu je Bush haat effe lings liggen en kijk enkel naar Saddam. Had je hem laten doen?
Laat me dan maar die barbaar zijn ... je snapt er echt geen reet van ... maar niet dat het mij verbaasd ... ik had alleen gehoopt dat je in de 3 maand dat ik niet op het forum heb gezeten toch ietwat wijzer zou geworden zijn ... het verstand komt maar met de jaren, of de decennia blijkbaar ...
Oud 14 augustus 2005, 21:19   #72
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
kauwgum is hier hoofdzakelijk ingevoerd door de Amerikanen. Waarom laten we hen niet betalen ?
En eigenlijk is het geldverspilling, ja. Het zal wel slijten, zeker ?

Geen kritiek op de Amerikaanse "bevrijders" die ons in 1944 leerden kennis maken met die hoogstaande verrijking, zijnde "sjiekletten" ofte kauwgum aub!

Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 21:32   #73
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat me dan maar die barbaar zijn ... je snapt er echt geen reet van ... maar niet dat het mij verbaasd ... ik had alleen gehoopt dat je in de 3 maand dat ik niet op het forum heb gezeten toch ietwat wijzer zou geworden zijn ... het verstand komt maar met de jaren, of de decennia blijkbaar ...
Alé, we zijn weer aan het punt gekomen dat ontopic blijve te moeilijk word en gewoon antwoorden op de punten die anderen maken teveel gevraagd zijn, dus gaan we weer persoonlijk beginnen. Is idd al maanden hetzelfde ritueel.
Je snapt er idd geen reet van en het zal me ook een worst wezen. Als je naar irak verhuisd was toen saddam er nog was had je het na een dag al wel begrepen.
Oud 15 augustus 2005, 21:40   #74
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Geen kritiek op de Amerikaanse "bevrijders" die ons in 1944 leerden kennis maken met die hoogstaande verrijking, zijnde "sjiekletten" ofte kauwgum aub!

Ja Guderian, ik lach me een scheur in de schoenen joh. Alsof Amerikaanse cultuur volledig uit sjieken en R&B-videoclips bestaat. Wat je hier toch niet allemaal moet lezen. Ongelofelijk. Van een derSpiegel-lezer had ik beter verwacht, alhoewel, volgens mij lees je dat alleen maar omwille van een foute reden.

Voor de rest: In't weekeinde nog in Leuven geweest en ik moet zeggen, die stad is zo proper dat het pijn doet aan mijn ogen. Een beetje vuil zou het o zo veel gezelliger maken daar.[edit]
[size=1]After edit by Musketo on 15-08-2005 at 22:41
Reason:

Citaat:

Ja Guderian, ik lach me een scheur in de schoenen joh. Alsof Amerikaanse cultuur volledig uit sjieken en R&B-videoclips bestaat. Wat je hier toch niet allemaal moet lezen. Ongelofelijk. Van een derSpiegel-lezer had ik beter verwacht, alhoewel, volgens mij lees je dat alleen maar omwille van een foute reden.

Voor de rest: In't weekeinde nog in Leuven geweest en ik moet zeggen, die stad is zo proper dat het pijn doet aan mijn ogen. Een beetje vuil zou het o zo veel gezelliger maken daar.[/size]

Citaat:

Ja Guderian, ik lach me een scheur in de schoenen joh. Alsof Amerikaanse cultuur volledig uit sjieken en R&B-videoclips bestaat. Wat je hier toch niet allemaal moet lezen. Ongelofelijk. Van een derSpiegel-lezer had ik beter verwacht, alhoewel, volgens mij lees je dat alleen maar omwille van een foute reden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Musketo : 15 augustus 2005 om 21:41.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be