![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tip: wil je deze forumrelatie wat minder venijnig maken, benadruk dan je niveaanse aanhankelijkheid. Hij heeft er wel oren naar - me dunkt.
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() "Welke meerwaarde heeft Belgie voor Vlaanderen?" vindt ik maar één reactie waard:
"ASK NOT WHAT YOUR COUNTRY CAN DO FOR YOU. ASK WHAT YOU CAN DO FOR YOUR COUNTRY" -J.F. Kennedy |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 7 augustus 2005 om 14:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ene zijn dood is de andere zijn brood.
En ik wil liever het brood. Ik doe dus met je mee, Stab.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja: stuur me de ontwerpen van de contracten maar eens! En laat ik u onmiddellijk maar van antwoord dienen: die contracten bestaan niet... Zelfs binnen een van de maatschappijen wordt niet de garantie gegeven dat alle verbindingen netjes aansluiten. Integendeel! En dan spreek ik nog niet over de soms bijzonder slechte verbindingen die de NMBS in haar uurregeling heeft! Spoor maar eens van Brugge naar Poperinge. Zorg er dan wel voor dat je over veel tijd beschikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook ik heb nog nooit een grenscontrole meegemaakt tussen Nederland-België en tussen Duitsland-België. Nochtans rij ik genoeg over die grenzen. De laatste jaren ook niet meer gezien aan de Luxemburgse grens (het moet in de jaren tachtig geweest zijn dat ik eens door een "vliegende controle" aan de kant werd gezet... sedertdien nooit meer gebeurd). Ook aan de grens met Frans-Vlaanderen heb ik nog nooit een douanier of staatspolitie gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jullie ontkennen het schijnen van de zon.
Wie kan ontkennen dat in een ander land werken extra administratie meebrengt? Inkomsten uit land a aangeven-belast worden-terugtrekken-inkomsten in land b aangeven-belast worden..... Wie niet inziet dat hier dubbel fiscaal werk uit voortkomt, moet maar eens praten met 'grensarbeiders'
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk jij eraan te remediëren door er extra complicaties (i.c. grenzen) aan toe te voegen?
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vroegere problemen die er bijvoorbeeld bestonden voor de werknemers die in Nederland gingen werken, zijn al enkele jaren opgelost. Er is geen dubbele fiscale druk meer. Dat is allemaal weggewerkt. Ook hier verwijst u eens te meer naar toestanden die door de Europese integratie opgelost zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grenzen waren voor die Europese integratie inderdaad wel een "extra complicatie". Die tijd ligt echter al lang achter ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het onze plicht de Frans-Vlamingen te helpen in het behoud van taal en cultuur. Een politieke eenheid hoeft daarbij niet. |
|
![]() |
![]() |