Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen Revisionisme-wet ?
Ja afschaffen ! 9 60,00%
Neen ik ben voor de censuur ! 6 40,00%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2003, 13:16   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Bedoelt u met persoonlijke aanval van iemand die geen argumenten meer heeft dit..."
De ene reactie lokt natuurlijk de andere uit, iemand zal toch als eerste ermee moeten ophouden, en dat hoeven niet altijd de slimsten te zijn
Oud 9 juni 2003, 13:16   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Ik vind het terecht dat gecensureerd wordt als één of andere pipo hier schrijft over een gekleurde medemens als zijnde een "apin". Dat is geen mening, maar een belediging. Dat over die filmdecors als concentratiekampen is ook geen mening, maar een belediging. Dus, neen, daartegen moet niet tolerant opgetreden worden.
Vindt u het wel terecht als iemand een andersdenkende als "ziek" mag beschouwen? Discriminatie op grond van politieke overtuiging is bij mijn weten ook in de wet opgenomen, niet?
Zeg kerel, hoe lang ga je daar nu nog over blijven doordrammen? We hebben het nu allemaal wel gezien hoor. Je mag je selectieve verontwaardiging nu wel weer opbergen.
De volgende keer dat homofilie "een ziekte" genoemd wordt en u weer een potje gaat janken, zal ik in elk geval de eerste zijn om uw selectieve verontwaardiging flink aan te pakken.
Waarvan akte.
Denk je niet dat er een verschil is tussen een minderheidsgroep ongefundeerd "ziek" noemen en een persoonlijke aanval van iemand die blijkbaar door zijn argumenten heen is?
Bedoelt u met persoonlijke aanval van iemand die geen argumenten meer heeft dit:
"Zeg kerel, hoe lang ga je daar nu nog over blijven doordrammen? We hebben het nu allemaal wel gezien hoor. Je mag je selectieve verontwaardiging nu wel weer opbergen"
Neen, want hier gaat het niet om argumentatie, zelfs niet om een persoonlijke aanval, maar om een uiting van irritatie. Zie je het verschil? Of zal ik je er een tekeningetje bijmaken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 13:35   #63
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Denk je niet dat er een verschil is tussen een minderheidsgroep ongefundeerd "ziek" noemen en een persoonlijke aanval van iemand die blijkbaar door zijn argumenten heen is?
Ik neem aan dat een belgicist die een flamingant "ziek" noemt, daarmee bedoelt dat zijn geest gestoord/ziek is. Angelfaceke gaat er dus van uit dat flamingantisme een geestesziekte is.
Wanneer iemand homofilie een ziekte noemt, doet hij dat eveneens omdat hij een seksuele voorkeur voor hetzelfde geslacht als een afwijking der geest beschouwt

Daarom zie ik geen significant verschil in iemand die je mening niet deelt "ziek" te noemen als dat met iemand doen die een andere seksuele voorkeur heeft, eerlijk gezegd.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 13:36   #64
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En hebt u iets om dit te staven?
In 1933 leefden er maar 6,3 miljoen joden in de gebieden die later door de Duitsers bezet zou worden (of geallieerd waren met de Duitsers). In die 6,3 miljoen zitten 1 miljoen Poolse joden die voor de oorlog naar Rusland gevlucht zijn.

In heel de Sovjetunie leefden er nog eens 2.672.398 joden extra.

Ik vermoed dat toen de Duitsers Rusland binnenvielen, de meeste Joden gevlucht zijn en dat de Duitsers niet veel tijd hadden om joden te verzamelen en naar Auswitch te voeren. (ze hadden al genoeg problemen om wapens en voedsel naar Rusland te voeren)

Dus hoe komt het dan dat er zogezegd 6 miljoen joden omgebracht zijn in de kampen als er maar 5,3 miljoen joden waren in Europa? Van die 5,3 miljoen moeten er toch nog een heel deel kunnen vluchten zijn?

In Rusland hebben de Duitsers nog joden omgebracht door ze te fusilleren. Dit waren er maximaal nog enkele 10 duizenden extra.

Ligt het antwoord niet eerder in het feit dat er van die miljoenen joden die verder Rusland invluchtten, velen van honder en uitputting gestorven zijn?
Oud 9 juni 2003, 13:38   #65
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik neem aan dat een belgicist die een flamingant "ziek" noemt, daarmee bedoelt dat zijn geest gestoord/ziek is. Angelfaceke gaat er dus van uit dat flamingantisme een geestesziekte is.
Wanneer iemand homofilie een ziekte noemt, doet hij dat eveneens omdat hij een seksuele voorkeur voor hetzelfde geslacht als een afwijking der geest beschouwt

Daarom zie ik geen significant verschil in iemand die je mening niet deelt "ziek" te noemen als dat met iemand doen die een andere seksuele voorkeur heeft, eerlijk gezegd.
Lees je eigen onderschrift dan nog maar eens na: angelfaceke had het over jou persoonlijk, niet over flaminganten in het algemeen.

Citaat:
"Met de argumenten die u bovenhaalt, die nergens op staven, die gewoon ter plekke ontsproten zijn in het brein van een zieke flamingant..."
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 juni 2003, 13:43   #66
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Ze had het overigens niet over mij, maar over een andere Vlaamsgezinde op dit forum, maar soit.
Maar het feit dat ze spreekt over "een zieke flamingant" laat volgens mij weinig ruimte open voor interpretatie, nl. dat ze flamingantisme als een ziekte beschouwd. Een minimum aan intellectuele eerlijkheid maakt dat toch wel duidelijk neem ik aan!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 13:44   #67
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Er werd niet alleen systematisch gedood in de uitroeiingskampen.
Ook in de kampen, waar mensen niet uitgeroeid werden, kwamen mensen van honger en uitputting om. Joden, zigeuners, tegenstanders van het regime, verzetslieden, ook Belgen, ...

Maar bevolkingsgroepen in een kamp steken en ze van honger en de werkomstandigheden laten omkomen, is ook erg.
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 14:05   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze had het overigens niet over mij, maar over een andere Vlaamsgezinde op dit forum, maar soit.
Maar het feit dat ze spreekt over "een zieke flamingant" laat volgens mij weinig ruimte open voor interpretatie, nl. dat ze flamingantisme als een ziekte beschouwd. Een minimum aan intellectuele eerlijkheid maakt dat toch wel duidelijk neem ik aan!
Jij ziet dat er in omdat dat is wat je graag WIL zien. Voor mij is het duidelijk dat ze het over jou persoonlijk had: ze is blijkbaar van mening dat de argumenten die je gebruikt er op wijzen dat JIJ een zieke flamingant bent, niet dat het flamingatisme een ziekte is. Een minimum aan intellectuele eerlijkheid maakt dat toch wel duidelijk neem ik aan!

Citaat:
Oud 9 juni 2003, 14:10   #69
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voor de vrije meningsuiting en tegen criminaliteit. Het goedpraten van criminaliteit is volgens mij geen "meningsuiting".
Aha, iedereen die het beleid van Stalin goedpraat, steken we dus in de cel?
Oud 9 juni 2003, 14:12   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Ik ben voor de vrije meningsuiting en tegen criminaliteit. Het goedpraten van criminaliteit is volgens mij geen "meningsuiting".
Aha, iedereen die het beleid van Stalin goedpraat, steken we dus in de cel?
Yep, en iedereen die de moorddadige strooptochten van de katholieke kerk en de verbrandingen van ketters goedpraten in de cel ernaast. Om nog maar te zwijgen over het verderfelijke beleid van zijne heiligheid Jean-Pol, die door het afkeuren van het condoom al onnoemelijk veel doden op zijn geweten heeft...

Citaat:
Oud 9 juni 2003, 14:24   #71
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Als historicus mag je van mijn part levenslang opzoekingswerk verrichten om bepaalde, voor een leek verwaarloosbare detail-wijzigingen in onze kijk op de geschiedenis trachten aan te brengen.

Holocaustontkenning is iets anders dan een detail zoals: 'er zijn 3 joden minder vermoord dan werd aangegeven'.
Als blokkers zich met die pietluttigheden ganser dagen willen bezighouden, daar kan een Vlaming enkel maar is goed mee lachen. Zolang er maar geen vernietigend regime mee wordt verdedigd EN bepleit. Dat laatste is echter wel het geval.
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 14:29   #72
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
In 1933 leefden er maar 6,3 miljoen joden in de gebieden die later door de Duitsers bezet zou worden (of geallieerd waren met de Duitsers). In die 6,3 miljoen zitten 1 miljoen Poolse joden die voor de oorlog naar Rusland gevlucht zijn.

Ik vermoed dat toen de Duitsers Rusland binnenvielen, de meeste Joden gevlucht zijn en dat de Duitsers niet veel tijd hadden om joden te verzamelen en naar Auswitch te voeren. (ze hadden al genoeg problemen om wapens en voedsel naar Rusland te voeren)
Alhoewel ik mij had voorgenomen om uit principiële redenen niet aan een discussie deel te nemen over cijfers edm, wil ik jouw cijfermateriaal toch even nuanceren, met cijfermateriaal dat door de Sicherheitsdienst (SD- onder Heydrich werd vrijgegeven.
  • Geheime Staatszaak 26 januari 1942; IV B 4 - 1456/41 deel III

....... (diverse aantallen joden in de Europese landen genoemd totaal 6 miljoen joden)

Sovjet-Unie 5.000.000
    waarvan Oekraïne 2.994.684
    Wit-Rusland zonder Bialostok: 446.484

Totaal ruim: 11.000.000.

Heydrich gaat dan verder in dit rapport:
    "De vermelde aantallen Joden in de verschillende buitenlandse staten hebben slechts betrekking op kerkelijke joden, daar de definitie van het begrip Jood op basis van raskenmerken daar ten dele nog ontbreekt. De behandeling van het probleem in de afzonderlijke landen zal met het oog op de algemene hoduing en opvatting(en) op bepaalde moeilijkheden stuiten, vooral in Hongarije en Roemenië. Zo kan de Jood zich bv. nog thans in Roemenië tegen geld de nodige dokumenten verschaffen, die hem tot buitenlands staatsburger bestempelen."

enz...

Deel IV van dit rapport van de SD handelt dan verder over de "Mischlinge":de half-joden, kwart-joden, 1/8 joden, partners van joden, joodse oorlogshelden van WO I enz... waarvan er tienduizenden ook zullen omgebracht worden in de vernietigingskampen of in de reguliere concentratiekampen waar ze werden uitgeroeid door arbeid, ziekte en ontbering.
Oud 9 juni 2003, 15:09   #73
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:

Alhoewel ik mij had voorgenomen om uit principiële redenen niet aan een discussie deel te nemen over cijfers edm, wil ik jouw cijfermateriaal toch even nuanceren, met cijfermateriaal dat door de Sicherheitsdienst (SD- onder Heydrich werd vrijgegeven.
  • Geheime Staatszaak 26 januari 1942; IV B 4 - 1456/41 deel III

....... (diverse aantallen joden in de Europese landen genoemd totaal 6 miljoen joden)

Sovjet-Unie 5.000.000
    waarvan Oekraïne 2.994.684
    Wit-Rusland zonder Bialostok: 446.484

Totaal ruim: 11.000.000.

Heydrich gaat dan verder in dit rapport:
    "De vermelde aantallen Joden in de verschillende buitenlandse staten hebben slechts betrekking op kerkelijke joden, daar de definitie van het begrip Jood op basis van raskenmerken daar ten dele nog ontbreekt. De behandeling van het probleem in de afzonderlijke landen zal met het oog op de algemene hoduing en opvatting(en) op bepaalde moeilijkheden stuiten, vooral in Hongarije en Roemenië. Zo kan de Jood zich bv. nog thans in Roemenië tegen geld de nodige dokumenten verschaffen, die hem tot buitenlands staatsburger bestempelen."

enz...

Deel IV van dit rapport van de SD handelt dan verder over de "Mischlinge":de half-joden, kwart-joden, 1/8 joden, partners van joden enz... waarvan er tienduizenden ook zullen omgebracht worden in de vernietigingskampen of in de reguliere concentratiekampen waar ze werden uitgeroeid door arbeid.
Dit is complete onzin.

Voor de oorlog.
Europa (zonder Sovjet Unie): +- 6,5 miljoen joden.
Sovjet Unie: +- 2,5 miljoen joden (Waarvan het overgrote deel in het Europese gedeelte van de Sovjetunie leefde)

Samen maakt dit ongeveer 9 miljoen joden in Europa (zoals ALLE officiele bronnen uit die tijd bevestigen)

Tijdens de oorlog zijn er miljoenen joden naar Rusland gevlucht. Vandaar dat Heydrich misschien aan 5 miljoen komt.

In elk geval: enkele citaten die volledig uit de context gerukt worden, acht ik niet bijzonder geloofwaardig.

Trouwens:
geschatte joodse populatie wereldwijd in 1939: 16,728,000
geschatte joodse populatie wereldwijd in 1948: 11,500,000

verschil: 5.228.000 en GEEN 6 miljoen???
bron: http://www.jewishvirtuallibrary.org/...y/jewpop2.html

mijn bronnen voor ander cijfermateriaal:

http://www.ushmm.org/wlc/article.php?ModuleId=10005161

http://www.jewishvirtuallibrary.org/...y/jewpop2.html

http://fathersmanifesto.com/jews1933.htm

http://fathersmanifesto.com/jews1955.htm

http://www.uvr.go.ro/Carti/jewish.html

http://snake76.by.ru/texts/jewish_population.html

Ik heb nu net een nieuwe link gevonden. Deze is wel zeer gekleurd, maar er staan toch enkele serieuze argumenten in.

http://www.ety.com/tell/books/jgjewstats/jgstattoc.htm
Oud 9 juni 2003, 15:11   #74
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trouwens:
[size=6]geschatte[/size] joodse populatie wereldwijd in 1939: 16,728,000
[size=6]geschatte[/size] joodse populatie wereldwijd in 1948: 11,500,000

verschil: 5.228.000 en GEEN 6 miljoen???
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 15:12   #75
Mieke 79
Minister

Standaard

Sorry hoor, maar een dikke 5.200.000 of 6 miljoen. Het blijft genocide!
Oud 9 juni 2003, 15:14   #76
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke De Roover
En?? het gaat over revisionisme hoor ...
Oud 9 juni 2003, 15:15   #77
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
idd.

Dat tweede getal is trouwens van 1948.
Dus 3 jaar of meer na de laatste feiten.

Nu kun je gaan berekenen hoeveel joodse kinderen er in die 3 jaar geboren zijn etc etc.. (babyboom!!) etc.. etc..

Maar het getal zal niet ver naast de 6 miljoen zitten.
Oud 9 juni 2003, 15:15   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Bedoelt u met persoonlijke aanval van iemand die geen argumenten meer heeft dit..."
De ene reactie lokt natuurlijk de andere uit, iemand zal toch als eerste ermee moeten ophouden, en dat hoeven niet altijd de slimsten te zijn
Wil dat zeggen dat jij er ook mee ophoudt mijn ondertitel te bekritiseren omdat hij zou KUNNEN geïnterpreteerd worden als een persoonlijke aanval, Piano?

Of is mijn 'persoonlijke aanval' hieronder zoveel erger dan: 'andersdenkenden zijn ziek' omdat er ook zoveel verschil is tussen wat er tegen Piano wordt gezegd of tegen een Vlaams-nationalist?

Reken maar dat ik aan de kant van Zorroaster zal staan als er hier eens het puntje op de i zal gezet worden en nog maar met één maat zal gewogen worden!

Grapjas.
Oud 9 juni 2003, 15:19   #79
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuppel
Mijn vorige onderschrift werd verwijderd op verzoek van The Piano, de moderator boven de moderators van dit forum.
ik stel voor, om het eens uit jullie systeem te krijgen dat jullie ergens afspreken, mekaar een paar goei lappen rond de oren geven en dan een pint gaan pakken!

ps; mijn onderschrift is beter zenne
Oud 9 juni 2003, 15:19   #80
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
En?? het gaat over revisionisme hoor ...
Mja, het blijven er zeer VEEL hé, of het nu het eerste of tweede getal is. Ik zie dus geen enkele manier in hoe je dit kan minimaliseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be